- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
14 maj, 2012 at 19:27 #55530Anonym anvandareMember14 maj, 2012 at 19:27 #171583Anonym anvandareMember
Tjena! Dags för en ny journal här bland dagböckerna där jag känner mig mer hemma. Och vad passar bättre än att starta upp en ny dagbok första dagen med nytt upplägg och nya mål.
Funderade en stund på en cool rubrik men döper helt enkelt dagboken efter mitt nya upplägg, om inte annat så tvingar det mig att nu hålla mig till just detta nya schema ett bra tag.
Börjar med lite stats:
Längd: lite under medel.
Vikt: flugvikt going up!
Styrka: random fitnessbrud.Mål:
Lägga på mig så mycket muskler jag kan utan att bli tjock. Att nå mitt mål att bli en superhunk innan jag fyller fyrtio, då har jag nästan 8 år på mig så det bör gå.Prioriteringar:
Behöver massa överallt men tycker att 70-talets ideal med stora armar och bringa är snyggast då där lägger jag lite extra krut. Bröst är min sämsta muskelgrupp och armar min mins dåliga men lägger alltså en gnutta mer kraft på dessa.Kortsiktigt mål:
Långsam viktökning på ca 1kg i månaden. Tanken är att köra mitt nya upplägg i minst 6-7månader och öka ungefär lika mycket i vikt. Därefter utvärdera och köra en liten diet om det behövs.Nåja, nog om detta nu kör jag igång med min första redovisning av mitt nya upplägg, nämligen…
Power Pump Training 2[/b]
Quote:Day 1 Pumpday upper bodyDumbbell-press
20×10
20×10
20×10
20×10
20×10
20×10
20×10
20×10Lats pulldown bakom nacke
50×10
50×10
50×10
50×10
50×10
50×10
–
–Prone row Dumbbell
20×10
20×10
20×10Shoulderpress DB
20×10
20×10
20×102min vila mellan set
Lateral Raise
10×10
10×10
10×10BB-curl
30×10
30×10
30×10
30×10
30x-
Superset
French Press
30×10
30×10
30×10
30×10
30x-1min vila mellan set
Visste inte riktigt vilka vikter jag skulle köra nu första passet, det blev lite för lätt på hantelpressarna även om det blev ganska svettigt. Men därefter blev det riktigt jobbigt, fick skippa 2 set latsdrag och 1 set på superseten för armar.
Annars känns det det riktigt bra, var ganska jobbigt och värre kommer det bli ju längre tiden går och vikterna ökar i takt med att styrkan kommer tillbaka nu när jag äter ordentligt.
Tror jag kommer göra som Gettodachoppa och plocka bort två set DB-press och lägga till två set DB-incline.
När jag kom ut i omklädningsrummet blev jag förvånad över att jag såg helt okej ut i spegeln, hann dock knappt in på dass innan hela kroppen sjönk ihop igen. Antar att det tar ett tag innan kosten gör att man behåller pumpen ett tag.
Avslutar med en klassisk Goberbild (jo jag ska ta andra bilder snart)
[img=http://i47.tinypic.com/2myc5ti.jpg]Imorgon en kort arbetsdag därefter blir det:Day 2: Lower-body maximum strength14 maj, 2012 at 19:35 #171584Anonym anvandareMemberAh! Det känns som att komma in i sin egen journal. Kanske borde döpa om min också.
En god inledning med Day 1. Men att skippa 2 set latsdrag? Oj oj. Det vill jag helst inte
läsa igen.Du har samma tankegångar som jag angående upplägget. Great minds think alike.
Jag önskar dig lycka till och är säker på att det kommer gå fint.
14 maj, 2012 at 19:44 #171585Anonym anvandareMemberSka bli roligt att följa, men vad som också vore roligt är lite före/efter-bilder från dieten och inte bara toabicepsposen
14 maj, 2012 at 19:48 #171586Anonym anvandareMemberGustaf Lindberg wrote:Ska bli roligt att följa, men vad som också vore roligt är lite före/efter-bilder från dieten och inte bara toabicepsposenhehe, jo jag ska försöka ta tag i det där, en före och efter på magen kan jag slänga upp så länge.
[http://i48.tinypic.com/4pxj02.jpg http://i48.tinypic.com/4pxj02.jpg%5D
14 maj, 2012 at 20:47 #171587Anonym anvandareMemberVälkommen in i dagböckernas underbara värld.
Förväntar mig se slitsamma pass redovisade och underbara matbilder.14 maj, 2012 at 22:34 #171588Anonym anvandareMemberDu o dina stora armar
Släng upp en bild på spirorna!
15 maj, 2012 at 15:49 #171589Anonym anvandareMemberQuote:Day 2 Lower-Body max strengthLegpress
150×6
150×6
150×6
150×6Straight Deadlift
80×6
80×6
80×6Lunges dumbbells, sammanlagd vikt på hantlar.
20×5
20×5
20×5
20×5
20×5Legcurl
30×6
30×6
30×6Calfpress Smith
100×6
120×6
120×6
120×6Abs & backextension
3 & 2Fy F*n! Vilken ny gnista jag fått nu, till och med ben är roligt. Mer mat och nytt schema är receptet för en helt ny glädje och motivation på gymmet.
Lunges är en helt ny övning för mig, valde en ganska lätt vikt men direkt efter sög det rejält i benen och jag lär nog få böta för detta i morgon. Passet gick bra och finns väl inte så mycket att säga.
Dagens kost:
1. BCAA innan och under träning.
2. Postmeal: 2 skivor rostat bröd, en källarfranska, 50g västerbottenost, lite marmelad. Ett glas mjölk till det.
3. Gryta med mandelpotatis.
4. Förmodligen samma som ovan.
5. ?Nu blir det lite chill i soffan med Masterchef Australia och sedan ska det lagas gryta på fläskfilé.
