- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
31 juli, 2012 at 18:25 #1066273Anonym anvandareMember
Låter bra, Gober. Då kan vi PWO-ladda, glo på film och ha det allmänt gött.
Day 2: Lower-body maximum strength
Leg press
270 kg x 5
270 kg x 5
270 kg x 5
270 kg x 5Front squats
100 kg x 4
90 kg x 5
90 kg x 5Stiff leg deadlift
160 kg x 4
160 kg x 4Leg curl
80 kg x 5
80 kg x 5Fortfarande ingen ventilation, men livet går vidare ändå konstigt nog. Testade 160 i stela mark. Inte sååå farligt tungt. Hade
fortfarande träningsvärk i baksidan, så jag tog inte direkt ut mig i lårcurlen.Blev en riktigt sen middag, så jag hackade och stekte upp lite tacos på rekordtid. Käkade med panik i blicken och fick
ganska ont i magen. Men gud va fint att vara mätt och lite så där skönt trött nu efteråt.Ikväll blir det Diablo. Sista akten. Ska spela tills ögonen blöder och pekfingret får förslitningsskador.
31 juli, 2012 at 19:21 #1066282Anonym anvandareMemberJag är lite orolig för dig Getto
http://www.gamereactor.se/nyheter/51171/Han+dog+efter+72+timmar+i+Diablo/
31 juli, 2012 at 19:30 #1066283Anonym anvandareMemberBisarrt att dö framför datorn sådär, huva. Men jag har hyfsad koll på spelandet… I think. Blev dock lite varm om kinderna igår
natt efter en hel del hårt lootande i djupa grottor och på vidsträckta slätter.Får se om jag kör en vända till sedan, på nästa nivå. Normal mode är inte riktigt den där utmaningen.
31 juli, 2012 at 20:05 #1066285Anonym anvandareMemberGettodachoppa wrote:Bisarrt att dö framför datorn sådär, huva. Men jag har hyfsad koll på spelandet… I think. Blev dock lite varm om kinderna igår
natt efter en hel del hårt lootande i djupa grottor och på vidsträckta slätter.Får se om jag kör en vända till sedan, på nästa nivå. Normal mode är inte riktigt den där utmaningen.
Man har ju själv haft sina perioder. Hade dock en kusin som drabbades av riktigt allvarligt WOW-beroende. Han stängde in sig på pojkrummet och spelade dygnet runt, drabbades av kutrygg och hud så blek att man såg genom den. Han gick enbart ner från sitt rum för att hämta en macka ibland. Det var faktiskt helt sjukt. Sen fick han ett jobb och jag drog med honom till gymmet så han blev en ny människa.
Själv har jag aldrig varit så illa däran men visst har man ibland spelat allt för mycket och stängt in sig någon dag och spelat tills ögonen blöder och armhålorna luktar apa. Det var dock längesedan nu, har inte haft något spel som fångat mig riktigt så på länge. I januari kommer dock ett spel från Ghibli som nog kan bli ganska farligt
2 augusti, 2012 at 18:06 #1066393Anonym anvandareMemberDay 3: Upper-body maximum strenght
Bench press
95 kg x 6
97,5 kg x 6
97,5 kg x 6
97,5 kg x 6Dumbbell press
32,5 kg x 6
35 kg x 6
35 kg x 6
35 kg x 6Cablecross
35 kg x 6
35 kg x 6
35 kg x 6Narrow grip barbell rows
75 kg x 6
75 kg x 6
75 kg x 6
75 kg x 6Seated cable rows
90 kg x 6
90 kg x 6
90 kg x 6
90 kg x 6Wide grip cable rear pulldown
70 kg x 6
70 kg x 6
70 kg x 6Seated barbell military press
60 kg x 6
60 kg x 6
60 kg x 6Seated dumbbell lateral raise
12,5 kg x 6
12,5 kg x 6
12,5 kg x 6Skönt pass med sköna reps rakt igenom. Får se om det blir underkropp imorgon eller på lördag.
Edit: fan, kuulan, det blev ingen film. För mycket folk runt cablecrossen för att filma.
Edit 2: missade att skriva in ett set i hantelpressen.
2 augusti, 2012 at 21:31 #1066409Anonym anvandareMemberNormal mode i Diablo 3 är nu ett avslutat kapitel. Det blev en episk fight mellan min välrustade Barbarian och Djävulen själv,
och med förhöjd puls och tunga andetag stod jag segrande. När slutscenerna rullade gick nördrysningarna över hela
kroppen. Underbart spel. Lite kort. Men fortfarande underbart.2 augusti, 2012 at 22:18 #1066414Anonym anvandareMemberJag får väl gratta till framgångarna i Diablo 3 då, själv har jag knappt provat att spela något spel, Quake fanns det något som hette som jag testspelat men jag har väl aldrig varit riktigt ”datorkunnig”.
Stiligt pass återigen med 6or rakt igenom, det ser verkligen snyggt ut.
2 augusti, 2012 at 22:43 #1066415Anonym anvandareMemberwaco3000 wrote:Jag får väl gratta till framgångarna i Diablo 3 då, själv har jag knappt provat att spela något spel, Quake fanns det något som hette som jag testspelat men jag har väl aldrig varit riktigt ”datorkunnig”.Stiligt pass återigen med 6or rakt igenom, det ser verkligen snyggt ut.
