Gobers Power Pump Training 2

Home Forums Dagböcker Gobers Power Pump Training 2

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 211 through 225 (of 369 total)
  • Author

Sätt på er de mörka solbrillorna!

Woke up this morning feeling blue…..Ja typ så. Helt utan anledning och det gjorde att detta pass blev ett psykisk krig utan dess like.

Quote:
    Day 1 Upper-Body Pumpday

Flat Dumbbell Press
    29kgx12 +2rep
    29kgx12 +2rep
    29kgx11 +1rep
    29kgx10 fail
    29kgx10 fail
    29kgx10 fail

Incline Bench Press
    60kgx8
    60kgx8
    50kgx14 +2rep

Pulldown Techno +0.5kg
    85kgx10
    85kgx10
    85kgx10
    85kgx10
    85kgx10 supertungt
    85kgx10 superfail
    1min vila

Prone Row Dumbbells
    29kgx13 +1rep
    29kgx12
    29kgx12 megafail

Shoulderpress Dumbbells,ej ryggstöd
    21.5kgx9
    19kgx14 +1rep
    19kgx11 -1rep
    19kgx11 +1rep fail

Barbell Curl +0.5kg
    37.5kgx10
    37.5kgx10
    37.5kgx10
    37.5kgx8
    37.5kgx8

Superset

Tricepsexstension incline
    15kgx8
    15kgx8
    15kgx8
    15kgx8
    15kgx8

Lateral Raise
    3 lätta set

Pushdowns
    2 set

Allt var tungt som bly, fick smärta i axeln redan på pressarna. Fick nackspärr när jag körde triceps…ja ett sådant pass. Nej även detta pass gräver vi ner bland dom andra liken i trädgården.

Åt precis den perfekta post-måltiden en dag som denna när det är 25grader varmt, nämligen ärtsoppa…..Ja min inspiration för matlagning är i botten just nu..men men.

På återseende!

Verkar som du och jag är i ungefär samma fysiska status. Men det vänder säkert snart…
    Ärtsoppa med stark senap är ganska gott, för att vara lite positiv.

Går det ställa in antalet posts per sida någonstans? Inte superkul med fyrtioelva inlägg att scrolla igenom.

Gettodachoppa wrote:
    Verkar som du och jag är i ungefär samma fysiska status. Men det vänder säkert snart…
    Ärtsoppa med stark senap är ganska gott, för att vara lite positiv.

Går det ställa in antalet posts per sida någonstans? Inte superkul med fyrtioelva inlägg att scrolla igenom.

Ja det är väl någon slags förbannelse över upplägget, först går allt bra sedan får man ont i axlar och blir svag. Djävulen och crossroad och allt det där du vet ;-) nejdå det vänder nog.

Ja fjärtsoppa med ostmacka, mjölk och stark senap är faktiskt gott.

Ja just det, den inställningen beskrev väl branzen i tråden om nya brädan. Ska kolla det sen för jag håller med dig.

Im back!

En lång och tråkig dag på jobb i ett 28grader varmt Malmö. Därefter hem och snorta lite professor Baltazar-PWO och sen
    [youtube=KLxqm7ey4Nw]

Quote:
    Day 2 Lower-Body Max strength

Legpress +5kg
    165kgx6
    165kgx6
    165kgx6
    165kgx6
    165kgx6
    165kgx6
    1.5min vila

Straight Deadlift +5kg
    95kgx6
    95kgx6
    95kgx6
    1-2min vila

Lunges +5kg
    40kg sammanlagd vikt
    x6 +1rep
    x6 +1rep
    x6 +1rep
    x6 +1rep
    x6 +1rep
    30sek vila

Leg extension +5kg
    80kgx8
    80kgx8
    80kgx8 fail
    80kgx7 fail extra set
    1min vila

Legcurl +1.5kg
    37.5kgx7
    37.5kgx6
    37.5kgx6
    1min vila

Vadpress
    70kgx15
    70kgx12
    70kgx11
    70kgx10
    30sek vila

Mage 3 set

Så ja! Då var man tillbaka på banan igen. Ett bra pass, det var väldigt varmt idag och svetten rann likt syndafloden men jag gillar det, påverkas inte särkilt mycket av värme bara det inte är kvavt.

