- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
8 oktober, 2010 at 15:41 #174410Anonym anvandareMember
Riktigt starka sidolyft!
Någon speciell anledning till att du inte körde några pressar på senaste axelpasset eller var det bara för att du körde lite pressar på bröstpasset dagen innan?
10 oktober, 2010 at 20:38 #174411Anonym anvandareMemberForgman wrote:Ser ut att sitta inne med en riktigt krallig överkropp! Bra tjocklek överlag.Ska spännande att se slutresultatet på deffen!
Tack för det!
biffen669 wrote:Kommer nog bli fint det där. Öka cardion successivt vecka efter vecka så kommer fettet rinna av dig. Vore intressant om du kunde finna någon bekant som tog fotona på dig bakifrån så man får en mer rättvis bild av. Vet att det är en omöjlighet att få snygga ryggbilder när man tar dem själv. Sedan är du hjärtligt välkommen till Sthlm så får jag ta bilderna annars;)!Jo, bilderna blir missvisande pga vinkeln och att man inte kan posa utan
bara plåta ryggen rakt upp och ned. Jag blir lite sugen på att komma
förbi någon dag bara för att säga hej i alla fall. Har ju inte allt för långt
till storstan.nible wrote:Riktigt starka sidolyft!Någon speciell anledning till att du inte körde några pressar på senaste axelpasset eller var det bara för att du körde lite pressar på bröstpasset dagen innan?
Kul att se sig här nible! Och tack! Alltså, jag tog mig en funderare och
bestämde mig för att lägga sidolyftsövningarna på samma dag som flyes-
övningarna för bröst. Hade samma tänk under pressdagen för bröst, då
jag lade in pressövningarna för axlar. Fungerar fint!BRÖST
Bänkpress:
105 kg x 9
102,5 kg x 10
102,5 kg x 9
105 kg x 6Lutande bänkpress:
87,5 kg x 11
87,5 kg x 10
92,5 kg x 6Plan hantelpress:
35 kg x 12
37,5 kg x 8
35 kg x 10
35 kg x 9Lutande hantelpress:
32,5 kg x 10
32,5 kg x 9
30 kg x 10Cablecross:
35 kg x 11
35 kg x 11
40 kg x 6AXLAR
Sittande militärpress:
55 kg x 7
55 kg x 6
50 kg x 6Sittande hantelpress:
27,5 kg x 5
27,5 kg x 5
27,5 kg x 5Ett riktigt arbetspass dey här. Fick inte någon bra känsla, men körde på
och blev väl ganska nöjd till slut. För lite sömn och för mycket jobb sliter
ut en gammal man. Men Buried var bra! Återkommer med en recension.10 oktober, 2010 at 22:10 #174412Anonym anvandareMemberGettodachoppa wrote:Som sagt, ett helt okej pass. Var lite trycklös, men styrkan kom mer och
mer för varje övning. Hantel- och bänkpressarna kändes sjukt fina.”Formen då?!” kanske vän av ordning frågar sig. Nja, det går sakta men
säkert åt rätt håll. Det här kan mycket väl vara historiens långsammaste
deff. Ådrorna över bröst och axlar syns aningen mer nu än tidigare, och
ryggen början tighta till sig. Har inga superbra bilder, så passa på och
njut av det ni får se.Riktigt massiv, diggar din fysik :emo-thumb
Grym tjocklek också, fyfan11 oktober, 2010 at 23:14 #174413Anonym anvandareMemberYaldish wrote:Riktigt massiv, diggar din fysik :emo-thumb
Grym tjocklek också, fyfanTack Yaldish! Lite av tjockleken kan jag nog tacka mina tidigare matvanor
för. Får se hur det ser ut längre fram i vinter.RYGG
Chins:
Kroppsvikt + 5 kg x 7
Kroppsvikt + 5 kg x 9
Kroppsvikt + 5 kg x 7
Kroppsvikt x 7Sittande kabelrodd i maskin:
95 kg x 12
95 kg x 10
95 kg x 9
95 kg x 7Latsdrag bakom nacken:
85 kg x 9
85 kg x 8
80 kg x 9
80 kg x 8T-bar:
57,5 kg x 10
55 kg x 12
55 kg x 10Jodå, det här ryggpasset fungerade hyfsat fint. Lade på lite mer vikt här
och var, och behöll en klart godkänd form i övningarna.11 oktober, 2010 at 23:23 #174414Anonym anvandareMemberStämmer in i kören. Massiv och snygg fysik!
11 oktober, 2010 at 23:27 #174415Anonym anvandareMemberJag har som sagt varit på bio igen. Det är med andra ord dags för ännu en recension.