Ja tack, det var fint att få greja spelet, och dessutom vara förberedd så att det inte blev big ass fail under mötet med Diablo.
Quake kommer jag ihåg mycket väl, inget spel jag fastnade för dock. Lirade många FPS som Doom 1, 2, sedan ett hopp
till Dark Forces, Marathon, Unreal och Unreal Tournament och Half-Life. Och en hel del annat tjafs som jag inte kommer
ihåg. Jo, Descent var ju också jävligt intressant när det kom. Minns att jag blev helt snurrig i bollen av att spela det. Total
förvirring pga friheten att röra sig. Det var annorlunda och mer spännande att lira på 90-talet.Och tack igen, passet var härligt!
En annan, inte lika härlig grej, var att borra i svinhård betong med en slagborrmaskin från efterkrigstiden. Det var nära att
jag dampade kan jag säga. Totalt tvärstopp, hur hårt jag än pressade. Svettigt, irriterande och onödigt. Imorgon åker jag
och hyr en riktigt slagborr. Det är det värt!Nu blir det kycklingbröst, ris och god pulversås. Ska titta färdigt på The Arrival… bästa sci-fi filmen.
3 augusti, 2012 at 06:39 #1066424Anonym anvandareMemberHehe, låter ju ungefär som när jag satte upp vägghäng till teven. Blixtarna slog ut från borrmaskinen likt Tors hammare, betongen rök och tegelflisor slog mot mig som ett regn av tegelhagel, svetten rann och jag svor som en borstspindlare (vad betyder det egentligen) allt detta medan tjejen lite snällt frågade om hon skulle hjälpa mig ”NÄÄÄÄEEEEE! Det går bra!”
Sådana grejer förvandlar en till den där roadrage-långben i den där klassiska Disney scenen.
3 augusti, 2012 at 09:32 #1066434Anonym anvandareMemberBorst bindare-kvastbindare……..lol.
3 augusti, 2012 at 15:42 #1066460Anonym anvandareMemberQuote:Edit: fan, kuulan, det blev ingen film. För mycket folk runt cablecrossen för att filma.Du är väl förlåten för den här gången då Getto
Håller med Waco. Riktigt snyggt pass med många fina 6or.
Det är väl lite halvsvårt att följa ett givets repsantal i varje set, som är förutbestämt. Det jag menar är att man måste nog känna sin kropp ganska bra och verkligen hitta rätta vikterna i övningarna för att få ut det man vill av passen. Men det verkar ju du klara av galantMycket imponerande!
3 augusti, 2012 at 21:27 #1066474Anonym anvandareMemberGobbe: ungefär som jag hade det igår med min gamla maskin. Det var väldigt långt ifrån glamouren i Äntligen Hemma om
man säger så.Kuulan: man lär känna sin kropp ganska bra efter några år. Men än så länge är det väldigt lätta, fina (sköna) reps. Tänkte
köra så ett tag.Day 4: Lower-body pump
Leg press
250 kg x 10
250 kg x 10
250 kg x 10
250 kg x 10Front squats
80 kg x 10
80 kg x 10Stiff leg deadlift
110 kg x 10
110 kg x 10Leg curl
55 kg x 10
55 kg x 10
55 kg x 10
50 kg x 10Hyrde en riktig slagborrmaskin idag. Gud vilken skillnad. Det var som att borra i ett trätak ungefär. Efter en del stök och
strul fick jag i alla fall upp projektorduken. En stor pjäs på 117″, som täcker i princip hela väggen när den är nedrullad.
Nästa projekt blir att få upp projektorn i taket.Ska även köpa gardinskenor på IKEA så att jag kan dra för alla vita väggar med mörkt tyg vid filmtittandet. Ljuset har en
tendens att studsa runt så förbannat annars, vilket påverkar bilden jättemycket.Passet då? Jo, varmt och kvavt. Fick knappt luft efter frontböjarna, så jag gick på halvfart under stela marken. Det är löjligt
vad värmekänslig jag är.Day X, vader blir imorgon eller på söndag.
3 augusti, 2012 at 21:42 #1066476Anonym anvandareMemberOj vad gött det låter att pyssla med den där nya utrustningen. Kvavt på gymmet är ingen höjdare. Men snart ser du ut som Robert Förstemann.
5 augusti, 2012 at 17:11 #1066559Anonym anvandareMemberGobbe: ja, det är najs. Väntar på mitt projektorfäste, som troligen kommer nu de närmaste dagarna. Sedan blir det en del
strul med kabellister. Det ser jag inte fram emot.Day X: calves
Hack squat calf raises
90 kg x 15
90 kg x 15
90 kg x 10
90 kg x 10
90 kg x 10
90 kg x 8
85 kg x 8
85 kg x 8
85 kg x 8Har inte gjort många knop idag inte. Hjälpte morsan och farsan med lite svartvinbärs-plockning runt lunch iofs.
Vaderna skulle få sitt idag i alla fall. Det var ett smart drag att lägga dem på en egen dag. Tycker det blir stor skillnad i
”träningskvalitet” när jag gör så här.5 augusti, 2012 at 20:12 #1066579Anonym anvandareMemberJa det är kanske smart att göra så med vaderna. Kanske jag också borde göra nu när jag snart går ner i arbetstid. Man är ju bra trött i slutet på passet och jag känner ofta att man inte ger allt då. Så det kanske är receptet för mina förskräckliga vader.
Det där med kablar kan vara ett fasligt pill.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.