- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
7 november, 2011 at 20:20 #275106Anonym anvandareMemberDonTom wrote:Med risk för upprepning. Träningen kommer ha 0 (noll) effekt om du inte ökar på energiintaget, dvs äter mer.
Mitt tips är att du räknar på vad du stoppar i dig under ett par dagar (en vecka), både på fördelningen mellan kolhydrat/fett/protein samt kalorier – och under dessa dagar också följer din viktutveckling. Det ger dig en grov fingervisning om hur din ämnesomsättning fungerar, och du kommer lära dig lite om hur mycket energi (mat) du behöver äta för att kunna öka i vikt.
Men – jag tycker din grundinställning verkar vara sund, så det kommer säkert gå kanon när du får de första byggstenarna på plats!
Hej DonTom!
Jag har nu märkt att jag har lite press på mig när det gäller mat, för jag märker själv att det blir väldigt lite. Innan jag började träna mer seriöst så kunde jag äta varannan timme bara för att jag var sugen eller lite småhungrig, nu mår jag nästan bara illa eller känner mig helt mätt.Eftersom att jag redovisar saker så noggrant jag kan så tänkte jag att skriva upp längd och vikt efter 1 månads träning.
Nu blir det ett ryggpass och ska öka i marklyft som Magnus nämnde. Men för att sammanfatta allt så blir det kosten som ska skärpas till för att komma vidare i träningen. :bb2:
7 november, 2011 at 22:10 #275107Anonym anvandareMemberHej! Eftersom jag ligger i en dålig ställning så går jag direkt på saken.
Frukost:
2 grova mackor med ost
1 kopp kaffe
1 glas mjölkFika:
½ portion paj
1 kopp kaffeLunch:
2 grova mackor med ost och marmelad
1 glas mjölkMellanmål:
2 nävar nötter och russinMiddag:
1 ½ portioner ris, korv stroganoff
2 glas mjölkInnan träning:
1/3 Whey-80
1 äpple
Efter träning:
2/3 Whey-80
1 näve nötterTräning
Uppvärmning:
Rodd
20 kg x 12
20 kg x 12
20 kg x 12Marklyft
35 kg x 12
39 kg x 8
39 kg x 8
39 kg x 8Latsdrag
30 kg x 8
30 kg x 8
30 kg x 8
30 kg x 8Shrugs
22 kg x 10
22 kg x 10
22 kg x 10
22 kg x 10God natt! :emo-thumb
7 november, 2011 at 22:32 #275108Anonym anvandareMemberNu får du många goda råd här, och du: lägg gärna upp en film på några basövningar så får du feed back på det
8 november, 2011 at 20:41 #275109Anonym anvandareMemberMagnus Larsson wrote:Nu får du många goda råd här, och du: lägg gärna upp en film på några basövningar så får du feed back på detOch det är jag tacksam för! Jag har nu filmat när jag kör bänkpress och hantelpress och ska försöka att lägga ut dem nu ikväll. :up:
8 november, 2011 at 21:40 #275110Anonym anvandareMemberFrukost:
1 portion havregrynsgröt
2 kokta ägg
2 glas mjölkLunch:
1 kopp kaffe
2 grova mackor med ost och marmelad
1 gorby taco taste pirog
1 glas mjölkMiddag:
2 portioner med potatis och purjolökssoppa
2 mackor med ost
1/3 Whey-80
Efter träning:
2/3 Whey-80
1 kokt ägg
(Syrran skulle ha det andra)Träning
Uppvärmning:
Armhävning
x 12
x 12
x 12Bänkpress
36 kg x 12
40 kg x 5
36 kg x 7Lutande hantelpress
12 kg x 12
12 kg x 10
10 kg x 12Lutande bänkpress
24 kg x 12
24 kg x 12
26 kg x 8Dips
x 12
x 12
x 12Havregrynsgröt som har svalnat och hårdkokta ägg var bättre än skållhet gröt med löskokta ägg, så det blev ett stort plus idag med frukosten.
Har 2 st filmer som ska laddas upp till mina rådgivare senare.
Nu blir det att ta det lugnt och förhoppningsvis börjar jag 13:00 imorgon så att man får sova ut.
God kväll!9 november, 2011 at 16:45 #275111Anonym anvandareMember[http://www.youtube.com/watch?v=gA0J4qWIU0k]
Bänkpress 40 kg x 5[http://www.youtube.com/watch?v=uW0AnimiUxA]
Hantelpress 12 kg x 12Märkte att videon hade vänts om när jag laddade upp det men det får duga eftersom jag inte visste hur jag skulle filma det hela. Ifall ni vill ha en annan vinkel eller så är det bara att säga till. Hoppas att det hjälpte till med bedömningen i alla fall! :unsure:
9 november, 2011 at 20:55 #275112Anonym anvandareMemberTja!
