- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
19 november, 2011 at 20:28 #251330Anonym anvandareMemberSam wrote:Vampyrfilmen!
Det var en intressant upplevelse, och då menar jag i första hand studien av övrig biopublik och i andra hand själva filmen.
Se den på bio och innebörden av det jag syftar på blir uppenbar.Efter att sett första och scenen där VampyrEdward berättar för Bella att han är rädd för att visa sitt rätta jag, då han tror att hon skall bli rädd.
Och man förväntar sig en ”badass bloddrypande vampyrförvandling” men killen istället börjar glittra som hela jävla pridefestivalen… ja då släppte jag idén om att se någon mer i serien.20 november, 2011 at 18:30 #251331Anonym anvandareMemberAlbin wrote:Efter att sett första och scenen där VampyrEdward berättar för Bella att han är rädd för att visa sitt rätta jag, då han tror att hon skall bli rädd.
Och man förväntar sig en ”badass bloddrypande vampyrförvandling” men killen istället börjar glittra som hela jävla pridefestivalen… ja då släppte jag idén om att se någon mer i serien.Denna del bjöd inte på glitter från bioduken, däremot började 70% av publiken glittra så fort det dök upp en vampyr/varg-hanne alt romantisk scen på bioduken. Hela salongen var lätt rosa-skimrande…
Värt att nämna är även att det ingick skumma ljudeffekter, även de från biopubliken.20 november, 2011 at 18:40 #251332Anonym anvandareMemberBytte in trissen mot en ny och vad hände:
– vinst – dubbel!
– 1000kr/kg.
Varför är saffran så dyrt?
Hur som, tänkte baka samt göra en saffrans-wok, bara en tanke än så länge.Fortfarande inte 100 så i lördags blev det lätta axlar/bröst/triceps.
Kvällen:
– träkolsgrillat med diverse gott dipkladd.
På bilden liten mix av lam, oxfilé och kyckling – gott, men lamm kan ju andra få roa sig med att äta, inte min grej att stoppa i munnenLite bilder från öl och whiskyfestivalen:
1 cl whisky i prisklasser från 20-360kr…sug på den
Idag, söndag, blev det lätta ben, rygg och biceps – snip snap snut så var även denna vecka slut!
20 november, 2011 at 21:10 #251333Anonym anvandareMemberTill skillnad mot mina trisslotter, köpt en varje gång jag handlat nu och dom skriker nit gång på gång.
20 november, 2011 at 21:19 #251334Anonym anvandareMemberAlbin wrote:Till skillnad mot mina trisslotter, köpt en varje gång jag handlat nu och dom skriker nit gång på gång.Du vet:
20 november, 2011 at 21:32 #251335Anonym anvandareMemberJag tvättar.
Två gympass per dag ger snuskigt mycket tvätt.
Som tur är har jag möjligheten att bära uniform på jobbet så jag slipper iofs en drös med civil klädestvätt.I ”väntan på” har jag nätshoppat från Dcore:
– alltid lika roligt!
Om några dagar är det en månad kvar till julafton och överallt hör jag folk rabbla nedräkning.
Personligen skiter jag faktiskt högaktningsfullt i julafton, jag är glad om jag överlever och får uppleva den för personligen räknar jag ned till:[youtube=DGm5vbzIMAQ]
– tisdag 22/11, det är ruskigt snart…21 november, 2011 at 18:33 #251336Anonym anvandareMemberFår hem en vit från Dcore jag också, förhoppningsvis denna veckan… skillnaden är dock att min är: Vunnen! :p
Ingen miljon på triss men lite glad i vart fall…21 november, 2011 at 19:44 #251337Anonym anvandareMemberAlbin wrote:Får hem en vit från Dcore jag också, förhoppningsvis denna veckan… skillnaden är dock att min är: Vunnen! :p
Ingen miljon på triss men lite glad i vart fall…Hur då VUNNIT? Vad var du tvungen att prestera? Inget är ju gratis, väl
Den enda gången jag vunnit något – i hela mitt liv – var 1000 enkronor när jag drog tre körsbär på en enarmad bandit. Det var min första och enda stund av vinnarlycka :p21 november, 2011 at 19:56 #251338Anonym anvandareMember– började kl 06.
