Går det att komma överens med en rumpa?

Home Forums Dagböcker Går det att komma överens med en rumpa?

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1,291 through 1,305 (of 1,433 total)
  • Author

Torsdagschecken:

08:00 Årlig tandkontroll – gick bra
    09:00 Morgonpromme – gick också bra

Under morgonprommen roade jag mig med:
    [img=http://2.bp.blogspot.com/_308Qu5oX3-k/THVAjz8nfAI/AAAAAAAACsc/HzCvPOqKNUo/s400/5017288.jpg]- shapeup-appen.
    Trimmade bla in mina egna favoritlivsmedel och fick fram följande onsdagsredovisning:

Protein: 205g
    Kolhydrater: 95g
    Fett: 106g

Så här ser alltså en helt ordinär matdag för mig ut.
    Det var nog gurkan som gjorde att det drog iväg :p

Man kan även lägga in ålder, kön, längd, vikt – önskad vikt och hur mycket man vill gå ned varje vecka.
    Tror jag hittat en ny bästa vän!

Nu: jobb

Bra proteinintag. Men ned? Ska du inte bli biff?

Gettodachoppa wrote:
    Bra proteinintag. Men ned? Ska du inte bli biff?

…ned, eller upp. Det var just nu mest en nämnd parentes över appens möjligheter ;)

Biff? Har jag verkligen skrivit det Getto eller är det du som hintar om att jag behöver tänka i de banorna :p

Jag är en sån där som läser det jag vill läsa och se det jag vill se. Och ibland blir det fel. Men bara ibland.

För att återgå till topic: närå, kör på som du gör nu, det händer ju grejer. Tycker det är
    roligt att följa.

Appropå allt och ingenting. Vad tycker gymmande kvinnor om muskelmassa överlag? Och
    då menar jag på sig själva. Är jag fördomsfull om jag tror att kvinnor är ”rädda” att lägga
    på sig nämnvärd muskelmassa? Jag pratar inte om dig, utan om tränande kvinnor överlag.

Själv tycker jag muskelmassa kan framhäva former ännu mer, förstärka det ”kvinnliga” så att säga.

Och nu undrar jag varför jag skrev allt det här. Tänkte först radera allt, men kommer
    trycka på ”posta” innan jag ändrar mig.

Gettodachoppa wrote:
    Jag är en sån där som läser det jag vill läsa och se det jag vill se. Och ibland blir det fel. Men bara ibland.

…och allra helst vill du titta på bilder ;)

Quote:
    För att återgå till topic: närå, kör på som du gör nu, det händer ju grejer. Tycker det är roligt att följa.

Inga förändringar alltså? Tja, får väl köra favorit i repris ett tag till =)

Quote:
    Appropå allt och ingenting. Vad tycker gymmande kvinnor om muskelmassa överlag? Och då menar jag på sig själva. Är jag fördomsfull om jag tror att kvinnor är ”rädda” att lägga på sig nämnvärd muskelmassa? Jag pratar inte om dig, utan om tränande kvinnor överlag.

Nej, jag tycker inte du är fördomsfull.
    Lite generaliserande spekulation:
    De allra flesta kvinnor, tränande som icke tränande, verkar gilla en ”sportig/atletisk kropp”.
    Dock verkar det som att det råder en allmänn okunskap om vad som faktiskt krävs för att lägga på sig muskler. När kvinnor uttalar att de är rädda för att lägga på sig ”för mycket/stora muskler”, vilket absolut förekommer, så verkar de ha en bild av att de ska råka få SL-Olgas lår så fort de börjar styrketräna.

Spekulationsalternativ numero 2:
    Vissa har insett exakt hur mycket slit som krävs och använder vill-inte-ha-stora-muskler-argumentet som en ursäkt för att inte behöva träna så tungt och ofta :p

Quote:
    Själv tycker jag muskelmassa kan framhäva former ännu mer, förstärka det ”kvinnliga” så att säga.

Agree =)

Quote:
    Och nu undrar jag varför jag skrev allt det här. Tänkte först radera allt, men kommer trycka på ”posta” innan jag ändrar mig.

Hahaha! Du får gärna fortsätta uppvisa bristande impulskontroll :D

Det är mycket att hinna bocka av rent arbetsmässigt men det flyter på.
    Flyter på gör även träningen.

Lite bilder från de senaste dagarna:

– nytt kalasgott dip-pulver! Det färdiga kladdresultatet kan användas till i princip vad som helst.

– jag har för första gången testat den urgamla svenska klassikern ”radiokaka”. Betongchoklad med kex, inte min grej men jag får väl i vanlig ordning vika mig för den stora massan som torskat på choklad.

– utbildning om beteenden vid hot och våld.

– gymmets öppettider under jul/nyårshelgen ser bättre ut än någonsin. Bara stängt under fyra dagar!

– favorit-mag-övningen. Funderar på att börja hänga på vristvikter, funderar :)

…inte.

