- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
18 juni, 2012 at 17:38 #375682Anonym anvandareMember
Kuulan: att lägga på sig massa är ju gött men massa fett är ju mindre sköj Men annars trivs jag utmärkt med att bulka på med nya upplägget.
Jaha det känns ju som att man sitter och skriver på en kyrkogård numera, hela forumet känns smått deprimerande. Men jag avvaktar som sagt och ser vad som händer och kan lika gärna uppdatera tills dess.
Fyra timmars sömn fick man inatt, trött som ett ålderdomshem. Tjatat om paus från PWO men det skjuts upp hela tiden för jag orkar helt enkelt inte träna utan, patetiskt. Men ska försöka styra upp sömn osv bättre.
Dagens:
Quote:Day 1 Upper-Body Pumpday
14:00Flat Dumbbell Press
27.5kgx10
27.5kgx10
27.5kgx10
27.5kgx10
27.5kgx10 +1rep
27.5kgx10 +2repIncline Bench Press
50kgx12
50kgx12Pulldown Techno
80kgx10
80kgx10
80kgx10
80kgx10
80kgx10 mkt tungt
80kgx10 failProne Row Dumbbells +2.5kg
27.5×10
27.5×10
27.5×10 mkt tungtShoulderpress Dumbbells,ej ryggstöd
19kgx10
19kgx10 +2rep
19kgx+1rep fail
10kgx18Barbell Curl +1kg
33.5kgx10
33.5kgx10
33.5kgx10
33.5kgx10
33.5kgx10Superset
Tricepsexstension incline Dumbbell
10kg per hantelx12 +2rep
10kgx12 +2rep
10kgx12 +2rep
10kgx11 +1rep
10kgx11 +1repLateral Raise
10kgx16
10kgx12
10kgx8Shoulders Back incline
10kgx20
10kgx15
10kgx14Pushdowns
3 set15:15 75min
Trots lite sömn blev det ett bra pass med fina ökningar. Glad att jag börjat köra axelpressar utan ryggstöd för den tar mycket bättre än med stöd. Hantelpressarna går fint. Haft trubbel med handeden ett bra tag nu men utesluter det som känns dåligt, tex bänk i smith.
Dagens kost är halvbra som vanligt, jag går upp för mycket i vikt men pallar inte leva på deffmat.
Dagens bild:
18 juni, 2012 at 18:12 #375770Anonym anvandareMemberFormen ser bra ut på bilden Gober!
Ja du känns som man vandrar omkring i en sönderbombad stad efter kriget, forumet är ju helt i spillror. De flesta har flytt, jag är irriterad på att min journal inte är helt komplett. Fattas en hel del pass och filmer och kommentarer. Nya utseendet faller mig inte i smaken. Har väl tänk börja skriva igen men jag trodde min journal skulle bli komplett men den verkar ju inte bli det.
Ett ordspråk som kommer från lantbruket är ju det ”Att man saknar inte kon förräns båset är tomt” Det stämmer in här gamla body forum kom tillbaka ….
18 juni, 2012 at 18:36 #375836Anonym anvandareMemberHärligt att se att du kör incline bänk. Fortsätt smyga dig fram med vikterna där så behåller du formen och känslan.
Du ser bredaxlad och bra ut på bilden.
18 juni, 2012 at 18:36 #375837Anonym anvandareMemberHence! det är skit och det känns nästan som det blir mer och mer buggigt. JAg säger som Gettodachoppa, jag ger det några dagar till sen byter jag forum. Vet dock inte till vad
Gettodachoppa wrote:Härligt att se att du kör incline bänk. Fortsätt smyga dig fram med vikterna där så behåller du formen och känslan.Det är planen my friend! men jag är sjukt irriterad på brädan nu
Axlarna har nog vuxit lite på sistone, kanske : )
18 juni, 2012 at 19:32 #375970Anonym anvandareMemberGober wrote:Hence! det är skit och det känns nästan som det blir mer och mer buggigt. JAg säger som Gettodachoppa, jag ger det några dagar till sen byter jag forum. Vet dock inte till vadGettodachoppa wrote:Härligt att se att du kör incline bänk. Fortsätt smyga dig fram med vikterna där så behåller du formen och känslan.Det är planen my friend! men jag är sjukt irriterad på brädan nu
Axlarna har nog vuxit lite på sistone, kanske : )
Lämna inte mig i sticket grabbar! I’m an old and sick man nowadays.. behöver nån som tar hand om mig. Här skulle jag vilja lägga in en smiley men vet inte hur man gör hehe
Läste precis Alex redaktörsinlägg om forumflytten. Som ju fått en ej avsedd innebörd då det var medlemmarna som flyttade.. HAH! Nå, det inlägget var tveksamt hållet tycker jag i så mening att jag inte håller med om att man kan låta det gå såpass lång tid som med en migrering. Tycker attityden är helt fel faktiskt, att skriva att en del saker ”blir sämre medan andra blir bättre” är så defensivt. Skall man ha ambitionen att utveckla forumet och åstadkomma en skillnad jfr tex Kolo, Flashback etc så kan man inte hålla på såhär.
