Gobers Power Pump Training 2

Home Forums Dagböcker Gobers Power Pump Training 2

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 61 through 75 (of 369 total)
  • Author

Hoppas problemet löser sig.

Mvh ett stort fan av dina matbilder! :D

Kom igen gubben!

Ryck upp dej min gode gober:-)du har gjort en bra resa denna vår och du har ännu en större och antagligen mer givande resa framför dej!

Tack för stödet grabbar! Detta hade dock inget med min träning, diet osv att göra, så viktigt är knappast träningen för mig att det knäcker mig så.

Vi kan säga att jag fick chansen att komma ett steg närmare att förändra min framtid, något jag kämpat rätt hårt för på senaste tiden. Jag var dock dåligt förberedd på ett moment och fick en mental blackout som gjorde att jag sumpade min chans och det kändes som ett hus trillade över mig i det ögonblicket. Men jag hoppas på en ny chans om sisådär 5-6 långa månader.

Ja det var ju kryptiskt men jag föredrar att hålla mig lite halvt anonym här på internet. Man kan väll se min dagbok som en 13årig tjejs dagbok (13åriga tjejer skriver kanske inte dagbok längre) där jag skriver lite om känslor och vardagliga händelser, men utelämnar en hel del, ja om nu morsan skulle hitta dagboken ;-)

Men efter en natt där man låg och vände och vred på sig svettig av ilska och besvikelse så lägger jag nu detta bakom mig och tar nya friska tag.

Jag använde all negativ energi till dagens pass, och det fungerade kan jag säga.

Quote:
    Day 4: Upper-body Max Strength start 12:07

Incline Dumbbell press + 3 rep första set
    32kgx6
    27.5×6
    27.5×6
    27.5×6

Flat Dumbbell Press
    32.5kgx6
    27.5×8

Weighted Chinups
    +15kgx6
    +15kgx6
    +15kgx6 cheat på sista

Shoulderpress Machine +5kg
    65×6
    65×6
    65×6
    65×6

Low Row machine
    85kgx6
    85×6
    85×6
    85×6

Lateral Raise, Drop
    10kgx15
    6×12
    4×15

Shoulders backside, bench
    10kgx15
    10×15

Shrugs Dumbbell
    42kgx12
    32.5×15
    32.5×15

Barbell Curl Ladder +1kg
    41kg 30sec rest
    1,2,3,4,5,4,3,2,1,2,3,4,5,4,3,2,1

forearm curl behind back
    41kgx10
    30×15
    25×20

Pushdowns +1kg
    31kgx6
    31×6
    31x

Incline Chestpress +5kg
    50kgx8
    55×8
    55×8

stop 13:24 80min

Full mental fokus, varje j*vla pass ska se ut så. Höll ganska högt tempo med runt 1min vila. Allt gick bra med ökningar, utom chinups där det var otroligt segt.
    Anledningen att jag ligger högre på rep i kompletteringsövningarna för axlar är att jag märkt att jag tappar kontakten helt om jag kör lågrep där.

Har nu även lagt in underarmsträning då jag vill se ut som Popeye!

Vikten ligger på ca +4kg sedan dieten avslutades för 11 dagar sedan. Dvs jag har tappat lite av dom där 5-6 kilona jag la på mig första dagarna. och sedan stått stilla ett bra tag. Detta tolkar jag som att jag fortfarande håller ganska mycket vätska, magen är pluffsig. Men att vågen inte rört sig på ett bra tag nu tyder på att dessa pass suger ut en hel del kalorier.

Jag ska försöka hålla en strikt plan nästa vecka på det planerade intaget och veckan efter väga mig och då göra min första justering på intaget.

Får se om jag kör pumppasset för ben i morgon eller på lördag.

Dagens kost so far:

1. Shake med lite banan och havre.
    2. PWO + 2 riskakor och 29g flapjack.
    3. BCAA-XX
    4. Postmeal blev en ganska klen kebabtallrik med lite sås på.
    5. Här blir det oxfilé och potatis.
    6. ?

En liten bild på kvällsmaten:

[img=http://i46.tinypic.com/jb2vya.jpg]Burritos med oxfilé, hemgjord salsa, bönmos på svarta bönor och vitlök, avokado, lätt turkyoghurt och lite 11% ost.

Blev visst tre sådana baddare. Får väl äta lite mindre i morgon då.

Fy fan vad gott det ser ut! Är inte helt lost i köket men är mer lat av mig. Tycker inte det är skoj att laga mat till sig sj bara heller.

Försöker sno lite övningar av er. Har dock begränsat med redskap på gymmet. Är så jävla gott att avreagerar sig med ett grymt pass va? :) Kör du med remmar vid latsdrag o marklyft ? Sluta med det om du vill få utveckling på underarmarna.

