Går det att komma överens med en rumpa?

Home Forums Dagböcker Går det att komma överens med en rumpa?

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 76 through 90 (of 1,433 total)
  • Author
    JTrulsson wrote:
    Fel fel ju!
    Inte muskel-lös!
    Man ser ju utan minsta problem konturerna av en vältränad arm ju! :up:

Du är nog den gulligaste och snällaste body-vän jag har :)
    Jag jobbar på det iaf, tack!!!

Thihi, tackar 😮
    Men du kämpar ju på tokigt bra! :emo-thumb

Morgoncardio blev 30 min band + 30 min CT.
    Blev under passet uppringd av en vän som anklagade mig för att ge hela världen dåligt samvete med mitt råtta-i-hjulet-beteende på gymmet :-D

Som straff skickade hon mig bilder på sina nybakade frukost…

[img=http://i251.photobucket.com/albums/gg290/Fisan/Traning/DSC01549.jpg][img=http://i251.photobucket.com/albums/gg290/Fisan/Traning/DSC01550.jpg]…scones.
    Tog emellertid inte så hårt, är ingen fan av vare sig scones eller apelsinmarmelad :p
    Däremot är doften av nybakat direkt superförförande.
    Tror jag ska baka foliebullar i helgen.
    Har ni käkat sådana någon gång?
    Det är nog de godaste bullar som finns.
    Ser ut som ”muffinsbullar” i formen, massor av pärlsocker på och massor av vaniljsockersmör i mitten

Bulle i all ära, ligger långt fram i tiden, idag blev det:[img=http://i251.photobucket.com/albums/gg290/Fisan/Traning/DSC00505.jpg]Pepsi Max för att hålla mig vaken på jobbet, hamburgerkött, rostbiff, Lohmanders bearnaise. Vanliga var slut så jag testar den med vitlök, hoppas den fungerar. Har provat chilivarianten, den var ingen höjdare.

Gym ikväll?
    Vet inte, just nu känner jag mig lite schleten..hmmm.

Lite elak ändå, hon försökte ju sätta griller i huvudet på dig :)
    Men det finns ju så mkt värre saker att skicka bilder på…

JTrulsson wrote:
    Lite elak ändå, hon försökte ju sätta griller i huvudet på dig :)
    Men det finns ju så mkt värre saker att skicka bilder på…

Hahaha ja med sådana vänner behöver man inga ovänner :D
    Men, hade hon velat krossa mig hade hon skickat bilder på något välsaltat snask…cashew i alla smaker…tex mex…kinamat…popcorn…jordgubbar…mjukglass…grekiskt…italienskt…eller bara en rykande färsk baguett att bryta i bitar och doppa i tzatziki 😮

Blev bara 40 minuter på bandet under kvällen.
    Skulle köra rygg men blev tvungen att avbryta för lite småfix.

Mät och vägdag:

Datum: 2/1 – 16/8 – 8/9 – 15/9 – 22/9 – 29/9

Kg: 68 – 62,3 – 59,7 – 59,7 – 58,7 – 56,9
    Bröst: 94 – 90 – 87 – 87 – 87 – 87
    Midja: 72 – 68 – 64 – 64 – 63 – 62
    Höft: 96 – 93 – 92 – 90 – 89 – 87
    Rumpa: 102 – 98 – 96 – 94 – 92 – 90
    Lår: 64 – 61 – 59 – 57 – 56 – 54
    Vad: 38 – 38 – 37 – 36,5 – 36 – 36
    Arm: 28/24

Vilopuls: 57

Slutsats: det har hänt lite grann den senaste veckan.
    Misstanke: tror jag borde fundera över någon typ av förändring. Minska cardion eller/och se över kostintaget. Eller? Vet inte…

Appropå ingenting:
    Min arbetsplatsvy:

[img=http://i251.photobucket.com/albums/gg290/Fisan/Traning/DSC00509.jpg]Jag försöker få Bill och Bull att hjälpa mig att tömma burken.
    Men det går sisådär.
    Bull äter hellre cashewnötter och Bill äter hellre sin egna proteindrink baserad på råa ägg :yikes:
    I begynnelsen köpte jag en liten jordgubb, tänkte att den var så god att jag kunde köpa en stor.
    Dumt.
    Jag kommer aldrig mer köpa ON jordgubb.
    Blä.

BTW
    Lohmanders vitlöksbearnaise – pick another one!

