Getto’s Power Pump Training 2

Home Forums Dagböcker Getto’s Power Pump Training 2

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 2,446 through 2,460 (of 2,604 total)
  • Author

Fina filmer Getto och bra vikter.

Vet att du skrev om känslig mot värme så måste fråga hur du pallar att träna i collagetröja samt långbyxor?
    Jag skulle dö om jag hade så mycket kläder på mig under gympassen. Kör själv i shorts och linne och dessa kan jag vrida ur när jag kommer hem men jag svettas kanske mer än dig.

secret692 wrote:

Vet att du skrev om känslig mot värme så måste fråga hur du pallar att träna i collagetröja samt långbyxor?
    Jag skulle dö om jag hade så mycket kläder på mig under gympassen. Kör själv i shorts och linne och dessa kan jag vrida ur när jag kommer hem men jag svettas kanske mer än dig.

Det är det manliga klimakteriet du drabbats av :D

Gober wrote:
    secret692 wrote:

Det är det manliga klimakteriet du drabbats av :D

Är det så när man börjar bli gammal alltså :-)

BESVIKEN! Tråkigt, men jag gillade inte The Dark Knight. Mina biokamrater var lika besvikna som jag. Skriver inga spoilers,
    bara att jag helt enkelt inte gillade den.

Det är lite lustigt hur ryggen håller i vissa övningar. Vanliga mark pallar den inte, och vanliga böj är samma sak. I raka
    marken känns det som jag kan dra mycket mer än 160.

Angående tröja och brallor så är det något jag nästan alltid kör med. Men är det varmt ute så blir det t-shirt/linne. Idag var
    det helt perfekt temperatur, runt 17 grader. Då fungerar långtröja utan problem.

Imorgon lutar det åt styrkedag för överkroppen.

Attans då, om du säger så blir man lite nervös. Har en del riktigt nördiga vänner som inte gillat den av en hel del anledningar och som enbart gillat de sista 10min.

Men jag får väl se själv så kan vi jämföra våra åsikter lite längre fram för att inte spoila nu.

Gonatter!

instämmer att Båtman Rising inte levde upp till mina förväntningar,var väldigt tråkigt när man hade så höga förhopnningar sedan dom tidigare filmerna,kan väl utan att spoila säga så här….

Kändes som man hade kunde handlingen utantill!lite Rocky känsla helt enkelt, fast utan en brölande Sly;-)

satan i gatan !!! vad stark du är i denna övning!!!
    en stålrygg har du ju!! samt ordentliga lårbiceps!!!

man blir bra på det man tränar och är förtjust i!!!

haj svejs.

Gobbe: smaken är som baken, de flesta tycker ju om filmen. Så chansen är stor att även du gör det.

Galt: ja, hehe, Rocky-känslan infann sig helt klart. Det var en bra jämförelse. Batman stönade faktiskt lite som Balboa där
    ett tag.

Hulk: tack för det. Ryggen är förvånansvärt stark måste jag säga. Jag är dock mest förtjust i bänkpress, vilken jag nog
    aldrig kommer bli riktigt bra i.

Day 3: Upper-body maximum strenght

Bench press
    97,5 kg x 6
    97,5 kg x 6
    100 kg x 6
    100 kg x 6

Dumbbell press
    35 kg x 6
    35 kg x 6
    35 kg x 6
    35 kg x 6

Cablecross
    35 kg x 6
    35 kg x 6
    35 kg x 6

Narrow grip barbell rows
    75 kg x 6
    75 kg x 6
    75 kg x 6
    75 kg x 6

Seated cable rows
    90 kg x 6
    90 kg x 6
    90 kg x 6
    90 kg x 6

Wide grip cable rear pulldown
    70 kg x 6
    75 kg x 6
    75 kg x 6

Seated barbell military press
    60 kg x 6
    60 kg x 6
    60 kg x 6

Seated dumbbell lateral raise
    15 kg x 6
    15 kg x 6
    15 kg x 6

Ett litet potpurri av dagens övningar.
    [youtube=y2rVM17PC30]

Hade sällskap av någon äcklig insekt också. Vet inte vad det var för något. Såg ut som en gräshoppa, men ändå inte. Den
    sprang runt som en spindel och gjorde även långa hopp. Vidrig. Jag är skraj för sånt där.

