Gobers Power Pump Training 2

Home Forums Dagböcker Gobers Power Pump Training 2

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 241 through 255 (of 369 total)
  • Author

Näe, ser bra ut tycker jag. Nästan 40 kg i hantelpressarna… mysigt.

En timmes sömn blev det i natt….Grannarna hade fest på innergården. En brutal arbetsdag på det och sedan var det dags för träning.

Quote:
    Day 6 Lower-Body pumpday

Legpress +5kg
    120kgx10
    120kgx10
    120kgx10
    120kgx10
    120kgx10
    120kgx10
    120kgx10
    120kgx10
    1-2min vila

Leg Extensions
    35kgx20
    35kgx20
    35kgx20
    35kgx20
    35kgx20+3rep
    35kgx20 +4rep
    1-1.5min vila

Leg Curls
    22.5kgx20
    22.5kgx15 +2rep
    2min vila

Raka mark
    60kgx10
    60kgx10

Vadpress
    60kgx20
    65kgx12
    70kgx8
    65kgx10
    60kgx12
    40kgx20

Mkt kort vila

Schyst pass! Vet dock inte varför jag la in dom där raka marken som inte ska vara med i pumppasset. Nåja förutom det gick det som på räls.

Mätte vaderna häromdagen och till min fasa verkar det inte hända ett skit. Lider väl av Wolf-syndromet. Men jag kör på som jag gör nu och hoppas på att man ska lägga på sig lite massa på vaderna, det är ju trots allt en av de snyggare musklerna, ja om man nu har några alltså…

Idag blev jag påmind om vilken gubbe man börjar bli. Stod i min lokala butik och skulle välja min ekologiska nötfärs när jag såg att tjejen som jobbade där lät ett paket lammfärs ligga kvar efter en liten inspektion, färsen såg ut som något som legat framme i solen några timmar. Jag kunde inte låta bli att lite försiktigt påpeka att det nog hade gått hål i plasten så köttet börjat ruttna. I samma butik har jag hjälpt personalen att upptäcka/ta fast fler tjuvar än jag kan räkna på en hand (lärt mig känna igen snattare på mils avstånd från jobb). Det är inget jag gör för att verka som bror duktig eller dylikt, känns bara som rätt grej att göra om man nu ser något. Men nog är det gubbvarning, fast så länge man inte börjar skrika på ungdomar som hittar på oskyldiga småbus så är det väl lugnt?

Denna afton är man gräsänkling och då blir det lite tacos och glass till efterrätt. På måndag blir det förmodligen pass 1, överkropp pumpday.

Gettodachoppa wrote:

Tack kompis! Visst är det mysigt. Nästa steg i hantlarna är 42kg och jag hoppas kunna köra med dom i vinter.

Gober wrote:
    En timmes sömn blev det i natt….Grannarna hade fest på innergården. En brutal arbetsdag på det och sedan var det dags för träning.

Quote:
    Day 6 Lower-Body pumpday

Legpress +5kg
    120kgx10
    120kgx10
    120kgx10
    120kgx10
    120kgx10
    120kgx10
    120kgx10
    120kgx10
    1-2min vila

Leg Extensions
    35kgx20
    35kgx20
    35kgx20
    35kgx20
    35kgx20+3rep
    35kgx20 +4rep
    1-1.5min vila

Leg Curls
    22.5kgx20
    22.5kgx15 +2rep
    2min vila

Raka mark
    60kgx10
    60kgx10

Vadpress
    60kgx20
    65kgx12
    70kgx8
    65kgx10
    60kgx12
    40kgx20

Mkt kort vila

Schyst pass! Vet dock inte varför jag la in dom där raka marken som inte ska vara med i pumppasset. Nåja förutom det gick det som på räls.