Är du framgångsrik?
    Vad krävs, och har du vad som krävs för att bli framgångsrik?
    Enligt forskaren Ingrid Tollgerdt-Andersson som skrivit ”Passion, nyckeln till framgång”, finns det elva framstuderade faktorer som är nyckeln till framgång.

1. Entreprenörskap.
    2. Mod.
    3. En vilja till ständig utveckling.
    4. Engagemang och hög energinivå.
    5. God självkänsla, gott självförtroende.
    6. Emotionell intelligens och stabilitet.
    7. Förmåga att välja sin egen väg vid behov.
    8. Karisma.
    9. Tävlingsinstinkt.
    10. Omgivande miljö och nätverk, förebilder.
    11. Lusten och passionen.

Sam wrote:
    Är du framgångsrik?
    Vad krävs, och har du vad som krävs för att bli framgångsrik?
    Enligt forskaren Ingrid Tollgerdt-Andersson som skrivit ”Passion, nyckeln till framgång”, finns det elva framstuderade faktorer som är nyckeln till framgång.

1. Entreprenörskap.
    2. Mod.
    3. En vilja till ständig utveckling.
    4. Engagemang och hög energinivå.
    5. God självkänsla, gott självförtroende.
    6. Emotionell intelligens och stabilitet.
    7. Förmåga att välja sin egen väg vid behov.
    8. Karisma.
    9. Tävlingsinstinkt.
    10. Omgivande miljö och nätverk, förebilder.
    11. Lusten och passionen.

12. Envis som synden och aldrig ge upp sina drömmar trots bakslag och motgångar![/b]

Sam wrote:
    Hahaha ja med sådana vänner behöver man inga ovänner :D
    Men, hade hon velat krossa mig hade hon skickat bilder på något välsaltat snask…cashew i alla smaker…tex mex…kinamat…popcorn…jordgubbar…mjukglass…grekiskt…italienskt…eller bara en rykande färsk baguett att bryta i bitar och doppa i tzatziki 😮

Alltid lika kul när man börjar fundera vad som hade satt griller i huvudet på en. Listan blir längre, längre och längre…

Sam wrote:
    Datum: 2/1 – 16/8 – 8/9 – 15/9 – 22/9 – 29/9

Kg: 68 – 62,3 – 59,7 – 59,7 – 58,7 – 56,9
    Bröst: 94 – 90 – 87 – 87 – 87 – 87
    Midja: 72 – 68 – 64 – 64 – 63 – 62
    Höft: 96 – 93 – 92 – 90 – 89 – 87
    Rumpa: 102 – 98 – 96 – 94 – 92 – 90
    Lår: 64 – 61 – 59 – 57 – 56 – 54
    Vad: 38 – 38 – 37 – 36,5 – 36 – 36
    Arm: 28/24

FAN VAD BRA DU ÄR DÅ! GRATTIS!
    Imorgon är det dags för mig att kolla mina mått och min vikt… HJÄLP!

Riktigt roande dagbok!
    Här kommer jag deffinitivt läsa oftare :)
    O du kämpar på ordentligt i gymmet, visst är det underbart när man avancerar upp på de ”stora” vikterna :D

Ingen träning idag.
    Plötsligt infall fick mig att på morgonen ringa chefen och be om tjänstledigt.
    Snäll som han är gav han sitt bifall.
    Så blev det en liten turné i mellansverige, kom hem först vid 20 i tillstånd:
    -trött, slut och hungrig.
    Kändes därför som ett extremt rimligt alternativ att avsluta dagen med restaurangbesök, och för att göra det hela lite mer legalt hade vi ju faktiskt något att fira.

Så till ”dagens höjdpunkt” (varje dag måste givetvis ha en höjdpunkt):
    Idén var ju min så jag bjöd och när det var dags att betala utspelades följande:

Jag: Tack det var jättegott men nu är vi nöjda och betalar gärna, om det är ok.
    Serveringskillen: Njaaaa, betala får ni göra lite senare.
    Jag: ???
    Serveringskillen: Ser lurig ut
    Jag: höjer ögonbrynen
    Serveringskillen: Chefen vill nämligen någonting *flinflin*

Sedan försvinner han för en stund och kommer tillbaka med:
    [img=http://i251.photobucket.com/albums/gg290/Fisan/Traning/DSC00512-2.jpg]- efterrätt!

