Gobers Power Pump Training 2

Home Forums Dagböcker Gobers Power Pump Training 2

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 286 through 300 (of 369 total)
  • Author

Njut nu! En haloumi och ett helrör ouzo per kväll.

Hejsan!

Nu är jag tillbaka på den sjunkande skutan vi kallar Body. Kom hem i torsdags efter en härlig vecka. Det var väldigt varmt, runt 38 grader hela veckan förutom en dag då det var 42. Till vår förskräckelse fanns det inte AC på hotellet vilket vi inte visste om i förhand och första natten var helt fruktansvärd. Men sedan sov vi med dörren öppen så det blev tvärdrag, det var en sådan liten lugn ö så det verkade helt lugnt att sova med öppen dörr, varken jag eller tjejen blev antastade (vad vi märkte) på natten.

Det var helt fantastiska stränder och det lugnaste resmål jag någonsin varit på. Lite för lugnt efter någon dag så vi bestämde oss för att hyra moped. Med ett monster på 50CC begav vi oss upp i bergen flera hundra meter upp på smala snirkliga vägar ibland utan vägräcke. Själv har jag aldrig kört en sådan där scooter innan eftersom i min ungdom körde man antingen en cross typ Yamaha DT (om man hade pengar) eller någon oldschool typ Puch Nevada (om man var lite fattigare som jag). Men tydligen så tar det ca 200m för dessa scooters att stanna vilket inte var så optimalt i nedförsbacke på ett berg, svetten rann och tjejens fingrar borrade sig in i mina magrutor (lovehandles om man ska vara ärlig) men roligt var det….ja fram till sista dagen vi hade moppen. Då befann vi oss på en strand 1.5timmar hemifrån när det blåste upp till storm och då ska man veta att grekerna är inga mesar som lägger ribban för storm så lågt som vi gör här i Sverige, nej det blåste rejält. Nu vet jag inte vad en 50cc väger men inte tillräckligt för att köra under dessa omständigheter iaf. Ja det blev en tur att minnas, under några skräckfyllda stunder under den 2tim långa färden trodde jag vår stund var kommen, mina händer hade smält fast i handtagen i ren skräck. Självfallet satt tjejen där bak och filmade med en hand och höll fast sig för livet med andra handen medan moppen höll på att flyga iväg. Ska klippa ihop en film och lägga upp sedan, lär dock inte ge rättvisa åt verkligheten.

Nåja, som sagt mopedäventyr och snorkling är det vi ägnat åt oss, och kosten då? ja väldigt mycket färsk fisk, hela friterade småfiskar, pappegojefisk osv. Några liter tzatsiki, några kg fetaost och en och annan öl och ouzo slank ner. Vikten låg på samma som innan jag åkte så jag bytte väl ut kreatinvätskan som är borta mot salt i maten och massa grekiskt bröd vätska.

Idag vaknade jag vid 8, stack ner och handlade lite, fixade lite i köket och gjorde pannkakor. Lite film till det sen skulle jag sova lite middag vilket blev till 16:00…vad i hela…?!

Därefter dags att köra ett pass. Vi kan ju säga som så att passet varade i ca 15-20min och jag orkade tex köra 2 set hantelpress på 20kg och 10 rep….he he…..Men jag hoppas vara tillbaka om en vecka eller så.

Ja det blev nästan en roman idag. Nu är det snart dags för indisk restaurang och därefter Batman (trots att många inte gillat den)

Godkväll.

Lät spännande och farligt med stormen och mopedturen.

Och ett rejält hardcore-pass där också.

Låter så jäkla gött, helt enkelt. Lite väl varmt kanske för min smak. Gött med lite i-landsturism med låga priser och misär (vägräckena) med mera också?

Du är snart back in B bro. Ciao!

^^tjena tjena grabbar! Jo jag hoppas jag är igång igen om en vecka eller så. Just nu är det jobbigaste att få igång aptiten. När jag varken tränar eller jobbar så är min aptit inte mycket att snacka om, det är natt och dag jämfört med när jag är fysiskt aktiv.

Idag körde jag iaf ett pass och det var betydligt lättare än i lördags.

Quote:
    Deload no fail

Dumbbell press, no fail
    25kgx10
    25kgx10
    25kgx10
    25kgx10
    25kgx10
    25kgx10
    25kgx10
    25kgx10

Shoulderpress dumbbell, no fail
    21.5kgx8
    21.5kgx8

pull down no fail
    80kgx10
    80kgx10
    80kgx10
    80kgx10
    80kgx10
    80kgx10

Vertical row no fail
    50kgx12
    50kgx12
    50kgx12

Curl+tricepsextension dumbbells superset

15kgx10
    15kgx10
    15kgx10
    /
    10kgx20
    10kgx15
    10kgx15

Lateral Raise
    10kgx10
    10kgx10

Kör vidare denna vecka med lite deload-träning för att komma igång. Nu blir det fika på stan.

Ser ut som en bra genomkörare för att kicka igång semesterkroppen.

Är du helt frisk nu?

Gettodachoppa wrote:
    Ser ut som en bra genomkörare för att kicka igång semesterkroppen.

Är du helt frisk nu?

jadå för sjutton, jag blev frisk innan vi åkte till Grekland. Nu handlar det mest om att komma igång. Jag tappar i styrka så sjukt snabbt när jag inte tränar och äter lite dåligt. Men det brukar ju som sagt ta runt en vecka sedan är man igång för fullt igen.

