Gobers Power Pump Training 2

Home Forums Dagböcker Gobers Power Pump Training 2

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 31 through 45 (of 369 total)
  • Author

Följde din förra tråd regelbundet, även om jag var en av dom som mest läste utan att kommentera. Bra jobbet med deffen där. Kommer troligen att följa även denna tråd då jag gillar din journal. Kör hårt, de kanske kommer nån kommentar när jag har nåt vettigt att tillägga…

Inser att jag inte levererat den cred du förtjänar, efter att ha följt resan relativt passivt. Riktigt Starkt Jobbat.

Dock blir jag lite skrämd av att det verkar vara så stor viktskillnad mellan före-/efter bilden:

[img=http://i48.tinypic.com/4pxj02.jpg]Dina trådar blir så långa så jag kan inte hitta den infon (har dock för mig att jag sett den).

Hursomhelst – riktigt start jobbat, återigen!

Idag var det kvällspass på jobb, körde lite löpträning morgon och när jag kom hem på kvällen. Ätit mycket skit idag och mer blir det, kör på ordentligt lass nu innan jag skärper till mig ordentligt nästa vecka med kosten.

Dagens kost:

1. Frukost blev resterna av köttfärsåsen med pasta.
    2. En macka med skinka och ost.
    3. Ännu mer rester i form av sista köttfärsåsen och pasta.
    4. en liten glass och ett gäng kakor och lite annat snask.
    5. Åt precis två burgare med västerbottenost, hemgjord coleslaw och jalapenos, körde friscos bröd till det. Sjukt gott.
    6. Lite glass och annat gött som intages till Dödligt vapen på tv.

I morgon blir det pumppass för underkropp och en hel del gött att äta.

Goderafton på er.

Mcqueen77 wrote:
    Följde din förra tråd regelbundet, även om jag var en av dom som mest läste utan att kommentera. Bra jobbet med deffen där. Kommer troligen att följa även denna tråd då jag gillar din journal. Kör hårt, de kanske kommer nån kommentar när jag har nåt vettigt att tillägga…

tjena, kul att du kollar in :-) du är så välkommen så.

DonTom wrote:
    Inser att jag inte levererat den cred du förtjänar, efter att ha följt resan relativt passivt. Riktigt Starkt Jobbat.

Dock blir jag lite skrämd av att det verkar vara så stor viktskillnad mellan före-/efter bilden:

Dina trådar blir så långa så jag kan inte hitta den infon (har dock för mig att jag sett den).

Hursomhelst – riktigt start jobbat, återigen!

Tack ska du ha, det blev ca 15kg så ja det är som man brukar säga, man har mer fett än man tror.

Quote:
    Day 6 Lower-body pump. 13:15

Legpress
    80kgx10
    80×10
    80×10
    80×10
    80×10
    80×10
    80×10
    80×10

Leg Extensions
    25kgx20
    25×20
    25×20
    25×20
    25×20
    25×20 Gaaaah!

Leg Curls
    15kgx25 Aaaah!
    15×25 fy f@n!

2min rest

Calves press Smith
    110kgx10
    110×10
    90×15
    70×20

Calves press sitting down
    35kgx15
    25×14

Back extensions & Abs

14:15 60min

Ja vad ska man säga om detta då, man ska alltså behöva svettas på gymmet nu? Visste inte var jag skulle starta med vikterna och det blev kanske lite för lätt på benpressen, men å andra sidan så är det positivt då jag nu satsar till 100% att få bra teknik och kontakt. Satsar på att verkligen gå djupt utan att röra röven.

Bensparken var plågsam ala Tom Platz och vill inte tänka på hur det blir när vikterna ökar lite.

Då var första rundan av Power Pump 2 klar och jag vågar påstå att det kommer bli det roligaste upplägget jag kört.

Har svinat riktigt ordentligt och svält upp ordentligt, tur det inte sätter sig i ansiktet, där är man lika smärt och snygg som vanligt ;-)
    Gjorde ett litet test och körde ett set curls och ett set pushdowns och fick direkt pump, hehe.

Men det ska faktiskt bli skönt att komma igång med striktare kost på måndag, nu har jag fått min vecka av refeed och lite till. I fredags hade jag gått upp ca 1kg sedan måndags morse och lär väl ha gått upp ytterligare 1kg tills imorrn, syns redan att magen slätats ut lite även om ådrorna är lika synliga om inte mer så en hel del vätska har man samlat på sig.

Det som händer med kosten är att jag fortsätter på runt 100kcal i överskott och kommer dra ner lite på fett och inte äta massa bröd på vardagarna. Det kommer nog att räcka för att få till ett bra kostupplägg.

På måndag är det dags för mitt andra pumppass för överkropp och jag längtar redan, därefter blir det ingen träning dagarna i två vilket kommer betyda att jag förmodligen får utesluta lågrepdagen för ben nästa vecka. Detta pga att jag ska iväg på en grej och måste vara utvilad osv. Men därefter rullar det på igen och då kör vi så det rycker och börjar öka på vikterna i passen.

Resten av dagen ska jag bara slappa, äta gott som tex oxfilé oh mos på mandelpotatis. Tänkte kolla på Warrior som jag hört en del bra om.

I morgon ett kort arbetspass därefter hem till min mamma och äta pannbiff med lök och gräddsås, det blir fint det. Alltid gött att sticak hem och få god mat hos morsan.

Husmanskost is da shit som vi säger i staterna. The Warrior var precis den typ av film som jag kategoriskt och envist beslutar mig för att inte se – och när jag sedan ser den fattar jag inte hur jag tänkte. Ett relativt gott betyg alltså.

