Går det att komma överens med en rumpa?

Home Forums Dagböcker Går det att komma överens med en rumpa?

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1,411 through 1,425 (of 1,433 total)
  • Author

Appropå allt, inget och kladdkaka så är det sistnämnda…ganska så gott.
    Ju kladdigare desto bättre, flytande fungerar fin fint och gärna lagom ugnsvarm.
    Nackdelen är väl att det kanske inte är så där jättenyttigt.
    Så, tur är väl det att jag häromdagen snubblade över the one and only nyttiga kladdkaka!

Idén/receptet snodde jag från en bloggande Therese Nilsson *tack Therese* och efter försök no 2 lyckades jag skapa något som faktiskt är så pass gott (utan att behöva komplettera med grädde eller glass) att jag ser hela grejen som en uppgift för djungeltrumman:

40 g vassle chokladprotein
    2 tsk sötningsströ
    2 tsk kakaopulver
    0,5 tsk bakpulver
    Liten nypa salt om så önskas
    0,5 dl vatten

Blanda torrvaror, tillsätt sedan vatten.
    In i mikron, full effekt i 30-60 sekunder beroende på hur kladdig man vill att skapelsen ska bli.
    Jag använder en ganska hög mugg, är nog en fördel med tanke på hur mycket kladdet växer under bakning.

Måndag, har nästan lyckats imponera på mig själv med att vara superproduktiv @ work.
    Ligger för tillfället rätt långt framför min egen planering och konstaterar att oavsett vad det gäller så är min grej att tävla mot mig själv, inte mot andra.
    Det kanske gör mig till världens kassaste tävlingsindivid men det fina i tävlan mot sig själv är att man i regel alltid vinner och det är inte fy skam ;o)

Träningen ligger ju nere så för att rasta myrorna i benen lite blev det t/r omvägspromenad till affären vilket iaf blev en timme, alltid nått.

Vi ska ha jippo på jobbet.
    Chefen frågade vad vi ska bjuda på, något som fungerar för de flesta oavsett kön och ålder – men inte godis och kakor.
    Så?! Korv med bröd eller vad?
    Jag vet inte, har lite idétorka just nu…ska även försöka klura ut julklapp 2012, lika bra att börja spåna nu.

Appropå jippot så är det racingtema med en bil som huvudattraktion.
    En gammal Lotus som once upon a time kördes av en Ronnie Peterson.
    Denne Ronnie skulle tydligen ha kört ihjäl sig men det har jag idag fått lära mig inte var hela sanningen.
    I själva verket så klarade han smällen men fick på operationsbordet en blodpropp i lungan och dog.
    Så kan det gå när man har otur.

Ronnie, vår störste F1 stjärna… Han dog 11 september 1978. Ett ödesmättat datum. Bla gick ju Anna Lindh bort samma månad och dag 2003. För att inte tala om WTC 2001.

Du har gästat oss väldigt lite Fiat? Måhända kommer du nu skriva lite mer och förgylla min höst.

Magnus Larsson wrote:
    Ronnie, vår störste F1 stjärna… Han dog 11 september 1978. Ett ödesmättat datum. Bla gick ju Anna Lindh bort samma månad och dag 2003. För att inte tala om WTC 2001.

Du har gästat oss väldigt lite Fiat? Måhända kommer du nu skriva lite mer och förgylla min höst.

Hejsan Magnus!
    11 september har några *hrm* lik på nacken, annars gillar jag september. Inte just för att jag är septemberbarn utan för att det är en rätt behaglig och fin höstmånad.

