- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
23 november, 2010 at 21:24 #250610Anonym anvandareMember
Ryggfm – bicepskväll.
I korta drag:
Bicepscurl hantel 10kg 4×8, 2×6
Hammer dito 8kg 5×8Sedan samma historia med:
– pinne och snöre i CC.
Från 18-32kg, lyckades även få upp 36kg två 😮 gånger genom att krulla sönder tårna och tugga i mig underläppen.
Avslutade med att darrande vandra tillbaka till 18kg.Är så trött i armarna och i händerna att det är med möda jag plitar ned den här posten, så sammanfattningsvis känner jag mig nöjd
23 november, 2010 at 21:28 #250611Anonym anvandareMemberAlbin wrote:Ungefär sån vi får på jobbet varje år, helt ok julklapp skulle jag vilja säga. Doch får vi i en ”julig papplåda” och ingen sån där snygg trälåda…Man får välja mellan trälåda och papplåda när man beställer.
Det skiljer några futtiga kronor men du vet vad som sägs – det är inte de stora inkomsterna utan de små utgifterna som gör en rik – många bäckar små23 november, 2010 at 23:34 #250612Anonym anvandareMemberUnder tiden jag gick in för att droppa vikt, och så även nu när jag har ett kostschema att följa, blir det ibland lite enformigt i menyn pga jakten efter kontroll, effektivitet och tidsbesparing.
Under den här tiden har sökandet efter goda men nyttiga substitut varit intensiv och idag tycker jag att det mesta jag äter är riktigt gott.
På vägen har jag även funnit några riktiga blänkare dvs sådant jag längtar och suktar efter på dagarna. Som är så gott att det tom platsar i munnen på lördagar.Mina mycket viktiga huvud”aktörer” när det gäller mun och matglädje tillvardags, dags dato:
1. Proteinet Orbilox med smaken belgisk choklad. Varje intag är ett hallelujah moment och jag gråter av lycka! Chokladpudding, kall eller varm chokladdryck – bara att välja.
2. Före träning: VIP-X orange lemonade. Lemonad helt enkelt
3. Under träning: Xtend watermelon. Ytterligare ett hallelujah moment. Så gottgottgottgottgott…GOTT!
Sist, men absolut inte minst, min nuvarande fettkälla, the one and only bea-sås:
Innehåll: Rapsolja, Ägg, Vinäger, Ättika, Salt, Dragon, Worcestersås (Ättika, Melass, Socker, Salt, Ansjovis, Tamarinder, Lök, Vitlök), Konserveringsmedel (E202 OCH E211), Emulgeringsmedel (E472C), Färgämne (E160A) och smörarom.
Näringsvärden per 100G:
Kolh 2.4g
Prot 3.6g
Mättat fett 3.1g
Omättat fett 74.4g
Energi 3000kJ, 710kcal
Den här lilla burken gör varje matdag ljuvlig och nästintill sveper in mig i en religiös upplevelse av oral tillfredsställelse!
Den som inte har testat denna har något att sätta upp på sin to-do-list24 november, 2010 at 06:53 #250613Anonym anvandareMember
…kvar till jul!
Jul, som fö är den enda tradition jag tycker är något att ha i traditionsträsketHärligt väder det är, vaknat flera gånger under natten i tron att fönstrena hållt på att ryckas loss.
Igår kväll läste/hörde jag att fyra lastbilar blåst av sidvärtes från stora vägar
Tydligen är det generellt väderkaos i halva Sverige, här blåser det bara än så länge, ingen snö.
Känns enormt lockande att ta sig ut och knata iväg till gymmet nu :ph34r:Nåväl, lär ju passa bra med lite uppvärmande cardio när jag kommer fram.
Skötte mig ganska bra igår, har träningsvärk i stort sett hela ryggen och så även biceps. En stooooor låtsaskopp med varm låtsaschoklad och vispad låtsasgrädde med en låtsasnougatbit i botten till mig för min ansträngning
24 november, 2010 at 08:23 #250614Anonym anvandareMemberSam wrote:Man får välja mellan trälåda och papplåda när man beställer.
Det skiljer några futtiga kronor men du vet vad som sägs – det är inte de stora inkomsterna utan de små utgifterna som gör en rik – många bäckar småSer nästan ut som en sån vi också får.
Dock tror jag vi packar våra själva. För dom inslagna i juligt papper, och allt ligger huller om buller i lådan. Varför köpa en färdig produkt när man kan göra den själv?Sam wrote:1. Proteinet Orbilox med smaken belgisk choklad. Varje intag är ett hallelujah moment och jag gråter av lycka! Chokladpudding, kall eller varm chokladdryck – bara att välja.2. Före träning: VIP-X orange lemonade. Lemonad helt enkelt
3. Under träning: Xtend watermelon. Ytterligare ett hallelujah moment. Så gottgottgottgottgott…GOTT!
1: Jag måste snart testa denna! Alla höjer den till skyarna ju!
