- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
26 februari, 2010 at 14:25 #174110Anonym anvandareMember
Det var tråkigt att du inte kunde hålla dig till enbart bröstpassen i din ”dagbok”. Det gav den en karaktär långt över de andra som jag läst.
Men jag förstår att den allmänna läsaren önskar att du redogör för övriga pass och kanske även du själv.
Nåja, jag önskar dig lycka till i din träning och jag kikar nog in här lite då och då. Dina svenska är för övrigt behaglig att läsa.1 mars, 2010 at 21:11 #174111Anonym anvandareMemberRichard Wagner wrote:Det var tråkigt att du inte kunde hålla dig till enbart bröstpassen i din ”dagbok”. Det gav den en karaktär långt över de andra som jag läst.
Men jag förstår att den allmänna läsaren önskar att du redogör för övriga pass och kanske även du själv.
Nåja, jag önskar dig lycka till i din träning och jag kikar nog in här lite då och då. Dina svenska är för övrigt behaglig att läsa.Tack för de fina orden, du är alltid välkommen in hit!
1 mars, 2010 at 21:22 #174112Anonym anvandareMemberBänkpress:
140 kg x 2+1
140 kg x 4 PB!
140 kg x 3
135 kg x 4+1
130 kg x 4+1
120 kg x 4Lutande hantelpress:
55 kg x 3+1
55 kg x 3+1
55 kg x 3+1
50 kg x 5
50 kg x 5+1
40 kg x 9+1Cablecross:
55 kg x 5
50 kg x 9
50 kg x 7
50 kg x 6
45 kg x 10
45 kg x 8Om förra bröstpasset gick bra så gick det här ännu bättre! PB i bänken
med fyra strikta reps på 140 kg. Vettafanken vad jag pysslade med i
första setet, men till det andra så hade jag laddat upp en fin adrenalinnivå.Aningen besviken på repsen i lutande hantelpressen. Fyra reps med pass
på 55 kg är okej, men jag har gjort fler tidigare. Nästa bröstpass blir
målet att riva av i alla fall en femma.För övrigt kunde jag konstatera att jag inte svälter då jag såg aningen
småtjock ut i spegeln. Ja ja, skitsamma just nu.Rygg imorgon! Har bokat biljetter till sverigepremiären av Alice i
Underlandet. Är ingen Burton-fan, men jag är för nyfiken för att låta bli
att se den på bio.2 mars, 2010 at 11:27 #174113Anonym anvandareMemberGrattis till PB Hulken
Ska bli kul o höra vad du tycker om Alice! Hoppas nu inte man byggt upp för stora förväntningar bara..2 mars, 2010 at 15:18 #174114Anonym anvandareMemberKör tungt och hårt mannen! Lite överbulkning, huh;)? Tänk på att sommaren närmar sig nu. Bröstmusklerna syns bara om man har relativt lågt bf. E oxå sugen på att kolla på Alice. Någon snygging, popcorn och en aminodrink då e biokvällen fixad;)!
2 mars, 2010 at 16:13 #174115Anonym anvandareMember4 reps på 140 kg är ju bra, borde räcka till 160 kg i max.
2 mars, 2010 at 20:19 #174116Anonym anvandareMemberPixi wrote:Grattis till PB Hulken
Ska bli kul o höra vad du tycker om Alice! Hoppas nu inte man byggt upp för stora förväntningar bara..Thanks mate! Jag skriver några rader imorgon natt då jag är tillbaka från
bion. Hoppas nu att den inte blir en besvikelse.2 mars, 2010 at 20:22 #174117Anonym anvandareMemberbiffen669 wrote:Kör tungt och hårt mannen! Lite överbulkning, huh;)? Tänk på att sommaren närmar sig nu. Bröstmusklerna syns bara om man har relativt lågt bf. E oxå sugen på att kolla på Alice. Någon snygging, popcorn och en aminodrink då e biokvällen fixad;)!Yes sir, nu är det tungt och strikt som gäller. Aningens aning
överbulkning kan det nog röra sig om. Jag får trappa ner på donken och
annat krafs för att styra upp det här lite.Mm, fint sällskap, en påse bilar och en stor mugg med EAA. Efter det får
filmen vara hur kass den vill, kvällen blir ju ändå lyckad!2 mars, 2010 at 20:30 #174118Anonym anvandareMemberVincent Qvarfordt wrote:4 reps på 140 kg är ju bra, borde räcka till 160 kg i max.Ja, fyra reps är helt okej faktiskt. Lyckas jag med en femma snart så får
jag se det som uppvärmning inför 160.Dagens ryggpass blev en mellanmjölkshistoria utan klös. Lite sliten efter
gårdagens pass, och småtrött. Så här blev det tillslut:Chins:
15 kg i bälte x 5
15 kg i bälte x 4
10 kg i bälte x 5
Kroppsvikt x 9
Kroppsvikt x 8T-bar:
80 kg x 10
80 kg x 10
80 kg x 8Sittande rodd:
130 kg x 7
130 kg x 6
130 kg x 4
125 kg x 5Latsdrag V-handtag:
65 kg x 15
65 kg x 15
65 kg x 13Blandade hög-, medel- och lågreps, det brukar bli så. Avslutade med 15-
reppare i latsdraget. Så många reps har jag nog aldrig gjort i en
ryggövning. Men det var en skönt att riktigt krama ur filéerna.3 mars, 2010 at 23:55 #174119Anonym anvandareMemberDiggade den tecknade, klassiska, Alice i Underlandet när jag var liten, och hade inte
superhöga förväntningar på Burtons version. Är ingen, och kommer aldrig bli, en Burton-
fan, men hans Alice-rulle var en tokglad överraskning!Om den tecknade versionen var mest gullig, rolig och Disney-skruvad på ett ganska
harmlöst sätt, så var Burtons lite mer mörk. Men fortfarande fanns en hel del humor och
underfundiga scener. År 2010 kanske man inte ska snacka så mycket om de
datoranimerade prylarna, för det är ju liksom inte 1996 längre, fast de var faktiskt inte
helt klockrena. En del saker var skitnsyggt gjorda och annat kändes yxigt och billigt. Som
helhet fungerade det dock bra. Ingen Avatar-upplevelse, men gott nog.Bäst var röstskådespeleriet och Elfmans musik (som jag heller inte är någon fan av. Det
brukar mest vara ompa-lompa-toner). Den här gången hade han komponerat ihop riktigt
fina stycken som klaffade klockrent med bilderna.Jag ger Alice en mycket stark trea!
