- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
10 november, 2011 at 14:30 #275121Anonym anvandareMember
hehe bra jämförelse Hulken
Angående långsamt och snabbt, som Hulken nämner så menar jag att vikten ska snabbt och explosivt upp men när du går ner kan du hålla emot lite så det inte går lika snabbt, då får musklerna jobba till max både upp och ner. Och att du inte låser ut dvs vilar i övre läget som Magnus sa gör att musklerna får jobba ännu mer.
Angående proteinpulvert så är de flesta proteinpulver samma sak, det är mest smaken som skiljer och PRISET, det du köpt är bland de dyraste och det tycker jag är onödigt. Kör ett billigt som smakar bra. Jag kör själv Body science för det är billigt och gott, men det finns ju även andra billiga alternativ.
Serious mass är även det ett dyrare alternativ, det är ju i princip proteinpulver med malto(snabba kolhydrater) i, man kan köpa maltodextrosin och själv blanda i proteinpulvert så man får en gainer. Men det är kanske farsan som betalar
Ska du ha gainer så ta den efter träningen. Proteinpulvert kan du köra innan träning och som mellanmål till dina mackor eller va du nu brukar äta : )
10 november, 2011 at 21:59 #275122Anonym anvandareMemberGober wrote:hehe bra jämförelse HulkenAngående långsamt och snabbt, som Hulken nämner så menar jag att vikten ska snabbt och explosivt upp men när du går ner kan du hålla emot lite så det inte går lika snabbt, då får musklerna jobba till max både upp och ner. Och att du inte låser ut dvs vilar i övre läget som Magnus sa gör att musklerna får jobba ännu mer.
Angående proteinpulvert så är de flesta proteinpulver samma sak, det är mest smaken som skiljer och PRISET, det du köpt är bland de dyraste och det tycker jag är onödigt. Kör ett billigt som smakar bra. Jag kör själv Body science för det är billigt och gott, men det finns ju även andra billiga alternativ.
Serious mass är även det ett dyrare alternativ, det är ju i princip proteinpulver med malto(snabba kolhydrater) i, man kan köpa maltodextrosin och själv blanda i proteinpulvert så man får en gainer. Men det är kanske farsan som betalar
Ska du ha gainer så ta den efter träningen. Proteinpulvert kan du köra innan träning och som mellanmål till dina mackor eller va du nu brukar äta : )
Haha, sista meningen fick mig att brista ut i skratt!
Det var farsan som tog upp förslaget med att beställa ett nytt pulver och jag hängde på. Eftersom jag börjar bli en stor pojke så blir det jag som betalar.Angående den där tekniken vi snackar om så förstår jag vad ni menar och ska göra det nästa gång. Brukar göra det ibland då man vill känna ”klicket” i t.ex bröstmuskeln så att man är säker på att man får kontakten.
Serious Mass hittade min far och tyckte att vi borde beställa den eftersom jag inte får i mig tillräckligt med mat när man styrketränar.
Nu blir det axlar och ben och ska slå upp instruktionerna på knäböj på datorn. Blir lite sent när man latar sig med att skjuta upp läxor och prov dagen innan man har det!
