Går det att komma överens med en rumpa?

Home Forums Dagböcker Går det att komma överens med en rumpa?

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 196 through 210 (of 1,433 total)
  • Author
    biffen669 wrote:
    Jag vill dock understryka att jag syftade på atleter som har tränat regelbundet under en längre tid innan de beslutat sig för att dieta inför scenen. Jag har dock ingen erfarenhet av någon atlet eller coachat någon dylikt som direkt kliver in i gymmet som nybörjare och vill direkt tävlingsträna och dieta sig ner till tävlingsform. Så det inte blev något missförstånd här!

Som nybörjare är det oftast smärtsamt att bara försöka vänja kroppen vid viktbelastning utan något kcal-underskott. De tävlande atleter som du ser på scenen har inte bara klivit in i gymmet några månader innan tävling totalt otränade och bestämt sig för att nu ska vi tävlingsträna! Utan det krävs oftast flera år innan man når den nivån och då har man vant kroppen vid både det ena och det andra.

Inget missförstånd, jag var med även om det ser ut som det blev lite skriftliga slarv-vurpor i kommunikationen från mitt håll :)
    Det jag tog med i beräkningen, som gör att jag ser det som imponerande tufft, är att många (?) har ett liv utöver (andra förpliktelser) som måste fungera – på olika nivåer. Känner man sig sliten, tömd på energi, kanske även sur och hungrig, kan det vara nog så svårt att göra bra ifrån sig utanför gymmet.

Ger exempel för att förtydliga:
    Jag följde, genom blogg, Vanessa Frykmans väg upp på scen.
    Blev enormt imponerad.
    Inte nog med att det var många månaders strikt diet och stenhård träning, hon hade man, tre barn och ett familjeföretag som de slet med. Hon beskrev ganska väl situationer av uttömd energi och betydelsen av att hennes man drog det tyngre lasset.

Hade fö velat se mer av VF men det lär dröja för nu är det en annan typ av byggande på gång (familjen utökas med ytterligare en klanmedlem) :).

Quote:
    Hur länge har du tränat regelbundet på gym innan du satte igång denna extremt hårda (även i mina ögon) träningen?

Under gymnasieåren låg jag på cirkus 10 träningspass i veckan, så kroppen har iaf blivit utsatt för ”hårdare period” tidigare.
    Därifrån och fram till för två år sedan tränade jag hyfsat regelbundet (+/-5 pass/vecka), cardio/maskin.
    Under de två år som gått har jag tränat när tid och ork funnits dvs inte särskilt regelbundet och inte särskilt hårt (bortsett från enstaka pass) :)
    Det som är helt nytt sedan dessa åtta veckor är fria vikter.
    Det är nog ganska nära sanningen :)

Nu du Maestro Beef, nu blir det ett skönt vakna-upp-pass ;)

Sam wrote:
    Ska egentligen köra ben imorgon men jag tror faktiskt inte att de är redo för det än, sååå – axlar..kanske?
    Ypperligt tillfälle att inviga mina nya:

[img=http://i251.photobucket.com/albums/gg290/Fisan/Traning/DSC00811.jpg]- partners in crime, vilka äntligen dök upp idag.
    Har haft svårt att hitta rätt men dessa verkar vara en fullträff

Jag tänker fan tvinga mina ben till ett nytt pass idag!
    Dom ligger så pass mkt efter i utvecklingen så det är två pass per vecka för dom stackarna… Haha! What doesn´t kill you makes you stronger! :up:

Hoppas på recension om dina nya partners in crime sen. Behöver själv nya :D

Och förresten, ta åt dig! För du motiverar mig minst sagt! :emo-thumb

JTrulsson wrote:
    Jag tänker fan tvinga mina ben till ett nytt pass idag!
    Dom ligger så pass mkt efter i utvecklingen så det är två pass per vecka för dom stackarna… Haha! What doesn´t kill you makes you stronger! :up:

Hoppas på recension om dina nya partners in crime sen. Behöver själv nya :D

Och förresten, ta åt dig! För du motiverar mig minst sagt! :emo-thumb

Samma här, ben-axlar-trapz ligger på två pass i veckan.
    Fast imorse när jag passerade spegeln drabbades jag av plötslig och intensiv BDD (inbillad fulhet) och konstaterade att minsann alla kroppsdelar borde behandlas två gånger i veckan :D

Hur som, jag vill känna mig lite fräschare i musklerna än så här, hänger kvar i baksidan av låren 😮

Recension kommer och tack, idag har du triggat min motivation.
    Ge och ta ;o)

Sam wrote:
    Samma här, ben-axlar-trapz ligger på två pass i veckan.
    Fast imorse när jag passerade spegeln drabbades jag av plötslig och intensiv BDD (inbillad fulhet) och konstaterade att minsann alla kroppsdelar borde behandlas två gånger i veckan :D

Hur som, jag vill känna mig lite fräschare i musklerna än så här, hänger kvar i baksidan av låren 😮

Recension kommer och tack, idag har du triggat min motivation.
    Ge och ta ;o)

Exakt, give and take! Det är så du och jag jobbar :D

Varje muskel två gånger i veckan, låter som en jobbig plan.
    Men jag förstår hur du tänker…

JTrulsson wrote:

Men jag förstår hur du tänker…

Lite mindre volym per tillfälle och fler än en muskelgrupp per pass så går det bra, dessutom säkerligen fördelaktigt nu när Sam ganska nyligen tagit tag i viktträningen.