Visst har det blivit alldeles för lite dagbokande de senaste månaderna, har haft fullt upp med att den ena sattyget har avlöst det andra MEN nu så ska jag se om jag inte får till det. Saknar skrivandet, det blir mycket skrift i jobbet men det går inte riktigt att jämföra med dagbokandet, och det verkar som det finns ett behov som måste mättas :)

Så var det ledig fredag vilken vigdes åt ryggfokus.
    Omväxling sägs ju vara bra så jag gjorde ett seriöst försök med övningen jag inte lärt mig älska dvs enarms hantelrodd – för att konstatera att kärleken lös med sin frånvaro även idag.
    Annars går det mesta bra, jag har ingen sådan där hat(/kärlek) till något speciellt pass eller övning. Det mesta är rätt kul att köra, även ben som andra verkar ha en del åsikter om. Det som kan få mig att hänga läpp är inte pass/övningar som är tunga/äckeljobbiga utan som jäklas dvs att jag känner smärta i någon kroppsdel.

Ligger i soffan med ena ögat på dn-galan och andra ögat på delat fönster på datorn – Body/DN nyheter.
    Ingen har väl missat det ryska punkbandet Pussy Riots lilla klavertramp som sjöng ut kritik mot Putin? Två års fängelse för huliganism blir deras belöning. Måste räknas till årets juridiska överdrift.
    http://www.dn.se/nyheter/varlden/experten-oproportionellt-hart-straff

Skummar även lite info om tv-hösten:
    Hollywoodfruar – givetvis.
    Kontaktannonsen – härliga singlar sökes (ersätter trolgen det sötsnaskiga Ensam mamma söker).
    Dallas börjar igen, nya avsnitt men med ett gäng gamla skådisar. Tänk att JR fortfarande lever, det trodde väl ingen?! Undrar om han även under dessa inspelningar får ha riktig wiskey i glasen ;)
    http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/tv/article14981703.ab

Om Dallas börjar sändas igen, innebär det att man på allvar kan börja hoppas på the return of Familjen Macahan? DET hade JAG gillat ;)

Varmt välkommen tillbaka! Din glada och positiva dagbok höjer faktiskt stämningen här inne på forumet.

Du är inte ensam om att ha det bekymmersamt med hantelroddarna. Jag blir ofta öm i svanken av att stå med knäet på bänken så jag har börjat köra stående med stöd mot hantelstället istället, känns bättre för mig i alla fall men det finns ju så många andra roddövningar som är roliga(re).

tjo tjo ett tips angående Hantelrodden kan ni ju alltid lägga er på mage mot en bänk med lutning och köra dubbelhandad hantelrodd,kommer få gå ner lite i vikt tillåbörja med,men den bör avlasta dom flesta assistant muskler som i vanliga hantelroddar kan bli lite mer än bara assisterande:-)

Kul att se din dagbok uppdateras lite oftare igen!det/den har saknats:-)

waco3000 wrote:
    Varmt välkommen tillbaka! Din glada och positiva dagbok höjer faktiskt stämningen här inne på forumet.
    Du är inte ensam om att ha det bekymmersamt med hantelroddarna. Jag blir ofta öm i svanken av att stå med knäet på bänken så jag har börjat köra stående med stöd mot hantelstället istället, känns bättre för mig i alla fall men det finns ju så många andra roddövningar som är roliga(re).

Jag har sedan hundra år en skrotnacke och alla övningar med ”ojämn” belastning brukar innebära vissa problem. Dock verkar jag ju lida av tvångstankar eftersom jag tydligen måste peta på bevisat dåliga aktiviteter med jämna mellanrum.
    Är huvudet dumt får kroppen lida och vissa lär sig tydligen aldrig ;o)

Galten wrote:
    tjo tjo ett tips angående Hantelrodden kan ni ju alltid lägga er på mage mot en bänk med lutning och köra dubbelhandad hantelrodd,kommer få gå ner lite i vikt tillåbörja med,men den bör avlasta dom flesta assistant muskler som i vanliga hantelroddar kan bli lite mer än bara assisterande:-)
    Kul att se din dagbok uppdateras lite oftare igen!det/den har saknats:-)

Ja!
    Fick faktiskt exakt samma tips under passet när jag började gnälla om övningens omöjlighet och gissa vad, det gick fantastiskt mycket bättre att köra enligt ditt tips här ovan =)
    Nästa gång det är dags för hantelroddar kan jag kanske se till att inte välja den övning jag vet inte fungerar.