10 november, 2011 at 23:38 #275123Anonym anvandareMemberFrukost:
1 kopp kaffe
1 portion havregrynsgröt
2 kokta ägg
1 glas mjölkLunch:
1 potion potatismos, sallad, morötter och 2 st nötburgareMellanmål:
1 glas Ice CoffeeMiddag:
1 portion pasta med färs
1 glas mjölkInnan träning:
1/3 Whey-80
1 äpple
1 näve nötter
Efter träning:
2/3 Whey-80
2 mackor med 2 skivor rostbiffTräning
Uppvärmning:
Latsdrag bakom nacken
15 kg x 12
15 kg x 12
15 kg x 12
15 kg x 12Sittande benspark
15 kg x 10
15 kg x 10
15 kg x 10
15 kg x 10Militärpress
15 kg x 8
15 kg x 8
15 kg x 8
15 kg x 8Axeldrag
25 kg x 12
25 kg x 12
25 kg x 12
25 kg x 12Upprätt rodd
7 kg x 12
7 kg x 12
7 kg x 12
7 kg x 12Ben
Knäböj
13 kg x 12
13 kg x 12
13 kg x 12
13 kg x 12Blev lite sent idag men blev ändå rätt hyfsat. Anledningen till att det inte blev så mycket i knäböj var för att jag ville få in tekniken, som ni säkert förstod. Nu ska jag lägga mig i sängen och plugga lite Psykologi inför provet imorgon, känner mig rätt oförberedd. :rtfm:
God natt! :sleepy:
11 november, 2011 at 21:17 #275124Anonym anvandareMemberFrukost:
1 kopp kaffe
1 portion havregrynsgröt
2 kokta ägg
1 glas mjölkLunch:
1 portion klyftpotatis, currydressing och fiskMiddag:
1 portion pommes, sallad och sås
2 glas mjölkMellanmål:
1 bananInnan träning:
1/3 Whey-80
Efter träning:
2/3 Whey-80
-Har en portion havregrynsgröt som ska svalna. Tänkte servera den med kanel och sylt för variationens skull.Träning
Uppvärmning:
Dips
x 12
x 12
x 12
x 12Pushdowns
15 kg x 8
15 kg x 8
15 kg x 8
15 kg x 8Liggande tricepspress
13 kg x 8
13 kg x 8
13 kg x 8
13 kg x 8Dips med vikt
13 kg x 12
13 kg x 12
13 kg x 12
13 kg x 12Underarmar
Handledscurl med skivstång
13 kg x 8
13 kg x 8
13 kg x 8
13 kg x 8Stående handledscurl med hantlar
8 kg x 10
8 kg x 10
8 kg x 10
8 kg x 10Omvänd handledscurl med skivstång
8 kg x 8
8 kg x 8
8 kg x 8
8 kg x 8Skönt pass förutom när det kom till underarmar, blev lite knas med min nya övning då det kändes som om man skulle tappa skivstången när man höll i den.
På måndag hoppas jag att mina nya pulver ska komma och ska även väga mig och se om det har blivit något. Har också börjat äta kött och fisk i skolan eftersom Magnus påpekade det, så ja, nu har jag i alla fall gjort lite förbättring i kosten.
Ville bara säga att alla ni som har gett mig råd och peppat mig betyder mycket för min träning. Jag känner en sådan motivation och det känns nästan tomt på helgerna när det inte blir någon träning. Eftersom Mage inte blir så bra så ska jag sätta in det med ryggpasset också… Eller? Har svårt att hitta bra övningar till mage även om det finns 100 olika varianter.
Nu ska jag ta det lite lugnt och lägga mig snart eftersom jag ska ”jobba” på ett bibliotek imorgon, ska faktiskt ta möjligheten till att sitta på ett ställe och komma ifatt med läxorna som jag aldrig hinner med, dagarna går så fort. Dagarna blir ungefär: Gå till skolan->Komma hem->Sova->Äta->Träna->Sova och så går det runt i en ”ond cirkel”. :devil:
Nu blir det att äta upp gröten och så säger jag god kväll till er!
11 november, 2011 at 22:58 #275125Anonym anvandareMemberBra att du tar tag i luncherna nu, de var för anskrämliga innan :emo-thumb
Jag vet hur det här låter, men bra du gör läxorna också. Den bästa kroppsdelen sitter 30 cm ovan biceps hehe. Fan vad gammal jag är
Helt på allvar så finns ju mer i livet än träning och käka.Sen mage: tjaa pröva googla brutalbänk, testa plankan med. Den kan du köra hemma på helgen tex. Annars kommer du långt med bra utförande i böj och mark, även bänk. Situps finns ju med
12 november, 2011 at 10:27 #275126Anonym anvandareMemberAll for you guys!
Nej men jag känner att jag måste skärpa mig med att inte snåla med kött och framförallt mat överhuvudtaget! :nono:Äsch! Jag som trodde livet för styrketränarna inte var mer än mat, träning och skryta om hur mycket man tar i bänk!
Skämt åsido. Jag ska sitta i ett bibliotek från 09:00-13:00 varje Lördag i 7 veckor, så jag ska ta tag i mina läxor! :up:
Får också motion då det tar ca 30 min fram och tillbaka, så allting negativt brukar ha något positivt!… Bara att det är svinkallt att gå så tidigt.Plankan hade jag läst lite om men inte riktigt fått någon aning om hur man utför den, men det är ju bara att googla. Brutalbänk har jag inte hört talas om och ska se vad den innehåller.