Mätte vaderna häromdagen och till min fasa verkar det inte hända ett skit. Lider väl av Wolf-syndromet. Men jag kör på som jag gör nu och hoppas på att man ska lägga på sig lite massa på vaderna, det är ju trots allt en av de snyggare musklerna, ja om man nu har några alltså…

Idag blev jag påmind om vilken gubbe man börjar bli. Stod i min lokala butik och skulle välja min ekologiska nötfärs när jag såg att tjejen som jobbade där lät ett paket lammfärs ligga kvar efter en liten inspektion, färsen såg ut som något som legat framme i solen några timmar. Jag kunde inte låta bli att lite försiktigt påpeka att det nog hade gått hål i plasten så köttet börjat ruttna. I samma butik har jag hjälpt personalen att upptäcka/ta fast fler tjuvar än jag kan räkna på en hand (lärt mig känna igen snattare på mils avstånd från jobb). Det är inget jag gör för att verka som bror duktig eller dylikt, känns bara som rätt grej att göra om man nu ser något. Men nog är det gubbvarning, fast så länge man inte börjar skrika på ungdomar som hittar på oskyldiga småbus så är det väl lugnt?

Ja å börjar stå å smyga bakom gardinerna i fönstret på tidiga mornar osv, då är det nog lugnt…..ha ha ha ……;-)

Denna afton är man gräsänkling och då blir det lite tacos och glass till efterrätt. På måndag blir det förmodligen pass 1, överkropp pumpday.

Gettodachoppa wrote:

Tack kompis! Visst är det mysigt. Nästa steg i hantlarna är 42kg och jag hoppas kunna köra med dom i vinter.

Gobbe, du som har erfarenhet av butik. Varför har köttfärsen ofta en brun ”kärna”, fast den ser helt fräsch ut utanpå? Tycker
    det är rätt så osmakligt, men antagligen helt ofarligt.

Gettodachoppa wrote:
    Gobbe, du som har erfarenhet av butik. Varför har köttfärsen ofta en brun ”kärna”, fast den ser helt fräsch ut utanpå? Tycker
    det är rätt så osmakligt, men antagligen helt ofarligt.

Vi kan kalla det syrebrist, det är helt enkelt att köttet i mitten inte kommit i kontakt med syre. Det är alltså inget farligt alls. Är köttet brunt utanpå bör man dock vara lite försiktig för det kan ju då ha gått hål på vakumpaketet och förruttnelsen kan då ha börjat. Det luktar man dock.

På tal om färs, såg idag att tjejen på Coop hade lagt tillbaka den gråa lammfärsen efter jag gått därifrån, vilken fräck jäkel, hehe.

Dagens tips som jag själv inte sett ännu men ska se ikväll.

http://www.svtplay.se/video/174805/mannen-fran-jupiter

^^Dokumentären var mycket gripande.

Då var ännu ett pass avklarat.

Quote:
    Day 1 Upper-Body Pumpday

Flat Dumbbell Press
    32.5kgx10 +3.5kg
    32.5kgx10 +3.5kg
    32.5kgx9 +3.5kg
    29kgx11
    29kgx11
    29kgx10 -1rep
    2min vila

Incline Bench Press
    60kgx10
    60kgx9+1rep
    50kgx16
    2min vila

Pulldown Techno +1.5kg
    87.5kgx10
    87.5kgx10
    87.5kgx10
    87.5kgx10
    87.5kgx10
    87.5kgx10 fail
    1min vila

Prone Row Dumbbells
    29kgx14
    29kgx13
    29kgx12

Shoulderpress Dumbbells
    21.5kgx10
    21.5kgx10 +2.5kg
    21.5kgx10 +2.5kg

Barbell Curl
    37.5kgx10
    37.5kgx10
    37.5kgx10
    37.5kgx10 +1rep
    37.5kgx10 +1rep fail

Superset

Tricepsexstension incline
    15kgx12 +2rep
    15kgx12 +2rep
    15kgx12 +2rep
    15kgx12 +2rep
    15kgx12 +2rep fail
    1min vila

Lateral Raise
    3 lätta set 9kg

Ännu ett pass som får kallas för lyckat. Problemet med nacken kvarstår dock och jag har nu haft mer eller mindre halvt nackspärr i flera veckor.

Annars flöt allt på fint men krafterna började verkligen sina under armträningen.

Jag gjorde en vikt-check idag. Förr viktkollen gjorde jag den 26e och sedan dess har jag ökat 0,4kg. Helt okej med tanke på att jag inte räknar kalorier överhuvudtaget. Ska dock försöka börja med det snart….eller så väntar jag till efter semestern.