Tittade på videorna och tyckte utförandet såg bra ut. Några tankar:
-Spara axlarna genom att dra ihop skulderbladen
-Du ser ut att ha lite vinkel på armen (armbågen inte rät från axeln) vilket är bra. Se också till att ha underarmen rak/lodrät för max styrka
-Tränar du på nåt hemmagym eftersom skivstången inte är olympisk (20 kg)? Kolla om du kan testa en sådan också
-Bra nacken ligger i bänken
-Strunta i handskarna så får du goare kontakt med ståletKör sidlyft varje presspass som prehab
Bra ambition!
9 november, 2011 at 21:12 #275113Anonym anvandareMemberMagnus Larsson wrote:Tja!Tittade på videorna och tyckte utförandet såg bra ut. Några tankar:
-Spara axlarna genom att dra ihop skulderbladen
-Du ser ut att ha lite vinkel på armen (armbågen inte rät från axeln) vilket är bra. Se också till att ha underarmen rak/lodrät för max styrka
-Tränar du på nåt hemmagym eftersom skivstången inte är olympisk (20 kg)? Kolla om du kan testa en sådan också
-Bra nacken ligger i bänken
-Strunta i handskarna så får du goare kontakt med ståletKör sidlyft varje presspass som prehab
Bra ambition!
Hej Magnus!
Jo jag tränar på mitt gym här hemma så jag får använda det som finns. Stången jag använder väger minst 2 kg så jag räknar med den i varje övning, så det är 38 kg i vikter + 2 kg med stång när jag skriver 40 kg t.ex.Jaså, skippa handskarna? Jag riskerar ju att få maximal handsvett till följd av blåsor. :p
presspass som prehab? Nu blev det lite kluriga ord. :huh:
Bra att du tyckte att det såg hyfsat ut i alla fall så att jag inte gjorde något fel. Ska försöka att rigga upp mobilen så att ni kan få se utförandet på marklyft, för jag kanske gör helt fel (Tränade sällan rygg innan när jag började) :o.
Min farbror sa åt mig att stretcha då och då efter några set som jag aldrig har tänkt på innan, brukar ni göra det? :unsure:
I alla fall, nu blir det biceps och mage som gäller! Är väldigt trött, men som dom säger: no pain no gain. Vi hörs!
9 november, 2011 at 21:27 #275114Anonym anvandareMemberTycker också att det ser bra ut i bänken. Du har ett fint flow och verkar inte slarva som
en del nybörjare gör. Träna gärna på det där med skulderbladen, helst utan vikter och t o m
utan stång. Ligg bara på bänken och lossaspressa med ihopdragna skulderblad och
uppblåst bröstkorg. Känslan ska bli att du möter stången med bröstmusklerna och inte
med axlar och armar.Prova också att köra lättare vikter och långsammare rörelse, tills du har full kontroll.
I övrigt verkar du vara en soft snubbe med bra inställning, det kan ta dig långt.
9 november, 2011 at 21:40 #275115Anonym anvandareMemberGettodachoppa wrote:Tycker också att det ser bra ut i bänken. Du har ett fint flow och verkar inte slarva som
en del nybörjare gör. Träna gärna på det där med skulderbladen, helst utan vikter och t o m
utan stång. Ligg bara på bänken och lossaspressa med ihopdragna skulderblad och
uppblåst bröstkorg. Känslan ska bli att du möter stången med bröstmusklerna och inte
med axlar och armar.Prova också att köra lättare vikter och långsammare rörelse, tills du har full kontroll.
I övrigt verkar du vara en soft snubbe med bra inställning, det kan ta dig långt.
Hej Gettodachoppa!
Vad glad jag blir när jag får positiva kommentarer från er!
Ska definitivt få in den tekniken med skulderbladen innan jag kör igång med bröstpasset. Brukar vara extra noggrann med att kolla upp hur övningen ska utföras men kan ha missat detta.Lättare vikter och långsamma rörelser kör jag ofta för att få bra kontakt, men var ju tvungen att imponera lite på er grabbar med mina fjuttiga 40 kg :o. Skämt åsido, jag brukar köra höga vikter och ibland låga vikter så att jag känner att utförandet känns okej så att man inte tar någon skada. I bänkpress brukade jag oftast vila när jag höll uppe stången, men Magnus sa åt mig att inte vila där uppe och att köra lite snabbare och det känns verkligen på brösten 1-2 dagar efter att det tar bra.
Självklart har jag en bra inställning och motivation till att träna när jag får bra respons från er! Och när man har ett schema att följa så märker man verkligen att man börjar få lite mer styrka och synliga muskler. :bb2:
9 november, 2011 at 23:23 #275116Anonym anvandareMemberHej!