Zoltan Szabo wrote:
    Fy fan vad gott det ser ut! Är inte helt lost i köket men är mer lat av mig. Tycker inte det är skoj att laga mat till sig sj bara heller.

Försöker sno lite övningar av er. Har dock begränsat med redskap på gymmet. Är så jävla gott att avreagerar sig med ett grymt pass va? :) Kör du med remmar vid latsdrag o marklyft ? Sluta med det om du vill få utveckling på underarmarna.

Många tycker det är tradet att laga till sig själv, men jag tycker det är ganska skönt att stå och hålla på i köket och sen sitta där och glo nöjt på det man rört ihop. Min tjej är vegetarian så jag lagar ju ofta mat till bara mig.
    Men visst ibland pallar man inte och då blir det ju bara att man slänger ihop något som ser ut som skit men smakar bättre.

Nu ligger iofs marklyft tillfälligt på hyllan, kör dock raka mark och det ger ju greppstyrka också. Men jag försöker undvika remmar, kör bara det på viktade chinups och ibland sista setet på en del övningar när greppet börjar ge vika. Men det ger inte så mycket, tror jag har ganska svårt att bygga underarmar, som med allt annat haha ;-) så tänkte ge det ett försök att lägga till en övning för dom små pinnarna.

Nästan alla mina övningar är med stänger och hantlar, förutom någon enstaka maskinövning. Pronerow är go, den borde du sno, dvs dubbel hantelrodd liggandes mot lutad bänk.

Och ja det är gött att avreagera sig lite, blir alltid bättre då.

Nackspärr from hell!!!!! vet inte riktigt vad jag gjort, kan inte vrida huvudet överhuvudtaget. Smärtar från sidan av nacken ner i traps och ända ut i ena axeln. Tror jag vridet till hela skiten när jag körde shrugs och sedan legat konstigt i natt. Sambon är bortrest i jobb så jag kan ha råkat ta hennes hårda kudde.

Det var en plågsam arbetsdag och värre blir det i morgon när jag jobbar hela dagen, om nu inte spärren släpper tills imorrn vill säga.

Tanken är pumppass för underkropp efter jobb om nacken blivit bättre vilket jag hoppas, lär säkert köra hur som..

Gjorde fantastiskt goda kycklingburgare.
    [img=http://i48.tinypic.com/ifonet.jpg]Bankade ut innerfilé till lövbiffstunna skivor. Gjorde en dressing på yoghurt, färska örter och någon galen habanerokoncentrat sambon köpt till mig. Rörde även ihop lite guacamole och slängde på lite cheddar och västerbottenost.

Kycklingburgarna ser goda ut! Det måste jag prova.

Carrera65 wrote:
    Kycklingburgarna ser goda ut! Det måste jag prova.

Gör det är fräscht och gott, inte lika flöttigt som köttburgare även om det är oslagbart.

Går ju också väldigt snabbt när man bankar ut filén så att man bara behöver steka någon minut.

Gober wrote:
    Nackspärr from hell!!!!! vet inte riktigt vad jag gjort, kan inte vrida huvudet överhuvudtaget. Smärtar från sidan av nacken ner i traps och ända ut i ena axeln. Tror jag vridet till hela skiten när jag körde shrugs och sedan legat konstigt i natt. Sambon är bortrest i jobb så jag kan ha råkat ta hennes hårda kudde.

Det var en plågsam arbetsdag och värre blir det i morgon när jag jobbar hela dagen, om nu inte spärren släpper tills imorrn vill säga.

Tanken är pumppass för underkropp efter jobb om nacken blivit bättre vilket jag hoppas, lär säkert köra hur som..

Gjorde fantastiskt goda kycklingburgare.
    [img=http://i48.tinypic.com/ifonet.jpg]Bankade ut innerfilé till lövbiffstunna skivor. Gjorde en dressing på yoghurt, färska örter och någon galen habanerokoncentrat sambon köpt till mig. Rörde även ihop lite guacamole och slängde på lite cheddar och västerbottenost.

Riktigt trist, den där nackspärren. Men – det brukar ge sig fort om man rör på sig; blodflöde är nyckeln.

En fråga – jag har extremt svårt att få kycklingfilé så där ”thaimatsmör”, om du förstår vad jag menar. Misstänker att nyckeln är något ”bankningsliknande”. Men hur gör man? Skivar tunt och sedan bankar?

när jag frågade på en Thairestaurang så pratade ägaren om att de ”slungade” kycklingen, men språkförbistringarna satte stopp för djuplodande teknikaliteter. Hrm. Alla tips är välkomna.