[img=http://3.bp.blogspot.com/_6YBW5OgZA4E/SxjJ2dP3-ZI/AAAAAAAAAJ8/HE6q19aFQqA/s400/Buried+Poster.jpg]BURIED
Det vrider till och knyter sig i maggropen. En krypande, kvävande känsla
sprider sig i kroppen likt ett virus. Jag tänker för en stund att det skulle
vara skönt att få lämna biosalongen för att få lite frisk luft.Men jag sitter kvar.
På bioduken ser jag att den amerikanske lastbilschauffören Paul Conroy
precis vaknat och att han i skenet från en cigarettändare inser att han
är instängd i en kista. Nedgrävd och från och med nu långt borta från
världen ovanför.Det ska utan omsvep sägas att det här är en liten film, visad i stort
format. Förutsättningarna att i ljud och bild presentera den här berättelsen
är bokstavligt talat stramt inramade av träkistans innanmäte. Det hela
känns mer eller mindre experimentellt, minimalistiskt och som en för hårt
spänd gitarrsträng på väg att brista.Ryan Reynolds, som spelar Paul Conroy, gör en riktigt minnesvärd insats
som killen som faktiskt kunde vara vem som helst. Du eller jag. Han låter
oss följa med i en känslofylld berg- och dalbana där också viss humor får plats.Musiken fyller också sin funktion i den här skräckfyllda compact living-
historien. Den har puls, nerv och hugger stundtals som en kobra i takt
med bildspråket.Det finns sedan tidigare en handfull liknande filmer, och den som de flesta
kanske relaterar till först är Schumachers Phone Booth. Visst har de båda
filmerna många likheter, men enligt mitt tycke drar Buried det längsta
strået i och med att allt är lite mer tillspetsat. Lite mer panikslaget.Det mesta i filmen är snyggt genomfört, men vissa delar kunde gott ha
skrivits om eller helt utelämnats. Det skär sig på så vis stundtals och
resultatet blir som en fingerknäppning som får dig att vakna ur en
fängslande hypnos. Och det är naturligtvis inte meningen. Men jag kan
ha överseende med det eftersom det i övrigt är en så pass intressant berättelse.Mer tänker jag inte ge dig. Du får helt enkelt låta det fladdrande ljuset
från Paul Conroys cigarettändare avslöja resten.11 oktober, 2010 at 23:59 #174416Anonym anvandareMemberGod afton du store, ännu en angenäm recension. Du borde kanske skicka in lite recensioner och se om du skulle kunna få lite extra kneg
Verkar vara en helt ok film, misstänker att foto i denna gjorde mycket för känslan.
Man spelar ju på ett tema som funnits med i skräckhistorier sedan urminnes tider. Fanns ju till och med klocka bunden till rep fäst i kistan hos en del rikemansfolk under en viss tidsperiod, ifall man skulle råka vakna till i kistan. Vilket faktiskt hände ibland då läkarnas förmåga att dödsförklara kanske inte alltid var på topp
Men som sagt, tack för du lägger ner tid och skriver dina recensioner
12 oktober, 2010 at 00:24 #174417Anonym anvandareMemberGettodachoppa wrote:BURIEDDet vrider till och knyter sig i maggropen. En krypande, kvävande känsla
sprider sig i kroppen likt ett virus. Jag tänker för en stund att det skulle
vara skönt att få lämna biosalongen för att få lite frisk luft.Ungefär så ja.
Filmen kvalar inte direkt in i genren ”må-bra-film”När jag trodde jag var absolut längst ned i skorna, att jag omöjligt kunde må sämre, var det dags för filmens sista minut och plötsligt hade jag tom passerat sulorna.
13 oktober, 2010 at 20:17 #174418Anonym anvandareMemberJens79 wrote:Stämmer in i kören. Massiv och snygg fysik!Tack så mycket!
Gober wrote:God afton du store, ännu en angenäm recension. Du borde kanske skicka in lite recensioner och se om du skulle kunna få lite extra knegVerkar vara en helt ok film, misstänker att foto i denna gjorde mycket för känslan.
Man spelar ju på ett tema som funnits med i skräckhistorier sedan urminnes tider. Fanns ju till och med klocka bunden till rep fäst i kistan hos en del rikemansfolk under en viss tidsperiod, ifall man skulle råka vakna till i kistan. Vilket faktiskt hände ibland då läkarnas förmåga att dödsförklara kanske inte alltid var på topp
Men som sagt, tack för du lägger ner tid och skriver dina recensioner
Skulle vara nice att livnära sig på att titta på film och sedan tycka till
lite. Perfekt combo, glo på film och bygga.
