Gobers Power Pump Training 2

Home Forums Dagböcker Gobers Power Pump Training 2

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 166 through 180 (of 369 total)
  • Author

Gobbe, kommer du upp hit så är det lika bra att vi blir vapenbröder och börjar träna ihop!

Ser ut som en kanonpass. 1 min vila och 8 set benpress är tufft. Bra jobbat!

Ser nu att antalet posts har kommit tillbaka, men hade jag verkligen 4600 inlägg… njae.

Om så blir fallet tar jag absolut upp erbjudandet.

Någon moderator som retat sig på mig har slängt på drygt 3000 inlägg, om så inte är fallet är det ju bara patetiskt, hehe.

Dagens pass blev ett av de tuffaste på länge.

Quote:
    Day 1 Upper-Body Pumpday
    17:00

Flat Dumbbell Press +3.5kg
    32.5kgx10
    32.5kgx10 mkt nära fail
    29kgx10
    29kgx10
    29kgx9 fail
    29kgx10 vilade lite extra för att klara 10rep.

Incline Bench Press +2.5kg
    57.5kgx10
    57.5kgx8
    40kgx15

Pulldown Techno
    81kgx10
    81kgx10
    81kgx10
    81kgx10
    81kgx10 +2rep
    81kgx10 +2rep

Prone Row Dumbbells
    29kgx10
    29kgx10
    29kgx10+3rep fail

Shoulderpress Dumbbells,ej ryggstöd
    19kgx12 +2rep
    19kgx11 +1rep
    19kgx10 mkt nära fail
    19kgx8 fail

Barbell Curl +0.5kg
    35kgx10
    35kgx10
    35kgx10
    35kgx10
    35kgx10

Superset

Tricepsexstension incline
    12.5kgx10
    12.5kgx10
    12.5kgx9 +2.5kg
    10kgx15+3rep
    10kgx13+1rep

Lateral Raise
    10kgx20+ 3rep
    10kgx14 +1rep
    10kgx10 +1rep

Axlar baksida incline
    10kgx30 +5rep
    10kgx20+3rep
    10kgx17 +2rep

Pushdowns
    2set

18:25 85min

Som sagt idag var det tufft, när jag kom till armträningen var jag nära att spy och tshirten var dyngsur. Det var dock tufft i positiv bemärkelse och bra ökningar genom hela passet, en del vikt och en del reps.

Dagens kost kan jag väl slänga upp dagen i ära.

1. Proteinshake med banan och havre.
    2. Shake och 3 mackor med ost.
    4. Chili con carne och en skiva bröd.
    5. Aminosyror
    6. Shake med banan i.
    7. Chili con carne.

Gjorde mig en fin och het chili igår, har bubblat ordentligt i magen på jobb idag ; -)

Formen då? ja den flög ut genom fönstret. Då var man mullig igen, men hellre lite rund och stark (nåja) än i bra form men spinkig och svag. Heavy underkropp imorrn.

Dagens:

Quote:
    Day 2 Lower-Body Max strength
    11:50

Legpress
    155kgx6 +1rep
    155kgx6 +1rep
    155kgx6 +1rep
    155kgx6 +1rep
    155kgx6 +1rep
    155kgx6 +1rep

Straight Deadlift fri stång
    90kgx6 +10kg
    90kgx6 +1rep
    90kgx6 +1rep
    90kgx5

Lunges
    32.5kg sammanlagd vikt
    32.5kgx5
    32.5kgx5
    32.5kgx5
    32.5kgx5
    32.5kgx5
    32.5kgx5 +1set tungt

Legcurl
    35kgx6
    35kgx6
    35kgx6 +1rep
    35kgx6 +2rep mkt tungt

Leg extension +2.5kg
    62.5kgx8
    62.5kgx8
    62.5kgx8
    62.5kgx8

Vadpress
    40kgx25
    50kgx17
    55kgx10
    60kgx10
    65kgx8
    70kgx7

Abs
    5 set

13:10 80min

Förmiddagspass på tom mage, gick väl ganska bra får jag säga. Efter passet gjorde jag en laddning av mina egna pwo-pannkakor vilket smakade ljuvligt. Nu har jag bara legat i soffan och kollat Futurama. De få lediga dagar jag har orkar jag bara med träning och matlagning. Tur att det snart är semester, bara sju veckor kvar att avverka…haha…..D – :

