- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
29 december, 2011 at 00:43 #251405Anonym anvandareMember
Uppdatera mera!
29 december, 2011 at 22:54 #251406Anonym anvandareMemberMagnus Larsson wrote:Imponerande!
Sådär såg inte min mage ut igår vid läggdags kan jag säga.
Du är målmedveten som en hellfireGober wrote:Konstigt, min mage såg inte heller it så igårnenya wrote:Snygg utveckling och underhållande dagbok!JTrulsson wrote:Längesen jag var här inne nu.
Och jävlar vilket jobb du lyckats med!
Grymma, grymma du!!!😮
Vet inte riktigt vad jag ska säga…tack?! Tack!Albin wrote:Uppdatera mera!Vilka krav! :p
Får satsa på år 2012, det är så otroligt mycket nu att all energi går åt till jobb och träning. Men det här årsslutet har varit direkt obarmhärtigt så jag räknar med…hoppas, att det kommer ljusna.När jag ändå är på tråden fångar jag tillfället och önskar samtliga:
[img=http://www8.idrottonline.se/ImageVaultFiles/id_399997/cf_55434/2012.jpg]
29 december, 2011 at 23:01 #251407Anonym anvandareMemberMen du vad är målet? någon tanke bakom denna formtopp eller bara för rent estetiska skäl?
29 december, 2011 at 23:15 #251408Anonym anvandareMemberGober wrote:Men du vad är målet? någon tanke bakom denna formtopp eller bara för rent estetiska skäl?Må-bra-skäl!
Dels är det ett sätt att hålla nackskadan i schack och dels inkluderas både känslan av att känna sig lite smärt, smidig, ha bra kondis samt att överleva sin egen spegelbildTräningen har varit ett intresse i en halv evighet men tidigare utan direkta mål. Nu finns det mål och det är väl läge att förnya dem vid tolvslaget
29 december, 2011 at 23:23 #251409Anonym anvandareMemberMå-bra-skäl är det bästa skälet av alla
29 december, 2011 at 23:28 #251410Anonym anvandareMemberDet är tur för mig att må-bra-skälet är ett vitt begrepp. Jag tränar också för att må bra,
men inte av hälsoskäl.Jag önskar Sam ett fint 2012. Tack för underhållande texter och (framförallt) bilder 2011.
29 december, 2011 at 23:39 #251411Anonym anvandareMemberGettodachoppa wrote:Det är tur för mig att må-bra-skälet är ett vitt begrepp. Jag tränar också för att må bra,
men inte av hälsoskäl.Det beror väl på vad man anser vara hälsa, för mig hör ju den mentala biten till den viktigaste delen av hälsan. Och de flesta tränar väl för att tillfredställa psyket på ett eller annat sätt?
29 december, 2011 at 23:50 #251412Anonym anvandareMemberGober wrote:Det beror väl på vad man anser vara hälsa, för mig hör ju den mentala biten till den viktigaste delen av hälsan. Och de flesta tränar väl för att tillfredställa psyket på ett eller annat sätt?Jag tänkte på fysiska skäl… Finns så många, tänker inte på dig Sam, som säger att de
tränar för att kroppen ska hålla sig frisk och kry. I själva verket tränar de, precis som
många andra, för att bli lite snyggare och på så vis må lite bättre. Rent estetiska skäl, exakt.En del har mycket svårt att erkänna det av någon anledning. Det är väl
inget att skämmas över? Det är ju ett kanonskäl om du frågar mig.Det är trevligt med snygga kroppar.
29 december, 2011 at 23:56 #251413Anonym anvandareMemberGettodachoppa wrote:Jag tänkte på fysiska skäl… Finns så många, tänker inte på dig Sam, som säger att de
tränar för att kroppen ska hålla sig frisk och kry. I själva verket tränar de, precis som
många andra, för att bli lite snyggare och på så vis må lite bättre. Rent estetiska skäl, exakt.En del har mycket svårt att erkänna det av någon anledning. Det är väl
inget att skämmas över? Det är ju ett kanonskäl om du frågar mig.Det är trevligt med snygga kroppar.
