Går det att komma överens med en rumpa?

Home Forums Dagböcker Går det att komma överens med en rumpa?

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1,261 through 1,275 (of 1,433 total)
  • Author

Uppvärmning: 1 ipren + 1 alvedon + 1 diklofenak.

Sedan lunkade jag dryga milen innan jag gjorde ett försök till benpass.
    Fick grym-haaaard kååååååår-pump…i munnen :p

Utöver det har jag jobbat hemifrån och gjort diverse ärenden, ex börjat förbereda inför adventsfika på jobbet:

– till jobbet.

– till mig.

Passerade ett tempel med:

– så bevisligen finns det någon som äter dem :ph34r:

Äggvita, hur lång hållbarhet?

Vart i en affär hittar man såndär Äggvita flytande ?? Trodde det bara fanns i Usa, är det Ica som har dom? :)

kiRRe wrote:
    Vart i en affär hittar man såndär Äggvita flytande ?? Trodde det bara fanns i Usa, är det Ica som har dom? :)

Det kanske finns på mer välsorterade vanliga affärer men annars är det snabbgross som gäller :)
    Där har de även hela ägg samt gulor separat på bunken.
    Och, för den late:

– kokta och färdigskalade.

Albin wrote:
    Äggvita, hur lång hållbarhet?

– 105 dagar =)

För mig som tycker att äggvitan är det godaste på ägget känns den här lösningen opti-lyxig.
    Nu har jag precis ätit örtsaltskryddad äggviteröra med sallad bestående av extremt finchackad röd paprika, tomat och rödlök – gott!

Quote:
    Äggvita består av 10% protein och 90% vatten.
    Kcal per 100g: 41

Spontant kändes de stadiga och supersköna, inte särskilt klumpiga.
    Sedan måste det väl alltid finnas ett men och i detta fall handlar det om att tom xs är på håret att vara för stora runt handleden, fast innan de hinner töja sig så fungerar det ju :)

Satt alldeles för länge och stirrade på den där saft-dunken. Det var en väldigt ful etikett
    också, tänkte jag. Och varför ska hon dricka apelsinsaft? Det är väl ingen höjdare.

Sen läste jag Albins kommentar. Dumstrut på.

Gettodachoppa wrote:
    Satt alldeles för länge och stirrade på den där saft-dunken. Det var en väldigt ful etikett
    också, tänkte jag. Och varför ska hon dricka apelsinsaft? Det är väl ingen höjdare.

Sen läste jag Albins kommentar. Dumstrut på.

Ja se där ja! Du är alltså en sådan där som skippar texten och bara tittar på bilderna :p;)

– till mig.

– till några av kollegerna.

Bilder är det bästa jag vet!

[img=http://lekmer.se/mediaarchive/1033844/thumbnail209x210/karnan-pekbok-titta-pa-sakerna.jpg]

kiRRe wrote:

ICA Maxi har både vita och hela ägg i dunk nu. Finns i mejeriet. Sen är det kanske inte alla butiker som har men det finns som sagt i sortimentet så butiken kan nog ta hem om man frågar.

ps, fy fan för dom där gröna kulorna.

Äggvita – Helt ok hållbarhet då, avslutar ju mina dagar med enbart äggvita och slänga halva äggen känns blondare än normalt till och med.

Dcore handskar – Dom är säkert bra och håller kvalitet, men greppet ser ”tjockt” ut?

Pepparkaksbars – Limited Edition Äpple/kanel-proteinet är tillbaka för säsongen också, köp det och du kan ha ett eget litet julbord och skippa dom där med prinskorv och annat blaj.

Albin wrote:
    Äggvita – Helt ok hållbarhet då, avslutar ju mina dagar med enbart äggvita och slänga halva äggen känns blondare än normalt till och med.

Jo, sparar dessutom tid och till vettiga pengar =)

Quote:
    Dcore handskar – Dom är säkert bra och håller kvalitet, men greppet ser ”tjockt” ut?

Nej! Efter två pass kan jag säga att det är de skönaste jag testat någon gång, supersköna :)

Quote:
    Pepparkaksbars – Limited Edition Äpple/kanel-proteinet är tillbaka för säsongen också, köp det och du kan ha ett eget litet julbord och skippa dom där med prinskorv och annat blaj.

Jag har köpt ett äpple/kaneldoftande blockljus jag kan sniffa på när jag äter min prottepepparkaka, det få duga :D

Igår blev det ett tamt benpass och idag ett försök till:

– ryggpass.
    Rätt nöjd trots allt, dessutom nästan helt själv på gymmet – superskönt =)

Efter gym blev det – fredagsfest:

Hade det kunnat börja bättre?

Jag har träffat:

– tomten, och fått:

– paket.

Fantastiskt!
    Nu blir det gym…

Viewing 15 posts - 1,261 through 1,275 (of 1,433 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.