Gobers Power Pump Training 2

Home Forums Dagböcker Gobers Power Pump Training 2

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 226 through 240 (of 369 total)
  • Author

40cm säger du, var tvungen att gå och mäta min arm nu bara för att… Trumvivel… 37cm (bara ben och muckler, hehe)

Lycka till på benpasset imorgon då, bägge 2 givetvis. Det blir säkerligen intressant läsning efteråt vilket jag ser fram emot.

Angående överkroppen och rädslan för överbelastning, blir det att ligga kvar på samma vikter eller kan det tänkas bli något lättsammare reloadpass framöver, kanske tom en vilovecka?? Hur brukar du göra?

Sovmorgon till klockan 11, riktigt skönt då jag sällan kan sova så länge, det behövdes nog.

Quote:
    Day 2 Lower-Body Max strength

Legpress +5kg
    170kgx6
    170kgx6
    170kgx6
    170kgx6
    170kgx6
    170kgx6 snortungt
    1.5min vila

Straight Deadlift Smith
    80kgx8
    90kgx6
    100kgx6
    105kgx6

1-2min vila

Lunges
    40kg sammanlagd vikt
    x7 +1rep
    x7 +1rep
    x7 +1rep
    x7 +1rep
    x7 +1rep avled
    30sek vila

Leg extension
    81kgx6
    71kgx9
    71kgx8
    71kgx8
    1min vila

Legcurl
    37.5kgx8 +1rep
    37.5kgx7 +1rep
    37.5kgx6
    1min vila

Vadpress +5kg
    75kgx12
    75kgx10
    75kgx8
    75kgx8

30sek vila

Mage 3 set

Skönt att få sova ut lite, hade gott om energi till träningen. Men nu är nog smekmånaden slut även på benträningen. Benpressen var riktigt tung så det blir nog inte fler 5kilos höjningar..kanske. Gående utfall är nu brutalt, pulsen går på högvarv efter några set och man pustar och frustar som en galning.

Dagens post-meal blev en gyrostallrik med pommes. Var väl inte så gott som jag hoppats på, mätt blev man dock.

Jaha! hästhoppning? inte så upphetsande men ett silver blev det. Nästa pass blir nog på fredag kväll då jag jobbar sen kväll på torsdag. Jag längtar något fruktansvärt efter semester nu.

waco3000 wrote:
    40cm säger du, var tvungen att gå och mäta min arm nu bara för att… Trumvivel… 37cm (bara ben och muckler, hehe)

Lycka till på benpasset imorgon då, bägge 2 givetvis. Det blir säkerligen intressant läsning efteråt vilket jag ser fram emot.

Angående överkroppen och rädslan för överbelastning, blir det att ligga kvar på samma vikter eller kan det tänkas bli något lättsammare reloadpass framöver, kanske tom en vilovecka?? Hur brukar du göra?

Vad f*n säger du? jaja du går väl om mig snart då…suck!

Jag kommer vara försiktig med höjningar nu, inte gå över 10rep på överkroppen och hålla mig från fail (försöka). Jag går på semester v34 och då blir det lite lugnt med träningen ett tag.

Bra jobbat på gymmet idag!

Jag brukar nästan alltid sova till 10:30, 11:00. Men det är för att man kommer i säng 3, 4 på morgonen…

Lyssnade på hästhoppningen i P4 i bilen. Roligt med silver. Men ännu roligare var kommentatorn, som inte alls var glad.
    Sjukt besviken och upprepade sig angående det där sista hindret som en gammal LP som hakat upp sig. Riktigt
    underhållande.

Nu laddar vi inför veckans sista överkroppspass.

Gettodachoppa wrote:
    Bra jobbat på gymmet idag!

Jag brukar nästan alltid sova till 10:30, 11:00. Men det är för att man kommer i säng 3, 4 på morgonen…

Lyssnade på hästhoppningen i P4 i bilen. Roligt med silver. Men ännu roligare var kommentatorn, som inte alls var glad.
    Sjukt besviken och upprepade sig angående det där sista hindret som en gammal LP som hakat upp sig. Riktigt
    underhållande.

Nu laddar vi inför veckans sista överkroppspass.

Då var man mer upphetsade i tv, där grät kommentatorerna en skvätt.

Glömde nämna en sak i förra inlägget, har funderat på att köpa Fat Gripz. Ingen aning om det är något att ha men skulle vara intressant att testa i några övningar för effekten på underarmar som jag vägrar träna separat då det är så otroligt tråkigt.

Har testat fat grips på gymmet. Styrkelyftarna brukar köra med dem. Jag curlade en 20-kiloshantel och den kändes som
    30, 35 kg. Testa och se, det kan nog vara något för underarmarna, helt klart.

Gettodachoppa wrote:
    Har testat fat grips på gymmet. Styrkelyftarna brukar köra med dem. Jag curlade en 20-kiloshantel och den kändes som
    30, 35 kg. Testa och se, det kan nog vara något för underarmarna, helt klart.

Det låter jobbigt, får nog bli ett par att testa då jag kan få tag på ett par relativt billigt.

Ett lite djupare inlägg får avsluta denna dagens dagboksskrivande. Jag gnäller mycket i min dagbok, det är i-landsproblem hit och dit om småkrämpor, för lite sömn och dålig dag på jobb. Men jag vill klargöra att det mesta är med glimten i ögat och att jag för det mesta är en glad och positiv prick.

För 7-8år sedan blev jag med i ett forum där jag träffade många fina ”internet vänner” från hela världen, blev till och med en liten kärlekshistoria, kort men trevlig ;- ) På den tiden jag blev medlem där sysslade jag med mycket kreativa grejer och precis som de flesta andra på den brädan. En amerikansk kille som jag hade och fortfarande har kontakt med har jag följt från att han flytt från sin galna fanatiskt religiösa familj, varit hemlös och bott i sin bil i LA medan han hankade sig fram genom att plåta vänner och bekantas barn till att slutligen tagit sig till NYC där han startat upp en karriär som modefotograf vilket börjat gå riktigt bra på sistone.

