- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
5 september, 2007 at 20:43 #80709Anonym anvandareMember5 september, 2007 at 20:43 #727307Anonym anvandareMember
Då ska jag försöka mig på att föra en träningsdagbok här. Jag är nybörjare när det gäller medveten kosthållning och byggning, men någon form av träning har jag sysslat med i större delen av mitt liv. Har även häckat en del på gymmet under några år, men kan nog lugnt påstå att jag inte haft en aning om vad jag pysslat med. 😮
Jag fick mitt andra barn den 15:e Maj -07, och efter att i stort sett ha levt på kladdkaka i nio månader så har jag skaffat mig en stadig mängd extrakilon som nu ska bort. Med andra ord så är det att tappa fettvikt som är prio 1 just nu.Mitt kostschema är följande:
Mål 1: 1,5dl havregryn, 3dl minimjölk
Mål 2: 50g fullkornsbröd, 50g kalkon
Mål 3: 170g kycklingfilé, 200g grönsaker, 1msk olivolja
50g pasta, ris eller bulgur.Mål 4: 100g keso, 1 skiva Wasa sport
Mål 5 (efter träning): 1 dl pure whey, 0,5dl carbo 136
Mål 6: 120g kycklingfilé eller tonfisk eller 110g nötkött
200g grönsaker, 1msk olivolja
alt. 1 burk lättkesella, 1 liten burk krossad ananasJag ska träna 2ggr/v på gym och Vibbträning (Powerplate) 1ggr/v, och minst 2 längre promenader.
Kommer snart en uppdatering om vart jag började och hur jag ligger till nu..
5 september, 2007 at 20:45 #727308Anonym anvandareMemberLycka till!
5 september, 2007 at 21:41 #727309Anonym anvandareMemberSkickar in inläggen från min gamla blogg där jag skrivit i alla resultat från start…
070614
Fick mitt nya kostschema och vägde mig. Vägde 74,4kg och hade 32,8% fett totalt i kroppen. Det är inte samma mätning som jag gjorde förut. Då mätte vi bara underhudsfettet och då blir procenten mycket lägre. Är faktiskt lite glad över resultatet. Vägde ju mindre än vad jag trodde och hade dessutom en fettmängd inom hälsosamt mått. Fast gränsen går vid 33% så det var knappt.. :p Nu är jag igång i alla fall! Nästa mätning är om två veckor
070706