Går det att komma överens med en rumpa?

Home Forums Dagböcker Går det att komma överens med en rumpa?

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 496 through 510 (of 1,433 total)
  • Author

Uppvärmning
    1h CT – 8,5 km – intervall 3-8
    1h promenad – 6,5 km
    Blev mer uppvärmningstid än plan pga telefonsamtal.

Styrka
    Multipass med bröst/tri/rygg/bi.
    Fokus på tri.
    Trodde jag skulle spy när jag körde tri, ärligt och uppriktigt.
    I dagsläget känns det som jag aldrig någonsin kommer se en tricepmarkering så en sak är säker:
    Den dagen, om den dagen kommer, så ska den firas – kungligt :D

J.v.K wrote:
    trodde du skulle spy? varför detta? supermycket mjölksyra? ^^

Jag är bara så häpnadsväckande superklen där så det blir på något sätt…äckligt jobbigt – enkelt uttryckt 😮
    Och passar jag mig inte så gör ansträngningen att utförandet blir fel och då börjar nacken jäklas = illamåendet är ett faktum :p

Men det finns ju bara en väg att gå och så småningom bör det bli bättre, räknar jag kallt med :D

Jag saknar dig… Vart håller du hus? 😥 :p

Kalipermätningsresultatet och senaste dagarnas träning tack!!! 👿

JTrulsson wrote:
    Jag saknar dig… Vart håller du hus? 😥
    Albin wrote:
    Kalipermätningsresultatet och senaste dagarnas träning tack!!! 👿

Jajaja lugna och fina :D

Senaste veckan har jag kanske inte riktigt legat på latsidan men det har varit tight om tid pga jobb, bilköp och lite annat.
    Jag har lyckats klämma in mina pass någorlunda men inte riktigt hunnit uppdatera.

måndag börjar jag med nytt upplägg dvs mer fokus på styrkedelen, minskad/begränsad tid cardio samt nytt kostschema.
    För att lättare märka vart det bär hän så här i början tänkte jag följa kostschemat utan fridag fyra veckor framåt.
    Så idag (lördag) passar jag på att gotta mig lite extra.

Gällande den förbaskade kalipermätningen hade jag på 58,0 kg (min privata gamla optimistvåg visade, bevisligen, 1,5kg för lite) 20,9% fläsk.

Så var det med det, för-just-nu :)

Dagens aktivitet:
    90 minuter brunch…lunchpromenad på bandet + tvättstuga.
    Kändes ganska lagom så där ”dagen-efter-man-råkade-äta-lite-för-mycket” 😮
    Nåväl, kommer få leva på minnena några veckor framöver så jag njöt fullt ut av både lördagstuggorna och den härligt relaxade söndagen :)

Snart: måndag och slitsam vardag *måndagsångest* :ph34r:

Sam wrote:
    Jajaja lugna och fina :D

Senaste veckan har jag kanske inte riktigt legat på latsidan men det har varit tight om tid pga jobb, bilköp och lite annat.
    Jag har lyckats klämma in mina pass någorlunda men inte riktigt hunnit uppdatera.

måndag börjar jag med nytt upplägg dvs mer fokus på styrkedelen, minskad/begränsad tid cardio samt nytt kostschema.
    För att lättare märka vart det bär hän så här i början tänkte jag följa kostschemat utan fridag fyra veckor framåt.
    Så idag (lördag) passar jag på att gotta mig lite extra.

Gällande den förbaskade kalipermätningen hade jag på 58,0 kg (min privata gamla optimistvåg visade, bevisligen, 1,5kg för lite) 20,9% fläsk.

Så var det med det, för-just-nu :)

Välkommen tillbaka! Jag har saknat dig! 8)

Nytt schema, med mindre cardio? Klarar du det? Hihi!
    Hur har du tänkt splitta kroppen?

Men det var väl ett bra resultat?
    Hade gärna delat med mitt men det hänger så fint hemma på kylskåpet så det får tyvärr vänta tills imorgon ;)

JTrulsson wrote:
    Välkommen tillbaka! Jag har saknat dig! 8)

Tack detsamma!

Quote:
    Nytt schema, med mindre cardio? Klarar du det? Hihi!

Efter denna intensiva dag kommer jag iaf klara det *knopptrött*.
    90 min tot/dag är planen, jag ska se till att hålla mig till det – men – det kommer absolut bli svårt.

Quote:
    Hur har du tänkt splitta kroppen?

Fortsätter på schemat som nu har några veckor på nacken dvs varje kroppsdel 2g/v.

Quote:
    Men det var väl ett bra resultat?

Bra vet jag inte men eftersom jag hade förväntat mig ett sämre resultat så blev jag iaf positivt överraskad :)

Quote:
    Hade gärna delat med mitt men det hänger så fint hemma på kylskåpet så det får tyvärr vänta tills imorgon ;)

Gick säkert snuskigt bra misstänker jag ;)
    Ska bli kul att få ta del av!

Har precis ätit och väntar på den där känslan som signalerar att kropp och knopp är redo för gym.
    Frågan är om den dyker upp eftersom dagen varit låååång och iiiiiintensiv.
    Eftersom det inte fanns utrymme för två pass idag blir det både kardio och styrka på ett bräde, planen är bröst.

Förra veckan beställde jag Orbilox (belgiska chokladen = numer mitt förstahandsval gällande protein och dessvärre sinande här hemma), det skulle enligt hemsidan finnas i lager men när det väl kom till kritan var det inte så.
    Det är andra gången jag drabbas av saldofel vid min prottebeställning, så när jag blev uppringd och informerad om missen kändes depressionen som ett faktum.
    Men det finns tydligen en god fé på företaget, redan dagen efter blev jag meddelad att de lyckats skrapat fram några burkar så en del av min beställning skulle bli möjlig.

