- This topic is empty.
Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
- You must be logged in to reply to this topic.
Hejsan!
Jag har tränat on-and-off sedan jag var ungefär 12. Det är några år sedan. I dag går jag på naturvetenskapelig linja på ett gymnasium och jobbar som arkivarie.
Fram tills sista vecka hade jag inte tränat på nästan ett år. Därför är min form helt icke-eksisterande.
Jag har inget specifikt mål förutom att börja träna igen. Jag har gått några kg ner i vikt sedan jag var aktiv och min 1RM-styrka har gått ned med kanske 30-40%.
Jag har inte gjort maxtest, men har hittat ett okej läge att börja utifrån. Mitt mål är att skapa ett fundament och börja på German Volume Training i januari.
Hittils har jag primärt tränat Sheiko och Rippetoe. Nu vill jag testa något nytt.
Några stats:
181 cm
73 kg
Träning i dag
Jag var fortfarande lite bakis i morse efter fyra dagars festande i sträck här i helgen. Därför hade jag väldigt låg energinivå och failade förmodligen just därför i bänk. Jag hade tänkt att träna rygg också, men det verkade intet som någon bra ide eftersom jag hade kräkkänsla redan mitt i mitt tredje superset.
A1. Böj
10 x 60
10 x 60
10 x 60
10 x 60
10 x 60
10 x 60
A2. Bänk
10 x 60
10 x 60
10 x 60
10 x 60
7 x 60
6 x 60
En svensk, som bor i Danmark och som kör tysk volymträning. Det här kan inte annat än bli succé!
Provade själv GVT och satsade på 10×10 i alla övningar, i 7 settet böj så ville jag bara dö och lovade mig själv aldrig igen
Sjukt strongt om du kan köra på länge med GVT så lycka till !
BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.
Varje månad i BODY