Get big or die trying – Seventyseven

Home Forums Dagböcker Get big or die trying – Seventyseven

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 61 through 75 (of 172 total)
  • Author
    Niclas Holgersson wrote:
    Du är ju förbannat jävla bra! Kommer gå långt :up:

Blev lite nyfiken på den där axelövningen á la gasparri. Finns det någon film eller kan du beskriva hur den utförs? :)

Mvh

Tack du, alltid trevligt å få en klapp på axeln och speciellt av någon som dig. Jag kikade på din logg häromdan å du är minst lika grym och du arbetar hårt också! :)

Ja de fanns en film för ett tag sedan men då jag fått samma fråga ett antal gånger så letade jag upp filmen men den hade slutat att fungera. Men skall se om jag kan hitta en film på youtube osv, skickar länk med ett pm till dig om jag hittar. Tkr att den är sjuuukt god och att den tar speciellt på mellersta axlarna är så guld så det inte är sant. :)

Fan vad bra du är Dorlir :)

Dom benen är inte o leka med!

Pontura wrote:
    Fan vad bra du är Dorlir :)

Dom benen är inte o leka med!

Tackar, så är det när man är en bouuuuudibilder! :D

Biceps & Triceps

Stångcurl
    2 set warmup
    4 set

Hantelcurl/Hammercurl
    3 set

Sittande lutande hantelcurl
    3set

Koncentrationscurl
    3 set

Smalbänk
    2 set warmup
    5 set

Liggande tricepsextention
    5 set

Dips
    3 set

Pushdown
    4 set á fullmag

Kommentar: Guld!

remmar kan du få av mig, bara kom förbi någon dag (jämte PS).
    Kanske passa på och träna ;)

SeventySeven wrote:
    Rygg & baksida axlar

Marklyft:
    2 set warmup
    180/ 10
    200/ 6
    180/ 8
    160/ 12

Köpde remmar för 10 kr på FF, till min förvåning var de skräp, de gjorde ju förfan ont å ha på dom :what:

Stångrodd:
    120/ 10, 10
    130/ 8

Hantelrodd:
    50/ 12, 12, 14

Latsmaskin + High row Superset
    2 set + 2 set

Baksida axlar ~ 10 set á reverse peckdeck

Stående vadpress i smith ~ 5 set + 1 dropset

Kommentar: Riktigt gott pass, känner att ryggen har börjat släppa nu och styrkan kommer sakta men säkert. För övrigt så va de helt enkelt felfritt, saknar dock en sittande rodd och en riktig latsdrag på gymmet men men får skriva detta på min önskelista!

Ha en trevlig helg gubbar och gummor!

FEVER wrote:
    remmar kan du få av mig, bara kom förbi någon dag (jämte PS).
    Kanske passa på och träna ;)

Du är så snäll, är det bara för jag är så liten och tunn? haha Nä men självklart att jag kommer förbi någongång då du har tid och lust dock så behöver jag nog en tydligare vägbeskrivning, vet ju var PS ligger men finns flera olika hus och lägenheter att välja bland

Mitt lov börjar ju nu så har hur mycket tid som helst! Vi får styra ihop något. Tack! 😮

Till dagens pass tihih

Dagens ben och axlar pass va ingen höjdare, blev tillslut 1.5 h fotbollsmatch och tro mig jag blev trött hahaha men envis som jag är så bestämde jag mig för att träna ben direkt efter fotbollen. Visste redan då åkte till gymmet att idag kommer det inte gå bra. Hade lagt upp som mål att göra 10or på 190 i knäböj, blev dock bara en 8a. Sedan fortsatte passet på som vanligt, inget märkvärdigt då jag var klen men inget å sura över nu, nästa gång tar jag det! :) Ciao everyhopa!

bara en 8a på 190kg. Fan vad dålig du är

Jockepettersen wrote:

word!, riktigt dåligt gjort dorlir -_-

filipt wrote:

+1

Jockepettersen wrote:
    FilipT wrote:
    Pontura wrote:
    +1

Äsch, de va väll inget gubbar! Har lärt mig att inte spela fotboll innan fotbollsmatch :)

SeventySeven wrote:
    Äsch, de va väll inget gubbar! Har lärt mig att inte spela fotboll innan fotbollsmatch :)

Bra sagt!!!!!!!!!!

SeventySeven wrote:
    FF va grymt, fick snackat med måånga. Speciellt tack till Ahmad Ahmad för dom fina orden och speciellt för den supersnygga tshirten!

Det var så lite så mannen. Du har alla förutsättningar att bli bra.
    Hoppas få se dig på scen inom snar framtid :emo-thumb.

AA

Jockepettersen wrote:
    Bra sagt!!!!!!!!!!