90 minuter moderat ct.

Skulle köra igenom axlarna men nacken signalerar fortfarande, får se om det kanske känns bättre ikväll.
    Blev istället mage och framsida ben…där är det bara droppmuskelområdet som fortfarande surar.

Inget mer avancerat än:

[img=http://i251.photobucket.com/albums/gg290/Fisan/Traning/DSC00816.jpg][img=http://i251.photobucket.com/albums/gg290/Fisan/Traning/DSC00817.jpg]5×8

73kg – 5×8
    68kg – 5×8
    64kg – 5×8

Sedan fick det räcka, även om smärta påstås vara en högre form av njutning

Nyduschad, eftersvettandes och iklädd varmast möjliga plagg-enligt–lager-på-lager-principen-eftersom-det-är-apkallt-ute, är det nu dags för:[img=http://i251.photobucket.com/albums/gg290/Fisan/Traning/DSC00819-Kopia.jpg]- jobb!

Albin wrote:
    Lite mindre volym per tillfälle och fler än en muskelgrupp per pass så går det bra, dessutom säkerligen fördelaktigt nu när Sam ganska nyligen tagit tag i viktträningen.

Tror på det här, det har hittills fungerat bra med ben och axlar.
    Är bara osäker på bästa tänkbara upplägg, gäller iofs både träning och kost, hmmm….

JTrulsson wrote:

Yoou änd me :D

Quote:
    Men jag förstår hur du tänker

Krävs lite mer planering men det är iaf en tanke :)

Sam wrote:
    Krävs lite mer planering men det är iaf en tanke :)

Väntar med spänning på träningsschemat :D

Hittade inte det. Men hur ser ditt schema ut? Iom att du tränar varje muskelgrupp 2ggr under en veckoperiod. Kör själv samma nämligen.

Sam wrote:
    Tror på det här, det har hittills fungerat bra med ben och axlar.
    Är bara osäker på bästa tänkbara upplägg, gäller iofs både träning och kost, hmmm….

När du nått målvikt kan du ju fortsätta på samma ketobana, men bara se till att höja kcalintaget för träningen skull. Dvs. äta mer protein/fett, det går bra att bygga även på keto om du trivs med det.

Träningen behöver inte vara så avancerat, se till att ha en stabil bas i just basövningar för varje muskelgrupp så klarar du dig långt.

JTrulsson wrote:
    Väntar med spänning på träningsschemat :D

Jag med ;o)

Huggarn1991 wrote:
    Hittade inte det. Men hur ser ditt schema ut? Iom att du tränar varje muskelgrupp 2ggr under en veckoperiod. Kör själv samma nämligen.

Fullt förståeligt, jag har varken lagt upp kost eller träningsschema ;o)
    Än så länge har jag bara tränat ben och axlar x2/vecka.
    Att gå igenom hela kroppen x2 är än så länge, bara en tanke =)

Albin wrote:
    När du nått målvikt kan du ju fortsätta på samma ketobana, men bara se till att höja kcalintaget för träningen skull. Dvs. äta mer protein/fett, det går bra att bygga även på keto om du trivs med det.

Träningen behöver inte vara så avancerat, se till att ha en stabil bas i just basövningar för varje muskelgrupp så klarar du dig långt.

Ok, tack!
    Nystart no 2 from lördag :)

Trulsan:

Jag rekommenderar handskarna, BB 2 in 1, de var topp!
    Jag köpte strl S men tror nog XS hade blivit mer rätt.

Gällande passet efter jobbet så blev det allt annat än märkvärdigt.
    Stressigt och tjurig nacke men filosofin är lite: ”bättre något än inget” :)
    Liten bandpromenad på 15 min, sedan axlar med:

[img=http://i251.photobucket.com/albums/gg290/Fisan/Traning/DSC00830.jpg]Sittande press (tidigare: 7,5kg – 5×8)
    8kg – 3×8
    7,5kg – 3×6
    7kg – 3×6

Lyft åt sidan (samma som tidigare).
    4kg – 5×8

Framåtlutande lyft (samma som tidigare).
    3kg – 5×8

Shrugs (tidigare: 15-12)
    10kg, pga nacke

Sedan hamnade jag i ett tillstånd av trötthet och tomhet:[img=http://i251.photobucket.com/albums/gg290/Fisan/Traning/DSC00829.jpg]- innan jag insåg att det kunde vara idé att traska hemåt.

Slutet gott, allting gott, men godast hade det varit med Mcflurry daim + chokladsås

När jag kom hem från jobb och träning hängde en överraskning på dörren:

[img=http://i251.photobucket.com/albums/gg290/Fisan/Traning/DSC00813.jpg]Märkt med mitt namn så det var inte fel dörr, dock ingen avsändare.

När jag såg innehållet förstod jag att det måste vara någon som känner mig väldigt väl, en person med storstilad smak, för gåvan var:[img=http://i251.photobucket.com/albums/gg290/Fisan/Traning/DSC00832-2.jpg][img=http://i251.photobucket.com/albums/gg290/Fisan/Traning/DSC00833-2.jpg]- utsökt! Verkligen min stil

Nu återstår bara att lista ut vem som anser att mitt underklädesinnehav behöver utökas.

Vad vore världen i all sin glans om inte humor fanns :happy:

Sova lite nu kanske

Viewing 15 posts - 196 through 210 (of 1,433 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.