Jaja jo det är ju sant. Nästan alla tränar ju av estetiska skäl även om de som du säger inte alltid vill erkänna det. Men som sagt är man mer nöjd med sin kropp mår man ju bättre och på så vis blir det ju även ett plus på hälsan. Många mår ju också bättre av att träna då det för många är en slags terapi att gå in och köra järnet en timme.
Men visst tränar vi för att bli snyggare, så är det ju
30 december, 2011 at 14:13 #251414Anonym anvandareMemberFi@ wrote:😮
Vet inte riktigt vad jag ska säga…tack?! Tack!
55434/2012.jpg[/IMG]Tack fungerar helt klart!
Du har gjort ett grymt jobb.
Sen vad anledningen är kam egentligen kvitta.
Du har slitit för det och det syns.Hade varit trevligt med en hint om de där målen/löftena som ska avläggas. :emo-thumb
Och så klart,
Ett gott nytt år på dig med!!1 januari, 2012 at 11:56 #251415Anonym anvandareMemberGettodachoppa wrote:Det är tur för mig att må-bra-skälet är ett vitt begrepp. Jag tränar också för att må bra,
men inte av hälsoskäl.Tack! Hoppas du fick en trevlig nyårsafton, oavsett om den blev i privat eller arbetsmässig regi
Likt Gober är jag av uppfattningen att hälsa inkluderar hela den mänskliga kroppen.
Dock är det ju så att många förklär sin träningsmotivation med fysiska faktorer, när det egentligen handlar om psykiska. Det kan handla om att man piskas av sin undermåliga självkänslan eller att öka sin visuella raggningspotential eller…skolios.
Lite intressant dock att vissa upplever att de måste hitta ursäkter och smussla med anledningarna till att de tränar.Personligen har jag alla anledningar att träna, och inte en enda att inte göra det!
1. Dels har jag idrottat sedan barnsben. Börjar man så tidigt, och fortsätter utan uppehåll, kan man nog prata om träning/fysisk aktivitet som prägling/livsstil.
Gällande gymmandet har jag haft träningskort sedan jag var 15 år.
2. Rent krasst kan jag skylla på att min nacke sakta bryter ned kroppen till skräp om jag inte tränar – MEN som tur är känner jag mig inte piskad, jag älskar ju träningen
3. Träningen är en station för både urladdning och energitankning. Ett pass kan göra underverk för humör och mental balans.
4. Sist men inte minst, det lilla dilemmat att jag ääääälskar att stoppa goda saker i munnen.
Lägg till att jag inte har särskilt svårt att gå upp i vikt.
Träningen gör att jag kan fortsätta gotta mig utan att nödvändigtvis behöva se ut som:JTrulsson wrote:Hade varit trevligt med en hint om de där målen/löftena som ska avläggas. :emo-thumbOkej! Så här hade jag tänkt:
Hittills har jag klarat mig själv, det har väl fungerat rätt bra.
Nu har jag nått en punkt av utplaning gällande resultat, samtidigt som jag faktiskt har kommit fram till att jag vill fortsätta utvecklas.
För att slippa göra för många egna kostsamma/tidskrävande misstag har jag vänt mig till någon som defintivt har koll på läget.
Kommer alltså få direktiv gällande både kost och träning.Jag tänkte rätt många varv innan jag beslutade mig för detta grepp. Bara det att dra in en andra part känns i sig som en smått läskig utmaning. Att ödsla ens egna dyrbara tid och göra sig själv besviken är en sak, att kasta bort någon annans tid och engagemang – nej.
Är varken van att känna piska eller ta order så jag får väl räkna in detta tilltag som en del i min personliga utveckling2 januari, 2012 at 10:37 #251416Anonym anvandareMemberFi@ wrote:Okej! Så här hade jag tänkt:
Hittills har jag klarat mig själv, det har väl fungerat rätt bra.
Nu har jag nått en punkt av utplaning gällande resultat, samtidigt som jag faktiskt har kommit fram till att jag vill fortsätta utvecklas.
För att slippa göra för många egna kostsamma/tidskrävande misstag har jag vänt mig till någon som defintivt har koll på läget.
