- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
5 september, 2007 at 20:43 #80709Anonym anvandareMember5 september, 2007 at 20:43 #727307Anonym anvandareMember
Då ska jag försöka mig på att föra en träningsdagbok här. Jag är nybörjare när det gäller medveten kosthållning och byggning, men någon form av träning har jag sysslat med i större delen av mitt liv. Har även häckat en del på gymmet under några år, men kan nog lugnt påstå att jag inte haft en aning om vad jag pysslat med. 😮
Jag fick mitt andra barn den 15:e Maj -07, och efter att i stort sett ha levt på kladdkaka i nio månader så har jag skaffat mig en stadig mängd extrakilon som nu ska bort. Med andra ord så är det att tappa fettvikt som är prio 1 just nu.Mitt kostschema är följande:
Mål 1: 1,5dl havregryn, 3dl minimjölk
Mål 2: 50g fullkornsbröd, 50g kalkon
Mål 3: 170g kycklingfilé, 200g grönsaker, 1msk olivolja
50g pasta, ris eller bulgur.Mål 4: 100g keso, 1 skiva Wasa sport
Mål 5 (efter träning): 1 dl pure whey, 0,5dl carbo 136
Mål 6: 120g kycklingfilé eller tonfisk eller 110g nötkött
200g grönsaker, 1msk olivolja
alt. 1 burk lättkesella, 1 liten burk krossad ananasJag ska träna 2ggr/v på gym och Vibbträning (Powerplate) 1ggr/v, och minst 2 längre promenader.
Kommer snart en uppdatering om vart jag började och hur jag ligger till nu..
5 september, 2007 at 20:45 #727308Anonym anvandareMemberLycka till!
5 september, 2007 at 21:41 #727309Anonym anvandareMemberSkickar in inläggen från min gamla blogg där jag skrivit i alla resultat från start…
070614
Fick mitt nya kostschema och vägde mig. Vägde 74,4kg och hade 32,8% fett totalt i kroppen. Det är inte samma mätning som jag gjorde förut. Då mätte vi bara underhudsfettet och då blir procenten mycket lägre. Är faktiskt lite glad över resultatet. Vägde ju mindre än vad jag trodde och hade dessutom en fettmängd inom hälsosamt mått. Fast gränsen går vid 33% så det var knappt.. :p Nu är jag igång i alla fall! Nästa mätning är om två veckor
070706
.. hade jag gått ner 0,8kg. Inte mycket tyckte jag med tanke på att jag hade hållit på i två veckor.
Vikt: 73,6kg
070725Jag hade gått ner 1,6 kg på vågen, 2,6% i fett och så har jag lagt på mig 700g i muskler!!
070823
Nu hade jag gått ner ytterligare 2,3% i fett. Det var bara ett halvkilo ner på vågen, men sen när jag såg att jag hade lagt på mig 800g muskler till så blev jag nöjd. Det är ett ganska bra resultat, men jag har inte hunnit träna som jag ska så det hade kunnat vara ännu bättre. Men på måndag ska jag försöka få bukt med träningen igen..
Vikt: 71,6kg
På fel sida 70-strecket fortfarande.Fettmängd: 28,3%.
Startade på 32,8%, två veckor senare hade det ökat till 33,4% av någon mystisk anledning. Jag har alltså tappat 5,1% på 8 veckor. Helt okej! Målet nu är 25%.BMI: 25,7
Illa…
070829
Idag kom jag äntligen iväg till gymmet igen! Körde axlar, triceps och pyttelite biceps. Hann inte med den sista muskelgruppen helt eftersom C också skulle iväg. Så är det när man har familj…
Ska börja anteckna hur mycket jag kör varje pass så att jag kan se om jag gör några framsteg. Minns ju aldrig hur tungt jag kör och då är det ju svårt att se förändringar.
070901Var på vibbträning i torsdags. Det gick sådär. Jag mitt dumma fån glömde ju att äta!? Det händer inte ofta kan jag lova, matvrak som jag är. Men då lyckades jag i alla fall, vilket resulterade i att jag var helt matt och knappt orkade fullfölja en enda övning helt. Men eftersom jag har träningsvärk fortfrande i lår och rumpa (lördag idag) så gjorde det nog nytta ändå.
I fredags blev det en kortare promenad och en längre idag. Men även idag så var jag helt matt och orkade inte riktigt. Så pga att jag blir trött och matt så fort det gått en stund sen jag ätit, så har jag bestämt mig för att ta en paus i dietandet någon vecka eller så. Har ju hållit på länge nu så det är nog behövligt. Är trött på att äta så strikt och till råga på allt så känns det som att jag står still i viktnedgången nu. Tror att en veckas paus gör gott för motivationen.
