Gobers Power Pump Training 2

Home Forums Dagböcker Gobers Power Pump Training 2

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 196 through 210 (of 369 total)
  • Author
    secret692 wrote:
    Skönt med ökningar och bra pass du drar av.
    Jag ligger ju en bit efter så det är bara att köra på.

Jag måste bara fråga vad är pulldown techno :-)

En sådan här friviktsmaskin.
    http://www.afproducts.com/site_images/products_zoom/1566_547_pull_down_bigzoom.jpg

Jag har för mig att jag har läst någonstans att man ska hålla benen ihop om man vill aktivera framsidan mer.

Fasen vad du får lära dig mycket nytt på ditt gym, vinäger på flinten haha! Ja gymkonversationer kan faktiskt vara riktigt underhållande ibland. Minns några yngre tjejer i grupp som var på gymmet och ”sken-tränade” tillsammans i ”bräs-träningsmaskinen”. Det blev uppenbart att dom var där för att ragga då man hörde deras fnitter och prat om diverse killar på andra sidan gymlokalen, ”åhh, han tittade på mig, han är så jääla snygg asså”, sedan fnittrade dom och stod och poserade läckert med putande munnar och bakdelar. Jag tror att gymmet jag normalt brukar träna på (IKSU) faktiskt är lite av ett raggargym. Gymmet som är här nere är lite hårdare, man kan få reda på vilka grejer som smakar ***** och så kan man få höra på ”needle in my arm” musik.

waco3000 wrote:
    Jag har för mig att jag har läst någonstans att man ska hålla benen ihop om man vill aktivera framsidan mer.

Fasen vad du får lära dig mycket nytt på ditt gym, vinäger på flinten haha! Ja gymkonversationer kan faktiskt vara riktigt underhållande ibland. Minns några yngre tjejer i grupp som var på gymmet och ”sken-tränade” tillsammans i ”bräs-träningsmaskinen”. Det blev uppenbart att dom var där för att ragga då man hörde deras fnitter och prat om diverse killar på andra sidan gymlokalen, ”åhh, han tittade på mig, han är så jääla snygg asså”, sedan fnittrade dom och stod och poserade läckert med putande munnar och bakdelar. Jag tror att gymmet jag normalt brukar träna på (IKSU) faktiskt är lite av ett raggargym. Gymmet som är här nere är lite hårdare, man kan få reda på vilka grejer som smakar ***** och så kan man få höra på ”needle in my arm” musik.

Ja lite smalare benställning borde ta mer på framsida, jag får testa.

Jag har aldrig tränat på ett raggargym, kan tänka mig att tex Sats är ett sådant. Eller kanske det förekommer en del sådant på cardiodelen på en del 24/7 men jag är inte så uppmärksam på sådant. Jag kollar mest på killar som är större och starkare än mig och ger dom mitt ”evil eye”

Haha, evil eye-blicken. Den hade jag glömt bort. Minns en viss medlem som körde med den enligt egen utsago.

Quote:
    Jag kollar mest på killar som är större och starkare än mig och ger dom mitt ”evil eye”

Yepp det brukar jag också göra, i alla fall då dom får för sig att stirra på min bakdel då jag kör raka mark i tights, då brukar jag ”evil eye” blänga tillbaks, fast det ser dom aldrig.

ha ha ha …sken-tränade………..lol. mycket bra uttryck!!!
    eye-bolla dem bara,som de säger (ower there)……;-)

Tjena gott folk! Idag var jag trött (jo jag är ju det nästan varje dag) oj oj oj! Men det vara bara att ösa i sig massa koffein efter jobb och dra ner till gymmet. Passet blev riktigt stabilt som Dr. Alban kanske skulle säga. Fick dock lite otäcka känningar i ryggen. Kommer fortsätta öka i rep på raka mark trots att det är maxpass, vågar inte höja där ännu då min rygg är som den är så tar jag inga risker.