Jag skrev ju dessutom fel, det skulle stå:

Jag har iaf lärt mig att inte spela fotbollsmatch innan jag skall träna ben på gymmet haha :)

Ahmad Ahmad wrote:
    Det var så lite så mannen. Du har alla förutsättningar att bli bra.
    Hoppas få se dig på scen inom snar framtid :emo-thumb.

AA

Tack Ahmad, du är en grym man och lycka till med dina planer!
    Du och alla andra kommer att få se mig på scen men om det tar 1 eller 5 år är fortfarande osäkert. När jag väl bestämmer mig för mitt mål så går jag in 180% just nu ligger jag bara på 80% ;) haha. Men jag har flera olika funderingar/planer kan inte bestämma mig på om jag vill tävla i bb,af eller styrkelyft. BB är ju helt klart roligt men likså af och styrkelyft är också skoj. Min magkänsla säger BB men vi får se. Det finns ju så mycket man vill lära sig, uppbyggnad, tävlingsdiet, tömmning, laddning etc. Går sista året på gymnasiet(Naturvetenskapliga linjen) och det tar upp en hel del tid.

Jag har mer å komma med, I promise! ;)

En liten sammanfattning från veckan som gått:

Tisdag 22/12 – Bröst och mage
    Som jag nämt tidigare har jag ”tappat” något kryddmått kärlek för just bänkpress. Antagligen är det för att man ständigt får frågor om just bänkpress och för att det är så folkkärt! För att tillsätta några kryddmått kärlek skall jag framöver köra bodypress och mitt mål är att klara 30 reps á 100kg.

Såhär såg bröstpasset ut den 16/12
    ”Bänkpress
    Lite axelwarmup
    2 set warmup
    150/ 9+2
    150/ 7+2
    140/ 9+2
    100/ 18″

Fredag 24/12 – Rygg och baksida axlar
    Friskis och svettis hade tyvärr stängt under jul så jag fick helt enkelt köra ett pass på Fitness Express, ett 24/7 gym här i Varberg. Fanns ingen fristång så jag körde 8 set stångrodd i smith och sedan några maskiner. Blev ett väldigt lättpass, maskinvikterna var ju för få och fria vikter fanns 2st 20kgs, 2st 10kgs och 2st 5kgs plattor. Blev tillslut ett helt ok pass he he.

Söndag 26/12 – Armar
    Då var man tillbaka på ordinary gym. Träffade på Halldin(Från kollo), vi hann snacka lite skit innan det var dax för att träna. Det är något speciellt med söndagar, blir alltid så att man snackar en massa och tappar flåset osv. Det kanske är bäst att verkligen vila på söndagar.

Jag har nu kämpat mig igenom mitt nya upplägg(Nytt schema + Högreps) i 6 veckor och 5 dagar. Tycker helt klart om detta upplägget. I princip har jag i varjepass fått extremt bra kontakt och pump med de muskler jag planerat att träna. Har bestämt att jag kör detta till och med 10 Januari 2011 därefter hittar vi på något nytt. Kommer helt klart att fortsätta med att köra högreps i perioder om 7-8 veckor. Tror helt klart att ben och rygg gillar högrepsträning(10-20reps) väldigt mkt. Ni som inte prövat do it, its worth a try.

Nu ska jag iväg och sova. Hoppas att ni som firar jul haft en trevlig sådan, ni som inte firar jul hoppas ni ätit mycket kebab!

En liten bild på dagsformen, ligger fortfarande på ~97kg stabilt och bra.

Ciao

Lookin’ solid! Jag vet inte om du gjort det redan, men kan du inte ta och filma något
    framöver? Filmer är alltid välkommet och kul!

Gettodachoppa wrote:
    Lookin’ solid! Jag vet inte om du gjort det redan, men kan du inte ta och filma något
    framöver? Filmer är alltid välkommet och kul!

Thanks man and I got to say that you are B.I.G! Finns en film typ s2-4. Blir så dålig kvalité med mobilkamera så att det blir tråkigt att mixa/publicera. Men får hoppas att nyårstomten kommer med något gott! :)

Ben & axlar

Knäböj
    2 set warmup
    190/ 10, 10, 9

Utfall
    90/ 20
    100/ 16

Benspark + Legcurl Superset
    3 set á fullmag á 10 reps + 3 set legcurl á fullmag á 14 reps

Stående vadpress i smith
    5 set smith á 160 á 12-16 reps

Militärpress + Div sidolyft fram och sida

Axelövning ala Gaspari

Kommentar: Dagens benpass va dödligt, I thing I´ll leave it there.

Viewing 15 posts - 61 through 75 (of 172 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.