- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
16 oktober, 2011 at 15:08 #56599Anonym anvandareMember16 oktober, 2011 at 15:08 #275077Anonym anvandareMember
Kön: Man
Ålder: 16
Längd: 166 cm
Vikt: 52 kgHar styrketränat i ca 1 år på en oseriös nivå och känner att det är dags att börja om på nytt. Jag känner att man får mer motivation när man skriver om hur det går för en i en journal. Ni får gärna kritisera mig då jag är en nybörjare. Jag har en liten och klen kropp så jag tänker inte att överdriva med vikter i början, men ökning är ett måste inom en snar framtid. :bb3:
Träningsschema:
Måndag: Rygg
Tisdag: Bröst
Onsdag: Biceps och Mage
Torsdag: Axlar och Ben
Fredag: Triceps och UnderarmarTänkte få in konditionsträning på Måndagar,Torsdagar och Söndagar som då blir joggingrundor eller någon annan form av kondition inomhus ifall det skulle vara för dåligt väder utomhus nu när det börjar bli vinter. :unsure:
Matschema:
Det enda jag kommer att ändra på är min frukost som kommer att bestå av havregrynsgröt, ägg och fullkornsbröd. Ska försöka att avstå från kaffet.
När det gäller lunch, middag och kvällsmat så kommer jag att äta som jag brukar, det vill säga mycket, men kommer att avstå från att äta saker som är onyttiga.Kosttillskott:
Whey-80Mål:
Att se en utveckling av min kropp samt få bättre självförtoende och må bra. :happy:17 oktober, 2011 at 20:53 #275078Anonym anvandareMemberHej!
Idag blev det en seg morgon när jag vaknade 07:20 och märkte att min mobil var död. Jag hann dock ner och fixa min frukost som bestod av:
1 skål havregrynsgröt, 1 fullkorns smörgås med smör och 1 kokt ägg och ett glas juice.
I skolan blev det 1 portion med potatismos, currydressing och sallad.När jag kom hem åt jag 2 st grova frallor med smör och ost samt 1 kopp kaffe då jag kände huvudvärk hela dagen när jag hade skippat det på morgonen. Till middag blev det 1 portion ris, kyckling, sås och sallad och 3 glas mjölk.
Eftersom det var planerat att ha ”kondition” idag så klippte jag gräset i det fina men kalla vädret och det blev rätt svettigt efter ett tag.
Skall också tilläggas att jag gick till och från skolan som blir totalt 2,5 km.Nu till träningen!
Denna veckan tänkte jag köra med lite lättare vikter för att få kontakt med kroppen och sedan öka nästa vecka.
Jag började med att dricka 1/3 flaska whey-80 protein shake innan träningen.
Uppvärmning blev:
Rygglyft
x 12
x 12
x 12Marklyft
22 kg x 12
22 kg x 12
22 kg x 12
22 kg x 12Latsdrag
20 kg x 12
25 kg x 12
25 kg x 12
25 kg x 12Shrugs
11 kg x 12
16 kg x 12
16 kg x 12
16 kg x 12Efter passet drack jag 2/3 whey-80 protein shake och 1 glas juice med en näve jordnötter. :pop:
Tror att jag fick med allt, god kväll allihopa! :up:
18 oktober, 2011 at 21:16 #275079Anonym anvandareMemberHallå!
Idag började jag sent i skolan så då kunde jag ha en lugn morgon med min frukost som bestod av:
1 portion havregrynsgröt
2 kokta ägg
1 fullkorns smörgås
1 glas juice
1 glas mjölk
1 kopp kaffeMin skollunch fick bli i hemmet och det blev rester från igår:
1 portion med ris, kyckling, sallad och chilisås.
1 glas mjölk.Till middag blev det:
1 portion potatismos med grönsaker och 1 soja korv.
1 glas mjölk.Det känns som att jag har börjat äta mindre, men det kanske beror på att jag äter bättre mat som håller mig mätt hela dagen.
När jag kom hem så började jag flytta möbler och det pågick i ca 2 timmar och när det var klart gick jag ner och började träna. Jag vet inte ifall min träning blev påverkad av att lyfta möblerna eftersom mina armar var helt slut efter ett tag.
Träningen:
Började med att dricka 1/3 whey-80 protein shake innan träningen.
Uppvärmning:Armhävningar
x 12
x 12
x 12Bänkpress
27 kg x 12
27 kg x 8
36 kg x 4Lutande hantelpress
18 kg x 12
18 kg x 10
24 kg x 7Lutande bänkpress
22 kg x 11
27 kg x 4
31 kg x 2Dips
x10
x10
x10Träningen blev väl sådär… 😮
..Men att jag slutförde allting är väl bättre än att ge upp, right?Drack även upp 2/3 av whey-80 protein shaken och åt 1 näve jordnötter med 1 glas mjölk.
