- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
6 oktober, 2010 at 10:34 #250205Anonym anvandareMember
Du och din cardio, fan vad jag blir imponerad!
Först 100 minuter, sen 50 till… Under samma pass. Stor tumme upp på den :emo-thumbJag håller med dig, det där med energi-intag är fan och med krucksigt. Vad ska man ligga på liksom?
Men huvudsaken, du är nöjd, eller relativt iallafall, och det är guld värt bara det!
6 oktober, 2010 at 11:17 #250206Anonym anvandareMemberSam wrote:Appropå ingenting:
I helgen provade jag något, som inte var något för mig, men för den som gillar kakor och sött, typ Ballerina kladdkaka:[img=http://i251.photobucket.com/albums/gg290/Fisan/Traning/DSC00619.jpg]- så borde även vaniljvarianten kunna bli succé ;o).
Man fick provsmaka ett kex på Maxi för någon månad sedan. Jag som älskar kladdkaka tyckte väl att det var sådär. Inte något för mig. Men man ska ju ”doppa för bästa smak”, kanske det var det jag gjorde fel
Du kör ju cardio som en galning. Hur hinner du? Om jag räknar tiden jag går hemifrån och när jag måste vara hemma igen så får det inte bli mer än 1½ timme (om inte filip är ledig). Jag har kanske bätte med tid då jag är 45+ och barnet/barnen flyttat hemifrån. Då jäklar
6 oktober, 2010 at 12:05 #250207Anonym anvandareMemberSam wrote:Exempelvis klarar rumpan from förra veckan penntricket – och nu utgår jag från att denna mening triggar alla som läser att kolla om deras rumpor klarar detsammaDu e för söt du:D! Mellan eller under:whistle:?
6 oktober, 2010 at 12:58 #250208Anonym anvandareMemberJTrulsson wrote:Du och din cardio, fan vad jag blir imponerad!
Först 100 minuter, sen 50 till… Under samma pass. Stor tumme upp på den.Jag håller med dig, det där med energi-intag är fan och med krucksigt. Vad ska man ligga på liksom?
Ja, det är lite klurigt och rent logiskt förstår jag att så här kan jag ju inte hålla på – även om det fungerar än så länge.
Känns som ändstationen för nuvarande upplägg närmar sig med stormsteg.
Iom pulsklockan så vet jag på ett ungefär vad min cardio kostar mig, skulle det kunna vara en idé att stoppa in en del av det i munnen igen?
Men då skulle jag få äta ihjäl mig…dricka olja?Heidi K wrote:Man fick provsmaka ett kex på Maxi för någon månad sedan. Jag som älskar kladdkaka tyckte väl att det var sådär. Inte något för mig. Men man ska ju ”doppa för bästa smak”, kanske det var det jag gjorde felHahaha ja jag vet inte. Jag älskar bara Frödinges kladdkaka och detta med kakor är inte min…kaka ;o)
Quote:Du kör ju cardio som en galning. Hur hinner du? Om jag räknar tiden jag går hemifrån och när jag måste vara hemma igen så får det inte bli mer än 1½ timme (om inte filip är ledig). Jag har kanske bätte med tid då jag är 45+ och barnet/barnen flyttat hemifrån. Då jäklarFrankly my friend, it´s all about priority ;o)
J.v.K wrote:håller med kören ^^ imponerande cardio :up:Tack!
biffen669 wrote:Du e för söt du:D! Mellan eller under:whistle:?Hahaha blääääää
Tackar ödmjukast för heja ropen gällande cardion.
Känns lite extra kul när jag precis anlänt från ett riktigt tungt cardiopass som faktiskt gick som en dans!Mer om det alldeles snart…
6 oktober, 2010 at 13:43 #250209Anonym anvandareMemberVaknade vid 05:30 av hunger så jag stoppade i mig:
[img=http://i251.photobucket.com/albums/gg290/Fisan/Traning/DSC00635-1.jpg]3 ägg (äggröra)
125 g minikeso
100 g hamburgerkött
Ser fantastiskt läskigt ut men det fungerar för mina smaklökar och fyller sin funktion.Fick vänta drygt 1,5 h innan jag hoppade upp på CTn, det där med håll har en tendens att komma som ett brev på posten om magen är nymatad.
Tycker kroppen blir alltmer arbetsglad för varje dag som går men idag var den verkligen oförskämt pigg och samarbetsvillig.
Valde 3-minutersintervaller enligt följande upplägg:
Strides/min = 110-125
Belastning/intervall = 3-10-4-9-5-8-6-7-3-10-4-9-5-8-6-7- osv
Körde så i 45 minuter och sedan gjorde jag ytterligare 75 minuter framför TVn med intervallbelastning 4-6.
= tot 120 min, cirkus 1500 förbrukade kcal enligt pulsklockan.Hade på mig ett ljust turkost linne, när passet var slut gick det verkligen inte att hitta en
enda svettfri fläck :[img=http://i251.photobucket.com/albums/gg290/Fisan/Traning/DSC00661.jpg]…inte där.[img=http://i251.photobucket.com/albums/gg290/Fisan/Traning/DSC00658.jpg]…och inte där hellerMitt i letandet av svettfri fläck fick jag dessutom en bild av hur min rygg ser ut numer. Konstaterade att det även hänt en del där under dessa sju veckors ryggslit med smalt och brett grepp[img=http://i251.photobucket.com/albums/gg290/Fisan/Traning/DSC00656.jpg]Efter CT-passet kände vi (me and the body) oss inte ett dugg trötta så jag matade kroppen (den brukar få lite föda när det drar ut på tiden) och beslöt mig för att ta axelpasset direkt istället för nu ikväll.
