Gobers Power Pump Training 2

Home Forums Dagböcker Gobers Power Pump Training 2

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 316 through 330 (of 369 total)
  • Author

Kuulan, ja inget är ju brutet, så mycket vet jag hehe.

Waco, härlig låt det där. Jag ska nog börja strecha handled/underarm när denna skadan blivit bra. Tror jag är lite stel där. Misstänker att det blev irriterat när jag körde hantelcurls och vred leden lite fel.

Jaha! idag har jag varit ledig och ätit sushi till lunch, sedan köpte jag två tv-spel. Därefter snacka jag lite med morsan som haft inbrott i sin lägenhet mitt på ljusa dagen (wtf?) den stackaren.

Förutom det körde jag igenom benen lite, det var sjukligt tungt och jag tog det lugnt.

Benpress
    4 set 6 rep

Raka mark
    2 set 10 rep

Benspark
    2 set 10 rep

Lårcurl
    2 set 10 rep

Vader
    4 set 10 rep

Inte mycket att rapportera om, nu blir det en burgare med pasta. Imorrn ska jag nog köra överkropp, hoppas armen är lite bättre då.

Upper Body Max

Dumbbell Press
    42kgx1
    39.5kgx3
    34.5kgx6
    34.5kgx6
    34.5kgx6

Incline Benchpress
    65kgx6
    65kgx6

Pull Down
    97.5kgx6
    97.5kgx6
    97.5kgx6
    97.5kgx6

Vertical Row
    80kgx6
    80kgx6
    80kgx6

Shoulderpress Dumbbell
    27.5kgx6
    29.5kgx6
    27.5kgx7

Lateral R sittande
    10kgx16
    10kgx16

Tricepsextension incline rep
    3set

Cablecurl
    2 set

Dum som man är testade man på 42orna idag, gjorde ett rep sen smärtade det till i handleden. Men det var ändå för tungt oavsett. Annars bra pass tycker jag, bra vikter. Känns absolut bättre i handleden nu, bara vanliga curls jag avvaktar med.

Slänger upp en trist film med dåliga vinklar mest för att piffa till dagens inlägg lite.

[youtube=DoPOZBBjCwM]

Tja! Då var det en ny vecka. Mina bekymmer med handleden vill tyvärr inte försvinna. Men nu är jag ledig i 5 dagar så jag hoppas på att det ska hjälpa, är nämligen på jobb jag retar upp skadan hela tiden. Men jag bestämde mig trots allt för att köra på och börja köra igång med programmet på riktigt igen. Körde på ett annat gym idag med lite andra bänkar, maskiner osv.

EDIT, fel pass, återkommer…

Ett riktigt dunderpass får jag säga. Tappade räkningen lite på hantelpressarna men skit i det. Det som går mest framåt just nu är axelpressarna som känns dunderbra.

Fick rätt skön pump i tutorna idag. Testade på lite olika maskiner i slutet bla en dipsmaskin vilket jag aldrig provat, bicepsmaskin med stöd för armbågarna som var riktigt skön och slutligen en maskin för baksida axlar vilket jag alltid önskat mig och den var riktigt bra.

Efter passet tryckte jag i mig en burgare med 4 kött från BK, en gainomax till det. Alltid skoj att stå där och bygga ihop sin egen burgare och folket bredvid undrar om man rymt från psyk när man slänger bröden till burgarna, hehe.

Nu ska jag lira Dead Space 2, solen lyser ju ute så är man inte lika skraj när man lirar detta fasansfulla spel.

Så nu blev det rätt. Dagens pass!

Day 1 upperbody pump (nytt gym)

Dumbbell Press
    32.5kgx10
    30kgx10-11?
    30kgx10-11?
    30kgx10
    30kgx9
    30kgx9

Incline Press Dumbbell
    27.5kgx10
    25kgx11

Pull Down behind neck
    120ibx10
    120ibx12
    120ibx12
    120ibx11
    120ibx10
    120ibx10

Row?
    50kgx12
    50kgx10

Shoulderpress Dumbbell
    22.5kgx15
    22.5kgx13
    22.5kgx9

Dumbbell extension
    15kgx10
    15kgx10
    10kgx15
    10kgx12

BB-curl
    2 set 20rep

Lateral R. Sittande
    10kgx13
    10kgx13

Rear delt machine
    2 set 10 rep

Tjena! körde mitt första riktiga benpass på flera veckor. Det såg ut såhär

Day 2 Lower-Body Max strength

Legpress
    175kgx6
    175kgx6
    175kgx6
    175kgx6
    3min vila

Straight Deadlift Dumbbells
    Vikt per hantel
    25kgx8
    32.5kgx6
    32.5kgx6
    32.5kgx6
    1min vila

Lunges
    40kg sammanlagd vikt
    x8
    x8
    x8

30sek vila

Leg extension
    80kgx6
    80kgx6
    80kgx6
    1min vila

Legcurl
    40kgx4
    40kgx4
    1min vila

Vadpress
    80kgx8
    80kgx12
    80kgx12
    80kgx10
    30sek vila

Plockade bort några set för att inte ta ut mig helt. Men detta lär trots det kännas imorrn, tur man är ledig.

