Går det att komma överens med en rumpa?

Home Forums Dagböcker Går det att komma överens med en rumpa?

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 286 through 300 (of 1,433 total)
  • Author
    Albin wrote:
    Bakverk och bilder på frödinge kladdkakor, självplågeri att titta in i den här journalen…

Det som inte dödar, härdar ;o)

Om fem minuter kommer jag vara på gymmet, knatandes på bandet. Svårt att begripa i nyvaken skrivande stund, men dessvärre är det nog så det ligger till.
    Det lustiga är att det jag fasar för är inte att gå upp tidigare än vad kropp/knopp vill för att göra ett pass på gymmet – Nix, det är att behöva gå ut i mörkret och frysa.
    Dedikerat passionerat besatt eller hur ligger det till, egentligen? :ph34r::happy:

Snö!

[img=http://i251.photobucket.com/albums/gg290/Fisan/Traning/DSC00947.jpg]:evil:

Två fina ord:
    1. Snorkallt
    2. Snuskhalt

På väg till gymmet fick jag ett mess med det korta budskapet:
    – ”Du är besatt”.

Till min stora glädje visade det sig att jag inte är ensam om denna besatthet då jag kunde hitta ytterligare fem likasinnade i cardiorummet.
    Delad galanskap är…dubbel galenskap? :p

Hur som, det blev 60 raska minuter.

Nu blir det dusch och, återigen, fuskbak samt jobb

Sam wrote:
    Snö!
    Delad galanskap är…dubbel galenskap? :p

:emo-thumb

Du skulle bara veta vilken morgon jag hade… FY FAN!

Då var vi nog utanför dörren mot cardiosession vid samma tid idag! :)

JTrulsson wrote:
    :emo-thumb

Du skulle bara veta vilken morgon jag hade… FY FAN!

Jasså? Låter intressant, du får gärna utveckla ;)

Albin wrote:
    Då var vi nog utanför dörren mot cardiosession vid samma tid idag! :)

…och möttes av samma fantastiska klimat!
    06:00 – 07:00 blev det, var så trött att jag knappt uppfattade min egen närvaro och ansträngning :p

Sam wrote:
    Jasså? Låter intressant, du får gärna utveckla ;)

Haha!
    Jag glömde mina nycklar till lägenheten när jag skulle ut på morgonpromenad. Och mobilen!
    Fick stoppa en buschafför som låna ut sin mobil så jag kunde ringa dom som har min extranyckel.
    Tror du dom svarar? Nej!
    Min mamma kommer in till stan (som bor 2 mil härifrån) och hjälpa mig jaga rätt på en nyckel så jag kommer in i lägenheten igen.

Min promenad som i vanliga fall är på drygt 80 minuter blev inte ens 50 idag…. :frust:

Dagen började kort och gott – bra.
    En timmes cardio, kom ut till en varm snöfri bil:

[img=http://i251.photobucket.com/albums/gg290/Fisan/Traning/DSC00948.jpg]- carport är en rätt bra grej.

Sedan åkte jag förbi bagaren (tips: saffranssnäckor) och vidare till jobbet för:[img=http://i251.photobucket.com/albums/gg290/Fisan/Traning/DSC00949-2.jpg]- frukost (min till vänster).

Var klar med frukosten vid 08:30, därefter satt jag i det ena mötet efter det andra fram till – 15:30 – utan mat.
    Hade planerat att sluta vid 13 men det kunde jag känna mig blåst på.
    Trodde jag skulle hungra ihjäl, svimma, börja tugga på inredning och kolleger.
    Nu kanske det inte är någon uppseendeväckande lång tid att vara utan mat men just idag kändes 7 timmar som 24.
    Jag tillhör normalt en av dem som kan glömma bort att äta, men idag var inte en sådan dag…och inte igår heller

När jag kom ut från sista mötet hade jag fått en hel drös sms från en otålig och irriterad vän som undrade hur det blev med vår preliminärbokade fredagslunch *ajdå*.