Det var mig en härlig kavalkad av filmsnuttar, det tackar vi för. Ser lika bra ut som vanligt. Snuskig insekt, ser ju ut som en kackerlacka med längre ben. Om det är till någon tröst är jag själv livrädd för spindlar, dessa små monster får mig att kallsvettas och bli snurrig i skallen av rädsla, ganska patetiskt faktiskt, hehe.

Sjukt fint kontrollerade övningar Getto.
    Ser så strikt och fint ut när du kör.

Thanks fellows. Jag inspireras av dem som kör strikt, och försöker själv hitta känslan och utförandet som passar mig.

Day X: calves

Hack squat calf raises
    90 kg x 15
    90 kg x 15
    90 kg x 15
    90 kg x 10
    90 kg x 10
    90 kg x 10

Ser inte mycket ut för världen, men det tog bra. Ganska skönt att knata in på ett tomt gym en fredagskväll för att köra lite vader.

Day 4: Lower-body pump

Leg press
    260 kg x 10
    260 kg x 10
    260 kg x 10
    260 kg x 10

Front squats
    85 kg x 10
    80 kg x 8
    80 kg x 8

Leg curl
    65 kg x 10
    65 kg x 10
    60 kg x 10
    50 kg x 10

Stiff leg deadlift
    110 kg x 10
    120 kg x 10

Tropisk djungel inne i gymmet, men det gick ganska bra ändå. Imorgon vankas det pump för överkroppen. Innan passet blir
    det PWO-laddning med nya projektorn och med sällskap av cider-mannen. Filmen blir Cloverfield på BD.

Men nu är det väl spenatmannen? Läste lite om det där och runt 300g ska kunna ge pump.

Är allt i sin ordning med hemmabion?

Snygg film Getto. Men var är mina kääjbelkråss??? :'(

Fortsätt köra sådär strikt och fint. Du är säkert en förebild för många yngre / mindre på ditt gym (inklusive mig, hehe), och genom att träna på ett snyggt, säkert och strikt sätt så räddar du säkert ett par grabbars ryggar/axlar osv. Ha det i åtanke ifall du nu tappar lust att köra strikt.. :)

Gettodachoppa wrote:
    BESVIKEN! Tråkigt, men jag gillade inte The Dark Knight. Mina biokamrater var lika besvikna som jag. Skriver inga spoilers,
    bara att jag helt enkelt inte gillade den.

Se där ja, då kanske man kan skippa den!
    Jag har tvångsmässigt sett alla läderlappsfilmer trots att jag inte gillat någon av dem, vad gör man inte för att följa normen – typ.

Quote:
    Det är lite lustigt hur ryggen håller i vissa övningar. Vanliga mark pallar den inte, och vanliga böj är samma sak. I raka marken känns det som jag kan dra mycket mer än 160.

Jag har inte gjort något ställningstagande utifrån ryggperspektiv men kan konstatera att raka mark tilltalar mig lite extra särskilt, helt klart en kärleksövning.

Quote:
    Angående tröja och brallor så är det något jag nästan alltid kör med. Men är det varmt ute så blir det t-shirt/linne. Idag var det helt perfekt temperatur, runt 17 grader. Då fungerar långtröja utan problem.

Håller med dig även här, slafsiga kläder (pyjamas style) är träningsfavorit.
    Oberoende av form skulle jag personligen säga men jag har noterat att folks träningsmode tycks följa dagsformen…av någon märklig anledning ;)

Viewing 15 posts - 2,446 through 2,460 (of 2,604 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.