Quote:
    Day 2 Lower-Body Max strength

Legpress +2.5kg
    160kgx6
    160kgx6
    160kgx6
    160kgx6
    160kgx6
    160kgx6

Straight Deadlift
    90kgx8 +1rep
    90kgx8 +1rep
    90kgx7 +1rep

Lunges +5kg
    40kg sammanlagd vikt
    x5
    x5
    x5
    x5
    x5

Legcurl
    36kgx7 +1rep
    36kgx7 +1rep
    36kgx6 +1rep

Leg extension +5kg
    70kgx8
    70kgx8
    70kgx8

Vadpress
    65kgx15
    65kgx12
    65kgx12
    65kgx12

Mage 3 set

I morgon är det vilodag och på torsdag blir det tung överkropp, har sagt det innan men säger det igen, dagarna rullar på skrämmande fort.

Avslutar med ännu en liten bild på spirorna, knasig vinkel. Men det tar sig sa mordbrännaren. Nästa sommar eller sommaren därefter kan man kanske träna i ett par Arnold-skjorts.

Vad för slags känningar är det i ryggen? Korsryggen/diskarna eller något annat?

Benen verkar som jag sagt tidigare vara en av dina bättre muskelgrupper. Jag kör mitt maxpass imorgon. Ser fram emot det.

Gettodachoppa wrote:
    Vad för slags känningar är det i ryggen? Korsryggen/diskarna eller något annat?

Benen verkar som jag sagt tidigare vara en av dina bättre muskelgrupper. Jag kör mitt maxpass imorgon. Ser fram emot det.

Sitter mitt i korsryggen längst ner. Aldrig fått det kollat av en expert så jag vet inte riktigt vad det är. Men så fort tekniken inte är 100% på tyngre vikter så kommer det, slarvar kanske lite med uppvärmning av korsryggen också. Sen sliter det också med massa tunga lyft i icke ergonomiska ställningar på jobb. Det är dock sällan jag känner av något numera, särskilt sedan jag struntade i böjen. Men man får vara på sin vakt.

Benen var faktiskt helt värdelösa innan men har börjat växa mer nu på sistone. Det är nog lite vinklar osv som får dom att se lite bättre ut än dom är. Men jag är nöjd med de små framsteg jag gjort nu på kort tid så det verkar ju lovande. Hoppas att vaderna också börjar röra på sig, dom har också slarvats med men nu hoppar jag ju inte över ett enda vadpass så kanske händer något där med, det är ju dock mycket gener så man får se.

Nu är det dags för lite köttfärsås (med lite matlagningsgrädde i) det smakar sällan dåligt.

Det är bara att vara uppmärksam på hur ryggen känns. Jag t ex kör varken vanlig böj eller mark pga just korsryggen.
    Men raka mark och frontböj går bra, helt utan symptom. Vissa övningar får man helt enkelt se upp med.

Formen på dina raka mark är bra. Du jobbar aktivt med baksida lår på vägen ned, vilket jag tycker man bör göra om
    det känns okej och tar där. Blir en jävla belastning på korsryggen annars. Dessutom borde ju lårbiceps jobba mer om
    man gör på det viset.

Nästa sommar tror jag absolut du kan strutta runt i ett par Arnold-skjorts. Såna där 70-tals-ljusblåa. Kommer bli snyggt.

Då var det torsdag och ett överkroppspass max-strength är avklarat. Ännu denna gång ett j*vligt fint pass. Bestämde mig för att göra en liten förändring och kastade om ordningen på raka pressar och incline för att jag var sugen på att komma upp i lite högre vikt på raka hantelpressar.

Quote:
    Day 4: Upper-body Max Strength

Flat Dumbbell Press
    39.5kgx4
    39.5kgx4
    34.5kgx6
    34.5kgx6
    34.5kgx6

Incline Dumbbell Press
    32.5kgx6
    32.5kgx6

Weighted Chinups +1.25kg
    +16.25kgx6
    +16.25kgx6
    +16.25kgx4

Shoulderpress Machine
    76kgx6 +2.5kg
    76kgx6 +2.5kg
    76kgx6 +1kg
    76kgx5 +1kg fail

