Getto’s Power Pump Training 2

Home Forums Dagböcker Getto’s Power Pump Training 2

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 2,431 through 2,445 (of 2,604 total)
  • Author

Samma här, var alldeles för trött i låren för att kunna pressa på som jag ville i vadövningen. Testa att frilägga vaderna.

Nu är semifinalerna på 100 meter avklarade. Fy f*n vilken final det kan bli. Spännande.

Gettodachoppa wrote:
    Nu är semifinalerna på 100 meter avklarade. Fy f*n vilken final det kan bli. Spännande.

Ja helsike vad de springer. Båda Jamaicanerna avstannande på de tiderna är ju sjukt.
    Bara att se fram emot en spännande final

Riktigt coolt med Bladerunner! Vilken fantastisk uppfinning med kolfiber-skenor. Snart dags för Bolt!

Pust, jösses vilket lopp. Men vad jämt det var 50, 60 meter in. Blake, 22 år, och springer som en gud. Både Blake och
    Gatlin har ju sjukt snabba tider, och de blir slagna med ganska många hundradelar.

det var ett riktigt roligt lopp att kika på!satt och var orolig som tusan för tjuvstart,men tackolov så fick man se alla(utom asafa powell)springa riktigt bra!

Galten: tänker också på det. Men som tur är har tjuvstarterna blivit färre.

Day 1: Upper-body pump

Bench press
    92,5 kg x 10
    92,5 kg x 10
    92,5 kg x 10
    92,5 kg x 10

Incline dumbbell press
    30 kg x 10
    30 kg x 10
    30 kg x 10
    30 kg x 10

Cablecross
    30 kg x 10
    30 kg x 10
    30 kg x 10

Narrow grip barbell rows
    70 kg x 10
    70 kg x 10
    70 kg x 10
    70 kg x 10

Seated cable rows
    70 kg x 10
    70 kg x 10
    70 kg x 10
    70 kg x 10

Wide grip cable rear pulldown
    60 kg x 10
    60 kg x 10
    60 kg x 10

Seated barbell military press
    50 kg x 10
    50 kg x 10
    50 kg x 10

Seated dumbbell lateral raise
    11 kg x 10
    11 kg x 10
    11 kg x 10
    11 kg x 10

Det var det det!

Ädditt: glömde 1 set i sittande rodden…

grymt fina set du bockar av pass för pass!måste säga att en övergång till arnolds advanced program efter du är klar med detta program borde bli både flytande och problemfritt,då upplägget muskelgruppvis+setmängd är ganska lika…bara en iaktagelse och tanke från en annan;-)

30kg på pressarna känns nästan lite lågt, för att vara dig alltså? Men visst, det är ju många rep på övningen innan och du är ju ingen som slarvar med formen på teknik.

Galten wrote:
    grymt fina set du bockar av pass för pass!måste säga att en övergång till arnolds advanced program efter du är klar med detta program borde bli både flytande och problemfritt,då upplägget muskelgruppvis+setmängd är ganska lika…bara en iaktagelse och tanke från en annan;-)

Skulle vara intressant att testa någon gång, helt klart. Om jag ska följa det som det är tänkt blir det dock fler set per
    muskelgrupp.

Gober wrote:
    30kg på pressarna känns nästan lite lågt, för att vara dig alltså? Men visst, det är ju många rep på övningen innan och du är ju ingen som slarvar med formen på teknik.

Har börjat om som sagt, så det blir ju tyngre vad det lider. Men som det är nu känns det lagom med tanke på
    mjölksyran/pumpen och att jag kör riktigt, riktigt strikt. Failar t o m i sista setet, hehe.

Bra pass Getto.

Idag filmade jag bänkpressen när jag körde så film kommer under kvällen :-)

Thanks, secret. Ser fram emot filmen.

Grattis till Eurén, som fick en bronspeng i den ädla sporten brottning. Och grattis till SVT som har Marie Lehmann. Hon
    håller koll på sina intervjuer och har en härlig amerikansk accent, utan att staka sig och säga konstiga saker.

Tycker dock att brottningsmatcher likt bronsmatchen är för actionlösa: vinna på att ligga så mycket som möjligt. Fan, var det inte tvärtom som det skulle vara?

Men men, nu har vi medalj i en riktig arbetarspört åtminstone! Det var för väl att vi fortfarande kan hävda oss i riktig sport och att framtiden inte bara ligger i ripjakt på skånska gods och skuttning medelst stor kuse med Henrik von Eckerman uppå.

Ja jag är fan skeptisk!

Tycker bara brottning är kul med dom riktiga bestarna, och då i bra matcher där det är riktig action och inte bara kramar och mys.

Iofs samma med boxning, vi har ju en duktig Malmötjej, men nej tungvikt är det enda som intresserar mig, dock är det säkerligen jobbigare att boxas i flugvikt då man får röra sig desto mer och förmodligen ta fler smällar.

Kan hålla med er båda faktiskt. Kan bli lite mycket gå in, greppa tag om nacken och skalla motståndaren. Om och om igen.

Day 2: Lower-body maximum strength

Leg press
    280 kg x 5
    280 kg x 5
    280 kg x 5
    280 kg x 5
    280 kg x 5

Front squats
    100 kg x 4 (film)
    100 kg x 4

Stiff leg deadlift
    160 kg x 5 (film)
    160 kg x 5

Leg curl
    80 kg x 5
    80 kg x 5
    80 kg x 5
    80 kg x 5

[youtube=BIyILhWRNVg]

[youtube=glbva_NXDtM]

Nu blire Dark Knight, det var f*n på tiden.

På tal om brottning, synd att Otgontsetseg Davaasukh (”Pippi” från Mongoliet) blev utslagen. Vilken liten kämpe, och vilket ”analgrepp” hon fick till i sin match, hehe.

Nu börjar dina raka mark bli vansinniga, förstår inte att din rygg som är lite halvbra pallar! Men hatten av!

Avundsjuk på ditt biobesök. Nästa vecka tänker jag gå hur det nu än blir med de andra som tänkt hänga på.

Viewing 15 posts - 2,431 through 2,445 (of 2,604 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.