Sittande hantelpress (tidigare vikt 6-7):
7,5×8 – 7.5×6 – 7.5×6 – 7.5×6 – 7,5×5Hantellyft åt sidan (tidigare vikt 2-3):
4kg 5×8Framåtlutande (tidigare vikt 3):
Började med 4kg men vid denna övning började det nypa i nacken = jag tog 3orna istället men kunde göra fler reps.
5×12Fjärilen (tidigare vikter 3-2-1)
3 kg 3×12Shrugs (tidigare vikter 10-12-15)
Skippade 10ornaNU var jag iaf slut – som i slut – och armarna skakade så det var omöjligt att ta kort.
Vad var det då jag ville ta kort på? Jo, efter passet hade jag, visuellt, fått en ny arm.
Dessutom har armådran, som ibland dyker upp, fått en kompis som sitter på axeln.
Dock tog jag en bild efter axelpressarna, även den är oskärpt just för att jag hade börjat känna av parkinsonsyndromet.
Men, jag kan iaf se att det börjar komma fram en liten liten pytteliten axel[img=http://i251.photobucket.com/albums/gg290/Fisan/Traning/DSC00667.jpg]Nu ska jag iväg och leta nya Nike Air, mina gamla gjorde slut med mig idag.6 oktober, 2010 at 18:16 #250210Anonym anvandareMemberwas is das rumptrick?? 😮 och vågen ska inte vara ditt mätsystem för framgång det ska spegeln vara!!
6 oktober, 2010 at 20:43 #250211Anonym anvandareMemberStronglGnome wrote:was is das rumptrick?? 😮Rumptrick?!
Det är jag tveksam till om jag ens vill veta
Däremot kan jag förklara penntricket ;o)
Det är när skinkorna bildar ett veck så du kan fästa pennan där, fastklämd i skinkvecket, utan att den trillar ned.Quote:och vågen ska inte vara ditt mätsystem för framgång det ska spegeln vara!!Absolut, men uppfattningen om vad jag ser i spegeln tenderar att variera beroende på humör, av någon märklig anledning
6 oktober, 2010 at 20:45 #250212Anonym anvandareMemberhahaha jag klara ”penntricket” vet inte om jag borde vara stolt eller?? hahaha
6 oktober, 2010 at 20:50 #250213Anonym anvandareMemberStronglGnome wrote:hahaha jag klara ”penntricket” vet inte om jag borde vara stolt eller?? hahahaHehehe grattis, klart du ska vara stolt, du gjorde helt rätt som testade
6 oktober, 2010 at 21:42 #250214Anonym anvandareMemberdetta är nog en bedrift jag inte kommer skryta om för polarna haha
6 oktober, 2010 at 22:16 #250215Anonym anvandareMemberGick totalt ned för räkning under eftermiddagen.
När jag hade ätit och shoppat nya träningsskor återvände jag hem och kröp ned i sängen.
Skulle bara ”vila” lite men sov som en sten i tre långa timmar.
Behövde nog det antar jagNär jag vaknade behövde jag frisk luft och gjorde en promenad på fem kvartar.
Fick under dagens matshopping syn på något intressant:
[img=http://i251.photobucket.com/albums/gg290/Fisan/Traning/DSC00669.jpg]…lakrits samt chokladsås som stelnar och bildar krispigt täcke.
Just där och då insåg jag hur gott det hade varit med glass och just den såsen.
Vid närmare eftertanke skulle jag gärna provsmaka här och nu *litet sug erkännes*Hittade för övrigt precis vad jag sökte i skoväg:[img=http://i251.photobucket.com/albums/gg290/Fisan/Traning/DSC00674-1.jpg][img=http://i251.photobucket.com/albums/gg290/Fisan/Traning/DSC00680.jpg]Perfekt passform och supersköna! Imorgon kommer jag flyga fram
7 oktober, 2010 at 08:24 #250216Anonym anvandareMemberGooooodmorgon!
Har legat med fönstret öppet under natten och lyssnat på regnet smattrandes mot fönsterblecket, hög mysfaktor och sömnen har för en gång skull varit helt ok.
Blev precis väckt av en vän som undrade om det blir thailunch idag.
Det fina med att bli väckt på detta sätt är att jag inte hunnit äta någonting och kan planera in den typen av lunch så förutsättningarna blir ok.Nu ska jag kvicka mig iväg och göra veckans sista rejäla cardiopass, då har jag förhoppningsvis utvilade ben till söndagens benpass.
Beroende på hur det känns tar jag rygg efter cardion, blir isf perfekt att avsluta med riktig lunch.Igår em/kväll kände jag mig rejält sliten efter fm-passet, tänkte det skulle bita sig kvar en dag eller två.
Men, glöm det, ny dag och tydligen nya förutsättningar för jag känner mig (förutom brännande axlar) både utvilad, fräsch och enormt sugen på träning och skoinvigning – vilket är precis vad jag tänker göra – – -> NU :fun:7 oktober, 2010 at 12:43 #250217Anonym anvandareMemberSam wrote:Hehehe grattis, klart du ska vara stolt, du gjorde helt rätt som testadeTror de flesta som läser här vill testa ! Jag gjorde det också. Min snart 27-åriga rumpa klarade testet :nerd:
Snygga skor förresten!
7 oktober, 2010 at 13:17 #250218Anonym anvandareMemberSam wrote:chokladsås som stelnar och bildar krispigt täcke.Åt denna tillsammans med marängswiss på en kräftskiva, och jag kan bara säga en sak – JAG ÄR SÅLD!
7 oktober, 2010 at 13:21 #250219Anonym anvandareMemberVerkar köra hårt!Rumpan ser la inte så tokig ut direkt!Tummarna upp!
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.