Men när är den som allra bäst?3: Underbart gott, gott, gott?
Kommer aldrig glömma första gången jag skulle dricka den. Trodde jag skulle falla ner död och drunkna i mina egen spyaQuote:Sist, men absolut inte minst, min nuvarande fettkälla, the one and only bea-såsDen här lilla burken gör varje matdag ljuvlig och nästintill sveper in mig i en religiös upplevelse av oral tillfredsställelse!
Den som inte har testat denna har något att sätta upp på sin to-do-listBea-sås! Inte mkt som kan slå det egentligen… Möjligt vitlökssås
24 november, 2010 at 11:25 #250615Anonym anvandareMemberJTrulsson wrote:Ser nästan ut som en sån vi också får.
Dock tror jag vi packar våra själva. För dom inslagna i juligt papper, och allt ligger huller om buller i lådan. Varför köpa en färdig produkt när man kan göra den själv?Jag rekade igår, gällande innehållet, och ska man ha lite ”roligare” kvalitetsvaror i inte alltför tråkiga förpackningar så är ”gåvo”-mat DYR. Så ser man till vad man får så är det inte galna priser.
Men visst kan man göra en lite mer personlig touch på gåvorna, absolutQuote:1: Jag måste snart testa denna! Alla höjer den till skyarna ju!
Men när är den som allra bäst?Jag tar den alltid innan sängdags efter kvällsträningen, i regel tillsammans med keso, och sedan någon gång ytterligare under dagen. Kan bli som frukost före/efter morgonpasset.
Quote:3: Underbart gott, gott, gott?
Kommer aldrig glömma första gången jag skulle dricka den. Trodde jag skulle falla ner död och drunkna i mina egen spyaAntar att dina föräldrar glömde beställa smaklökar och fungerande magmun 😉
Quote:Bea-sås! Inte mkt som kan slå det egentligen… Möjligt vitlökssåsBeasås till en nygrillad köttbit med bakpotatis och rejäl klick vitlökssmör…kan fungera (appropå bea och vitlök)
24 november, 2010 at 11:38 #250616Anonym anvandareMemberSam wrote:Jag rekade igår, gällande innehållet, och ska man ha lite ”roligare” kvalitetsvaror i inte alltför tråkiga förpackningar så är ”gåvo”-mat DYR. Så ser man till vad man får så är det inte galna priser.
Men visst kan man göra en lite mer personlig touch på gåvorna, absolutDet är så långt ifrån personligt i våra lådor.
Lite sill, en korv, en chokladkartong m.m.
Samma varje år, sjukt trist…Quote:Jag tar den alltid innan sängdags efter kvällsträningen, i regel tillsammans med keso, och sedan någon gång ytterligare under dagen. Kan bli som frukost före/efter morgonpasset.Okej, den funkar till allt med andra ord.
Måste beställa nästa gång en order går iväg med andra ord!
Är den dyr?Quote:Antar att dina föräldrar glömde beställa smaklökar och fungerande magmun 😉Haha, finns viss risk för det kanske
I Xtend tycker jag apple regerar starkt!Quote:Beasås till en nygrillad köttbit med bakpotatis och rejäl klick vitlökssmör…kan fungera (appropå bea och vitlök)Kan fungera?!
24 november, 2010 at 12:00 #250617Anonym anvandareMemberI vanlig ordning värmde jag upp med 90 min cardio – dagens sällskap:
Efter någon minut, när hjärnan fått upp värmen och börjat ticka igång, kom tanken:
”Skrev jag i posten att det var 24 dagar kvar till jul?!” – och jo, det gjorde jag ju.
Jag fnissade lagom roat åt mig själv och tänkte ”tänk vad fel det kan bli när man inte är riktigt vaken”.
Ja just, vet inte vad jag ska skylla på nu då jag precis stod stampandes och undrade varför hissen aldrig kom – när den i själva verket redan var på entréplan…där jag stod och väntade 😮
Är det nu jag ska börja bli orolig?Hur som, det är lite drygt en månad kvar till jul, jag är iaf hyfsat medveten om det så här i efterhand
Bröst:
Började med dipmaskin, motstånd:
14kg – 1×8
9kg – 1×8
0kg – 1×8, 2×6, 1×4Bästa någonsin för min del.
Kändes väldigt vingligt och ostabilt utan plattan som ger stöd under knäna, men det ju
Trodde jag skulle spy under de sista två repsen, det nöp i både nacke/bröst/tri.Sedan var det dags för:
– bröstpressar plan och lut, flyes dito.
5 set och 6-10 reps på samtliga moment.
Höll på till jag såg ljuset…i mina händer.Bröstpressarna: 10-9kg.
Flyes: 6-4kg, en liten förbättring då jag legat på 4kg innan .Sammanfattningsvis känner jag mig jättenöjd och jätteslut.
Börjar få en vrålande träningsvärk i bic sedan igår och jag misstänker, med tanke på hur det känns i bröstet nu, att jag har mer att vänta.Efter passet var det dags för hemgång och matintag.