3 mars, 2010 at 23:58 #174120Anonym anvandareMemberGettodachoppa wrote:Diggade den tecknade, klassiska, Alice i Underlandet när jag var liten, och hade inte
superhöga förväntningar på Burtons version. Är ingen, och kommer aldrig bli, en Burton-
fan, men hans Alice-rulle var en tokglad överraskning!Om den tecknade versionen var mest gullig, rolig och Disney-skruvad på ett ganska
harmlöst sätt, så var Burtons lite mer mörk. Men fortfarande fanns en hel del humor och
datoranimerade prylarna, för det är ju liksom inte 1996 längre, fast de var faktiskt inte
helt klockrena. En del saker var skitnsyggt gjorda och annat kändes yxigt och billigt. Som
helhet fungerade det dock bra. Ingen Avatar-upplevelse, men gott nog.Bäst var röstskådespeleriet och Elfmans musik (som jag heller inte är någon fan av. Det
brukar mest vara ompa-lompa-toner). Den här gången hade han komponerat ihop riktigt
fina stycken som klaffade klockrent med bilderna.Jag ger Alice en mycket stark trea!
Kul o höra!!
Har faktiskt gått o väntat på att få höra vad du tyckte om filmen idag!4 mars, 2010 at 00:05 #174121Anonym anvandareMemberPixi wrote:Kul o höra!!
Har faktiskt gått o väntat på att få höra vad du tyckte om filmen idag!Roligt! Du kommer säkert gilla den!
4 mars, 2010 at 16:54 #174122Anonym anvandareMemberGettodachoppa wrote:Diggade den tecknade, klassiska, Alice i Underlandet när jag var liten, och hade inte
Kul att höra, Ska se den på lördag med några kompisar, kanske blir rätt bra ändå
4 mars, 2010 at 20:18 #174123Anonym anvandareMember5×5 wrote:Kul att höra, Ska se den på lördag med några kompisar, kanske blir rätt bra ändåJo, hoppas du gillar den. Jag har läst blandade recensioner, men överlag
verkar de flesta tycka att den är helt OK!Över till dagens träningspass, som var bröst:
Bänkpress:
140 kg x 3+1
140 kg x 3+1
145 kg x 1
135 kg x 3+1
135 kg x 3+1
130 kg x 3
120 kg x 6Lutande hantelpress:
55 kg x 3+1
55 kg x 3+1
50 kg x 7+1
50 kg x 7+1
50 kg x 6
40 kg x 12Cablecross:
55 kg x 6
55 kg x 5
50 kg x 6
45 kg x 8
40 kg x 10Så här är det: min nacke är fan inte bra. Jag måste trappa ner
vikterna och köra lättare hädanefter. Och det får gälla samtliga
muskelgrupper eftersom nacken involveras i allt jag kör, på ett eller
annat sätt.Jag kommer naturligtvis fortfarande att köra stenhårt och plåga brösten
två gånger per vecka. Om jag inte ser efter nacken nu kanske jag drar
på mig någon permanent skada, och det är ju inte meningen.Axlar och ben imorgon! Nu kör vi, full fart!
4 mars, 2010 at 21:13 #174124Anonym anvandareMemberJag bläddrade snabbt förbi dina hintar om Alice i underlandet några upplägg upp. Jag vill inte veta mer än nödvändigt, inte mer än hela storyn, haha.
Hur som helst gillar jag din journal och jag tycker precis som herr Wagner att den ska innefatta enbart dina bröstpass, fall inte för grupptrycket. Hade du velat göra en ”vanlig” journal hade du väl gjort det, ändra inte grundidén!Mvh / Peter
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.