Jag har inte träffat honom då vi rest om varandra när vi varit utomlands, tex förra året då jag var i NYC. Men jag ser trots det honom som en slags polare och blev ganska bestört när han berättade att han efter att ha svimmat av några gånger fått reda på att han har cancer. Cancer som spridit sig och attackerat lungor, organ, slingrat sig runt artärer (vilket fått honom att svimma). Inte nog med detta saknar han likt så många andra i the land of opportunity. Det finns en slags ansökan man kan göra som täcker en del av de skyhöga räkningar som kommer av den vård man givetvis måste ha för att överleva men han blev först nekad denna. Det ser dock ut som att det kommer lösa sig. Men som egen företagare är man fucked då man inte får ut en försäkring till hyra mat osv.

En nära vän satte upp en donationsite och tillsammans har vi spridit denna och på bara några dagar fått ihop nästan 10000 dollar (målet är 30000) som ska täcka tak över huvudet, mat osv då han behöver vårdas i minst ett år gissningsvis. Bla har Adi Granow som tecknar för Marvel (designat Ironmans dräkt osv) erbjöd sig att göra teckningar gratis till de som donerade en viss summa osv. Det är så härligt att se människors godhet, folk som skänker till någon man aldrig ens hört talas om.

Nåja, vad har nu detta med min träning att göra? Ja egentligen inget mer än att man vid dessa tillfällen alltid uppskattar det lilla och släpper alla småsaker som är så oväsentliga. Med det sagt har vi alla givetvis rätt att gnälla lite över både det ena och det andra, men man bör ju alltid komma ihåg att det mesta löser sig och det kunde alltid varit värre. Denna kille är också så sjukt stark och positiv att jag är säker på att han kommer klara detta, vilket är en inspiration även för mig och de mål jag har i livet och framtiden.

nåja, må väl : – )

Va f*n Phelps missade guldet!

Gober wrote:
    Japp jag ska gå in i en fysiskt känslomässig fas nu, and feel the groove så att säga. btw nu är jag tillbaka på 40cm runt armarna på en bra dag, bara 5cm kvar nu ; – )

Jag har 4 cm kvar! :)
    Men det börjar ju på rätt siffra för oss båda nu iaf. :)

^^ jasså? Ja då får vi kämpa på mot vårt mål ihop :-)

Lätt smärta i mitt knä, känns som det skvalpar runt lite vätska i det. Inbillar kanske mig men får vara vaksam på det.

Lät som en trevligt forum det där du hängde på för några år sedan. Och visst är det så att det är lätt att gnälla över
    småsaker. Men det är ju inte så att det är lika allvarligt menat som om något som är tråkigt på riktigt skulle inträffa. Ibland
    gnyr man bara för att få ur sig det helt enkelt. Sen finns det folk som i princip livnär sig på att gnälla. De ska man passa sig för.

Är det något skurgumsknä-aktigt, eller?

Ja lite griniga gamla gubbar light måste man få vara ibland. Men det gäller att inte kliva över och bli bitter, sådana stöter man ju på ibland och dom kan verkligen suga livsglädjen ur ett helt rum, hehe.

Vet inte vad det var med mitt knä, lite överansträngt bara, känns bra idag.

Och på tal om inget annat är jag halvdöd på väg hem från jobb och tänker bannemig slå till med en pizza idag. Internet la av igår, fiber som funkar fint sedan vi fick det för två månader sedan. Verkar inte hitta ip-adress eller något för nätverket ser man iaf. Ingen surf och ingen tv alltså, Its the end of the world! Och support stänger 20…nåja.

PUH!

Quote:
    Day 5: Upper-body Max Strength

Flat Dumbbell Press
    39.5kgx5 +1rep
    39.5kgx5 +1rep
    34.5kgx8+1rep
    34.5kgx8+1rep

Incline Dumbbell Press
    34.5×4 +2kg
    32.5kgx6

Weighted Chinups
    +17.5kgx6 +1rep
    +17.5kgx5 +1rep
    +17.5kgx4 +1rep

Shoulderpress Machine +2.5kg
    80kgx6
    80kgx6
    80kgx6
    80kgx6

Low Row machine +5kg
    100kgx6
    100kgx6
    100kgx6
    100kgx6

Barbell Curl +1kg
    43kg
    x6
    x6
    x6
    x5
    x5

Superset

Triceps extension dumbbells Incline
    +1.5kg
    16.5kgx6
    16.5kgx5
    15kgx9 +1rep
    15kgx9+1rep
    15kgx8

Lateral raise & baksida axlar
    Superset
    10kgx15/15
    10kgx10/10
    10kgx8/8

Detta var dagens pass. Det kan man väl inte klaga på. Problemet på pressarna är att det är ett stort gap mellan 39.5kg och 34.5kg vilket leder till att det inte blir lågrep på hälften av mina set. Men det finns inget alternativ då jag inte vill gå under 5 rep. Nåja förr eller senare ska jag väl kunna köra alla set med de tyngre hantlarna.

I övrigt ett bra pass med goa ökningar (trots att jag inte skulle öka, men det kändes okej).

Helt slut när jag var klar och min t-shirt får symbolisera känslan i slutet på passet.

Har du lagt upp det så att du kör incline-bänken under högrepsen?

Gettodachoppa wrote:
    Har du lagt upp det så att du kör incline-bänken under högrepsen?

Så är det. Tycker du kanske jag borde kasta om på ordningen?

Viewing 15 posts - 226 through 240 (of 369 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.