DonTom wrote:
    Husmanskost is da shit som vi säger i staterna. The Warrior var precis den typ av film som jag kategoriskt och envist beslutar mig för att inte se – och när jag sedan ser den fattar jag inte hur jag tänkte. Ett relativt gott betyg alltså.

Husman är absolut the shit. Jag var också lite negativt inställd till filmen men visste att skådisen som spelar Tommy är bra och Nic Nolte är ju alltid sevärd så jag ville se den trots allt. Den var absolut sevärd om än inget mästerverk.

Nu ligger man här med en mage svullen som ett lik i hudsonfloden. Nu har man fått så det räcker och blir över och längtar nu efter att styra upp kosten igen. Ja förutom att jag kommer äta allt för mycket hos morsan imorrn ;-)

Nu blir det bingen.

Gått upp typ 5kg sedan i måndags……Hoppas verkligen att det är vätska, magen ser helt slät och svampig ut.

Gober wrote:
    Gått upp typ 5kg sedan i måndags……Hoppas verkligen att det är vätska, magen ser helt slät och svampig ut.

Ha ha… Man säger till sig sj att man ska bara äta lite gott ;) Det är vätska så var inte orolig. Pics ? :D

Zoltan Szabo wrote:
    Ha ha… Man säger till sig sj att man ska bara äta lite gott ;) Det är vätska så var inte orolig. Pics ? :D

Skulle ju bara ha något litet gott men det vara visst i 5 dagar med en osmaklig orgie som final fredag och lördag :-P

Ska om jag orkar ta någon bild imorrn, just nu orkar jag inte ens resa mig från soffan, kolhydratsbakis. hehe

Gober wrote:
    Skulle ju bara ha något litet gott men det vara visst i 5 dagar med en osmaklig orgie som final fredag och lördag :-P

Ska om jag orkar ta någon bild imorrn, just nu orkar jag inte ens resa mig från soffan, kolhydratsbakis. hehe

Livet är underbart! Speciellt om våra hjärna hade kunnat fatta ordet ”lagom”.

Zoltan Szabo wrote:
    Livet är underbart! Speciellt om våra hjärna hade kunnat fatta ordet ”lagom”.

Det roliga är att jag haft sådan disciplin i 19 veckor, tackat nej till allt utom på lördagarna, sen bara för att man är klar så åker skygglapparna på och ”bara en kaka till” blir mantrat. hehe men nej nu har jag sagt att nya rutiner börjar imorrn igen så det ska jag hålla, frysen är full så det finns inget att skylla på.

Tog en bild precis bara för det, så ser man om det händer något närmaste dagarna.

[img=http://i47.tinypic.com/9ubw21.jpg]Inte så sjuk skillnad på foto som jag tycker det är på riktigt. Men nog ser man att man slätat ut mycket.

Ja men det blir avsevärt bättre när du börjar äta kontrollerat. Så sluta lipa din ”hårding” :)

haha..okej då ;-)

Detta schemat kommer bli min död, men jag kommer dö med ett leende på läpparna. Det är riktigt tufft men oj vad kul.

Musklerna har svält upp en storlek och man börjar få lite pump nu.

Quote:
    Day 1 Pumpday upper body
    11:15

Dumbbell-press + 2,5kg
    22.5kgx10
    22.5×10
    22.5×10
    22.5×10
    22.5×10
    22.5×10

2min rest

Incline Dumbbell Press
    22.5kgx10
    22.5×8

Lats pulldown bak nacke +1 set
    50kgx10
    50×10
    50×10
    50×10
    50×10
    50×10
    50×10

2min rest

Prone row +1 set
    20kgx10
    20×10
    20×10
    20×10

1min rest

Shoulderpress DB utan stöd
    15kgx10
    15×10
    15×10

1min rest

2min vila mellan set

Lateral Raise
    10kgx15
    10×12
    10×10+5×14
    45sec rest

BB-curl + 1 set
    30kgx10
    30×10
    30×10
    30×10
    30×10
    Superset
    French Press + 1 set
    30kgx10
    30×10
    30×8
    30×8
    30×8

Pushdown
    20kgx20
    20×15
    30sec rest

12:30=75min, lite för långt pass pga väntan på viktplattor.

Svetten lackade idag, riktigt härligt pass.

Som jag skrev tidigare kör jag igång med bra kost nu, jag kommer ligga kvar på kaloriintaget denna vecka ut som är baserat på vikten vid avslutad diet trots att jag lagt på mig, detta för att justera det höga intaget förra veckan. Nästa vecka väger jag mig och justerar igen.

Dagens kostplaneringen:

1. Gobershake is BACK!
    300g lättmjölk, 45g banan, 30g havregryn, 30g Diet Fuel.

2. BCAA runt träningen.

3. 150g tonfisk, 120g pasta, 100g matgrädde 15%

4. 2 laxfiléer, potatis och någon lätt sås.

5. ?

[img=http://i48.tinypic.com/3589ter.jpg]Krämig tonfisk med rostad vitlök, mandelpesto och citronskal.

5kg slätare och ”större”[img=http://i48.tinypic.com/2v3knxd.jpg]Lite linneform[img=http://i47.tinypic.com/fowb4.jpg]Detta upplägg SKA ge resultat, allt annat är inte acceptabelt. Förutom gott om volym på pumpdagarna så känner jag redan nu hur jag hittar kontakten och tekniken förbättras. Tänkte filma lite någon dag när det är lite folk osv, hantelpressar tex för att se om det ser lika snyggt ut som jag inbillar mig

I morgon blir det total vila och Day 2 lower-body max strength skjuts upp eller uteblir, ev blir det onsdag kväll beroende på lite olika omständigheter. Men efter det är allt som vanligt igen.

Viewing 15 posts - 31 through 45 (of 369 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.