Min nacke besvärar mig dock, tror att jag har en misstänkt GM i ärendet. Misstänker att det är tricepsextensions på lutande bänk där jag vrider nacken. Har också fått en liten ful ovana att lyfta huvudet när jag kör hantelpressar. Antar att det är istället för att lyfta röven som man lyfter huvudet, man har ju liksom ofta huvudet i röven så att säga.

Jaha, ja annars inga nyheter, blir fan fetare för varje dag trots att jag inte äter något skit. Ska försöka skärpa till kosten ännu lite till så det inte rullar iväg allt för mycket innan semestern.

Imorrn blir det ingen träning utan en sådan där härlig 11-timmars arbetsdag, lika bra det när det är sol och 26+ ute.

Haha du får livet att låta så underbart ;) Jag ska med jobba imorgon, dessvärre i en kolsvart, igendammad gammal industrilokal där det på vintern är 30grader. Vill inte ens tänka på hur varmt det kommer vara imorgon …

Schysst pass. Ökningar i allting ju!

Angående vilan. Jag kör med 1.5min vila mellan varje set, men då kör jag två olika muskelgrupper och varierar så att den totala vilan för varje muskelgrupp blir lite över 3minuter, och jag blir utmattad av det. Erat power/pump måste vara helt sinnessjukt tungt.

Bra! Det räcker oftast med ett schyst pass för att glömma bort tidigare bekymmer, sorger och besvär.

Jag har ett ticks där jag ”måste” lyfta lite på huvudet när jag kör bänk. Ful ovana som behöver tränas bort.

Kulan: Jo visst är det jobbigt men man har faktiskt börjat vänja sig lite vid upplägget nu.

Getto: Ja men precis, det är ju samma tics som jag har och det som ger mig nackspärr.

Jaha! Dålig kost idag och jag tror det påverkade ganska mycket. Det var jäkligt tungt, blev mycket missnöjd med att jag inte gjorde några ökningar med de tunga pressarna idag. Men det gick bara inte.

Quote:
    Day 5: Upper-body Max Strength
    19:15

Flat Dumbbell Press
    39.5kgx4
    39.5kgx4
    34.5kgx7+1rep
    34.5kgx7+1rep
    34.5kgx7+1rep

Incline Dumbbell Press
    32.5kgx6
    32.5kgx6

Weighted Chinups +1.25
    +17.5kgx5
    +17.5kgx4
    +17.5kgx3

Shoulderpress Machine +1.5kg
    77.5kgx6
    77.5kgx6
    77.5kgx5
    77.5kgx6

Low Row machine +2kg
    95kgx6
    95kgx6
    95kgx6
    95kgx6

Barbell Curl +1kg
    42kg
    x6
    x6
    x6
    x6
    x6

Superset

Triceps extension dumbbells Incline

15kgx8 +2rep
    15kgx8 +2rep
    15kgx8 +2rep
    15kgx8 +2rep
    15kgx8 +2rep

Lateral raise & baksida axlar
    Superset
    12.5kgx10/12
    9kgx17/17
    9kgx12/12

Men förutom pressarna får jag nog säga att det gick helt okej. Dagens kost hittills:

1. 4 burgare från BK, tog bort brödet så det blev 4kött och 1.5bröd.
    2. 2 mackor, två frukter och två kanelgifflar.
    3. Kexchoklad.
    4. Aminosyror.
    5. Här blir det kebab med potatismos.
    6. Shake.

