Går det att komma överens med en rumpa?

Home Forums Dagböcker Går det att komma överens med en rumpa?

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 436 through 450 (of 1,433 total)
  • Author
    Albin wrote:
    Förövrigt har jag beställt en burk Myofusion från Gaspari, skall se om den kan komma i närheten av att konkurrera med Orbiloxen.

Åh! Vad bra, då kanske det blir en sådan beställning framöver istället för orbilox…men jag tvivlar på att det kan bli så mycket bättre =)

Vad ska jag säga?
    Nirvana?

Målsättningen är att försöka göra iaf 60 min cardio/promenad varje morgon.
    Denna morgon kändes det så fantastiskt lätt och roligt att jag rätt snabbt tänkte ”det blir nog 120 minuter idag”, det blev 200 minuter.
    Körde 15/15 = 15 minuter intervaller och 15 minuter rask promenad.
    Avslutade som en blöt men ack så nöjd fläck.

Sedan blev det rygg och biceps (fortfarande rehabnivå) i drygt 90 minuter.
    Avslutade med några lätta set och reps knäböj när jag ändå körde rodd i smithen.
    Nej, det är inte bendag men de kändes så pigga och jag hade fått lite tips som jag tydligen inte kunde vänta med att testa :D

…av den enkla anledningen att sätta press på mig själv så jag inte ska kunna smita undan.
    Härmed offentliggörs:

[img=http://i251.photobucket.com/albums/gg290/Fisan/Traning/DSC01254.jpg][img=http://i251.photobucket.com/albums/gg290/Fisan/Traning/DSC01255.jpg]8/11 – givetvis

Nu kommer jag bli tvungen att genomföra det.
    Huruvida jag offentliggör det precisa eländet ställer jag mig däremot rätt tveksam till :

Den som vågar gissa och kommer närmast sanningen får ett träningsrelaterat vinstpaket till kostnaden av ett pm med adress – seriöst – lika seriöst som bilden här nedan :emo-thumb

Nu kallar min arbetsgivare och jag måste förbereda mig för att strålas upp…
    [img=http://i251.photobucket.com/albums/gg290/Fisan/Traning/DSC01247-Kopia.jpg]

Du är för söt, nu är det offentliggjort iallafall.
    Men du menar 8/11 va? :D

JTrulsson wrote:
    Du är för söt, nu är det offentliggjort iallafall.
    Men du menar 8/11 va? :D

Du ser, jag är totalt sönderstressad över det här :(
    Nu är det korrat iaf, tack ;)

Spännande, vilken metod blir det? (Om du vet?)

Albin wrote:
    Spännande, vilken metod blir det? (Om du vet?)

Kaliper, 9-punkts…usch!

Sam wrote:
    Kaliper, 9-punkts…usch!

Inte usch, spännande! Blir säkert kanon och dessutom kan du lättare följa din framgång framgent vid vidare mätningar.

Gåva från chefen:

[img=http://i251.photobucket.com/albums/gg290/Fisan/Traning/DSC01258.jpg]- överfallslarm och dito spray.

Något jag precis invigt, eller rättare sagt, sluppit inviga.
    Ruskväder ute men inte så kallt så jag klädde mig efter förutsättningarna och gjorde 60 minuter promenad utomhus.

Mer avancerat än så blev det inte.
    Nu ska jag äta lite och därefter…söva

Albin wrote:
    Inte usch, spännande! Blir säkert kanon och dessutom kan du lättare följa din framgång framgent vid vidare mätningar.

Du har rätt såklart och jag försöker köpa det intellektuella resonemanget.
    Får raska på gällande den biten, bara fem dagar kvar ;):D

Ett påstående med vetenskaplig grund.
    Risken att åka på en förkylning minskar med 40% om man motionerar dagligen.

Om du vill undvika hosta och rinnande näsa i höst, se då till att motionera regelbundet. Den som tränar drabbas av färre och mildare förkylningar än soffpotatisen, visar ny forskning.

Drygt 1.000 personer har deltagit i den amerikanska studien som publiceras i British Journal of Sports Medicines nätupplaga. Under tolv veckor fick de rapportera in hur mycket de motionerade och hur ofta de var sjuka.

Skillnaden mellan hurtbullarna och soffpotatisarna var slående. De som motionerade minst fem gånger i veckan hade nästan hälften så många sjukdagar som de som rörde på sig minst. De förkylningar de råkade ut för var också mildare, visar studien.

Quote:
    • Resultaten visar att de som motionerade minst fem gånger i veckan hade 43 procent färre sjukdagar jämfört med personer som motionerade upp till en gång per vecka.
    • De fick också mildare förkylningar – symtomen reducerades med 32 procent.

Resultatet förvånar inte Carl Johan Sundberg, docent vid Karolinska Institutet (KI):

– Vi har gjort en svensk studie som visar samma sak. Fysisk aktivitet tycks vara ett starkt skydd. Det är generellt oerhört hälsobringande – det sänker blodtrycket, stärker hjärtat, förbättrar blodsockerkontrollen och förbättrar som det tycks även immunförsvaret, säger han.

[http://www.dn.se/nyheter/vetenskap/motion-haller-forkylningar-borta-1.1200856]

Sömn ska även vara bra har jag hört så… –> :lazy:

J.v.K wrote:
    intressant :) blir att försöka ta promenaderna ute istället för på bandet då :)

Eller hur?
    I relation till mig själv kan jag säga att jag har aldrig varit så sjuk som under de två år jag inte skötte kost och träning + höll på att jobba ihjäl mig :)

Vaknade vid 07, pigg och löjligt lycklig över träningsvärken jag har i ryggen, trots ”rehabpass”.
    Har problem att komma åt latsen ordentligt, det hänger idag mer på tur än skicklighet.
    Retsamt, men strävan är som känt livslång.

Bestämde mig för att börja denna dag med att bejaka min normala sida dvs jag ställde mig framför badrumsspegeln och tog en bild för att se hur ryggen ser ut.

Bilden är i vanlig ordning kass ur alla synvinklar men om utgångsläget var en väldigt muskelfattig och platt rygg ser man att det iaf finns en liten utveckling.
    Och i den här dagboken gläds vi åt det lilla ;)

[img=http://i251.photobucket.com/albums/gg290/Fisan/Traning/DSC01262.jpg]Nu ska sista frukosten i och sedan blir det – the gym

Du har snygg rygg rotfrukten! Så enkelt är det, inga frågor på det, okej?
    Du kämpar på helt sjukt bra, min lilla morot :D

Måste säga detta, varje morgon man loggar in här på Body har man typ sidor att läsa i din dagbok! Helt underbart!
    Alltid lika spännande att se vad kvällen innan har satt för spår i här.

God damn, du börjar se riktigt hård ut över ryggen.
    Hade vart intressant med ett par riktiga bilder och lite mer av klassisk posering! (Menar inte att du skall anstränga dig med det, men intressant hade det vart!)

Viewing 15 posts - 436 through 450 (of 1,433 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.