Jag kommer fortfarande följa schemat någorlunda men jag kommer äta lite större mängder. Och jag kommer inte heller vara stenhård på vad jag äter. Bjuder mamma på mat så kommer jag. Jag ska även fortsätta träna som vanligt.
070904
Igår blev en kortare promenad på ca 2km. Men det var i skogen med ett par saftiga backar, så lite svettigt blev det allt. Men det var inget mot dagens promenad! Vi gick i Furufjäll, 7,5km skogstig med massa riktigt branta backar + att jag hade en 13-14 kilos Alicia på ryggen. När vi kom tillbaka till bilen så var tröjan så blöt av svett att jag nästan kunde vrida ur den. Gött! Sånt gillar jag!
5 september, 2007 at 22:21 #727310Anonym anvandareMemberTack!
5 september, 2007 at 22:41 #727311Anonym anvandareMemberIdag blev det bara korta svängen på 2km i skogen igen. Men denna gången hängde jag på mig båda mina ”vikter” på sammanlagt 22kg. Det är två feta backar på den här svängen, långa och riktigt branta. Trodde inte att jag skulle orka upp för dom, men tvärtom så gick det förvånansvärt lätt!
Maten har gått hyfsat både idag och igår. Har följt schemat på alla mål förutom middagen, då det har blivit vanlig husmanskost. Chili con carne idag och kokt kyckling med curry igår. Men jag åt på ett ungefär dom mängderna som jag skulle så det var nog ingen katastrof.
Har f ö bestämt att jag ska pröva att skippa ätardagarna, eller frossadagarna i mitt fall, och istället äta husmanskost emellanåt när jag är sugen. Har ju ätardagar för att hålla motivationen uppe men dom fyller inte direkt sitt syfte. Stoppar ju i mig massa skit som jag egenligen inte är sugen på bara för sakens skull. Bättre äta något som jag är faktiskt är sugen på emellanåt då, så att jag åtminstone får lite njutning av dom där extra kalorierna.6 september, 2007 at 11:36 #727312Anonym anvandareMemberFunderade förut på varför jag tappar så långsamt. Tänkte att det kanske kunde ha med hormoner att göra eftersom jag fick barn relativt nyligen (försöka går ju ), för jag vet ju hur många kalorier jag stoppar i mig. Eller..? Började i alla fall att väga det jag åt och räkna ihop kalorierna och vips hittade jag 90 stycken för mycket bara i det ena målet! Insåg att jag inte alls följer schemat så bra som jag trodde, stoppar tex i mig 80g bröd istället för 50g. Så klassiskt! Alltså är det dags att återigen bli noga med att väga allt och räkna kalorier så ska nog viktnedgången ta fart igen!
6 september, 2007 at 23:05 #727313Anonym anvandareMemberSe där! Med din självinsikt och medvetenhet kommer detta gå riktigt bra. Bara ge dig själv tålamod. Försöker själv bättra på mitt…
7 september, 2007 at 10:52 #727314Anonym anvandareMembersmurfpucko wrote:Se där! Med din självinsikt och medvetenhet kommer detta gå riktigt bra. Bara ge dig själv tålamod. Försöker själv bättra på mitt…Tålamod är inte min starka sida direkt.. Allt ska helst hända övet en natt. Tycker det går för långsamt, men ger jag upp så kommer det ju absolut inte hända något.
7 september, 2007 at 10:52 #727315Anonym anvandareMemberKUL, kör hårt!
Trevlig helg!7 september, 2007 at 11:08 #727316Anonym anvandareMemberVar på vibben igår. Det gick bra den här gången, fast jag fick peta i mig två panodil för att palla att gå dit. Knäna värkte… Dom är inte nöjda med mig när jag traskar ut i skogen bärandes på båda ungarna. 22kg är ingen jättevikt direkt, men jag kanske ska ge min kropp en chans att vänja sig vid ansträngningar igen. Blev ju inte mycket av den varan när jag var gravid.
Maten har gått bra dom senaste två dagarna. Igår natt var jag tvungen att äta ett av målen på natten, för ungarna höll mig vaken till kl: 03,30 och då var jag för hungrig för att somna. Men jag klarade att dra ut på målen så att dom räckte hela dagen i alla fall. Fast jag var bra hungrig ett tag. Hade någon slängt fram en chipspåse och lite vitlöksdipp så hade jag nog inte backat. :pop:
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.