Går det att komma överens med en rumpa?

Home Forums Dagböcker Går det att komma överens med en rumpa?

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1,351 through 1,365 (of 1,433 total)
  • Author
    Albin wrote:
    Det fanns faktiskt en påse med färdiga popcorn som till och med jag fann acceptabel (gillar ju inte popcorn så värst).

Njet!
    Popcorn ska ju ätas nypoppade och varma!

Ben/romp igår, armar idag.

På shoppingrundan hittade jag en kul skylt:

– icahandlare som är trött på söndermosade avocadosar?
    Annars gillar jag texten, som gjord för att trycka upp på en t-shirt – att bära på krogen :D

Jag älskar de där små gröna.
    Klyva dem till små båtar och fylla med rödlök, cf, löjrom, lite citron och kanske lite skaldjur – så fantastiskt gott!
    Om suget håller i sig blir det nog en variant på lördag, kanske. Lördagar har en tendens att mynna ut i svår ambivalens :p

Avokado är fina grejer nu när det är säsong, Chile tex. Smöriga och fina. Gött på taco och burgare tex.

Och ja som frukt och grönt ansvarig under x-antal år så tröttnar man på klämmare ;-)

Svårt att veta om de är mogna annars…

Albin wrote:

Man tar den försiktigt i handen, som en testikel, sen känner du på toppen där kvisten suttit lite försiktigt. Är det mjukt där så är den bra. Man behöver inte klämma mitt på avokadon som om man stryper en anakonda.

Gober wrote:
    Man tar den försiktigt i handen, som en testikel, sen känner du på toppen där kvisten suttit lite försiktigt. Är det mjukt där så är den bra. Man behöver inte klämma mitt på avokadon som om man stryper en anakonda.

Det värsta är att okunskap föder kravet lite:
    Massa folk klämmer som man inte skall = avokadon är skadad och man ”måste” kontrollera den precis som övriga. :|

Albin wrote:
    Det värsta är att okunskap föder kravet lite:
    Massa folk klämmer som man inte skall = avokadon är skadad och man ”måste” kontrollera den precis som övriga. :|

Ja så är det ju. Precis som när en börjat dra av kvistarna på kvisttomater för att spara några kronor och påstå att det är vanliga röda tomater, dvs stöld. Men ser kunderna att där ligger massa avrivna kvistar så gör fler likadant.

Gober wrote:
    Ja så är det ju. Precis som när en börjat dra av kvistarna på kvisttomater för att spara några kronor och påstå att det är vanliga röda tomater, dvs stöld. Men ser kunderna att där ligger massa avrivna kvistar så gör fler likadant.

Det där är ett beteende man kan vara riktigt stolt över. En annan bra idé
    är att t ex äta smågodis direkt ur hyllorna i affären. Eller dricka
    energidryck och gömma undan tomburken bakom chips-påsarna.

Albin wrote:

– en avokadokramare ger sig tillkänna :D

Gober wrote:

Den beskrivningen får du fnisspoäng på Gober :emo-thumb

Gober wrote:
    Gettodachoppa wrote:
    Det där är ett beteende man kan vara riktigt stolt över. En annan bra idé
    är att t ex äta smågodis direkt ur hyllorna i affären. Eller dricka
    energidryck och gömma undan tomburken bakom chips-påsarna.

…glöm inte vindruvorna 😮

Ja med mina år i butik har jag fått se mycket det kan jag lova. Såna som äter lösgodis, och då snackar vi inte om en bit utan hela nävar har man slängt ut och det finns mycket värre incidenter än så.

Alltid undrat varför föräldrar måste ge sina barn kakor, bullar, frukt osv innan man betalt? Vad händer annars, ungen blir ledsen…gud vad sorgligt.

Gober wrote:
    Alltid undrat varför föräldrar måste ge sina barn kakor, bullar, frukt osv innan man betalt? Vad händer annars, ungen blir ledsen…gud vad sorgligt.

Nix, de blir inte ledsna – de blir hysteriska! Har sett det otaliga gånger :nerd:

Har fö noterat att det har blivit vanligt med fruktkorgar i butikerna med skyltar ”Fri frukt till barnen. En frukt per barn.”
    Det roliga är att jag oftare ser föräldrarna snaska gratisfrukten än ungarna :D

Gober wrote:

Det har jag faktiskt aldrig sett i hela mitt liv!? Skulle aldrig falla mig in heller att ge mina barn så där heller. Dåliga föräldrar som inte sätter tydliga markeringar. Mina barn skulle inte ens komma på tanken att våga fråga innan de kommit hem. Ja, Gober. Det är sorgeliga föräldrar!

Det är bra Biffen att du har lite pli på dina ungar, det tjänar man nog mycket på i längden.

biffen669 wrote:
    Det har jag faktiskt aldrig sett i hela mitt liv!? Skulle aldrig falla mig in heller att ge mina barn så där heller. Dåliga föräldrar som inte sätter tydliga markeringar. Mina barn skulle inte ens komma på tanken att våga fråga innan de kommit hem. Ja, Gober. Det är sorgeliga föräldrar!

Äsch, alla sätt är bra utom de dåliga och ändamålen helgar medlen:

;)

Men mina barn älskar de där grönsakerna…..Kommer inte ihåg om jag hotat dem när de var yngre med ett kok stryk av mina feta armar om de inte åt grönsakerna med glädje:)

Viewing 15 posts - 1,351 through 1,365 (of 1,433 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.