Med rödsprängda ögon bar det iväg till gymmet för 60 minuter morgonkardio.Sedan blev det jobb.
– köpte bla tomtedräkt till chefen så han kan leverera ordentligt när det blir tomtespex på jobbet. Han fick en liten tomtesäck också, klassisk jute som luktar snusk.
Bortsett från den lilla shoppingrundan var det en rätt tung dag @ work, hände lite för mycket tom för min smak.
Tror jag jobbat lite för mycket, skulle behöva vara ledig.Efter jobb blev det gym med flip-flop-folket.
– bröst.
Senaste veckans favoritföda:
200g rökt lax strimlas och blandas med 250g keso.
Sedan pressas och hackas en hel citron som blandas med lax/keso.
Om tid/lust/ork finnes så kan det även slinka med en finhackad rödlök.
Gottgottgott!21 november, 2011 at 20:35 #251339Anonym anvandareMemberSam wrote:Hur då VUNNIT? Vad var du tvungen att prestera? Inget är ju gratis, väl
Den enda gången jag vunnit något – i hela mitt liv – var 1000 enkronor när jag drog tre körsbär på en enarmad bandit. Det var min första och enda stund av vinnarlycka :pEgentligen inget, tryckte ”gilla” på reps.se´s hemsida på facebook och lottades av dom som gjort det.
Får en hoodie från Dcore i samarbete med Reps.se, prestationen vore väl att jag skall ta ett kort i den men med tanke på bloggandet hade det väl vart oundvikligt.21 november, 2011 at 20:41 #251340Anonym anvandareMemberDet där är vad jag kallar smidig mat, som också är kanon proteinmässigt. Min typ
av ”matlagning”, hehe.Hur mycket jobbar du om veckorna, Sam? Blir det såna där 70-timmars?
21 november, 2011 at 21:15 #251341Anonym anvandareMemberAlbin wrote:Egentligen inget, tryckte ”gilla” på reps.se´s hemsida på facebook och lottades av dom som gjort det.
Får en hoodie från Dcore i samarbete med Reps.se, prestationen vore väl att jag skall ta ett kort i den men med tanke på bloggandet hade det väl vart oundvikligt.Du tryckte ”gilla” och måste använda den…du behövde alltså i princip inte göra någonting, räkmackeglidare!
21 november, 2011 at 21:17 #251342Anonym anvandareMemberSam wrote:Du tryckte ”gilla” och måste använda den…du behövde alltså i princip inte göra någonting, räkmackeglidare!Det är ingen miljon på triss som sagt, men ganska så schysst måste jag säga.
Räkmackeglidare är såna som får allt gratis, en tröja kan inte räknas som ”allt”. :p21 november, 2011 at 21:21 #251343Anonym anvandareMemberGettodachoppa wrote:Det där är vad jag kallar smidig mat, som också är kanon proteinmässigt. Min typ
av ”matlagning”, hehe.Det enklaste godaste gott, typ!
Jag kan faktiskt laga mat, jag tycker tom om att kocka, men jag väljer mina tillfällen.
”Lagar” jag mat till mig själv fungerar raw food utmärkt. Noll minuters tillagning, hacka och skala är vad som max krävs i prestation.Quote:Hur mycket jobbar du om veckorna, Sam? Blir det såna där 70-timmarsIngen vet just nu :p
De senaste fyra veckorna har varit tuffa men normalt sett har jag ett ganska livsvänligt upplägg, tycker jag själv iaf, jag lägger mitt eget schema22 november, 2011 at 23:35 #251344Anonym anvandareMemberDagen började med 60min kardio.
Därefter axlar och trapz.– i spegeln, på sidan jag inte har någon större koll på, kunde jag notera en ny knöl.
Sedan blev det tandutdragning (lika vidrigt som sist) och efter det passade jag på att hasta förbi jobbet, apoteket samt klippa mig innan bedövningen släppte.
Nu är bedövningen ett minne blott och jag har fullt upp med att vältra mig i självömkan :p[img=http://perlbal.hi-pi.com/blog-images/297908/gd/1205349718/Stackars-mig.gif]- typ, fast saltlakrits.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.