Kommer alltså få direktiv gällande både kost och träning.Jag tänkte rätt många varv innan jag beslutade mig för detta grepp. Bara det att dra in en andra part känns i sig som en smått läskig utmaning. Att ödsla ens egna dyrbara tid och göra sig själv besviken är en sak, att kasta bort någon annans tid och engagemang – nej.
Är varken van att känna piska eller ta order så jag får väl räkna in detta tilltag som en del i min personliga utvecklingLåter som en mycket trevlig och lovande plan.
För jag håller med dig, det är svårare att agera lite lojt med träning och kost om någon annan hjälper en. En extra spark i baken, eller bara tanken av pengar och tid gör det hela mer effektivt.Fullt ös medvetslös!
3 januari, 2012 at 20:22 #251417Anonym anvandareMemberJTrulsson wrote:Låter som en mycket trevlig och lovande plan.Vi får väl hoppas att det faller väl ut
Quote:För jag håller med dig, det är svårare att agera lite lojt med träning och kost om någon annan hjälper en. En extra spark i baken, eller bara tanken av pengar och tid gör det hela mer effektivt.Eller hur! Alternativet blir att skämmas ögonen ur sig :o:ph34r:
Ett utmärkt exempel på hur effektivt denna ”överenskommelse” kan prägla ens sviktande disciplin dök upp redan idag.
Är förkyld, låg hemma i sängen och vältrade mig i självömkan. Suget efter en film samt gottigotti:– Fia and her precious Estrella grillchipspåse, började sakteligen smyga sig på när jag plötsligt insåg att jag höll på att låta mig förföras av frestelsen.
Bannade mig själv, bet ihop och tog mig iväg för ett:
– välsmakande axelpass istället :p
Hur går det för dig Trulsan?
4 januari, 2012 at 08:07 #251418Anonym anvandareMemberFi@ wrote:Fia and her precious Estrella grillchipspåseAlla har vi någon last
Ligger jag hemma och är sjuk, då trånar och längtar jag efter iskall Coca Cola Zero.
Just det är ju ingen fara dock, men tillbehöret som lockar ännu mer är de betydligt farligare naturgodisarna…
Och då yoghurtsdoppade små historier framförallt.Quote:– välsmakande axelpass istället :pGrymmeaxlarna! Jag får inte mina att växa… alls…
Quote:Hur går det för dig Trulsan?Efter att ha prioriterat löpningen hela sommaren, kommit igång igen för att nu precis ha haft en månads vila sen en operation ska jag idag ta mina första förväntande steg tillbaka in i gymvärlden igen :emo-thumb
4 januari, 2012 at 10:00 #251419Anonym anvandareMemberJTrulsson wrote:Alla har vi någon last
Ligger jag hemma och är sjuk, då trånar och längtar jag efter iskall Coca Cola Zero.
Just det är ju ingen fara dock, men tillbehöret som lockar ännu mer är de betydligt farligare naturgodisarna…
Och då yoghurtsdoppade små historier framförallt.[img=http://tropicsnacks.com/Portals/2/big%20losvikt/81010-muslitoppar_big-tropic14.jpg]Den lasten delar vi ju! Har dock inte ätit dem på en evighet, det är liksom ingen bra idé att ta den där första ;o)
Idag behöver jag inte noja över vad jag vill och inte borde äta, snarare över att jag inte kan äta övht.
Feber och galet ont i öron/hals. Lass av glass eller thé är väl det som fungerar så jag får väl satsa på det sistnämnda.
Just nu festar jag på:Quote:Grymmeaxlarna! Jag får inte mina att växa… alls…Snäll du är!
De är faktiskt rätt löjliga men har ändå belönat mig med viss förändring sedan jag började nöta dem lite extra.Quote:Efter att ha prioriterat löpningen hela sommaren, kommit igång igen för att nu precis ha haft en månads vila sen en operation ska jag idag ta mina första förväntande steg tillbaka in i gymvärlden igen :emo-thumbOperation? Lät inget roligt, hoppas det var något överkomligt utan alltför mycket lidande
Är gymmet något du saknat och längtat till eller är det med skräckblandad förtjusning? Förstå vilken träningsvärk du kommer få :emo-thumb -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.