Get big or die trying – Seventyseven

Home Forums Dagböcker Get big or die trying – Seventyseven

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 172 total)
  • Author

Ben & axlar

Knäböj á 150% av kv
    2 set warmup
    142,5 kg/ 16, 15, 14

Militärpress á 50% av kv
    2 set warmup
    47,5 kg/ 21, 13, 12

Benspark + Hamstrings Superset
    4 set benspark + 4 set hamstrings

Sittande hantelpress utan ryggstöd
    4 set

Axelövning ala Gaspari
    2 set + 1 dropset

Baksida axlar + Vadpress i benpress + Stående vadpress i smith Triset
    4 set baksida + 3 set vadpress i benpress + 3 set stående vadpress i smith

Kommentar: Tycker det va ett ok resultat jag fick på knäböj och militärpress. Mjölksyran kom väldigt snabbt efter 10 reps, kanske borde köra lite highreps ett tag framöver? Tills nästa gång, adios!

Helvete vilka vikter du kör på samt vilken köttig jävla form, GROV helt enkelt!

snoozarn wrote:
    Helvete vilka vikter du kör på samt vilken köttig jävla form, GROV helt enkelt!

Tackar, dock så behövs massa här å var men jag skall inte ge upp! Måste även säga att du själv besitter en grym fysik, spec biceps å baksida axlar! För att ge dig lite kritik så tycker jag att tricepsen behöver lite mer pisk 8)

Ja fy fan alltså snacka om att du vet vad du gör Kexet :up: riktigt grymma resultat på sådan kort tid, både viktmässig och fysiskt. Keep up the good work. Mvh Cesse

Ryggen ser riktigt bra ut :up:

Riktigt grymt dorlir! Vi får träna mer i veckan ;) nuff said

Steppen1983 wrote:
    Ja fy fan alltså snacka om att du vet vad du gör Kexet :up: riktigt grymma resultat på sådan kort tid, både viktmässig och fysiskt. Keep up the good work. Mvh Cesse

Tackar Steppen! Känner mig hemma när det är tung osv, nu har jag dock bestämt mig för att köra lite highreps för variationensskull, men skall försöka få någonting bra utav detta också. I will keep the good work up, I promise!

Mattias.O wrote:
    Ryggen ser riktigt bra ut :up:

Tack Mattias O!

Pontura wrote:
    Riktigt grymt dorlir! Vi får träna mer i veckan ;) nuff said

Taack Pontus, du e grov som fan och din ålder gör dig 10kg grövre! I veckan blir det väldigt stressigt unge man, Fysik b prov, 1 Vinnartal och en bokredovisning. Nästa vecka blir lite samma sak, men på helgerna blir det nog något pass skulle jag tro!

Eftersom jag ändå är inne på variation så tänkte jag även byta schema och även lägga på en träningsdag mitt schema framöver kommer se ut såhär:

Dag 1
    Bröst & Mage
    Bänkpress 3×10-12reps reps
    Lutande hantelpress 3×10-12 reps
    Cablecross 3×10-12 reps
    Peckdeck
    Magträning

Dag 2
    Biceps & Triceps
    Stångcurl 3×10-12 reps
    Sittande lutande hantelcurl 3×10-12 reps
    Scottcurl 3×10-12 reps
    Smalbänk 3×10-12 reps
    Liggande tricepsextention 3×10-12 reps
    Pushdown/Dips 3×10-12 reps / maxreps i dips

Dag 3
    Rygg & Baksida axlar
    Marklyft 3×10-12 reps
    Rodd/Tbar 3×10-12 reps
    Latsdrag/Chins 3×10-12 reps / maxreps i chins
    Hantelrodd 3×10-12 reps
    Hantellyft åt sidan för baksida/Revere peckdeck 4×10-12 reps
    Baksida axlar i cable 4×10-12 reps

Dag 4
    Axlar & Ben
    Knäböj 4×10-12 reps
    Utfall/Benspark 3×10-12 reps
    Benpress/Lårcurl 3×10-12 reps
    Vader 3×10-12 reps
    Militärpress 3×10-12 reps
    Hantelpress utan ryggstöd 3×10-12 reps
    Hantellyft åt sidan 3×10-12 reps

Vader smäller jag på som vanligt 2-3 ggr i veckan.

Kom gärna med synpunkter osv, endast en förstahandsskiss, kommer möjligtvis ske förändringar här å var :)

SeventySeven wrote:
    Taack Pontus, du e grov som fan och din ålder gör dig 10kg grövre! I veckan blir det väldigt stressigt unge man, Fysik b prov, 1 Vinnartal och en bokredovisning. Nästa vecka blir lite samma sak, men på helgerna blir det nog något pass skulle jag tro!