Kört igång med lite klassisk doping nu, köttfärsås 8)

Jag förstår. Ah, den gamla trotjänaren, köttfärssås. Ska börja med den jag med nu när jobbet drar igång.
    Är inne i en kokt potatis-period. Blir nog ett 10-tal knölar om dagen, vilket ger fint tryck på gymmet.

Jaha, kör du ben imorgon, eller?

Hahahahaha, klassisk doping :D

Hoppas du kommer in i det snabbt och fortsätter lägga på dig kvalitetsmassa, du verkade ju vara inne i ett bra ”flow” innan sjukdomarna.. :)

Gettodachoppa wrote:
    Jag förstår. Ah, den gamla trotjänaren, köttfärssås. Ska börja med den jag med nu när jobbet drar igång.
    Är inne i en kokt potatis-period. Blir nog ett 10-tal knölar om dagen, vilket ger fint tryck på gymmet.

Jaha, kör du ben imorgon, eller?

Knölar är inte dumt, snart är det fullt ös på vinterknölen som jag faktiskt föredrar då den har så många möjligheter. Som mos tex, oj oj!

Japp lite ben tänkte jag köra igenom, det har jag inte kört sedan innan sjukdomen så det lär bli väldigt lugnt.

kuulan wrote:
    Hahahahaha, klassisk doping :D

Hoppas du kommer in i det snabbt och fortsätter lägga på dig kvalitetsmassa, du verkade ju vara inne i ett bra ”flow” innan sjukdomarna.. :)

Hej kulan!

Ja det var ett grymt flow, men man måste räkna med att det blir någon nedförsbacke någon gång under året. Men nu är det ju snart höst och då finns inte mycket annat att göra än att köra på hårt i gymmet.

Hoppas det flyter på bra för dig med.

Jag har stora nyheter, jag ska inte sluta träna men nästan. Tanken är att jag nu ska köra ett upplägg där jag enbart tränar halva kroppen, alltså halva sidan. Bestämde mig för att köra vänstersidan då den redan är lite före höger.
    [img=http://www.girleatsbike.com/wp-content/uploads/2011/09/lady_in_the_water__freddy_rodriguez.jpg]Nej jag skojade bara lite. Nåväl! nu börjar jag komma igång igen, kändes riktigt bra idag och jag fick hålla tillbaka för att inte köra för hårt och tungt. Det var bara brösten som kändes ganska klena fortfarande men det är alltid där jag tappar mest styrka vid uppehåll.

Quote:
    preparation session

Dumbbell press, no fail
    32.5kgx4
    34.5kgx6
    34.5kgx6

Pull down, no fail
    90kgx6
    90kgx8
    90kgx8

Vertical row, no fail
    65kgx8
    70kgx8
    70kgx8

Shoulderpress dumbbells, no fail
    25kgx8
    25kgx8
    25kgx8

Dumbbellcurl + tricepsextension db

19kgx8
    19kgx7
    19kgx7
    /Superset
    12.5kgx12
    12.5kgx10
    12.5kgx10

Lateral raise
    10kgx20
    10kgx15

Legextension, deload
    3 set

Legcurl, deload
    3 set

Incline press
    50kgx8
    50kgx12

Ganska bra pass, har ju bara vilat en dag. Egentligen var det ben på schemat men jag vågade bara köra lite lätta set på mesövningar då det var så längesedan jag körde ben nu. Vill helst kunna gå imorrn.

Blev lite förvånad över styrkan i axlarna men det är ju bara kul. Nu börjar kroppen fyllas ut lite igen då jag sakta men säkert börjar få igång lite aptit igen.

Blir väl någon form av helkroppspass på lördag kanske. På måndag är det dags att gå tillbaka till mitt dead end boring jobb :/ men ska man se något positivt i det så är det ju bra att få lite rutiner i vardagen igen.

jaha ja…vila tid börjar att ta slut snart?

jag märker att du är bra på att hantera data också. å du spelar….tv spel.

bra att du har träning på gym då.

men men,bara bita ihop å kötta på,det är vi alla tvungna att göra……;-)
    PS:ang photo shoppat,,….kranbilden där. den fick jag se redan -08 på utbildningen jag gjorde då,kranutbildning. varför skriver du att det är gjort så ?…..
    Jag fick se bild då på ,först en bil som skulle krana upp en annan bil,sen välte den i vattnet,varpå en till kranbil fick komma å kran,men den gjorde också,felberäkning å välte….lol
    men men,kanske det är fejk då?…………
    hur kan man se om det är redigerat?

ja ja nog nu….hej svejs gobbe….;-)

Tjena hulk! Jo nu är det snart tillbaka till den bistra verkligheten, hehe.

Den sista bilden på den gröna kranbilen är bekräftad som fejk, finns lite större bilder där det syns rätt tydligt. Men den har cirkulerat runt på nätet i många år. Första kranbilen som åker i sjön är ju dock riktig.

Nej nu vankas det frukost sen över en sväng till danskjävlarna.

Man ser lättast att någonting är konstigt genom att glo på snubbarna som står på kajen på första bilden.
    När lastbilen välter ned i vattnet står de på exakt samma ställe, i samma position. För att inte tala om bilarna i
    bakgrunden. Utöver det så ”ser” bilden ganska fake ut.

[img=http://www.hoax-slayer.com/images/crane-tip5.jpg][img=http://www.hoax-slayer.com/images/crane-tip9.jpg]

Jo precis där är ju mycket som inte stämmer om man tittar lite närmare. Om man faktiskt lyckades få upp lyftaren förtäljer dock inte storyn?

Viewing 15 posts - 286 through 300 (of 369 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.