DonTom wrote:
    Riktigt trist, den där nackspärren. Men – det brukar ge sig fort om man rör på sig; blodflöde är nyckeln.

En fråga – jag har extremt svårt att få kycklingfilé så där ”thaimatsmör”, om du förstår vad jag menar. Misstänker att nyckeln är något ”bankningsliknande”. Men hur gör man? Skivar tunt och sedan bankar?

när jag frågade på en Thairestaurang så pratade ägaren om att de ”slungade” kycklingen, men språkförbistringarna satte stopp för djuplodande teknikaliteter. Hrm. Alla tips är välkomna.

Vet inte hur thaikockarna gör, men i thaiköket är det ju ofta ganska snabb tillagning i wokrätter osv. Då blir det ju inte torrt. Det där med att slunga har jag inte hört men vore ju kul att få veta mer om.

Till dessa burgare använde jag innerfilé, la dom på skärbräda och en plastpåse ovanpå, sedan bankade jag ut dom med en stekpanna till dom blev riktigt tunna. Räcker någon minut på varje sida i järnet sen. Blev fint.

Har du tagit några mått på sistone Gober? Tänkte om du har några från deffavslut att jämföra med, avser då bröst, arm, ev midjemått? Skulle va kul och veta hur snabbt vätsketrycket kommer tillbaks?:)

Another day in hell aka jobb. Fortfarande nackspärr, även sträckt ett finger och en handled efter en liten incident häromdagen. Men skit i det här skulle det tränas, och oj vilket pass! Svettades som en gris på grillspettet. Filmade mitt pass och lägger ut det här under.

[youtube=1_QV-L_jZDI]

Quote:
    Day 6 Lower-body pump
    18:10

Legpress, +5kg
    85kgx10
    85×10
    85×10
    85×10
    85×10
    85×10
    85×10
    85×10

Lunges En 10kg platta i varje hand. rep avser rep per ben.
    10kgx6
    10×10
    10×10

Leg Extensions, +1kg
    26kgx20
    26×20
    26×20
    26×20
    26×20
    26×20 aaaaaaaaaa!!!!!!

Leg Curls, + 1kg
    16x25kg ajajaj ojojojoj!!!
    16×25 död!

2min rest

Calves press Smith
    110kgx12
    100×15
    70×17
    70×15

Calves press sat down
    40kgx14
    35×10
    25×15

Back extensions & Abs
    2 & 5 set

19:15 65min

Ja det lär nog kännas i benen i morgon. Men det kändes riktigt bra. Har intalat mig att detta upplägget är det bästa jag gjort i min korta träningskarriär.

Nu blir det riktigt ungkarlsmat, kycklingfilé med pommes och pulverbea, orkar inte med något annat idag.

Vila imorrn (eller ja från träningen alltså) och på måndag kommer veckans roligaste nämligen överkropp pumppass! Är även ledig från jobb då så det ska nog bli ett bra pass :-)

Angående formen så är den fucked! och jag skriver mer om detta här under.

räven wrote:
    Har du tagit några mått på sistone Gober? Tänkte om du har några från deffavslut att jämföra med, avser då bröst, arm, ev midjemått? Skulle va kul och veta hur snabbt vätsketrycket kommer tillbaks?:)

Nej jag har inte tagit några på ett jag nu, borde nog göra det för att se om jag växer något nu. Men jag vet att mina armar blev runt 1-1,5cm större efter en vecka utan att midjemåttet rörde sig särskilt. Magen har nu blivit mindre attraktiv dock, men hela kroppen fyllt ut lite och man ser snyggare ut i tshirt och lite friskare ut i ansiktet. Tjejen gillar mig bättre nu så får väll trösta mig med det ;-)

Tyvärr har jag förstört min form, haft lite motgångar och det är ju patetiskt att man inte kan ha någon disciplin med kosten under dessa små motgångar i livet. Tror faktiskt att jag lagt på mig iaf 1kg rent fett och det mesta runt midjan.

Men nu är det fan nog, på måndag förbjuder jag mig själv socker från godis, kakor osv 6 dagar i veckan. Jag är inte rädd för att lägga på mig lite fett för nu j*vlar ska jag bygga. Men det får inte gå överstyr.

Tror inte det blir så mycket fettinlagring om man äter vanlig kost men jag kan ha fel. ;) Musklerna fylls och man kan tro att fett lagras in men mer sannolikt att msn slätar ut istället.

Gillade din video. :D Kör du så hårt varje pass? Behöver någon som får ordning på mina spiror.
    Vad gillar du bäst av passen. Pump eller den som är för styrkan?

Viewing 15 posts - 61 through 75 (of 369 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.