Tog vägen förbi Ica, hittade lite gott bakom disk:– grillad kycklingfilé samt lagom rosa rostbiff.
Bra värden, under 90 kcal/100g på bägge.Det fina med att handla bakom disk är att när man får frågan:
– ”Hur tjocka skivor vill du ha”?
Så svarar man:
– ”Inte tjocka alls, de tunnaste du någonsin förmått – tack”.Resultatet blir då:
– att det ser ut som man får ett berg av mat
På bilden:
100g rostbiff
100g kycklingfilé
200g tunt hyvlad gurka
40g beaKan i skrivande stund och pågående måltid meddela att både rb och kf smakar fantastiskt – perfekt!
…………………………………………………………………………………………………………………………
24 november, 2010 at 12:11 #250618Anonym anvandareMemberJTrulsson wrote:Det är så långt ifrån personligt i våra lådor.
Lite sill, en korv, en chokladkartong m.m.
Samma varje år, sjukt trist…Precis, vill ju gärna hitta något lite roligare men det tenderar bli en kostnadsfråga, tyvärr.
Quote:Okej, den funkar till allt med andra ord.
Måste beställa nästa gång en order går iväg med andra ord!
Är den dyr?900g för cirkus 269kr
Quote:Haha, finns viss risk för det kanske
I Xtend tycker jag apple regerar starkt!Gillar den också
Quote:Kan fungera?!Troligen alldeles ypperligt
24 november, 2010 at 19:04 #250619Anonym anvandareMemberJ.v.K wrote:Formen ser skitbra ut hade gärna sett bilden i ett större format :up:Vilken form? Vilken bild? Är inte alls med J
Nu blir det pass no 2.
Ska leta efter musklerna som inte finns reggade i min genbank dvs tri.
Funderar på om de kanske går att locka fram med lite saltlakrits…25 november, 2010 at 00:47 #250620Anonym anvandareMemberJ.v.K wrote:haha där du sitter på bänken, även om man inte ser mycket ser det ändå som att du har en fin axelbredd och låg bf% :up:Ah du menade den!
Nej större format finns inte men det är inget du ska sörja över.
Just nu har jag mindre-cardio-mer-mat-har-blivit-svullen-ångest.
Får väl se var det bär hän men just nu kallar jag min form bea-form så det du tycker dig se – visar mest att du är optimistiskt lagd
Kvällspasset, aka tricepspasset.Pinne+snöre i CC
Liggande + sittande extension (eller french press?)Avslutade med maskinövning:
Där jag ökade lite, från tidigare ansträngda 43kgx6 till:
50kgx8
Nacken surade lite men sammanfattningsvis är jag nöjd eftersom det svider ordentligt där jag tror den där tricepsen sitter :p
25 november, 2010 at 13:12 #250621Anonym anvandareMemberInatt kom snön, blixthalkan och kylan till byn.
Fick se benbrottsdjävulen i ögat redan vid första steget utanför entrédörren.
Kändes som jag dansade i tio minuter innan jag stod stabilt med bägge fötter.
Dansa som aktivitet har aldrig och kommer aldrig bli min grej, men ibland får man
helt enkelt bjuda på sig självBörjade morgonen med diverse ärenden-som-måste-prickas-av, vilket snodde tid från träningen.
Gym: 60 min promenad + ben.
Började med:
– raka mark med hantlar då Mr Smith var upptagen.
12,5kg x15
15,0kg x15
17,5kg x10
22,5kg 3×8De två senare vikterna har jag inte kört tidigare och att det fungerade idag berodde i stort på att jag använde hantlar med:
– något smalare grepp än tidigare.
En fantastiskt stor skillnad, iaf för migSedan snabbade jag mig igenom:
Knäböj
Utfall med stång
Benpress
Sittande och liggande bencurl
Benspark…inte så mycket att orda om det mer än att jag idag har diverse krämpor som påverkade. Känner mig inte helt nöjd men så kan det bli ibland.
Nu: ut och reka julklappsidéer.
25 november, 2010 at 20:27 #250622Anonym anvandareMemberBra jobbat med raka marken där! :up:
25 november, 2010 at 21:10 #250623Anonym anvandareMemberAlbin wrote:Bra jobbat med raka marken där! :up:Thank you!
25 november, 2010 at 21:14 #250624Anonym anvandareMemberSam wrote:…inte så mycket att orda om det mer än att jag idag har diverse krämpor som påverkade. Känner mig inte helt nöjd men så kan det bli ibland.= det fina med två pass på en dag är att om man inte hinner bli nöjd under första så kan man försöka ställa allt tillrätta under det andra.
När jag skulle göra mina återstående 30 min promenad nu under kvällen så klämde jag även in 10×10:
[http://www.youtube.com/watch?v=PXFZRi57_V0]…och blev totalt sett nöjd med denna bendag!
Slutet gott, allting gott -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.