Jag avslutar med dagens post-meal. Förskräckligt jag vet…..

grymt fina set du bockar av pass för pass!måste säga att en övergång till arnolds advanced program efter du är klar med detta program borde bli både flytande och problemfritt,då upplägget muskelgruppvis+setmängd är ganska lika…bara en iaktagelse och tanke från en annan

hehehe måste försöka få både dej och den gode Getto att smaka på lite Arnold:-)!övrigt tycker jag att du skall skippa kcalräkning tills semestern är slut,är iallefall vad jag tänker göra:-)denna vecka kvar för moi!såg riktigt gott ut det där,synd att min lilla stad inte får sådan godmats kedja,tyvärr bara donken här uppe:-/

Galten wrote:
    grymt fina set du bockar av pass för pass!måste säga att en övergång till arnolds advanced program efter du är klar med detta program borde bli både flytande och problemfritt,då upplägget muskelgruppvis+setmängd är ganska lika…bara en iaktagelse och tanke från en annan

hehehe måste försöka få både dej och den gode Getto att smaka på lite Arnold:-)!övrigt tycker jag att du skall skippa kcalräkning tills semestern är slut,är iallefall vad jag tänker göra:-)denna vecka kvar för moi!såg riktigt gott ut det där,synd att min lilla stad inte får sådan godmats kedja,tyvärr bara donken här uppe:-/

Jodå märker nog hur du försöker hjärntvätta oss att gå över to the dark side! Frå se vad som händer efter jag känner att jag är klar med detta upplägg men det kommer jag nog köra året ut faktiskt : – )

Ja alltså på semestern skiter jag totalt i vad jag äter, tanken var att börja räkna nu men det är ju bara två veckor kvar till semester så knappt lönt.

Burgaren är eget bygge från BK, 5 burgare och 1.5 bröd hehe.

helt i min smak!brukar beställa 8 små hamburgare fast bara en med bröd från donken,smakar faktiskt riktigt nice:-)

Bra pass där och grymma axelpressar.

Jag börjar mer och mer bli sugen på att lägga mig på balans kalorimässigt då jag körde 50 gram pasta till laxen idag och märkte stor skillnad på passet bara där. Eller lägga mig på viktökning med 0,25 kg per vecka max. LÄNGTAR till jag får äta lite mer :-)

^^Secret, det är ju bygga och bli starkare som är det roliga. För att det ska fungera så måste man ju äta ordentligt så jag förstår din längtan.

Quote:
    Day 3 Lower-Body Max strength

Legpress +2.5kg
    172.5kgx6
    172.5kgx6
    172.5kgx6
    172.5kgx6
    172.5kgx6
    172.5kgx6
    1.5min vila

Straight Deadlift Dumbbells
    Vikt per hantel
    25kgx8
    32.5kgx6
    32.5kgx6
    32.5kgx6

1-2min vila

Lunges
    40kg sammanlagd vikt
    x8 +1rep
    x8 +1rep
    x8 +1rep
    x8 +1rep
    x8 +1rep
    30sek vila

Leg extension squeeeeze +4kg
    75kgx8
    75kgx8
    75kgx8
    75kgx6
    1min vila

Legcurl +2.5kg
    40kgx6
    40kgx6
    40kgx5 fail
    1min vila

Vadpress +5kg
    80kgx10
    80kgx10
    80kgx8
    80kgx8
    30sek vila

Mage 3 set

Jodå detta var ett mycket lyckat pass. Finns inget att anmärka på. Eller just det, jag säger hejdå till vanliga raka mark och säger hej till raka mark med hantlar. Får sådan fantastisk kontakt där, mycket bra övning.

Själv har jag nog fastnat i det asiatiska träsket och har ätit mina postmeal på thairestaurang två dagar i rad. Och igår bestämde jag mig för att testa att göra egen biff med bambu från grunden. Ja utan bambu då eftersom det inte fanns någon i butiken. Det blev dock mycket gott, faktiskt godare än någon jag ätit ute om jag får säga det själv. I morgon blir det tung överkropp och det ser jag fram emot.

nice med riktiga burgare,,,å då menar jag köttet å sallad å allt utom brödet då.om man inte fixat ett eget bröd fullt med fibrer!

Yo!