Don’t leave me behind
18 juni, 2012 at 20:45 #376105Anonym anvandareMemberMagnus, vi får försöka hålla ihop hur det nu än blir, speciellt vi åldringar ; – ) Och jag håller med dig om hur dåligt skött detta är.
Dagens kost:
1. Shake
2. Shake med havregryn och en källarfranska med ost.
3. Aminosyror.
4. 2 Laxfiléer med potatis och citronsås.
5. Pannbiff med lök, potatis, gräddsås och lingon.Har mycket svårt att hålla mig till den tighta kaloribudgeten jag satt upp från början, men i takt med att vikten kryper upp och kaloribehovet blir större bör jag kunna stanna kvar där jag är nu och öka långsammare..eller något. Har inte justerat upp kaloribudgeten utan stannar kvar på en budget avsedd för en flera kg lättare person, mest för att jag ändå går över budget hela tiden
Imorrn är det underkropp tung dag. Har tidigare avskytt vilodagar då jag blivit rastlös av att inte träna, nu längtar jag nästan lite efter en vilodag då jag är helt slut efter dessa träningspass.
19 juni, 2012 at 08:31 #394413Anonym anvandareMemberHär finns en gamling till som inte vill bli lämnad ensam och övergiven på ålderns höst…
Formen ser bra ut Gober.
Gött att få fint tryck nu när man tränar eller?Jag försöker komma ur semester-Mode angående kosten… Kommer gå åt helvete annars hahahaa
Men träningen går bättre med mer mat helt klart19 juni, 2012 at 16:46 #395546Anonym anvandareMemberi0janki: vi hoppas in i det sista att det snart blir ordning här på brädan som vi slipper flytta och riskera att splitras, vore ju tråkigt som sjutton nu när vi är ett gäng som följer och peppar varandra
Och jo visst är det gött att få lite tryck i träningen : -)
Dagens pass:
Quote:Day 2 Lower-Body Max strength
13:55Legpress
157.5kgx5
150kgx6
150kgx6
150kgx6
150kgx6
150kgx6 +1setStraight Deadlift
92.5kgx8+2rep
92.5kgx6
92.5kgx6Lunges dumbbells
15kgx5
15kgx5
15kgx5
15kgx5
15kgx5
15kgx5 +1setLegcurl +1kg
34.5kgx6
34.5kgx6
34.5kgx6
34.5kgx6Leg extension +2.5kg
57.5kgx8
57.5kgx8
57.5kgx8
57.5kgx8Calves press Smith
90kgx15
90kgx13
90kgx12
90kgx11
90kgx9
90kgx8Abs
5 set15:00 65min
Nja! man kan inte vara på topp alltid, dagens pass var inte helt hundra men absolut godkänt. Det var mest benpressen som var tung som bly, blev ingen ökning i vikt utan jag la till ett set istället för att kompensera.
Annars flöt det på ganska bra, även på utfall la jag till ett set istället för att öka då det blev för tungt med 2.5kg tyngre hantlar. Jag håller på att rensa frysen och just nu puttrar en sjukt stor köttfärsås på spisen, lär räcka till ett helt kompani.
Vila imorrn och tung överkropp på torsdag, det blir nog gött.
19 juni, 2012 at 19:46 #396060Anonym anvandareMemberDagens kost:
1. Ett glas mjölk.
2. 4 Pågens gifflar (90kcal per st) här är min svaghet, var svinhungrig på jobb och detta fanns tillgängligt.