Tänker idag testa att börja föra journal även på Kolo, fortsätter som vanligt här men känner lite för att testa även på kolo.

lunges är en grymt skön övning,den biter som faen:-)jasså du kolo säger du,jo startade en där jag med,men märkte snart att man saknade gänget vi har här och slutade helt sonika att uppdatera där,men vem vet du finner kanske den sidan mer givande en mej så ha d gött och fortsätt som sagt uppdatera här för all del!speciellt mer matbilder efterfrågas;-)

Galten wrote:
    lunges är en grymt skön övning,den biter som faen:-)jasså du kolo säger du,jo startade en där jag med,men märkte snart att man saknade gänget vi har här och slutade helt sonika att uppdatera där,men vem vet du finner kanske den sidan mer givande en mej så ha d gött och fortsätt som sagt uppdatera här för all del!speciellt mer matbilder efterfrågas;-)

Ja lunges är bra skit, jag kör gående och går inte jättedjupt för att aktivera framsida lite extra, men blir alltid en jäkla värk i röven trots det.

Tänkte mest ha kolo som ett litet test och en backup! Jag stannar kvar här som vanligt :-)

gott:-)och snåla inte med matbilderna framöver:-)

Gober wrote:
    Ett riktigt dunderpass får jag säga. Tappade räkningen lite på hantelpressarna men skit i det. Det som går mest framåt just nu är axelpressarna som känns dunderbra.

Härligt!:up:

Edit:
    Musklerna kan inte räkna anyways!;)

Vad har nu hänt med forumet? 90% av ytan är ju reklam, haha.

Jävligt snygg lösning med reklam sådär. Jag älskar det här nya forumet.

Gettodachoppa wrote:
    Jävligt snygg lösning med reklam sådär. Jag älskar det här nya forumet.

Jag antar att detta är det nya fräscha forumet? Alltså reklam måste ju finnas men detta är ju bara löjligt.

Day 4 Upper Body Max

Dumbbell Press, no fail
    39.5kgx4
    39.5kgx4
    34.5kgx6
    34.5kgx6

Incline Benchpress
    70kgx5
    70kgx5

Pull Down
    100kgx6
    100kgx5
    100kgx4
    100kgx4

Vertical Row
    85kgx5
    85kgx5
    85kgx5

Shoulderpress Dumbbells
    29.5kgx6
    29.5kgx6

Lateral R sittande
    10kgx15
    10kgx15
    10kgx12

Tricepsextension incline rep
    25kgx10
    30kgx8
    30kgx6

Barbellcurl
    40kgx10
    45kgx6
    45kgx6

Igår kändes det bra i handleden men fick hoppa in och jobba idag och när det var dags för träning började det givetvis strula vilket hindrade mig lite i hantelpressen. Men i övrigt ett bra pass, lite på gränsen viktmässigt i en del övningar så där får jag stanna upp och öka på repsen.

Lite random men när jag gick hem helt slut i min egen värld med musik i öronen dyker plötsligt en polis upp springades i full fart med piket-utrustning från topp till tå helt ensam. Detta i mitt omtöcknade tillstånd med musiken i lurarna kändes smått surrealistiskt.

Har en fruktansvärd träningsvärk i benen så får se när pumppasset för ben blir av.

Nu börjar det likna nåt. Bra vikter i hantelpressarna för bröst och axlar. Förjäkla envis smärta du dras med i handleden.

Jag kan tycka att det här upplägget är lite väl häftigt för benen faktiskt. Ibland känner jag att vilan blir aningen kort. Kanske
    en vanesak, vad vet jag.

Ps. Är inne i en ond cirkel av alldeles för mycket mat på tallriken. Och ju mer jag äter, desto hungrigare blir jag
    allteftersom. Men nu finns det liksom ingen återvändo.

Gettodachoppa wrote:
    Nu börjar det likna nåt. Bra vikter i hantelpressarna för bröst och axlar. Förjäkla envis smärta du dras med i handleden.

Jag kan tycka att det här upplägget är lite väl häftigt för benen faktiskt. Ibland känner jag att vilan blir aningen kort. Kanske
    en vanesak, vad vet jag.

Ps. Är inne i en ond cirkel av alldeles för mycket mat på tallriken. Och ju mer jag äter, desto hungrigare blir jag
    allteftersom. Men nu finns det liksom ingen återvändo.

Ja tack, har börjat få lite good ol flow igen. Det är bara handleden ska bli bra också, sen jäklar! Nu var det ju förvisso ett tag sedan jag körde benen tungt pga semester osv, men jo det är ganska saftigt för benen. Jag har dragit ner lite på volymen på styrkedagen för tillfälligt både för ben och överkropp.

För mycket mat, jo här har det blivit lite för mycket köpemat osv. Men nej det finns ingen återvändo, nu lägger vi på oss lite vinterspäck. Samtidigt får vi styrka och massa hoppas vi.

Men passa dig för att använda 2l glasslådor till matlåda, det kan bli overkill då ;- )

Viewing 15 posts - 316 through 330 (of 369 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.