Jag filmar som sagt tekniken och så även idag. Som synes ser man heltoppad ut på utfallen, mycket vingligare än så kan det nog inte bli utan att man ramlar. Och vikten på raka mark får nog stanna kvar lite till då formen inte är top notch. I övrigt en tråkig och menlös film.
    [youtube=p4r5RMy_Zpw]

Ingen träning imorrn och på torsdag blir det tung överkropp. Känns som dagarna bara flyger iväg numera.

Håller med om det där att bara palla träning och matlagning. Vissa dagar blir det inte många knop gjorda.

Raka marken ser stabila ut. Utfall har jag aldrig kört, men det är nog en bra övning. Kålman körde ju den
    utanför gymmet i solskenet med skivstång, så varför inte.

Hur känner du dig om du jämför påfrestningen med vanligt gymupplägg och power/pump? Jag tycker att det
    här är jobbigare.

Gettodachoppa wrote:
    Håller med om det där att bara palla träning och matlagning. Vissa dagar blir det inte många knop gjorda.

Raka marken ser stabila ut. Utfall har jag aldrig kört, men det är nog en bra övning. Kålman körde ju den
    utanför gymmet i solskenet med skivstång, så varför inte.

Hur känner du dig om du jämför påfrestningen med vanligt gymupplägg och power/pump? Jag tycker att det
    här är jobbigare.

Ja det lämpar väl sig kanske inte att köra utfall ute på den trafikerade gatan där utanför så jag får köra i källarn jag. Testa gärna den någon gång om dina knä pallar. Den ger saftig träningsvärk.

Just pumppassen är riktigt saftiga, och just att man kör igenom hela överkroppen istället för max 2-3 muskelgrupper gör det riktigt jobbigt. Nu blir en del pass nästan 90min tillskillnad mot 45-50 min som jag körde på förra upplägget. Men sen har man ju trots allt 3 vilodagar i veckan. Mest sliten är jag efter just överkropp pumpdag, därefter tycker jag tung bendag är ganska hård. Pumpdag för ben och tung överkropp är inte lika jobbiga för återhämtningen av någon anledning.

Men jag tycker det är riktigt kul fortfarande och tror det kommer ge utdelning när det gäller tillväxt. Kommer köra på med detta i minst 6månader totalt, därefter får man se vad som händer.

Då har denna dag snart kommit till sitt slut och vad passar då bättre än att redovisa kosten på detta forum där man numera kan se sådana där små halmbollar rulla förbi i detta tysta och karga landskap.

1. Aminosyror
    2. Proteinpannkakor med lite glass
    3. Spagetti och köttfärsås, en mini magnum till efterrätt
    4. En shake med lite banan och 50g glass i

Kör numera 10 kapslar omega-3 vilket jag tänker försöka köra hela bulken, får väl bara hoppas man inte skär sig på en Rambo-kniv ty fiskoljan gör blodet tunt och man vill ju inte sprutlackera väggarna i blodrött likt scenen i the Shining.

Ja som ni märker är jag trött idag och flyter iväg lite. Nu ska denna dag avslutas med ett avsnitt Futurama i sängen.