3. Shake med havre, en källarfranska med ost och en macka med ost och skinka.
4. Aminosyror.
5. Två rostade mackor med ost och ett glas mjölk.
6. Spagetti och köttfärsås.
7. Jordgubbar med lite glass.Det är små snedsteg som gör att jag hamnar lite högre än planerat varje dag, gifflarna idag tex. Skärpning där för fasiken. Misstänker dock nu att jag ligger lite och snurrar runt balans trots allt, måste utvärdera vikten snart igen. Men hur som haver är det onödigt att äta kakor osv på vardagar.
Ligger ganska lagom på protein, kanske lite onödigt högt, kolhydrater är nog lagom men borde kanske dra ner lite på fettet och öka kolhydrater lite mer, dock inte från bröd då det är rena drogen för mig. Nåja nu blir det snart lite Game of Thrones och jordgubbar.
19 juni, 2012 at 20:59 #396243Anonym anvandareMemberGober wrote:Det är små snedsteg som gör att jag hamnar lite högre än planerat varje dag, gifflarna idag tex. Skärpning där för fasiken. Misstänker dock nu att jag ligger lite och snurrar runt balans trots allt, måste utvärdera vikten snart igen. Men hur som haver är det onödigt att äta kakor osv på vardagar.Ligger ganska lagom på protein, kanske lite onödigt högt, kolhydrater är nog lagom men borde kanske dra ner lite på fettet och öka kolhydrater lite mer, dock inte från bröd då det är rena drogen för mig. Nåja nu blir det snart lite Game of Thrones och jordgubbar.
Jag tycker inte att du ska börja nojja för några gifflar. Börjar man nojja för sånt är man illa ute. Du försöker väl trots allt ligga på ett litet överskott? Som sagt så får du i dig tillräckligt med protein ändå.
Bröd är en drog för mig också, så jäffla gott! Det blir oftast 5-6 mackor om dagen för mig.
Andra säsongen av GoT är riktigt bra! Jag plöjde 5 avsnitt på raken i söndags och såg klart säsongen i början av veckan.19 juni, 2012 at 21:15 #396276Anonym anvandareMemberfaran wrote:Gober wrote:Det är små snedsteg som gör att jag hamnar lite högre än planerat varje dag, gifflarna idag tex. Skärpning där för fasiken. Misstänker dock nu att jag ligger lite och snurrar runt balans trots allt, måste utvärdera vikten snart igen. Men hur som haver är det onödigt att äta kakor osv på vardagar.Ligger ganska lagom på protein, kanske lite onödigt högt, kolhydrater är nog lagom men borde kanske dra ner lite på fettet och öka kolhydrater lite mer, dock inte från bröd då det är rena drogen för mig. Nåja nu blir det snart lite Game of Thrones och jordgubbar.
Jag tycker inte att du ska börja nojja för några gifflar. Börjar man nojja för sånt är man illa ute. Du försöker väl trots allt ligga på ett litet överskott? Som sagt så får du i dig tillräckligt med protein ändå.
Bröd är en drog för mig också, så jäffla gott! Det blir oftast 5-6 mackor om dagen för mig.
Andra säsongen av GoT är riktigt bra! Jag plöjde 5 avsnitt på raken i söndags och såg klart säsongen i början av veckan.Nojja och nojja, jag gråter inte i duschen direkt, hehe. Det är mer att min plan om att ligga på typ 100kcal+ har fungerat ungefär 0 dagar haha. Och det är alltid pga av några kakor eller dylikt jag hamnar på mer. Jag vill ju dra ut på bulken riktigt länge. Men jag tror jag underskattar mitt kaloribehov en del dagar så det är nog lugnt. Jag äter ju rätt så god mat så behovet för godsaker känns lite överflödigt till vardags. Men det ordnar sig nog, men någon optionanist när det kommer till kosten kommer du nog aldrig behöva oroa dig för att lille smalfete gober ska drabbas av
GoT är otroligt bra faktiskt. Blir avsnitt 4 nu.
20 juni, 2012 at 11:11 #413267Anonym anvandareMemberQuote:men någon optionanist när det kommer till kosten kommer du nog aldrig behöva oroa dig för att lille smalfete gober ska drabbas avDet låter bra det. Jag kan inte tänka mig något tråkigare än att reducera dagens roligaste händelse (Äta) till att bara se en hög med kalorier och näringsämnen på tallriken. Vissa saker måste man bara få njuta av för det är dessa som gör livet lite trevligare att leva, dessutom man lever bara en gång ,,,, om man nu inte är hindu och tror på reinkarnation!
