Går det att komma överens med en rumpa?

Home Forums Dagböcker Går det att komma överens med en rumpa?

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 391 through 405 (of 1,433 total)
  • Author
    J.v.K wrote:
    haha jävligt random med bläckfisk ^^

har ingen som helst aning.. typ googla?

finns ju massvis av matsidor

Hahaha kanske lite udda men ändå ;o)
    Någon dag måste jag nog ge det ett försök iaf, känner mig nyfiken.

Hittade lite inspiration i din dagbok, den där posten med optiljus du vet :)
    Så nu har jag precis dragit av mig täcket och gjort en magstudie.
    Förutsättningarna är tja, den är mätt och naken :D

Avslappnad:
    [img=http://i251.photobucket.com/albums/gg290/Fisan/Traning/DSC01180.jpg]Spänd:[img=http://i251.photobucket.com/albums/gg290/Fisan/Traning/DSC01184.jpg]Inte så spännande och ingen direkt skillnad.
    Men hur som haver, nu finns det bild på den med…i princip bara två kroppsdelar som saknas nu tror jag

Sam wrote:
    [img=http://i251.photobucket.com/albums/gg290/Fisan/Traning/DSC01164.jpg]- bläckfisk!

Yes, jag är sugen på sådan där på bilden.
    Hur tillagar man en sådan? Den är ju hel och inte i friterbara ringar

Friterad bläckfisk:(! Det finns massor med saker man kan göra med bläckfisk. De på bilden rycker man vanligtvis bort underkroppen och skär ibland överkroppen till ringar man sedan wokar. Eller grillar hela bläckfisken som den är. Lite snabbmarinad eller lite medelhav med bara olivolja och salt. Bläckfisk skall inte tillagas för länge dock då den har en tendens att bli rätt seg som gummi då.

En annan variant är att fylla ”huvudet” med någon fyllning. Stäng igen med en tandpetare eller två. Ugnstek eller grilla. Fyllningen kan bestå av allt din fantasi kan hitta på! Jag äter faktiskt bläckfisk rätt ofta som du har sett på mina bilder senast idag. Vill du ha ”rullarna” som du ser på mina bilder skär du en öppning i huvudet och lägger ut som en platta. Sedan skär du massor med sträck i den vertikalt och sedan likadant åt andra hållet (vad bra jag e på att förklara, NOT). Sedan steka, woka eller grilla. Då rullar de ihop sig till vackra rör. Kanske borde göra lite matvideos i min dagbok…

Sam wrote:
    Men hur som haver, nu finns det bild på den med…i princip bara två kroppsdelar som saknas nu tror jag

Börjar bli lite porrigt här inne:). Men i denna branch så e det legitimt att exponera hud. Alla verkar vilja göra det i tid och otid:D!

biffen669 wrote:
    Börjar bli lite porrigt här inne. Men i denna branch så e det legitimt att exponera hud. Alla verkar vilja göra det i tid och otid:D!

Skriver du till den mest pryda och hämmade jag själv känner – mig själv 😮
    Tyckte mina kassa dagboksbilder, a la klippdocka, var rätt anständiga :ph34r:

Quote:
    Friterad bläckfisk! Det finns massor med saker man kan göra med bläckfisk. De på bilden rycker man vanligtvis bort underkroppen och skär ibland överkroppen till ringar man sedan wokar. Eller grillar hela bläckfisken som den är. Lite snabbmarinad eller lite medelhav med bara olivolja och salt. Bläckfisk skall inte tillagas för länge dock då den har en tendens att bli rätt seg som gummi då.

En annan variant är att fylla ”huvudet” med någon fyllning. Stäng igen med en tandpetare eller två. Ugnstek eller grilla. Fyllningen kan bestå av allt din fantasi kan hitta på! Jag äter faktiskt bläckfisk rätt ofta som du har sett på mina bilder senast idag. Vill du ha ”rullarna” som du ser på mina bilder skär du en öppning i huvudet och lägger ut som en platta. Sedan skär du massor med sträck i den vertikalt och sedan likadant åt andra hållet (vad bra jag e på att förklara, NOT). Sedan steka, woka eller grilla. Då rullar de ihop sig till vackra rör. ..

Friterad bläckfisk gillar jag inte (gillar inte friterat övht) men har vid några tillfällen ätit bläckfisk på thaivis och då har det varit jättegott.
    Har även råkat ut för gummivarianten och den är ingen höjdare =)

Quote:
    Kanske borde göra lite matvideos i min dagbok.

DET tycker jag låter som en toppenidé :up:

Herregud va mycket cardio det är i den här tråden, jag får nästan bättre kondition bara
    av att läsa om dina maraton-sessions. Ska du börja styra om träningen senare mot
    mer viktträning och mindre kondition, eller vad har du för tankar?

Vad du än gör så verkar du i alla fall köra hårt, kul.

Gettodachoppa wrote:
    Herregud va mycket cardio det är i den här tråden, jag får nästan bättre kondition bara
    av att läsa om dina maraton-sessions
    . Ska du börja styra om träningen senare mot
    mer viktträning och mindre kondition, eller vad har du för tankar?

Vad du än gör så verkar du i alla fall köra hårt, kul.