Frukost:
1 portion havregrynsgröt
2 kokta ägg
1 glas mjölkMellanmål:
1 banan
1 glas äppeljuiceLunch:
2 grova mackor med ost och marmelad (igen )
1 kopp kaffeMellanmål:
1 banan
1 glas mjölkMiddag:
2 portioner potatis, sås, köttbullar (nötkött) och sallad
1/3 Whey-80
Efter träning:
2/3 Whey-80
1 äppelTräning
Uppvärmning:
Kabelcurl
10 kg x 8
10 kg x 8
10 kg x 8Koncentrationscurl
7 kg x 10
7 kg x 10
8 kg x 10
8 kg x 10Hammercurl
10 kg x 6
10 kg x 6
10 kg x 5
10 kg x 5Skivstångscurl
15 kg x 8
15 kg x 6
14 kg x 5
14 kg x 6Mage
Hängande benlyft
x 8
x 8
x 8Liggande benlyft på lutande bänk
x 12
x 12
x 12
x 12Passet blev väl sådär… Brukar alltid ta en ”powernap” när jag kommer hem från skolan men skippade det idag, kanske det som påverkade det lite. Ska nog ta och beställa ett nytt tillskott som heter: 100% Whey Gold Standard, börjar bli lite less på det jag använder nu och tänkte ta en liten paus från det ifall det håller sig.
Nu ska jag snart lägga mig så jag säger god natt! :happy:
9 november, 2011 at 23:37 #275117Anonym anvandareMemberKör på fint här ser jag och du får bra tips från rävarna. Jag tyckte också det såg ganska bra ut i bänken och hantelpressarna, kanske du släpper ner vikten lite för snabbt på vägen ner.
Försök nu äta ordentligt och i takt med att du känner att du har koll på tekniken så öka vikterna sakta. Då kommer resultaten som ett brev på posten. Du har bra inställning så jag ska följa dig : )
10 november, 2011 at 08:02 #275118Anonym anvandareMemberGober wrote:Kör på fint här ser jag och du får bra tips från rävarna. Jag tyckte också det såg ganska bra ut i bänken och hantelpressarna, kanske du släpper ner vikten lite för snabbt på vägen ner.Försök nu äta ordentligt och i takt med att du känner att du har koll på tekniken så öka vikterna sakta. Då kommer resultaten som ett brev på posten. Du har bra inställning så jag ska följa dig : )
Hej Gober!
Jo tack, det blir jag glad av! :up:Jag ska tänka på att inte köra för snabbt men inte för långsamt, jag var bara osäker på att det blev för mycket vila mellan repsen som jag brukade göra. :lazy:
Jag och farsan satt igår och kollade in lite kosttillskott och det blev att beställa:
Protein
100% Whey Gold Standard – 912 g – Double Rich Chocolate
[http://www.gymgrossisten.com/1/sv/artiklar/protein/100-whey-gold-standard]
och
Viktökning/Återhämtning
Serious Mass – 5455 g – Chocolate
[http://www.gymgrossisten.com/1/sv/artiklar/viktokning-_-aterhamtning/serious-mass-5455-g]Någon som har någon erfarenhet av dessa?
Tänkte börja med Serious Mass, men vet inte om man ska ta Whey Gold Standard också eller låta den vara på hyllan och gotta till sig i 1 månad tills det blir paus.
Och ifall jag bara ska ta Serious Mass, ska man blanda ihop en servering och ta lite av den då och då, eller t.ex 1/3 innan träningen och 2/3 efter?
Kan ju säkert googla upp ett svar, men ni får gärna lägga en kommentar ifall ni har en aning om det. :helpme:10 november, 2011 at 09:58 #275119Anonym anvandareMemberang långsamt!!!
när du kör ,så i den negativa fasen långsamt,sen explosivt!!! det är bra att variera också.
typ i bänk då,för enkelhetens skull!: när man släpper ner vikten,långsamt,sen när man kommit förbi och ska uppåt igen,trycka på!!!!!ja ja ,de där klarar ni säkert bra,å GOBER!!!! som ett brev på posten,ha ha ha ,förut sa man det som en jämförelse på säkerheten,man hade gjort sin lycka om man jobbade på posten också,långvarigt/säkert jobb!!! osv….men nu…vet i katten,om det är så säkert längre,jobbet på posten ,menar jag!!!!…………………lol.
10 november, 2011 at 12:55 #275120Anonym anvandareMemberbighulken wrote:ang långsamt!!!
när du kör ,så i den negativa fasen långsamt,sen explosivt!!! det är bra att variera också.
typ i bänk då,för enkelhetens skull!: när man släpper ner vikten,långsamt,sen när man kommit förbi och ska uppåt igen,trycka på!!!!!ja ja ,de där klarar ni säkert bra,å GOBER!!!! som ett brev på posten,ha ha ha ,förut sa man det som en jämförelse på säkerheten,man hade gjort sin lycka om man jobbade på posten också,långvarigt/säkert jobb!!! osv….men nu…vet i katten,om det är så säkert längre,jobbet på posten ,menar jag!!!!…………………lol.
Hej bighulken!
Jag tror att förstår vad du menar och det var så jag hade tänkt att göra.
Klart så blir det att variera då och då, gäller bara att hitta det bästa för en. -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.