Går det att komma överens med en rumpa?

Home Forums Dagböcker Går det att komma överens med en rumpa?

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1,381 through 1,395 (of 1,433 total)
  • Author

Så var det måndag igen, skräckblandad förtjusning med jobb och ben på agendan.
    Vissa av oss lever ju enligt devisen ”lördagsgodis” och jag undrar om det är någon mer än jag som lider av återkommande sug 1-2 dagar efter? Det känns lite som att ha öppnat pandoras ask.
    Nåväl, grattis till er som slipper det och för oss andra finns nu tydligen en förklaring (mer än att råka vara gotteråtta) till det akuta suget dagarna efter:

Och när jag ändå är i farten ler jag åt jordens alla invånare (skorna säljer tydligen väldigt bra) som hamstrat de rumplyftande träningsskorna:

;)

Så att genom träningsdojjorna föda en bättre relation till sin ädla bakdel är kört alltså… :(

Albin wrote:
    Så att genom träningsdojjorna föda en bättre relation till sin ädla bakdel är kört alltså… :(

Nej, tyvärr inte.
    Det finns bara en sak att göra:

– öka farten ;)

Fi@ wrote:
    Nej, tyvärr inte.
    Det finns bara en sak att göra:

– öka farten ;)

Oavsett hur mkt dom åt? Det är alltid så fantastiskt med såna där små tipsartiklar när man inte har en gnutta till bakgrundsinfo på testgruppen.

Albin wrote:
    Oavsett hur mkt dom åt? Det är alltid så fantastiskt med såna där små tipsartiklar när man inte har en gnutta till bakgrundsinfo på testgruppen.

Samma grundförutsättningar brukar vara en röd tråd i studier. Vi kan väl hoppas att oavsett hur mycket personerna åt såg troligen deras kostvanor ut på samma sätt. Annars fallerar ju relevansen rätt ordentligt.

Resultatet i sig känns iaf inte som newsflash :)

Vad gjorde ni:

– kl 02 måndag till tisdag?

Jag körde:

– ben! Trodde det skulle bli en mardrömsupplevelse men det gick helt ok och var rätt skönt att strutta runt i sin ensamhet.
    Inget jag kommer göra till en vana men är man ändå rätt pigg så varför inte :)

Natt-träning. Annorlunda tid, men sånt kan vara kul ibland.

Jag sov kl 02, för kännedom.

Gettodachoppa wrote:
    Jag sov kl 02, för kännedom.

Det låter som en rätt så…normal aktivitet:D

Morgoncardio blev visst lunchcardio, oavsett så är den nu avklarad, skönt skönt!

Som vanligt passade jag på att trimma min simultana förmåga genom att pyssla med något utöver. Idag blev det, som så många gånger förr, lite tidningsbläddrande. Fick bla syn på detta:

– känner igen det där med oviljan att aktivera sig.
    Vi har friskvårdspeng på min arbetsplats. Uttaget är sorgligt lågt.
    När jag började låg uttaget på 10%, på två år har vi ökat det till dryga 30%. I år hoppas jag vi kan nosa på 40%, skam den som ger sig :)

– tja, min spontana kommentar: ”Man ska inte skita där man äter” ;)

Dåligt med uppdateringar tjocksmock!

Albin wrote:
    Dåligt med uppdateringar tjocksmock!

Liten lördagsuppdat. passar väl rätt bra då :)

Veckan har rullat på ungefär som vanligt med jobb och träning. Så här på lördagkvällen kan konstateras att allt som skulle göras denna vecka har blivit gjort.
    Såsom nästa veckas jobbagenda samt ben:

– armar

– axlar

– rygg

Sist men inte minst veckoavrundning med hallonmousse och en liten:

– chokladkaka!

Funderar på om jag ska orka hålla mig uppe en stund till och kolla på SVTs nya serie ”Suits”. Råkade snubbla över premiärens repris och kände att jag gillade den =)

Hemgjord kaka? ojoj vad gott det ser ut.

Gober wrote:
    Hemgjord kaka? ojoj vad gott det ser ut.

Home made – yes!

Söndag – vilodag

Känner mig lite småtrött i kropp och knopp så för första gången på evigheter känns det som en rätt bra idé.
    Först tänkte jag att det nog beror på veckans träning men så slog det mig att jag kanske helt enkelt är ett offer för lekandet med tid och dygnsrytm:

[http://www.dn.se/nyheter/vetenskap/sommartiden-skordar-manga-liv]

– eller kanske inte ;)

Quote:
    ”De närmaste två veckorna kommer ungefär trettio svenskar att dö av hjärtinfarkt som en direkt följd av den stress som orsakas av bytet till sommartid.
    Det visar forskning från Karolinska institutet.”

Med handen på hjärtat, finns det någon vettig människa som uppriktigt uppskattar fram- och bakflyttandet med tid?
    Jag är inget fan, upplever det rätt onödigt.

Fi@ wrote:
    Med handen på hjärtat, finns det någon vettig människa som uppriktigt uppskattar fram- och bakflyttandet med tid?
    Jag är inget fan, upplever det rätt onödigt.

Ljusa kvällar tidigare = Ja, jag uppskattar det uppriktigt, och dessutom lär jag inte löpa större risk att ramla knall-fall då jag hoppar fram och tillbaka med timmarna jämt och ständigt i och med skiftgång.

jag gillar inget som ändras!!!…lol.förutom då om det blir + i pluskan eller gällande vikterna jag tränar på då,dvs starkare……lol.
    förstår detta,kräver sin person att ställa in sig på tider.men är ju sköönt med mera ljus på kvällar nu!! tyvär så lever vi så pass långt norrut,att vi blir lite tvugna att göra på dette viset.men men…

kakan såg kanon ut,riktig fet å fin,chokladig!!! jak bli såå clad!!!….lol.
    skrivet i välmening!!!……..;)

Viewing 15 posts - 1,381 through 1,395 (of 1,433 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.