Ha en bra kväll!
19 oktober, 2011 at 19:34 #275080Anonym anvandareMemberGjallarhorn wrote:Lutande hantelpress
18 kg x 12
18 kg x 10
24 kg x 7Det var såklart:
9 kg x 12
9 kg x 10
12 kg x 7Räknade ihop båda hantlarna till en vikt.
19 oktober, 2011 at 19:49 #275081Anonym anvandareMemberHej!
Eftersom jag hade sovmorgon till klockan 13:00 idag så passade jag på att träna på morgonen.Frukost:
1 portion havregrynsgröt med 1 skivad banan.
2 ägg
2 glas mjölkTräningen:
Whey-80 protein shake (1/3)Uppvärmning:
Kabelcurl
10 kg x 8
10 kg x 8
10 kg x 8Skiftande hantelcurl
5 kg x 12
7 kg x 8
9 kg x 4Hammercurl
5 kg x 12
7 kg x 12
9 kg x 10Koncentrationscurl
5 kg x 12
7 kg x 6
9 kg x 4Skivstångscurl
11 kg x 8
16 kg x 4
20 kg x 3Mage:
Liggande benlyft på lutande bänk
x12
x12
x12
x12
x12Försökte göra hängande benlyft och vanliga crunches/situps men kände att mina armar och rygg inte klarade av det. 😮
Efter träningen blev det 1 näve jordnötter, juice och whey-80 (2/3)
När jag kom hem fick det bli en kopp med grönsakssoppa, något pulver man tillsätter med kokande vatten. :nono:
Som kvällsmat blev det ½ kebabrulle som farsan hade hämtat, men som sagt, jag försöker ju inte gå ner i vikt.
Nu sitter jag här med en kopp kaffe och önskar er en god kväll! :emo-thumb20 oktober, 2011 at 20:58 #275082Anonym anvandareMemberHej!
Idag blev det Triceps och Underarmar istället för Axlar och Ben. Anledning var att jag har haft en sådan träningsvärk i bröstet och kände att jag inte kunde lyfta något uppåt. Men! Istället för att skippa en träningsdag så bestämde jag mig att ”byta dagar”, så imorgon blir det förhoppningsvis axlar och ben.Frukosten idag blev lite sådär eftersom jag inte var så sugen på havregrynsgröt.
½ portion havregrynsgröt
2 ägg
2 koppar kaffe
1 glas mjölkSkollunch:
1 portion potatis, grönsaker och grönpepparsås.Middag:
1 portion redd grönsakssoppa
4 små baguetter med smörEftersom det skulle var kondition idag fick det bli en omväg hem från skolan som blev 2,5 km. Känns som att jag inte riktigt kan göra någon form av kondition vid denna årstiden utomhus. Rätt dumt att man sålde motionscykeln. :frust:
Träningen:
Började med att dricka 1/3 whey-80 protein shake innan träningen.
Uppvärmning:Dips
x 12
x 12
x 12
x 12Pushdowns
10 kg x 12
10 kg x 12
10 kg x 12Liggande tricepspress
11 kg x 10
11 kg x 10
11 kg x 10Kickbacks
3 kg x 12
4 kg x 12
5 kg x 12Underarmar
Handledscurl med skivstång
11 kg x 8
11 kg x 12
11 kg x 12
11 kg x 10Stående handledscurl med hantlar
9 kg x 12
9 kg x 12
9 kg x 12
9 kg x 12Kände inte riktigt någon bra kontakt med triceps men mina underarmar svällde upp och kändes riktigt bra.
Efter träningen drack jag upp 2/3 av Whey-80 protein shaken och åt 1 näve jordnötter med tranbärsjuice.
God kväll! :up:
20 oktober, 2011 at 21:18 #275083Anonym anvandareMemberEftersom du redovisar så noggrant vad du äter så antar jag att du verkligen får med dig allt, och då tycker jag du ligger toklågt i kaloriintag. Idag kan du heller inte ens ha fått i dig mycket protein.
Kolla ibland kosttrådarna och överväg en ändring.
Sen kan du ju dra upp en film eller två så får du feed back på träningen med.