Hahaha men det låter väl toppen?!
    Ungefär som när jag brukar tänka ”nu när jag äter den här jättebiten kladdkaka så sätter sig fläsket på någon annan istället” fast ”nu när jag drar av två timmar cardio så är det gtdc som drar nyttan av det” ;)

Som svar på din fråga:
    Jag gör i regel två pass om dagen, ett cardio/promenad och ett styrke (+promenad).
    Jag har dragit ned på de hårda cardiopassen till förmån för backpromenader/promenader.
    Jag har börjat lägga mer fokus på styrkepassen och försöker gå igenom hela kroppen 2ggr/v.
    Jag har börjat tillföra mer fett för att stoppa viktminskningen.

Det jag försöker få känn på nu är lagom intag av energi.
    Jag är säkert helt ute och simmar men jag vill försöka få det att fungera med nuvarande cardionivå, eftersom jag tycker det är så pass kul.

Som det är nu svarar kroppen med förändringar och jag tänker att så länge det händer något (åt det positiva hållet) så får det rulla på :)

Så länge det är kul och kroppen svarar positivt på upplägget så simmar du ju åt rätt håll. Tankarna låter riktigt vettiga…

Sam wrote:
    Det jag försöker få känn på nu är lagom intag av energi.
    Jag är säkert helt ute och simmar men jag vill försöka få det att fungera med nuvarande cardionivå, eftersom jag tycker det är så pass kul.
    :)

Är du ute och simmar? :D

Beefcake: Ja det är så det rycker i baugetten, eller kanske inte… vad är det med grabbar och vanlig hud på forumsbilder?
    Själv reagerar jag mer över dina matbilder… :D

Btw Sam: Snyggt jobbat med magen, det syns mer än du tror att resultaten kommit.

Albin wrote:
    Är du ute och simmar? :D

Ja, jag tror det är så det ligger till :D
    Det jag pysslar med verkar vara lite kontroversiellt, alla har något att tycka och kommentera, oavsett nivå.

De som är lite mer insatta informerar, vänligt men bestämt, att det omöjligt kan bli bra om man kör så mycket cardio och samtidigt håller strikt energi-intag.
    De har säkert rätt – i längden, men som jag skrev innan, än så länge har inte den visuella/kännbara utvecklingen avstannat och jag har ökat i styrka, på precis alla övningar.
    Kan tycka att det börjar gå långsamt nu men försöker vara lite schysst mot mig själv, påminner mig om att jag bara är på väg in i v10.
    Det är ingen tid, egentligen :)

Quote:
    Btw Sam: Snyggt jobbat med magen, det syns mer än du tror att resultaten kommit.

Mycket tack :)
    Men det stämmer – det som sägs, det är svårt att se sig själv med neutrala ögon. Eller, det är iaf en svårighet för mig.

100 minuter promenad.
    Bara 50% handikapp idag.

Beslöt mig att genomföra det som kunde genomföras – vader – som normalt sett aldrig tränas.
    Imorgon kommer jag få gå i högklackat.

Sam wrote:
    Ja, jag tror det är så det ligger till :D
    Det jag pysslar med verkar vara lite kontroversiellt, alla har något att tycka och kommentera, oavsett nivå.
    .

Nu var du inte med Sam, för vi andra är ibland ”ute och cyklar…” jag har väl dålig humor såhär på förmiddagen men fann det lustigt att ”du är ute och simmar.” :p

Men för all del, du är nog ute och simmar…det lär bränna mer kcal än att cykla lite förstrött så. :D

Albin wrote:
    Nu var du inte med Sam, för vi andra är ibland ”ute och cyklar…” jag har väl dålig humor såhär på förmiddagen men fann det lustigt att ”du är ute och simmar.” :p

Men för all del, du är nog ute och simmar…det lär bränna mer kcal än att cykla lite förstrött så. :D

Simmar…i svett? Kanske? : NU är jag med :D

Har ni hört, eller läst, om ”potatisbonden”?

Det finns en del sådana framgångssagor, alltid lika sporrande att ta del av.
    Hade precis skrivit ned, i en post här ovan, att jag måste ha tålamod för det har ju bara gått tio veckor.
    Ja just.
    Kändes rätt bra i ungefär 3,5 minuter.
    Så får jag syn på potatisbondens 18-veckors historia och kände mig plötsligt extremt underlägsen och mesig :o:

[http://www.chrisharnell.se/wordpress/2010/10/18-veckors-diet-fore-efter/]

J.v.K wrote:
    Hehe kul :) men prova typ dra ner fettet med händerna, då brukar de hända grejer ^^ spänner jag utan vidare så är de typ ingen skillnad :(:emo-thumb

Hahaha föredrar att strama upp fläsket, men det vet du ju redan, oss två ->:|

J.v.K wrote:
    nej nu blir det lite crosstrainer ändå :) får alltid en liten motivationsboost av att ”kliva in” i din dagbok : )

Men vad ROLIGT!
    Avundsjukan är påtaglig bakom det här arbetsbordet :(

Själv använder jag min ”vila” till planering och förberedelse inför kommande period.
    Bla lite cardiomat = beställt prenumerationer på diverse kost/hälso/träningstidningar+illustrerad vetenskap *vik hädan trista skvallerblaskor*.

Den här dagboken borde ställa upp i VM i Uppdateringar. Det finns ALLTID nåt nytt att läsa. Roligt skrivet och intressant med bilder på diverse vardagssituationer. Keep it up! :up:

Viewing 15 posts - 391 through 405 (of 1,433 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.