I morgon Day 3 OFF. Torsdag Day 4 upper-body max strength.
i0janki wrote:Välkommen in i dagböckernas underbara värld.
Förväntar mig se slitsamma pass redovisade och underbara matbilder.Tack ska du ha! Du kommer få se båda det lovar jag dig.
hagsdoom wrote:Du o dina stora armarSläng upp en bild på spirorna!
Heh! nu ska vi inte ta i så skjortan spricker, stora är dom inte, minst dåliga brukar jag säga
Benen är små och spinkiga precis som allt annat, knäppte två snabba bilder idag. Får bli bättre när jag orkar.
[http://i47.tinypic.com/ra3pdk.jpg]
[http://i50.tinypic.com/f53s6v.jpg]
Förhoppningsvis ska dom växa med nya upplägget där jag äntligen ska köra ben seriöst-15 maj, 2012 at 17:48 #171590Anonym anvandareMemberDagens Postmeal nr 2
[img=http://desmond.imageshack.us/Himg696/scaled.php?server=696&filename=img0718ln.jpg&res=landing]Fläskfilégryta med pressad mandelpotatis.16 maj, 2012 at 12:51 #171591Anonym anvandareMemberÄr imponerad av ert (gettodachoppa, gustav mm) flitiga skrivande av dagböcker. Hade aldrig orkat
Schemat ni kör verkar skoj och hoppas det ger bra resultat för dig med som gettodachoppa. Brukar läsa några få journaler då och då men aldrig skriva nåt. Lycka till!
16 maj, 2012 at 17:01 #171592Anonym anvandareMemberSer fram imot att få följa ditt nya upplägg! :up:
16 maj, 2012 at 18:08 #171593Anonym anvandareMemberär du kock hemma,men inte som jobb?
för du verkar vara duktig i köket!
Det har jag också blivit,ofrivilligt!! man är ju tvungen…..16 maj, 2012 at 19:33 #171594Anonym anvandareMemberFy F*n vilken träningsvärk i benen, kändes när man satt på dass vill jag lova. Lång arbetsdag och måste erkänna att av idag var kosten inte riktigt optimal, en del skit slank ner. Ska skärpa mig nu det lovar jag.
Såg ut så såhär:
1. två bullhalvor med ost och skinka och en knackwurst.
2. tre skivor bröd och två burkar makrill i tomatsås, två små kanelbullar
3. 70g naturgodis
4. 300g tonfisk, 100g pasta, 140g matgrädde 15%, 50g matyoghurt 8%, lite parmesan.Frukosten
[img=http://i49.tinypic.com/2nkqn20.jpg]Middagen[img=http://i49.tinypic.com/2daf0vo.jpg]Krämig citrontonfisk med pasta.Efter jobb och innan middagen blev det lite löpträning, någon km bara för att hålla igång. Man vill ju inte bränna musklerna nu
I morgon blir det en kort arbetsdag och sedan är det Day 4 upper-body max strength. Det ser jag fram emot. Misstänker dock att min träningsvärk i benen kommer vara ännu värre i morgon.
Ska nu som sagt försöka skärpa mig rejält och inte slänga i mig kakor mm på vardagarna. Bara bra mat.
bighulken wrote:är du kock hemma,men inte som jobb?
för du verkar vara duktig i köket!
Det har jag också blivit,ofrivilligt!! man är ju tvungen…..Bara hemmakock, men det är frivilligt här. Har alltid älskat att stå och hålla på i köket. Morsan brukade fråga om jag ville vara med och laga när jag var liten, hon är väldigt intresserad av matlagning så det är nog där intresset kommer från.
Ibland kan det dock även för mig vara en plåga, men det går ju alltid att veva ihop något snabbt om man har lite grejer hemma.
Västkustarn wrote:Ser fram imot att få följa ditt nya upplägg! :up:Yes! det blir nog gött detta
Zoltan Szabo wrote:Är imponerad av ert (gettodachoppa, gustav mm) flitiga skrivande av dagböcker. Hade aldrig orkatSchemat ni kör verkar skoj och hoppas det ger bra resultat för dig med som gettodachoppa. Brukar läsa några få journaler då och då men aldrig skriva nåt. Lycka till!
Tjena Zoltan, kul att du kollar in. Trodde aldrig jag skulle fortsätta orka med det där med att föra journal. Men nu är det lite av ett beroende att pränta ner resultat och tankar digitalt. Jag följer ett fåtal dagböcker och journaler själv och tycker det är ganska trevligt att ge och få lite kommentarer och pepp ibland
Nya schemat är jäkligt kul så här en liten bit in iaf. Vem vet det kanske sätter fart på dom små musklerna och om tio år kanske jag har en fjärdedel av din muskelmassa, då får jag väl vara nöjd, hehe.
17 maj, 2012 at 07:22 #171595Anonym anvandareMemberSom jag misstänkte blev träningsvärken ännu värre idag. Blir en brutal arbetsdag detta.
I övrigt, tror jag ska be om att bli spärrad från att gå in i några trådar utanför dagböcker och journaler. Är så trött på detta forumet med alla idiotiska inlägg och otrevliga attityder osv. Tar bort intresset för att logga in här.
Nåja återkommer med redovisning i eftermiddag.
17 maj, 2012 at 07:55 #171596Anonym anvandareMemberGober wrote:Jag följer ett fåtal dagböcker och journaler själv och tycker det är ganska trevligt att ge och få lite kommentarer och pepp iblandSamma här. Inspirerande att följa andras träning över en längre tid. Din journal, Gober, är en av de jag oftast läser, även om jag är dålig på att skriva i den. Keep it up!
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.