Ja, det där med klockan har jag hört. Hyfsad mardröm att vakna upp i
kostym, liksmink och en massa blommor över hela kroppen. Nej tack!
Roligt förresten att någon läser recensionerna. På ett byggarforum är
man lite snett ute med såna texter, men det fungerar väl antar jag.Sam wrote:Ungefär så ja.
Filmen kvalar inte direkt in i genren ”må-bra-film”När jag trodde jag var absolut längst ned i skorna, att jag omöjligt kunde må sämre, var det dags för filmens sista minut och plötsligt hade jag tom passerat sulorna.
Näe, heh, det här är långt ifrån en romantisk komedi med Meg Ryan.
BRÖST
Cablecross:
50 kg x 9
50 kg x 8
50 kg x 6
45 kg x 9
45 kg x 8Plana hantelflyes:
20 kg x 9
20 kg x 9
20 kg x 8
17,5 kg x 10Sittande flyes i maskin:
60 kg x 10
60 kg x 9
52,5 kg x 10
52,5 kg x 10Lutande hantelpress:
35 kg x 9
35 kg x 8
35 kg x 9
35 kg x 8
35 kg x 7
35 kg x 7AXLAR
Sittande sidolyft:
12,5 kg x 14
12,5 kg x 12
12,5 kg x 11
12,5 kg x 9Stående sidolyft (en arm):
15 kg x 12
15 kg x 10
15 kg x 10
15 kg x 10Liggande sidolyft (en arm):
15 kg x 10
15 kg x 9
15 kg x 8
15 kg x 7Har nu sakta men säkert sänkt repsen i bröstövningarna. Målet är att
landa någonstans mellan 6-10 reps. Sket i bänken idag, för det hängde
en klase folk där hela tiden. Reppade mig trött i lutande hantelpressen
istället. Axlarna gick också riktigt bra att pumpa idag.Vila imorgon. På fredag blir det kvällsmys med PWO-drink och kreatin.
Sedan blir det utgång till gymet och benpress. Kvällen avslutas med
efterfest hemma där det bjuds på kasein, köttfärs och mellanmjölk.Bifogar en bild på min nya förälskelse. Drack tidigare den med socker,
men nu när Zero-varianten finns är det ingen tvekan om vad jag väljer.13 oktober, 2010 at 20:26 #174419Anonym anvandareMemberGettodachoppa wrote:Vila imorgon. På fredag blir det kvällsmys med PWO-drink och kreatin.
Sedan blir det utgång till gymet och benpress. Kvällen avslutas med
efterfest hemma där det bjuds på kasein, köttfärs och mellanmjölk.Bifogar en bild på min nya förälskelse. Drack tidigare den med socker,
men nu när Zero-varianten finns är det ingen tvekan om vad jag väljer.Att läsa annat än bara vikter och reps är uppskattat, som de trevliga recensionerna.
Cherry Coke är djävulens påfynd, Vanilla Zero är ganska god dock.
Låter som en av mina fredagskvällar numera :emo-thumb
Någon speciell tanke balom sänkta reps, eller bara dags för lite periodiserings-skifte?
14 oktober, 2010 at 11:12 #174420Anonym anvandareMemberCool recension, hade aldrig hört talas om filmen tidigare! Gillar även Cherry Coke tipset.
Träningen fortsätter du att leverera.
15 oktober, 2010 at 21:27 #174421Anonym anvandareMemberGober wrote:Att läsa annat än bara vikter och reps är uppskattat, som de trevliga recensionerna.Cherry Coke är djävulens påfynd, Vanilla Zero är ganska god dock.
Låter som en av mina fredagskvällar numera :emo-thumb
Någon speciell tanke balom sänkta reps, eller bara dags för lite periodiserings-skifte?
Har aldrig smakat på Vanilla-varianten, men den låter god i alla fall. Men
mer Cherry till folket säger jag. Det finns alldeles för få cherry-prylar i butikerna…Jo, det är väl dags att skifta, att periodisera. Jag har legat lite, lite för
högt i repsen mest för att få till en schyst form i utförandet. Nu tar jag
med mig det till de lägre repsen och bygger vidare.Forgman wrote:Cool recension, hade aldrig hört talas om filmen tidigare! Gillar även Cherry Coke tipset.Träningen fortsätter du att leverera.
Tackar Forgman-san! Ja, nu är det liksom ingen återvändo, nu är det
bara leverera bra pass på löpande band fram till att värmen där ute
kommer tillbaka.Fredag igen. Och på fredagar tränar vi ben.