Dagens

Quote:
    Day 4: Upper-body Max Strength

Incline Dumbbell Press
    34kgx6
    34kgx5 +1.5kg mkt tungt
    32.5kgx6
    32.5kgx6 +1rep
    32.5kgx6 +1rep

Flat Dumbbell Press
    34kgx6
    34kgx6 på håret
    34kgx4 +1.5kg

Weighted Chinups
    +15kgx7 +1rep
    +15kgx6
    +15kgx6 snortungt

Shoulderpress Machine +2.5kg
    72.5kgx6
    72.5kgx6
    72.5kgx6 mycket tungt
    72.5kgx6

Low Row machine +1kg
    91kgx6
    91kgx6
    91kgx6
    91kgx6

Barbell Curl +0.5kg
    45kgx6
    45kgx5
    45kgx5
    45kgx4
    45kgx3
    45kgx2
    45kgx2
    45kgx1
    45kgx1 fail

Mkt kort vila

Triceps extension dumbbells incline
    12.5kgx8 +2rep
    12.5kgx8 +2rep
    12.5kgx8 +2rep
    12.5kgx8 +2rep
    +10kgx10
    +10kgx10

Lateral raise & baksida axlar
    10kgx20/15
    10kgx10/10
    10kgx8/10

Ptja! det var väl inte illa pinkat, hantelpressarna var tunga idag. Jag har testat lite fram och tillbaka vad som känns bäst när det gäller träning för biceps. Det som fungerar bäst för mig är kontrollerad cheat med armbågarna intill kroppen. Filmade lite för att visa. Och herregud vad spinkig man ser ut på film, tur man sket i det där med Lean Gains då jag måste upp 10kg innan detta året är slut för detta går ju icke! Filma även ett set Low Row för att visa vad det är för maskin.
    [youtube=y9d5sR52QeU]

Nu är det snart dags att laga middag och det blir en 80-tals klassiker av rang, nämligen kinagryta. För visst är det väl lite 80-tal över det? Jag har iaf inte lagat eller ätit det sen jag var liten.

Vilodag imorrn från gymmet och en lång arbetsdag. Pumppass för underkropp på lördag.

Dagens kost

1. Shake på 400g mjölk, 30g jordgubbsprotein, 45g banan 20g havregryn, ett gäng jordgubbar.
    2. PWO och två nektariner.
    3. Aminosyror.
    4. Shake på 400g mjölk, 30g jordgubbsprotein, 60g banan, 50g vaniljglass, ett gäng jordgubbar.
    5. Sötsur Kinagryta gjord på grytbitar av fläskkött, basmatiris till det.
    6. Två hällekakor med gräddost och marmelad, ett glas mjölk till det.
    7.?

de va en djävel på att hålla på med mat då………lol.
    fasiken vad du käkar mycket,du har väl en bra ämnesomsättning då. en annan räcker att titta på nåt i matväg,så går jag upp 5 kg…….lol. å andra sidan så går jag ner det också,när jag går på toan å gör 2:an…………..lol.men men….bara struggla på gobbe.allt kommer,för den som orkar med tiden det tar!
    skönt med detta väder i alla fall,självuppvärmd å sen värma lite på vikterna,sen tuta köra. samt mindre skador också.
    ha det.

bighulken wrote:
    de va en djävel på att hålla på med mat då………lol.
    fasiken vad du käkar mycket,du har väl en bra ämnesomsättning då. en annan räcker att titta på nåt i matväg,så går jag upp 5 kg…….lol. å andra sidan så går jag ner det också,när jag går på toan å gör 2:an…………..lol.men men….bara struggla på gobbe.allt kommer,för den som orkar med tiden det tar!
    skönt med detta väder i alla fall,självuppvärmd å sen värma lite på vikterna,sen tuta köra. samt mindre skador också.
    ha det.

Tycker det är ganska kul att laga mat, men visst kan det ibland bli en plåga. Jag har faktiskt mycket lätt att gå upp i vikt, tyvärr är det mest den icke önskvärda vikten även kallad fett som snabbt lägger sig likt en badring runt midjan. Så jag har väl samma ämnesomsättning som alla andra gubbar, hehe.

Dagens intag ligger hittills bara runt 2500kcal och det är ju en piss i Mississippi. Jag önskar verkligen jag kunde dra i mig 4000kcal utan att lägga på mig massa fett som en del av de yngre killar man ibland ser redovisa sin kost.

Vädret ger absolut lite mer energi och värmd är man av den lilla promenaden på 5min till gymmet, väldigt kvavt idag dock och det är inte så skönt på det dåligt ventilerade gymmet.