Mvh
23 oktober, 2011 at 21:24 #275084Anonym anvandareMemberMagnus Larsson wrote:Eftersom du redovisar så noggrant vad du äter så antar jag att du verkligen får med dig allt, och då tycker jag du ligger toklågt i kaloriintag. Idag kan du heller inte ens ha fått i dig mycket protein.Kolla ibland kosttrådarna och överväg en ändring.
Sen kan du ju dra upp en film eller två så får du feed back på träningen med.
Mvh
Hej Magnus! Tack för din kommentar. Jo, jag har också märkt att det blir rätt lite mat nuförtiden. Innan åt jag som bara den, fast då blev det mycket småätande, nu blir det mer nyttigt och mättande mål. Eftersom jag inte bor självständigt får jag äta av den mat som erbjuds och min mor är vegetarian så då blir det inte jättemycket kött. Istället blir det quorn-produkter som är ett vegetariskt alternativ till kött. Men jag ska som sagt kolla upp en tråd om kost och se om det finns några nyttiga tips.
Angående film så kan det bli lite svårt då jag endast har en mobil och inget sorts ställ, men får väl se om det går att ordna.
/Gjallarhorn23 oktober, 2011 at 22:39 #275085Anonym anvandareMemberHej.
Har varit lite sjuk sedan Fredag så det har inte blivit någon träning. Eftersom det blev Triceps och Underarmar på Torsdag istället för Axlar och Ben var det tänkt att bli Axlar och Ben på Fredagen, men det blev nu på Söndag istället.Frukost:
2 ägg
2 smörgåsar
2 koppar kaffeFika:
2 koppar kaffeMiddag:
1 portion med pommes frites, sallad och 5x nuggetsBlev inte någon mat idag heller, men kände mig fortfarande sjuk tills eftermiddagen.
Träningen:
Började med att dricka 1/3 whey-80 protein shake innan.Uppvärmning:
Latsdrag bakom nacken
15 kg x 12
15 kg x 12
15 kg x 12Militärpress
11 kg x 12
16 kg x 6
21 kg x 3
21 kg x 5
23 kg x 3Axeldrag
20 kg x 12
25 kg x 10
25 kg x 10
25 kg x 12
25 kg x 10Ben
Sittande benspark
15 kg x 12
15 kg x 10
15 kg x 8
15 kg x 6Mina småsyskon hade slarvat bort anteckningarna så jag letade som en dåre i 30 minuter 👿
Efter träningen drack jag upp resterande av whey-80 protein shaken (2/3)
Skall också försöka fixa en till axel och ben övning eftersom ”Hantellyft åt sidan” inte riktigt funkade.
God kväll! :sleepy:
24 oktober, 2011 at 20:46 #275086Anonym anvandareMemberVad var problemet med sidlyften: tog de inte bra eller var det något med utförandet?
Ser ut som du kör ok övningar annars. Fortsätt jobba på så kommer resultaten, men du behöver ordentligt med energi eftersom du tränar 5 dagar i veckan. Se upp så inte volymen blir för hög också (på träningen).
Du kan kolla min journal och se om du hittar nån kul övning motsvarande, börja från slutet
24 oktober, 2011 at 21:24 #275087Anonym anvandareMemberMagnus Larsson wrote:Vad var problemet med sidlyften: tog de inte bra eller var det något med utförandet?Ser ut som du kör ok övningar annars. Fortsätt jobba på så kommer resultaten, men du behöver ordentligt med energi eftersom du tränar 5 dagar i veckan. Se upp så inte volymen blir för hög också (på träningen).
Du kan kolla min journal och se om du hittar nån kul övning motsvarande, börja från slutet
Hej Magnus!
Problemet med sidlyften var utförandet. Jag kände att det tog hårt på armarna och speciellt skuldrorna. Kan vara att jag gjorde fel, men har för mig att den övning är väldigt tung. Funderar också på att köpa lite nya vikter och hantlar som passar till övningar.Jo, jag har inte riktigt förstått varför jag får i mig väldigt lite mat nuförtiden, men som jag har nämnt innan kan det bero på att jag blir mer mätt av att äta bättre frukost, men det känns ju väldigt konstigt ifall frukosten påverkar hela dagens kost.
Jag har redan börjat se lite resultat och känns mycket bättre när man har koll på vad man gör och att man har ett schema att följa istället för att träna när man har lust.
Jag ska verkligen ta en titt på din journal och jag uppskattar att du påpekar saker och jag tar verkligen åt mig vad du säger på ett positivt sätt.
/Gjallarhorn :up:24 oktober, 2011 at 21:37 #275088Anonym anvandareMemberHallå!