Quote:
    Day 5: Upper-body Max Strength

Flat Dumbbell Press
    39.5kgx5
    39.5kgx3 -2rep
    39.5kgx4 +5kg
    34.5kgx9+1rep

Incline Dumbbell Press
    34.5×5 +1rep
    32.5kgx7 +1rep

Weighted Chinups
    +17.5kgx6
    +17.5kgx6 +1rep fail
    +17.5kgx5 +1rep fail

Shoulderpress Dumbbells
    25kgx6
    27.5kgx6
    27.5kgx6

Low Row machine +1kg
    101kgx6
    101kgx5
    101kgx4
    101kgx4

Barbell Curl +1kg
    43kg
    x6
    x6
    x6
    x6 +1rep
    x6 +1rep

Superset

Triceps extension dumbbells Incline

16.5kgx7 +1rep
    16.5kgx6 +1rep
    15kgx10 +1rep
    15kgx10+1rep
    15kgx10 +2rep

Lateral raise & baksida axlar
    Superset
    10kgx16/16
    10kgx11/11
    10kgx10/10

Pushdown
    30kgx8
    30kgx8

Jovars, inte så dumt detta passet, pressarna var tunga så jag fick psyka upp mig rejält där. Nytt är att jag nu slänger in hantelpress istället för maskin för axlar även på tunga dagarna. Kändes bra och 27.5 var ganska lätt, måste bara vara försiktig när jag slevar upp dom i position.

Försökte slå en biceps men ser ju ut som skit hur man än gör, svårt när man måste hålla i telefonen.

Ser bra ut. Direkt snyggt faktiskt. Och då har jag bara kommenterat ditt ansikte.

Näe, nu lägger vi skämten åt sidan och koncentrerar oss på passet. Det är inte så värst smidigt med det där hoppet i
    hantelstorlek, vilket vi snackar om tidigare. Tänkte om du skulle bränna av fyror istället på 39.5. Antar att femman är fail i
    första set? Vila lite längre mellan seten och testa. Tror du jobbar upp styrkan ganska snabbt.

Hur känner kröppa annars? Axlarna osv? Du verkar kunna ta i under passet ser det ut som. Armar har du kan man konstatera.

Gettodachoppa wrote:
    Ser bra ut. Direkt snyggt faktiskt. Och då har jag bara kommenterat ditt ansikte.

Näe, nu lägger vi skämten åt sidan och koncentrerar oss på passet. Det är inte så värst smidigt med det där hoppet i
    hantelstorlek, vilket vi snackar om tidigare. Tänkte om du skulle bränna av fyror istället på 39.5. Antar att femman är fail i
    första set? Vila lite längre mellan seten och testa. Tror du jobbar upp styrkan ganska snabbt.

Hur känner kröppa annars? Axlarna osv? Du verkar kunna ta i under passet ser det ut som. Armar har du kan man konstatera.

Nej det är inte bra alls med det hoppet. Och nu har jag två alternativ, antingen får jag träna på annat gym där det finns 37,5or, vilket förmodligen inte kommer hända då jag är för lat och oftast tar det närmaste. Alternativ nummer två är att jag gör som du säger och siktar på 4 set fyror där jag vilar så länge jag behöver vilket kanske kan bli upp mot 3-4min i sista set. Det blir nog bra.

Kroppen känns bra, axlarna kan knirra till lite smått ibland men absolut inga smärtor osv. Jag får väl dock säga att jag inte alltid känner mig 100% utvilad innan nästa pass, men det är nog mycket pga jobb som det varit ganska mycket av.

Känner mig ganska stark i axlarna, tror det var bra att köra maskin ett tag, bygga upp styrka utan risk för skador (då en friviktsmaskin är ganska säker) och nu känns det riktigt stabilt med hantlarna. Tror jag kan komma upp i rätt bra vikter där framöver om axlarna inte bråkar. Ska ta och filma axelpressar någon dag så man kan se om det ser bra ut.

Jag tycker mig nu faktiskt ha växt lite, arbetskläderna har börjat strama åt lite runt armar och axlar och jag har fått lite kommentarer. Jag väljer att vara positiv och tro att detta upplägg faktiskt gett upphov till några gram nya muskler.

Ja nu fick du väl mer information än vad du bad om, men det bjuder jag på.

Kan för övrigt berätta att jag hamnat i något slags träsk när det gäller mat, ur det inte köpemat så är det som idag färdiggrillad kycklingfilé, ris och pulversås. Nåja mat som mat och protein som protein :-)

Viewing 15 posts - 241 through 255 (of 369 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.