Ser ut att gå riktigt bra för dig Gober, kul :) Har också höjt maten lite och känner redan hur styrkan har börjat smyga sig på, blir lite roligare att träna då. Btw, formen ser fortfarande acceptabel ut tycker jag.

Jag brukar också ha lite problem med utfalllstegen och allt vingel och kör dom därför inte så ofta. Kanske det egentligen är bra att sur-reppa den övningen med lite lättare vikt tills man har funnit grundstabiliteten?

Under semestern ska jag testa något av benpassen, men jag gissar att jag måste ta bort lite vikt för att överleva alla set (brukar ju oftast nöja mig med 3set), annars kommer jag att leverera en gymspya!

Formen ser bra ut och även viljan. Man kan knappt tro att du gått upp 7 kg!

Rickie, det går faktiskt ganska bra, träningen flyter på fint med bra ökningar varje pass. Hoppas bara att det ger några synliga resultat också. Tålamod har aldrig varit min starka sida just när det gäller träningen.

Waco, jag tar det riktigt lugnt med ökningar på den övningen och höjer inte innan jag kan göra alla set stabilt och bra. Tror den kan vara stygg mot knä om man kör slarvigt och tungt.
    Ja testa gärna ett pass, illamående utlovas.

Getto, tack ska du ha, viljan finns absolut där. mina 7kg syns mest runt midjan. Men jag tror det finns utrymme för ytterligare 7kg utan att jag blir riktigt tjock. Mn dessa kilo ska inte gå lika snabbt upp nu hoppas jag.

Då var det lördag igen, upp tidigt och en ganska tung arbetsdag. På sommaren har vi här i Skåne något som heter sommarkort vilket är ett busskort som gör att man kan åka gratis i hela Skåne i två månader. Det är ju bra, förutom för oss som pendlar och måste trängas på en svettig buss varje dag.

Och på tal om det med trängsel på bussen, hur fan tänker man när folk får stå upp samtidigt som man sätter sig på yttersta sättet eller demonstrativt lägger en väska på yttersätet för att ingen ska sätta sig där? Jag bruka fråga folk om dom deras väska betalt biljett. Och givetvis ställer man sig upp och erbjuder gamla och barn sin plats. Nej ohyfsade människor har jag inget tillövers för.

Nog gnällt från gubben gober. Måttligt motiverad inför dagens pass tills jag såg en kille med riktigt snygg och vältränad överkropp, på underkroppen hade han skjorts och ur öppningen på dessa stack det ut två riktigt, riktigt smala pinnar, ben då alltså. Inte en muskel så långt ögat nådde varken på ben eller vader. Alla gör som dom vill men det ser ju helt otroligt fånigt ut och detta fick mig att kicka upp motivationen rejält och även att glädjas åt att jag började ta benträningen på allvar.

Dagens

Quote:
    Day 6 Lower-Body pumpday
    16:30

Legpress +2.5kg
    100kgx10
    100kgx10
    100kgx10
    100kgx10
    100kgx10
    100kgx10
    100kgx10
    100kgx10

1min vila

Leg Extensions +2kg
    32kgx20
    32kgx20
    32kgx20
    32kgx20
    32kgx20
    32kgx20

45-60sek vila

Leg Curls
    20kgx25
    20kgx21 +1rep
    20kgx17 +2rep

Vadpress
    35kgx30 +5rep
    40kgx20 +3rep
    45kgx15 +2rep
    50kgx11 +1rep
    55kgx10
    60kgx9

Mkt kort vila

Back extensions & Abs
    2&3
    17:15 45min

Fått upp riktigt fint tempo på benpressen där jag ligger på ca 1min mellan set. Efter bensparken vek sig benen när jag reste mig upp vilket numera blivit vardagsmat på pumppassen.

Nu är man redigt seg i benen och när jag orkar ska jag fixa till en smarrig tacopaj. Vet inte när nästa pass blir, antingen på måndag eller tisdag.

Viewing 15 posts - 166 through 180 (of 369 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.