Och varför blev vi bjudna på efterrätt?
    Jo för att JAG var ”kvällens trevligaste gäst”?!
    Väldigt oväntat inititativ men trevligt
    Mitt sällskap däremot skrockade sig genom hela deserten med att hävda att jag kan lura vem som helst. Förstår ingenting, sjukt otacksam 😉

Likväl som varje dag har en höjdpunkt så skapas det i regel balans av att det även brukar finnas ett”dagens irritationsmoment”.
    Dagens irriationsmoment är att seniorlappen fått blåskärm och vid omstart klarar den bara av att formulera fram ”windows kan ej startas”.
    Lämnades in på service direkt i morse men jag misstänker att min surfning kommer ske från lappjunior ett bra tag framöver :(

JTrulsson wrote:
    FAN VAD BRA DU ÄR DÅ! GRATTIS!
    Imorgon är det dags för mig att kolla mina mått och min vikt… HJÄLP!

Och vad du är bäst på att peppa – tack Trulsan!
    Tror fö inte du behöver känna oro, verkar ju gå som en dans för dig :)

Pixi wrote:
    Riktigt roande dagbok!
    Här kommer jag deffinitivt läsa oftare :)
    O du kämpar på ordentligt i gymmet, visst är det underbart när man avancerar upp på de ”stora” vikterna :D

Kul att höra, du är varmt välkommen vettu ;)

Gällande det fetstilta – ja men faktiskt :)

biffen669 wrote:
    12. Envis som synden och aldrig ge upp sina drömmar trots bakslag och motgångar![/b]

Jag kan tänka att de elva punkterna innefattar ganska mycket om man ska utveckla vad de står för och vilka egenskaper som ofta ligger bakom.
    Ideal, värderingar, stolthet, principer, envishet, styrka osv

Angående envishet:
    Många ser negativt på envishet, och det är klart att det kan slå över om envisheten biter sig fast i prestige, men på det stora hela är det något jag totalt sett håller högt.

Lördagen började 05 och slutade vid midnatt, fullspäckat schema.
    Västerås en sväng samt aktiviteter på hemmaplan.

Fysisk aktivitet? Definitionsfråga, det blev en timmes sällskapspromenad i naturen, inget gym, men en kroppsdel fick iaf stå för ”byggandet” ;o) :

[img=http://i251.photobucket.com/albums/gg290/Fisan/Traning/pasta-1.jpg]Pasta med oxfilé och parmesanflarn.
    Nu var det faktiskt betydligt godare än vad som kan tolkas utifrån bilden, men jag saknade grönska.
    Hur som, såsen var ok kryddad, pastan al dente och köttet mört. Övriga valde ”riktiga” kötträtter vilka både såg och smakade bra enligt uppgift.

Sedan vet jag inte vad det är mellan mig och restaurangägare just nu men det verkar ligga något i luften .
    Efter maten skulle jag besöka toaletten, tog vägen förbi kassan och tänkte passa på att betala.
    Där fick jag:[img=http://i251.photobucket.com/albums/gg290/Fisan/Traning/lollipop-1.jpg]…två klubbor, en att hålla i varje hand
    Antar att jag på något sätt påminner om en sexårig gottegris.
    Eftersom klubborna inte var svarta så delade jag ut dem till sällskapet istället.

Sedan fortsatte byggandet med:[img=http://i251.photobucket.com/albums/gg290/Fisan/Traning/Filmstaden.jpg]Bio!

På bio ser man på film men man (jag) gör även något annat:[img=http://i251.photobucket.com/albums/gg290/Fisan/Traning/popcorn-1.jpg]SF-popcorn, toppar topplistan.

För den som, liksom jag, älskar popcorn och vågar sig på variation vill jag rekommendera:[img=http://i251.photobucket.com/albums/gg290/Fisan/Traning/krydda.jpg]Popcornkryddor!
    Stötte på dem för två år sedan på Uddevallas SF och kände att det absolut var min grej. Först nu har de anlänt till byn där jag bor, bättre sent än aldrig .

Så, vad blev det då?
    Wall Street med MD.
    För den kapitalkåte kan den säkert vara kittlande, jag tyckte den var ok, fast film på bio är nästan alltid ok, med få undantag

En av de avslutande replikerna:”Galenskap är när man gör om samma saker och förväntar sig ett annat resultat”. Applicerbart på mycket.

Nu borde det väl ha varit nog men det finns alltid plats för ”lite” kladdkaka och ”lite” grädde :-D

Nuff eaten? Yes indeed.

Viewing 15 posts - 76 through 90 (of 1,433 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.