Okajokaj! Aja, ibland kallar plikten, men i helgen går det jätte bra,
    Får prata med Tkauc också ;D

Pontura wrote:
    Okajokaj! Aja, ibland kallar plikten, men i helgen går det jätte bra,
    Får prata med Tkauc också ;D

Yes, har ett pass imorgon sen så har jag armar på söndag, så hör av er!

Dagens pass

Bröst & Mage

Bänkpress á kroppsvikt
    2 set warmup
    95 kg/ 20, 17, 14

Lutande hantelpress
    40/ 11, 9
    38/ 11, 10

Cablecross + Peckdeck Superset
    4 set á 40 kg á 12 reps + 4 set á 170 pounds á 10-12 reps

Magträning
    Benlyft, raka ben 3 set á 15 reps + böjda ben 3 set á 15 reps
    Sneda magmuskulaturen 3 set á 12 reps

Vadpress i benpress
    5 set á 12 reps á 460 pounds

Kommentar: Pumpen och kontakten är enorm, likså mjölksyran som kommer vid 7-8reps de tar typ stop även fast det inte är så tunga vikter. Känns lite meningslöst eftersom man är inte lika trött/mör nu som jag brukar vara när jag kör tungt lågreps men har bestämt mig för att iaf ge det 4 veckor och sedan så får vi se.

Tyckte verkligen om dina 95kg x 20 :)

Riktigt imponerande.

Jag ska pröva på 85kg o se hur många jag tar på måndag =D

Pontura wrote:
    Tyckte verkligen om dina 95kg x 20 :)

Riktigt imponerande.

Jag ska pröva på 85kg o se hur många jag tar på måndag =D

Nja, är inte så imponerad av mig själv faktiskt, var ju skrämmande hur lite vikt det va, men har som sagt bestämt mig för att strunta i vikten och utföra mina 10-12 reps med högsta möjliga verkningningsgrad(Att jag får ut 100% av varje rep).

Rygg & baksida axlar

Marklyft
    2 set warmup
    160/ 12, 11, 10
    170/ 10

Stångrodd
    100/ 12
    120/ 10, 10

Sittande enarmsrodd – Maskin
    4 set á 12 reps á 100 kg vardera sida

Latsdrag
    4 set á 9-12 reps á 100-90 kg

Sittande rodd
    4 set á 12 reps á 90-85 kg

Reversepeckdeck + Hantellyft för baksida
    4 set á 10-12 reps + 4 set

Kommentar: Tkr de blev ett härligt pass, mkt pump, bränna, kontakt och intensivitet! Tränade på ett annat gym därav olika övningar men helt klart bra träning för ryggen. Glömde dock att köra trapz men de får bli å köra dubbelt så hårt nästa gång, Ciao!

Satt och läste genom din journal, shiit vad stark du är för att bara tränat 1 år… galna vikter speciellt i bänkpressen! imponerande :)

Har du tränat något annat tidigare eller hur kan du fått så snabb utväckling? Några tips för att bänka mycket? :P

Lumik wrote:
    Satt och läste genom din journal, shiit vad stark du är för att bara tränat 1 år… galna vikter speciellt i bänkpressen! imponerande :)

Har du tränat något annat tidigare eller hur kan du fått så snabb utväckling? Några tips för att bänka mycket? :P

Tack Lumik! Tränade fotboll tills jag slutade i 8onde klass, ett år vila från allt vad träning gäller, endast datorspelande å chipsätande! :)

Tips för just bänkpress:
    Låt säga att jag skulle börja på 50kg i bänkpres, då jag kunde köra 3 set á 10 reps på denna vikt höjde jag 10kg i bänk till nästa bröst pass. Ofta resulterade det att jag klarade 8 reps första set, 7 reps andra set och 6 reps tredje set, sedan var det bara att mata på, så fort jag klarade 3 set á 10 reps på en vikt ökade jag vikten på stången med 10kg. Ett annat tips är att göra maxningar iaf 1 gång på 2-3 månader. Om detta är något konkret tips vet jag faktiskt inte, men det funkade för mig, möjligtvis gör det det för dig också :)

Jag har börjat öka mycket på senaste och köra lägre reps, tänkte faktiskt försöka maxa imorgon och hoppas på 105-110kg!

Är det värt att ”kröka på ryggen” som vissa säger att man skall göra för att ta extra mycket kg? eller är det skadligt för ryggen kanske? Om du förstår vad jag menar.

Tack för tipsen =)

Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 172 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.