Men angående överträning, är det bara ifall man kör låt oss säga biceps 2x gånger i veckan och triceps 2x i veckan, eller är det lugnt om jag kör som jag gör nu med 1 kroppsdel i veckan? För mig låter det ju lugnt så länge själva kroppsdelen får sin vila.
Ett mag-pass på Lördag eller Söndag är väl inte så fel antar jag eftersom den återhämtar sig snabbare än de andra musklerna om jag inte har läst helt fel. :unsure:Nej, nu blir det lite Julius Caesar och läsa lite om Vikingar kanske!
14 november, 2011 at 22:14 #275127Anonym anvandareMemberHej!
Idag blev det att väga mig och till min besvikelse stod det 52.4 kg på vågen. Jag undrar om jag bara har gått upp 0.4 kg i ”muskler” eller om det är så att jag vägde mig med full mage för en månad sedan?
Det positiva är att jag börjar känna mig mer sugen på mat och har fått mina nya pulver, så nu ska vi se om det händer något med vikten!Frukost:
1 kopp kaffe
1 portion havregrynsgröt
2 kokta ägg
1 glas mjölkLunch:
1 portion ris, sallad, morötter och någon vit dressingFika:
1 kopp kaffeMiddag:
2 portioner pytt i panna
2-3 stekta ägg
rödbetor
1 glas vatten
2 mackor med ostInnan träning:
2/4 Super Mass
20 minuters promenad
Efter träning:
2/4 Super Mass
½ bananTräning
Uppvärmning:
Rodd
20 kg x 12
20 kg x 12
20 kg x 12Marklyft
40 kg x 8
40 kg x 8
40 kg x 8
40 kg x 8Latsdrag
30 kg x 8
30 kg x 8
30 kg x 8
30 kg x 8Shrugs
22 kg x 10
22 kg x 10
22 kg x 10
22 kg x 10Funderar på att ta en promenad varje dag innan träning efter att ha druckit halva proteinshaken, var ett perfekt väder ikväll med lysande stjärnor och inte allt för kallt. Nu blir det att förbereda inför imorgon innan sängen väntar.
God natt! :emo-thumb
14 november, 2011 at 22:19 #275128Anonym anvandareMemberStår vågen still så är mer, det är vanesak att äta mer. Ris till lunch? varför inget kött till?
försök att sikta på att gå upp 2kg i månaden iaf.
15 november, 2011 at 07:12 #275129Anonym anvandareMemberGober wrote:Står vågen still så är mer, det är vanesak att äta mer. Ris till lunch? varför inget kött till?försök att sikta på att gå upp 2kg i månaden iaf.
Innan jag började träna åt jag mycket, sedan när jag började träna åt jag mindre, nu börjar det bli lite bättre i alla fall. Anledningen till att det inte blev kött igår var eftersom det endast serverades diverse rätter och såg inte något köttalternativ förutom en gegga som jag inte visste vad den bestod av. :what:
Jag vet inte om du menar varför jag valde ris eller varför jag bara åt ris till lunch, men om du menar det första, borde jag välja pasta före ris?
15 november, 2011 at 22:13 #275130Anonym anvandareMemberFrukost:
1 kopp kaffe
1 portion havregrynsgröt
2 kokta ägg
1 glas mjölkLunch:
2 grova mackor med ost
½ Super MassMiddag:
1 portion potatismos och sallad
1 korv med brödInnan träning:
2/6 Super Mass
20 minuters promenad
Efter träning:
4/6 Super MassTräning
Uppvärmning:
Armhävning
x 12
x 12
x 12Bänkpress
40 kg x 5
40 kg x 5
40 kg x 5Lutande hantelpress
13 kg x 8
13 kg x 8
13 kg x 8Lutande bänkpress
25 kg x 10
25 kg x 10
25 kg x 10Dips
x 10
x 10
x 10
x 10Körde den där tekniken som ni pratade om på hantelpress och blev väldigt bra kontakt! Körde också lite med utan stången innan jag lyfte med att få ner skuldrorna mer.
Blev inte så mycket mat idag eftersom jag somnade med full mage och vaknade med en mättnadskänsla. Blev lite för mycket Super Mass också eftersom farsan ville smaka och var tvungen att blanda ihop en ny och blev för mycket. Ska läsa lite Psykologi nu och ska se om jag kanske kan få ner en banan eller så.