Det första messet kl 12:30 var i trevlig och god ton, messet i mitten kl 13:30 var rejält barskt och den ”ensidiga” sms-konversationen avslutades kl 14:30 med följande mms:[img=http://i251.photobucket.com/albums/gg290/Fisan/Traning/rdethrmat.jpg]Citat:”Hoppas du är nöjd nu! Här har du lockat med lyxig fredagslunch och hur slutade det?! Köpt fiskgratäng med potatis. Jag ser fram mot ursäkten, den ska vara bättre än någonsin. Kommer du över med kladdkaka ikväll blir du KANSKE förlåten”

Svarade att den otacksamma styggelsen skulle tacka livsmedelsindustrin för maten och skänka en tanke till barnen i Afrika ;o)

Nu ska jag jäsa maten jag kastat i mig och fundera lite över när den svultna kroppen kan
    vara redo för pass no 2 =)

J.v.K wrote:
    vad har du i shaken? ser gott ut :)

Är du allvarlig?! Helt seriös?! :
    Det är du den första att tycka :D

Det är mitt morgongröt-substitut = 30g DP choklad + 250g minikeso.
    Helt seriöst och allvarligt tycker jag det är jättegott, något att längta till när jag går och lägger mig :)

J.v.K wrote:
    men intressant kombination du :) använder du någon vätska eller hur får du DP’n blandad?

30g DP + 1dl vatten + mixa + frysen 10 min = pudding.
    Blandas med keso.

Quote:
    haha från mitt håll ser det ut som kladdkaksmet med havregryn i. jag hade visst ”lite” fel :D

Appropå kladdkaka:
    Har testat keso (ist för grädde) till kladdis och blev positivt överraskad.
    Högst personlig åsikt förvisso men ändå ;)

JTrulsson wrote:
    Haha!
    Jag glömde mina nycklar till lägenheten när jag skulle ut på morgonpromenad. Och mobilen!
    Fick stoppa en buschafför som låna ut sin mobil så jag kunde ringa dom som har min extranyckel.
    Tror du dom svarar? Nej!
    Min mamma kommer in till stan (som bor 2 mil härifrån) och hjälpa mig jaga rätt på en nyckel så jag kommer in i lägenheten igen.

Min promenad som i vanliga fall är på drygt 80 minuter blev inte ens 50 idag…. :frust:

Hehehe :D
    Var du utomhus hela tiden?
    Jag har inte råd att utsätta mig för sådant, hade troligen frusit ihjäl :D

Sam wrote:
    Hehehe :D
    Var du utomhus hela tiden?
    Jag har inte råd att utsätta mig för sådant, hade troligen frusit ihjäl :D

Oh yes, jag var ute hela tiden, men det var kallt vill jag lova.
    Men vid närmare eftertanke, egentligen mest pinsamt att gå ifrån nyckel… och mobil :D

Sam wrote:
    Är du allvarlig?! Helt seriös?! :
    Det är du den första att tycka

Det är mitt morgongröt-substitut = 30g DP choklad + 250g minikeso.
    Helt seriöst och allvarligt tycker jag det är jättegott, något att längta till när jag går och lägger mig

Jag håller med, ser helt klart gott ut!
    Ärligt alltså :emo-thumb

…för faktum är att energin aldrig dök upp efter arbetsdagen, varken mentalt eller fysiskt :(

Tvingade mig till gymmet, ”presterade” 90 min promenad, orkade inte mer, kunde inte förmå mig att göra en endaste liten pyttegnutta mer.
    Tog mig hem, duschade i tre kvart och nu har jag krypit ned i sängen.

Håret har lagt sig på kudden och kommer troligen ligga där rätt länge.
    [img=http://i251.photobucket.com/albums/gg290/Fisan/Traning/Hrkudde.jpg]

90 min promenad är väl skitbra!

Sam wrote:
    Hahaha nix, räknas inte :nono:

På med de små tighta löparbyxorna, löparskorna, lilla vindjackan och sedan ska du ut och flina upp dig i en hastighet av minst 8km/h.
    Ler du fortfarande efter den första timmen så räknas det :emo-thumb

Ååh, det låter som en utmaning :D Frågan är, vem ska dokumentera det?

Heidi K wrote:
    Ååh, det låter som en utmaning :D Frågan är, vem ska dokumentera det?

Trulsan! Skulle inte ni göra lite morgoncardio tillsammans :emo-thumb

Albin wrote:
    90 min promenad är väl skitbra!

I nyktert och utsövt tillstånd kan jag tycka att det absolut är bättre än ingenting men igår kändes det som hela världen 😮

Viewing 15 posts - 286 through 300 (of 1,433 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.