Dom där benpassen ser vansinningt jobbiga ut. Jag blev nästan lite sugen på att testa bara för att se hur död och illamående jag skulle bli efteråt.
20 juni, 2012 at 11:53 #413272Anonym anvandareMemberwaco3000 wrote:Quote:men någon optionanist när det kommer till kosten kommer du nog aldrig behöva oroa dig för att lille smalfete gober ska drabbas avDet låter bra det. Jag kan inte tänka mig något tråkigare än att reducera dagens roligaste händelse (Äta) till att bara se en hög med kalorier och näringsämnen på tallriken. Vissa saker måste man bara få njuta av för det är dessa som gör livet lite trevligare att leva, dessutom man lever bara en gång ,,,, om man nu inte är hindu och tror på reinkarnation!
Dom där benpassen ser vansinningt jobbiga ut. Jag blev nästan lite sugen på att testa bara för att se hur död och illamående jag skulle bli efteråt.
Nej livet är för kort för att inte njuta lite då och då
Ja testa vet jag! Kör pumppasset, jag rekommenderar dock att inte köra knäböj på pumpträningen, tror det kan sluta illa, hehe.
20 juni, 2012 at 15:13 #413593Anonym anvandareMemberGlad midsommar på dig gober!!!…….
så ses vi sen efteråt!!!
21 juni, 2012 at 20:44 #432095Anonym anvandareMember^^Detsamma önskar jag dig
Runt tre timmars sömn blev det inatt, bla pga att några grannar hade älskog så det ekade på hela innergården, men det kan man ju inte missunna någon så här i dessa sommartider. Upp klockan fem sedan en vansinnesdag på jobb. Hem och direkt springa massa ärende till posten osv och därefter dags för träning. Den träningen kommer här:
Quote:Day 4: Upper-body Max Strength
18:20Incline Dumbbell Press
34kgx6 riktigt kass form
32.5kgx6
32.5kgx4 +3.5kg
29kgx7 +1rep
29kgx7 +1repFlat Dumbbell Press
32.5kgx8 +1rep
32.5kgx7 +1rep
29kgx10 +1repWeighted Chinups +5kg
+15kgx7
+15kgx6
+15kgx4
+kv x 6Shoulderpress Machine +1kg
68.5kgx6
68.5kgx6
68.5kgx6 tung
68.5kgx6 jaaaa kompis!Low Row machine +1kg
88.5kgx6 joooordnöt!
88.5kgx6
88.5kgx6 bly
88.5kgx6Lateral Raise Drop
10kgx22
7kgx12
4kgx15Axlar baksida
12.5×15
10kgx20
10kgx15Shrugs Dumbbells
42kgx20 +5rep
42kgx15Barbell Curl 43kg
43×6+1
43×6+1rep
43×5+1rep
43×4
43×3+1rep
43×2+ 1rep
43×2+ 1rep
43×2+1rep
43×1 +1rep
43×0 failMkt kort vila
Triceps extension dumbbells incline
12.5kg per hantel x10 +2rep
12.5kgx8 megafail +2rep
10kgx14 +4rep
10kgx9 1set30sek vila
19:45 85min
Gick inte bra alls på hantelpressarna, tungt som bly och formen var pinsamt dålig. Chinsen gick ganska bra, slängde på 15kilos plattan igen och det gick okej. När det var dags för axelpressar så taggade jag till utav bara h*lvete med tung rock i öronen och pustande och frustande så folk började titta snett så flög vikterna upp som jordnötter. Resten av passet ångande på fint om än lite för långt pass allt som allt.
Dagens käk:
1. Shake.
2. 2,5 bulle med ost och skinka, stort glas lättmjölk till det.
3. Pasta och köttfärsås.
4. Aminosyror.
5. Tänkte ha lite mys med tjejen och göra gemensam middag vilket betyder vegetariskt och då blir det tacopaj på quornfärs (faktiskt ganska gott och kalorisnålt).Imorrn är jag äntligen ledig, då blir det midsommarpass som består av underkropp pumppass. I helgen blir det jobb hela helgen, mindre kul men sådant är livet.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.