God kväll!
16 november, 2011 at 22:16 #275131Anonym anvandareMemberHej!
Vaknade med halsont och kände verkligen inte för frukost och speciellt inte havregrynsgröt, så blir nog grova mackor istället några dagar innan jag går över till havregrynsgröt igen. 😮Frukost
½ portion havregrynsgröt
2 kokta ägg
1 glas mjölk
1 kopp kaffeLunch:
1 stor portion fullkornsris, tzatziki, morötter, salladMiddag:
2 portioner klyftpotatis-pommes (Vet inget namn?)-Friterad klyftpotatis?…What ever!
-*2 portioner klyftpotatis, tzatziki, fetaost, sallad och några grekiska nötkötts-bitar.Innan träning:
2/4 Super Mass
65 minuters promenad med min kusin
Efter träning:
2/4 Super Mass
1 bananTräning
Uppvärmning:
Hängande benlyft
x8
x8
x8Kabelcurl
10 kg x 8
10 kg x 8
10 kg x 8Koncentrationscurl
10 kg x 10 … Läste lite fel
8 kg x 10
8 kg x 10
8 kg x 10Hammercurl
8 kg x 10
8 kg x 10
8 kg x 10
8 kg x 8Skivstångscurl
14 kg x 8
14 kg x 6
14 kg x 6
14 kg x 6Mage
Liggande benlyft på lutande bänk
x 12
x 12
x 12
x 1216 november, 2011 at 22:34 #275132Anonym anvandareMemberKänns som vi är på dig hela tiden, Gjallarhorn, men du får stå ut.
Vaknade du med halsont och stack till gymet? Big no no vet du.
16 november, 2011 at 23:11 #275133Anonym anvandareMemberOch någon form av protein till lunchen, protein bygger muskler : )
17 november, 2011 at 06:18 #275134Anonym anvandareMemberNä grappen nu får du göra om göra rätt
Halsont
Ingen mat
Långpromenad
Sen gym= bad bad combo
Vila hellre om du är lite krasslig och samla energi.
Mvh
17 november, 2011 at 07:42 #275135Anonym anvandareMemberOj oj oj!
Gettodachopa: Haha, hellre det än att jag gör fel i fortsättningen utan att ha blivit informerad.
Jag vaknade med halsont men stack till skolan med halstabletter och det gick över tills träningen på kvällen. :pGober: Jäkla skola som inte serverar feta burgare eller fisk nu när jag har börjat äta det! Skall även tilläggas att jag blev vegetarian under en tid då min mor är det men för ca 1-2 år sedan började jag sakta men säkert att fortsätta med kött. Nu äter jag i stort sett allt kött förutom fläskkött och har ingen aning om varför jag håller på att kräka när jag stoppar det i munnen. Sa åt mig själv att börja med kotletter och annat som inte har det där ”korv innehållet” i korvar och falukorv när det är den dära konsistensen eller vad man nu ska kalla det.
Magnus Larsson: Funderar på att göra mitt schema lite mindre och sätta ihop Rygg + Biceps och Bröst + Mage så att jag kan göra så att Fredag,Lördag och Söndag blir vilodagar. Är det en dum idé eller är jag värd att ha 1 extra dag som jag kan vila ut?
Men självklart hade jag inte tränat med halsont då det förlänger ”sjukdomen” eller något har jag hört.
Angående mat så ska jag byta ut havregrynsgröten tills jag får lust att äta den igen och så ska jag ta en Super Mass + 1 eller 2 mackor som mellanmål när jag kommer hem. Anledningen till att det inte blir så mycket mat efter skolan är för att jag somnar, vaknar till mat, vilar, tränar, somnar. Nu på Fredag ska jag repa med min polare hemma hos mig i kanske 4-5 timmar så blir lite uppvärmning där … Men angående den långa promenaden. Ska jag skippa i långa promenader innan träning, kände hur slut man var i kroppen efter, eller menade du mer att jag borde skippa att kombinera halsont,ingen mat och långpromenad med träning?
Men jag tror verkligen att jag ska göra om schemat och sätta in biceps på måndag med rygg och mage på tisdag med bröst… Eller? :emo-thumb -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.