Low Row machine +1kg
    93kgx6
    93kgx6
    93kgx6
    93kgx6 mkt tungt

Barbell Curl +1kg
    41kg

x6
    x6
    x6
    x6
    x6

Superset

Triceps extension dumbbells Incline
    +2.5kg

15kgx6
    15kgx6
    15kgx6
    15kgx6
    15kgx6

Lateral raise & baksida axlar
    Superset
    10kgx25/10
    10kgx15/10
    10kgx11/10

Pushdown
    2set

Yes! vilket pass, mycket bra. Drog till med 39.5orna på pressarna och ptja, gick ju faktiskt helt okej även om tekniken inte var den bästa (filmade spektaklet) så flög iaf två 4or upp. Målet blir nu 5st 6or innan semestern v.34. Kanske för optimistiskt men det satsar jag på.

Har på sistone dragits med lite halvt nackspärr, tror det är en kombo av att jag ligger lite konstigt på natten och att jag vrider nacken vid en del ryggövningar.

Här kommer en liten videosnutt från dagens pass.
    [youtube=pwC5gzig-B8]

Dagens kost har sett ut på detta viss:

1. Shake med havre.
    2. 4 mackor med ost och en shake till det.
    3. Aminosyror.
    4. Shake med havre, banan och en kula glass.
    5. Kyckling med ris.
    6. Shake?

Yrsel, tung i huvudet och illamående. Nej man kan inte vara på topp jämt även om jag varit det länge nu. Tror jag sov för länge idag, jo man kan faktiskt göra det.

Quote:
    Day 6 Lower-Body pumpday

Legpress +5kg, ganska lätt
    110kgx10
    110kgx10
    110kgx10
    110kgx10
    110kgx10
    110kgx10
    110kgx10
    110kgx10

1min vila

Leg Extensions +1.5kg
    35kgx20
    35kgx20 the pain!
    35kgx15
    35kgx15
    35kgx15
    35kgx15
    1min vila

Leg Curls +1kg
    21kgx20
    21kgx20
    21kgx15 spydde nästan

Vadpress
    40kgx30
    45kgx20
    50kgx15
    60kgx10

Mkt kort vila

Abs
    3

Benpressen gick som en dans, inga problem där inte. Men därefter var det slut, ingen ork, styrka och energi. Blev yr och matt efter några rep och hade spyan i halsen resten av passet. Men jag bet ihop och körde klart. Viktigast var ju trots allt att huvudövningen gick bra.

Jag är nu ledig fram till på onsdag vilket känns underbart. Blir nog träning först på tisdag igen då det blir en liten utflykt på österlen på måndag.

Nu ska jag ut och äta någon god lunch.

Så skönt med långvila (när man arbetar mycket kan 3, 4 dagar off vara riktigt lång tid). Appropå lunch; jag njöt en jäkligt
    god hederlig planka med fläskfilé i förrgår. Har glömt hur gott det är att äta ute.

Hoppas du får en fin dag och en god lunch!

Gettodachoppa wrote:
    Så skönt med långvila (när man arbetar mycket kan 3, 4 dagar off vara riktigt lång tid). Appropå lunch; jag njöt en jäkligt
    god hederlig planka med fläskfilé i förrgår. Har glömt hur gott det är att äta ute.

Hoppas du får en fin dag och en god lunch!

Ja det blev en bra dag. Det blev en italiensk gourmepizza med riktigt god italiensk skinka och mozzarella. Tog mig också en liten italiensk öl, det smakade underbart och sedan en liten glass på det.

Nu blir det snart John Carter och efter det middag med efterföljande filmtittande. I morgon ska jag se Spiderman, hoppas den är okej.

Plankstek föresten, det är ju faktiskt jäkligt gott. En riktig gammal svennebanan klassiker. Är köttet bara bra så är det alltid gott.

Då har man sett Spider-Man, hade inte skyhöga förväntningar då en del varit lite smått besvikna. Men jag var nöjd, mycket bättre än de första filmerna och höll sig mer troget till serien ”The Amazing Spider-Man”. Helt klart godkänd.

Nu blir det hotdog american style :-)

Viewing 15 posts - 196 through 210 (of 369 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.