BEN:
Benpress:
220 kg x 5
220 kg x 5
215 kg x 5
215 kg x 5
215 kg x 5
210 kg x 5
210 kg x 5
210 kg x 5
200 kg x 5
200 kg x 5Lårcurl:
70 kg x 6
70 kg x 5
65 kg x 5
65 kg x 5
65 kg x 5
60 kg x 5
60 kg x 5Sittande vadpress:
40 kg x 11
40 kg x 11
40 kg x 10
40 kg x 9
40 kg x 8
40 kg x 8
40 kg x 7Jag kopplade in tjurskallen och plågade mig själv duktigt idag. Ett bra
pass rakt igenom. Imorgon ska jag köra rygg, hoppas nu bara att
träningsvärken inte förstör allt för mycket.16 oktober, 2010 at 19:33 #174422Anonym anvandareMemberRYGG
Chins:
Kroppsvikt + 5 kg x 5 (aj, ont)
Kroppsvikt + 5 kg x 7 (aj, ont)
Kroppsvikt x 10
Kroppsvikt x 9Sittande kabelrodd i maskin:
100 kg x 9
100 kg x 9
95 kg x 10
95 kg x 9Latsdrag bakom nacken:
85 kg x 9
85 kg x 9
85 kg x 7
80 kg x 9T-bar:
57,5 kg x 11
57,5 kg x 10
57,5 kg x 10
57,5 kg x 8Jag tror inte att jag värmde upp tillräckligt bra, för det värkte i arm-
vecket under de två första seten chins. Har känt av den där smärtan
tidigare, men det var ju ganska länge sedan. Men därefter gick det
kanonbra, i vanlig ordning. Ökade lite här och var.Nu ska jag käka, sedan ska jag glo på The Human Centipede hos en
polare. Ska faktiskt smaska i mig några chokladbars, det var flera
månader sedan.16 oktober, 2010 at 20:22 #174423Anonym anvandareMemberGettodachoppa wrote:RYGGChins:
Kroppsvikt + 5 kg x 5 (aj, ont)
Kroppsvikt + 5 kg x 7 (aj, ont)
Kroppsvikt x 10
Kroppsvikt x 9Sittande kabelrodd i maskin:
100 kg x 9
100 kg x 9
95 kg x 10
95 kg x 9Latsdrag bakom nacken:
85 kg x 9
85 kg x 9
85 kg x 7
80 kg x 9T-bar:
57,5 kg x 11
57,5 kg x 10
57,5 kg x 10
57,5 kg x 8Jag tror inte att jag värmde upp tillräckligt bra, för det värkte i arm-
vecket under de två första seten chins. Har känt av den där smärtan
tidigare, men det var ju ganska länge sedan. Men därefter gick det
kanonbra, i vanlig ordning. Ökade lite här och var.Nu ska jag käka, sedan ska jag glo på The Human Centipede hos en
polare. Ska faktiskt smaska i mig några chokladbars, det var flera
månader sedan.Glöm inte värma upp :nono:
heh!! Human Centipide kräver jag en recension av
17 oktober, 2010 at 19:04 #174424Anonym anvandareMemberGober wrote:Glöm inte värma upp :nono:heh!! Human Centipide kräver jag en recension av
Jag är ganska duktig på att värma ordentligt, men det är ju helt klart så
att det inte är tillräckligt om jag ska köra med viktbälte i chinsen.
Bättring krävs!Filmen var inte ens värdig en recension, fan så dålig den var, hehe. Som
idé låter det småintressant ändå, men genomförandet var hyfsat kasst.All work and no play makes Getto a weak boy.
BRÖST
Bänkpress:
105 kg x 10
105 kg x 10
105 kg x 9Lutande bänkpress:
87,5 kg x 11
90 kg x 8
90 kg x 8
90 kg x 7Plan hantelpress:
37,5 kg x 10
37,5 kg x 9
37,5 kg x 7
35 kg x 7Lutande hantelpress:
32,5 kg x 10
32,5 kg x 10
32,5 kg x 8Cablecross:
40 kg x 7
35 kg x 9
35 kg x 8AXLAR
Sittande militärpress:
57,5 kg x 6
60 kg x 4
57,5 kg x 6Sittande hantelpress:
30 kg x 8
30 kg x 7
30 kg x 6Idag var jag stark. Det blir så tydligt när jag får sova ut ordentligt.
Mycket energi och ökningar i det mesta. Drömmen vore att jobba runt
50% och få mer tid till det här, men det stannar nog vid just en dröm.Efter jobbet imorgon tror jag att jag ska köra ett extrapass bara för
vaderna. Det tror jag kan bli en skön träningkväll! -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.