Idag kom äntligen paketet och med paketet en följesedel med rolig hälsning:
    [img=http://i251.photobucket.com/albums/gg290/Fisan/Traning/DSC01892.jpg]- klockrent och trevligt! Jag återkommer :emo-thumb

Mindre klockrent och trevligt var radioreklamen jag hörde när jag var på väg hem för en stund sedan.
    Trodde det var ett försenat aprilskämt men eftersom reklamjingeln var inpetad mellan annan”vanlig och seriös” reklam så var jag nu tvungen och kolla upp den hänvisade hemsidan:

[http://www.victoriamilan.se/]

För den som inte hört reklamen så är det en kvinna som med mild och glättig stämma meddelar att det finns hopp för den som saknar passion, spänning, äventyr och gnista i sin relation.

V 100% anonymt & konfidentiellt!
    V Tusentals gifta som söker en affär!
    V Bara webbflirt? Eller affär? Du sätter gränserna!
    V Äkta medlemmar, äkta profiler!

Snälla, kan någon säga att jag är en idiot som faktiskt börjar undra om detta är på riktigt?
    Alla vet att otrohet av olika grader/definitioner existerar i sorgligt hög utsträckning – men att underlätta och ”legalisera” beteendet, som jag anser att denna reklam gör, är åt helvete.

Det är åt helvete eftersom det, bevisligen, kryllar av människor som inte bara har undermålig moral/ideal/värderingar utan även är sorgligt svaga, odisciplinerade med outömligt bekräftelsebehov.

Herregud, hur ska detta sluta?
    Människor i antal nog att befolka en hel kontinent klarar ju inte ens av att hantera möjligheterna som kommer med ett Facebook-konto.

Så, kan någon vara vänlig och bekräfta att reklamen och sidan är ett skämt – tack!

Måndag = helgens storsyndare söker syndernas förlåtelse – på gymmet.

30 min cykel (avsky!)
    30 min trappmaskin (ännu mer avsky!)
    30 min band (räddning!)

Sedan gjorde jag det mest förbjudna, jag beslagtog CC under en hel halvtimme.
    Pluggade in lurarna och drog ned kepsen så jag varken såg eller hörde om någon frågade om de fick gå emellan.
    Körde bröst och triceps utan att vika från min post.
    Nytt för idag var cable nerifrån, som påstås ta lite extra på övre delen av bröstmusklerna.
    Avslutade med tio minuters maskinövningar.
    Svårt att få något vettigt gjort under måndagkvällarna men det blev rätt ok mot alla odds =)

Det blir 120minuter cardio om jag inte räknar som en hårt dietande tokstolle, dvs mer än du precis skrev att du skulle göra och hålla dig till.

Tror Albin läste ”CC” som ”CT”, det gjorde faktiskt jag också, och då är ju jag ändå en hetsätande well beyond off season-tjockis.

Gettodachoppa wrote:
    Tror Albin läste ”CC” som ”CT”, det gjorde faktiskt jag också, och då är ju jag ändå en hetsätande well beyond off season-tjockis.

haha, då var jag dietskalle ja… läste CT naturligtvis. 😮

Albin wrote:
    Det blir 120minuter cardio om jag inte räknar som en hårt dietande tokstolle, dvs mer än du precis skrev att du skulle göra och hålla dig till.
    J.v.K wrote:
    det blir 90minuter, din hårt dietande tokstolle ;)

Gettodachoppa wrote:
    Albin wrote:
    haha, då var jag dietskalle ja… läste CT naturligtvis. 😮

Tänk vad roligt det kan bli när en dietskalle, en läskunnig och en hetsätande well beyond off season-tjockis möts :D
    TACK – för skrattet hörrni!

Personligen tror jag inte den lilla läsvurpan beror på rådande +/- matintag utan på cementerade fördomar och förutfattade meningar om att jag inte är kapabel att utföra kontrollerad cardio :p

Vaknade innan klockan så nu blir det 90 minuter – varken mer eller mindre – cardio :emo-thumb

J.v.K wrote:
    skulle vara kul om du redovisade lite mer kost här Sam :)
    förvisso är det ”bara” en dagbok. men sånt är alltid kul :D

För att blidka din önskan kommer här två representativa bilder på hur mitt matliv ser ut ;)

Inte så jättespännande va :D
    Lite grönt, lite fett, lite mer protein, keso + proteinpulver = min ketovardag.
    Sedan kan man väl variera det mer eller mindre och få det att se roligare ut, beror helt på tid och ork.

Har varit en intensiv vecka så det som prioriterats ned är mina dagboksuppdateringar.
    Träningen har emellertid skötts med 90 minuter promenad och ett styrkepass per dag.
    Undantagen kommer nu inför helgen då jag jobbar. Det innebär att fredagen och lördagen blir träningsfria, söndagen hinner jag nog klämma in ett pass.
    Trist, trist, trist men inträffar tack och lov bara var 3:e vecka.

Har skurit ned mina cardiopass och håller mig till nytt beräknat kostschema dvs jämnt kcalintag, betydligt mer fett.
    Känner mig svullen, tycker jag ser svullen ut. Vet inte hur mycket som är hjärnspöken och realistisk uppfattning men jag följer planen ett tag så får vi se :

Viewing 15 posts - 496 through 510 (of 1,433 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.