Vägde mig häromdagen, har gått upp 0.5kg på senaste 25 dagarna. Inte så jäkla farligt.
    Avslutar med ett bildbevis på att formen gått åt skogen.

vaddå formen gåttt åt skogen,ser ju bra ut!!
    man kan inte alltid se ut som på en tävlingsdag!!! i BB.
    0.5kg,är en mycket bra ökning på 1 månad.om det bara är muskler.
    efter ett tag så stagnerar kroppen med muskel påbyggningen,jag menar då från de första åren,då man ökar konstant mycket.
    senare får man vara glad om man gör ökningar på allt från 0.5-3kg/år.bara muskler.
    men bättre att mäta/jämföra/konstatera ökningar via ökningar i styrka el reps då.samt på bild,vilket är svårare för en själv att uppfatta!! sen när man går tillbaka å kollar i dagböcker,så kan man oftast se att ,visst har man gjort framsteg…….;-). Att mäta är att veta!!!………..lol.
    ser bra ut på bilden också,men se till att ligga på lite+ på kontot ,så kommer det muskler också. svårt att bygga upp en bra fysik,genom att ligga på -,på kalorikontot,….
    samt att inte snöa in på framsteg hela tiden….de kommer med tiden,vare sig man vill eller inte.
    ha det gober å kötta på bara……….menat i välmening!!!………..:-).

bighulken wrote:
    vaddå formen gåttt åt skogen,ser ju bra ut!!
    man kan inte alltid se ut som på en tävlingsdag!!! i BB.
    0.5kg,är en mycket bra ökning på 1 månad.om det bara är muskler.
    efter ett tag så stagnerar kroppen med muskel påbyggningen,jag menar då från de första åren,då man ökar konstant mycket.
    senare får man vara glad om man gör ökningar på allt från 0.5-3kg/år.bara muskler.
    men bättre att mäta/jämföra/konstatera ökningar via ökningar i styrka el reps då.samt på bild,vilket är svårare för en själv att uppfatta!! sen när man går tillbaka å kollar i dagböcker,så kan man oftast se att ,visst har man gjort framsteg…….;-). Att mäta är att veta!!!………..lol.
    ser bra ut på bilden också,men se till att ligga på lite+ på kontot ,så kommer det muskler också. svårt att bygga upp en bra fysik,genom att ligga på -,på kalorikontot,….
    samt att inte snöa in på framsteg hela tiden….de kommer med tiden,vare sig man vill eller inte.
    ha det gober å kötta på bara……….menat i välmening!!!………..:-).

Godmorgon min kloka herre. Du har givetvis rätt i allt du skriver och senaste viktökning är bra och nästan lite i underkant. Men jag glömde ju nämna att jag innan dess gått upp 9kg på ganska kort tid ;- )
    Min tanke var ju från början att hålla okej form och öka ca 1kg i månaden, men det sket sig rejält kan man säga. Men nu ökar jag i mer lagom takt.

Sen vill man ju gärna gnälla lite, du vet som att ”fy fan vad varmt det är” bara för att gnälla om hur jävligt det är när man närmar sig höst, hehe.

Men som sagt, jag kollar nu mest på att jag ökar i träningen, 1kg hit och 1rep dit är ju det som visar på framgång.

Nej nu blir det tydligen stranden innan det utlovade åskvädret drar hit.

Tänkte skita i träningen idag, var så otroligt tjurig efter strandbesöket då klockan var fyra och jag inte ätit mer än en shake till frukost. Men sen gick vi till vår favorit italienska restaurang där jag tog en tonfiskpizza. Sen mådde man lite bättre igen och efter lite soffhäng bestämde jag mig för att dra ner och köra ett snabbt pass.

Quote:
    Day 6 Lower-Body pumpday

Legpress +5kg
    90kgx10
    90kgx10
    90kgx10
    115kgx10
    115kgx10
    115kgx10
    115kgx10
    115kgx10
    115kgx10
    115kgx10
    115kgx10
    1min vila

Leg Extensions
    35kgx20
    35kgx20
    35kgx20 +5rep
    35kgx20 +5rep
    35kgx17 +2rep
    35kgx16 +1rep
    1min vila

Leg Curls +1.5kg
    22.5kgx20
    22.5kgx12
    2min vila

Vadpress
    4 set

Mkt kort vila

Räknade fel på benpressen (tyckte väl att det var lätt) vilket gjorde att jag fick köra tre extra set. Fick lite smärta i mitt knä, kanske beror det på att jag håller för smal fotställning. Det blev ett ganska bra pass trots allt, svetten rann i floder då vi inväntar ett åskväder och det är otroligt kvavt.