Lite goda nyheter:

– nu känns det faktiskt helt ok om det kommer några flingor, med förbehållet att de försvinner till nyår och ganska omedelbart byts mot 30 gradig värme ;)

Vaknade übertrött vid 06, vilket passade rätt bra för att göra en timmes wake-up-promenad framför nyheterna och pappersmedia.
    Oväder, Juholt och ekonomi var väl vad som var på tapeten.
    Lokalt var det fokus på skottlossning och lite extra kampanjfokus på:

– fler uppmuntras lämna blod.

Och kanske lite otippat:

– ägg och spermadonation ::D

Gällande donation baseras mina värderingar och ställningstaganden på ge och ta-principen.
    Jag är donator av kroppsdelar dvs utifall jag skulle råka dö så tidigt att någon vill ha dem.
    Blod hade jag gärna lämnat men får ej.
    Fortplantningsdonation har alltid varit en icke-fråga. Jag har aldrig sett mig som vare sig givare eller mottagare.
    Dock tycker jag att det känns lite udda och småroligt att det blivit föremål för en reklamkampanj.

Appropå absolut ingenting:

En del väljer böcker och filmer efter fodral, jag kände att denna hade kunnat bli aktuell enbart för den konservativdoftande titeln =)

Bytt användarnamn ja, blev lite förvirrad först. Fått till ett såndära ungdomligt fräsigt snabel A med ja! ;)

det är en ständigt uppdaterad tråd med en spännande rubrik. Den får mig att undra hur rumpan som man ska komma överens med ser ut? stor? liten? platt? rund?

Gober wrote:
    Bytt användarnamn ja, blev lite förvirrad först. Fått till ett såndära ungdomligt fräsigt snabel A med ja! ;)

Javisst! Jag som trodde jag var unik och speciell blev brutalt uppväckt när Jon påpekade att det bara på Body redan finns två (?) registrerade ”Fia”.
    Så vad göra? Korskröp och anammade Fisnabela :p

Sammy wrote:
    det är en ständigt uppdaterad tråd med en spännande rubrik. Den får mig att undra hur rumpan som man ska komma överens med ser ut? stor? liten? platt? rund?

[img=http://matriarkenbabs.bloggproffs.se/files/2010/07/mammut-rumpa.jpg]- på ett ungefär

– och på lediga dagar brukar jag behöva rastas, iaf om jag som idag vaknat tidigt och hunnit med i princip allt innan kl 10.
    Spontant infann sig den brillianta idén att ta en liten dagstur till Linköping.
    Så, vad gör man i Linköping förutom plugga, träna och spana in domkyrkan?

Sedan blev det i vanlig ordning även ett kvällspass:

– bekväm stridsmundering.

Vaknade märkligt tidigt i vanlig ordning men idag gjorde det inte så mycket, hade en del som var rätt skönt att fixa undan till gympass no1 som snart ska gå av stapeln.

Under en stund har jag suttit här surplandes varm prottedrink och läst lite om beteenden, närmare bestämt om:
    [img=http://3.bp.blogspot.com/_Iv51OU-60SE/TM773rFXlFI/AAAAAAAAEz8/s_TBtT66zHY/s1600/Anger-Management-Technique.jpg]-aggressioner och anger management.
    Inte för att jag är särskilt arg eller upprörd utan mest för att jag halkade in på ämnet och råkar finna beteenden som något intressant.

Efter en stunds ilsk-surfande fastnade ögonen på en recension till detta material:
    [img=http://image.bokus.com/images2/9781881165095_large_anger-management-skills-for-women]Inte så mycket att orda om,men på sidan där detta material säljs kunde jag i högermarginal läsa:

”De som köpt ”Anger Management Skills For Women” har även köpt:”
    [img=http://image.bokus.com/images2/9789127118171_large_vi-ar-vara-relationer-om-anknytning-trauma-och-dissociation]Vet inte om man behöver varajag för att roas av detta men det har iaf precis gett mig dagens första fniss ;)

NU – gymdags!

Jobbdag med dokumentation och intervjuer samt:

– shopping -> avbockat.

Har precis kommit hem från jobb, bytt om och slitzat bort all plast och kartong.
    Skissar på en plan att ta med de gigantiska bergsmassorna av skräp till soprummet när jag nu ska förflytta mig från bostad -> bil -> gym.
    Eftersom jag känner svetten rinna av att bara titta på högen så kan jag nog skippa arm-pass-uppvärmningen, nytta och nöje -right? =)

Du är en morgonmänniska va? Att vakna märkligt tidigt har nog aldrig hänt mig.
    När jag är ledig vaknar jag i regel märkligt sent nämligen, heh.

Finns ju egentligen bara fördelar med att kunna vakna tidigt. Den största måste
    ändå vara att man hinner med så mycket mer under dagen.

Viewing 15 posts - 1,291 through 1,305 (of 1,433 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.