Tack Waco och Galten för välkomnandet, det värmer och glädjer.
    Som jag skrev till Magnus har jag konstaterat ett behov som måste mättas dvs att få skriva av mig om små och goda meningslösheter. Det är helt enkelt lite vardagsterapeutiskt att dagboka så – I will be back ;o)

[img=http://www.digitalmediatree.com/getpic/3035/]

Lördag = ben- / soffmys- / thaibuffé- / gottigottdag!
    Bara en liiiten detalj som saknas för att dagen ska räknas som perfekt – MEN man kan inte alltid få allt =)

Idag blir det vila – alla andra planer ställs in!

Appropå vardagsirritation i sin enklaste form:

Hur svårt ska det vara att lägga dit den där j-a pinnen (aka varuavskiljare)?
    Det är ju inte direkt så att det krävs vare sig högre nivå av ambition, minneskapacitet eller intelligens.
    Ändock – en helt omöjlig uppgift för drygt 95% av Sveriges shoppare.
    Varför?!
    Har jag missat annonseringen om global ineffektivitetstävling?

Det är inte lätt när det är svårt och det går inte bra när det går dåligt…?!
    Inatt kunde jag inte sova, inte för att jag inte var trött, det bara gick inte – stört omöjligt. Gav upp vid midnatt, hittade en film:

[http://exempel.se http://d2pxewi66ljkpg.cloudfront.net/lovefilm-se/images/products/5/111425-large.jpg%5D

Trots att det var en komedi (komedier brukar jag undvika nästintill pistolhot) så fann jag den rätt…rolig. Troligtvis berodde det på sena timmen.
    Efter filmen idiotsurfade jag lite för att i ren utmattning somna vid 4-5.
    Vid kl 07 var jag på gymmet för att prestera ett sannslöst jobbigt och rätt dåligt bröstpass. Det som skulle bli gjort blev gjort men under rätt plågsamma former. Att träna trött är inte min grej, väl medveten.
    Efter gym blev det ett jobbpass 10-19 som gick, om möjligt, ännu sämre än bröstpasset. Vilken succédag det här blev, mer värdelös än så här kan jag knappast bli MEN jag är ganska glad iaf.
    Gristrött men glad.

Det finns alltid någon som har det sämre…och det finns alltid någon som har det bättre ;)

Har du upplevt en sån där rus-kick någon gång efter att inte ha fått sova på många timmar? Såna stunder är det fint att vara
    trött. Din stund lät som en vanlig, hederlig, sjukt jobbig trötthet, hehe.

Sov gott!

Gettodachoppa wrote:
    Har du upplevt en sån där rus-kick någon gång efter att inte ha fått sova på många timmar? Såna stunder är det fint att vara
    trött. Din stund lät som en vanlig, hederlig, sjukt jobbig trötthet, hehe.

Sov gott!

Klart jag har! Brukar kännas som att hjärtat slår både hårdare och snabbare samtidigt som jag får lätt gåshud och känner mig allmänt stimmig. Kan bli svårt att komma till ro och somna från sådant utgångsläge men när det väl sker brukar jag sova rätt gott ;)
    Idag blev det en bättre dag, tack och lov.

Förutom jobb hann jag klämma in ett halvkropps-pass på gymmet, blev ingen svettig CT utan enbart 30 minuter promenadband som uppvärmning.
    Jag misströstade lite eftersom jag glömde kardiolektyren hemma MEN ibland har man tur, på väg mot gymmet blev jag haffad av två fromma män med extremt välsmort sirapsslirigt munläder som gav mig lite att läsa *haaaallelujaaaaaaah*:

Viewing 15 posts - 1,411 through 1,425 (of 1,433 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.