Idag blev det Rygg och tänkte öka lite mer i vikt för varje vecka, men vill ändå känna kontakt med kroppen och inte överdriva med för mycket vikt. Ska även försöka tvinga i mig lite mer mat då jag känner att det blir för lite. Om det inte funkar får det bli dubbla protein shakes. Förresten, borde man dricka en protein shake som t.ex ett mellanmål? :unsure:Frukost:
1 portion havregrynsgröt
1 banan
1 glas mjölkLunch:
1 portion potatis och brunsåsKvällsmat:
1 portion med fullkornspasta, sallad och korv stroganoff (Soja korv)
1 glas mjölkInnan träning:
1/3 Whey-80
Efter träning:
2/3 Whey-80Träning
Uppvärmning:
Rygglyft
x 12
x 12
x 12Marklyft
25 kg x 12
25 kg x 12
25 kg x 12
25 kg x 12Latsdrag
25 kg x 12
25 kg x 12
25 kg x12
30 kg x 6Shrugs
18 kg x 12
18 kg x 12
18 kg x 12
18 kg x12Känner att Latsdragen inte tar så bra. Vill verkligen att man ska känna att man får kontakt så ska testa och se om det är för höga vikter eller om jag utför övningen fel, annars blir det en ny övning.
Tänkte göra en portion med havregrynsgröt nu och se om det går att få i mig.
God kväll nu!
25 oktober, 2011 at 21:51 #275089Anonym anvandareMemberHej!
Idag blev det en väldigt konstig frukost som jag verkligen inte vill testa igen. Har tittat in på en tråd där man får lite tips på hur man ska pigga upp sin havregrynsgröt och testade ett recept men måste ha gjort fel. Jag började med att hälla upp allt i en kastrull: Vatten, havregryn, en skvätt mjölk och sedan 2 st ägg. Men istället för att det skulle bli en god havregrynsgröt med lite extra protein från äggen så blev det ett lager med stekt ägg på botten och lite bränt blev det också. Och sedan för att göra det ännu ”godare” så mosade jag 1 banan och 1 kiwi till en pure som jag hällde över gröten. Usch och blä vad det smakade illa. 😥Frukost:
2/3 portion havregrynsgröt
2 ägg
1 banan
1 kiwi
1 glas mjölkMellanmål:
1 äpple
3 dl Whey-80Lunch:
2 smörgåsar med ost
1 kopp kaffe
1 glas mjölkMellanmål:
1 ½ smörgås med keso
1 glas mjölkMiddag:
1 portion med potatis, sallad, schnitzel och brunsås
3 glas mjölkInnan träning:
1/3 Whey-80
Efter träning:
2/3 Whey-80Träning
Uppvärmning:
Armhävning
x 12
x 12
x 12Bänkpress
31 kg x 10
35 kg x 5
40 kg x 2Lutande hantelpress
9 kg x 12
11 kg x 8
12 kg x 6Lutande bänkpress
31 kg x 3
22 kg x 12
27 kg x 5Dips
x 10
x 10
x 10Efter träningen åt jag:
2 clementiner
1 banan
1 glas juiceIdag kände jag att jag åt som jag brukade göra innan träningen, så det var ju i alla fall positivt. Nu ska jag plugga på lite samhällskunskap inför ett sorts prov imorgon. :rtfm:
God kväll! :up:
26 oktober, 2011 at 20:54 #275090Anonym anvandareMemberHallå!
Idag blev det en väldigt stressig morgon så fick inte i mig någon vettig frukost.Frukost:
½ portion havregrynsgrötLunch:
1 skål broccolisoppa
1 bulleMellanmål:
2 smörgåsar med keso och tomat
1 glas mjölkMiddag:
1 portion lasagne, sallad och ketchup.
1 glas äckligaste drycken jag druckit (ICA solroshavre med vaniljsmak) eller något :yikes:
1 glas mjölk
2 glas juice
1 glas LOKAInnan träning:
1/3 Whey-80
Efter träning:
2/3 Whey-80Träning
Uppvärmning:
Kabelcurl
10 kg x 8
10 kg x 8
10 kg x 8Skiftande hantelcurl
6 kg x 12
8 kg x 8
10 kg x 2Hammercurl
6 kg x 12
8 kg x 12
10 kg x 10Koncentrationscurl
6 kg x 12
8 kg x 6
10 kg x 3Skivstångscurl
13 x 8
18 kg x 4
22 kg x 2Mage
Liggande benlyft på lutande bänk
x 12
x 12
x 12
x 12
x 12Tänkte ta mig ett äpple och lite jordnötter och plugga lite innan det är läggdags.
God kväll!
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.