Blandade precis till en sjukt god post-shake,
    mjölk
    BS whey double choklate
    1 kula vaniljglass
    1 kula B&J choklate brownie

Oj oj oj!

Tror jag behöver en paus från aminosyror och köra på gamla hederliga shakes ett tag då jag börjar få lite spykänslor av aminosyror.

Nästa pass blir på måndag skulle jag tro, nu tacos!

Din form ser absolut kanonbra ut, så du kan lungt glida omkring på beachen och bara glänsa i solskenet.

Du är inte ensam om att bli en surkart om det går för lång tid mellan måltiderna. Jag som vanligtvis är en ganska glad människa förvandlas snabbt till ett vidrigt monster om jag inte får min energipåfyllning med jämna mellanrum. Jag slog faktiskt sönder min kökslampa en gång bara pga att jag var hungrig och elak, onödigt och enbart jobbigt.

Var försiktig med knäet och axeln nu så det inte blir någon längre frånvaro, men det tror jag att du är!

Mycket folk på gymmet, ingen ventilation, dålig sömn, lång arbetsdag. Ja idag var det tungt. Helt dimmig syn och rödsprängd i ögonen likt en tjackpundare som varit vaken i 5 dygn.

Jag har märkt att över 12 rep på pressarna är inget för mig, styrkan tar slut efter 10 rep och det sliter som fan på axlar. Överhuvudtaget ligger jag nu på gränsen och känner att jag börjar riskera skador. Nu gäller det nog att lugna sig och ta det mycket försiktigt med viktökningar för överkroppen.

Kände som sagt på pressarna att axlarna inte kändes helt hundra. Styrkan den började försvinna när det var dags för axelpressar och jag fick göra som Lou och skrika ”ARNOLD, ARNOLD, ARNOLD” (grattis Arnold). Därefter borde jag kanske packat ihop och gått hem, men envis som en åsna körde jag klart på ren vilja.

Quote:
    Day 1 Upper-Body Pumpday

Flat Dumbbell Press
    29kgx12
    29kgx12
    29kgx12 +rep
    29kgx11 +1rep
    29kgx11 +1rep
    29kgx11 +1rep
    2min vila

Incline Bench Press
    60kgx10 +2 rep
    60kgx8
    50kgx16+2rep
    2min vila

Pulldown Techno +1kg
    86kgx10
    86kgx10
    86kgx10
    86kgx10
    86kgx10
    86kgx10
    1min vila

Prone Row Dumbbells +3.5kg
    32.5kgx10
    32.5kgx8
    32.5kgx8

Shoulderpress Dumbbells,ej ryggstöd
    21.5kgx10 +1rep
    19kgx13 -1rep
    19kgx12 +1rep
    19kgx12+1rep fail

Barbell Curl +0.5kg
    37.5kgx10
    37.5kgx10
    37.5kgx10
    37.5kgx9 +1rep
    37.5kgx9 +1rep

Superset

Tricepsexstension incline
    15kgx10 +2rep
    15kgx10 +2rep
    15kgx10 +2rep
    15kgx10 +2rep
    15kgx10 +2rep
    1min vila

Lateral Raise
    3 lätta set

Nu sitter jag och tröstar mig med en protein-milkshake och glor på lite simning. Det är helt fantastiskt hur snabbt dessa människor simmar. Man förstår det egentligen inte om man inte själv testar att simma lite på tid.

Imorrn är jag ledig (det behövs) och då är det dom små benen som ska plågas.

Nu får du plocka fram den berömda träningskänslan och köra efter vad kroppen säger ett tag. Den verkar ge rätt tydliga
    signaler. Det blir rejält med kilon som du pressar sett över hela passet. Tiorna är fortfarande de lurigaste i det här
    programmet.

Imorgon ger vi oss på benen som sagt.

Japp jag ska gå in i en fysiskt känslomässig fas nu, and feel the groove så att säga. btw nu är jag tillbaka på 40cm runt armarna på en bra dag, bara 5cm kvar nu ; – )

Grattis till armmåttet och välkommen tillbaka till 40-klubben.

Viewing 15 posts - 211 through 225 (of 369 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.