Gobers Power Pump Training 2

Home Forums Dagböcker Gobers Power Pump Training 2

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 76 through 90 (of 369 total)
  • Author
    Zoltan Szabo wrote:
    Tror inte det blir så mycket fettinlagring om man äter vanlig kost men jag kan ha fel. ;) Musklerna fylls och man kan tro att fett lagras in men mer sannolikt att msn slätar ut istället.

Gillade din video. :D Kör du så hårt varje pass? Behöver någon som får ordning på mina spiror.
    Vad gillar du bäst av passen. Pump eller den som är för styrkan?

Vanlig kost? HA! kakor och godis varje dag på jobb :/ men som sagt i morgon är det slut, får väl börja med pepsi max igen för avvänjning.

hehe nej jag juckar inte loss som i videon, tyckte bara det var roligt (jag såg nog ut som Tom i ansiktet dock, hehe) Försöker ligga precis under fail på pumppassen och på gränsen eller till fail i sista set på styrkepassen.
    Pumppassen är roligast helt klart :-) Men det jag gillar mest med detta upplägget är just det att man köre både pumppass och lågreppare. Tror det är bra både för utveckling och framförallt är det roligt vilket är viktigt för att man ska orka hålla på med ett så pass jobbigt upplägg.

Tjena!

Dagens uppladdning blev en shake med Diet Fuel, havre, fryst banan och mjölk, till det en källarfranska med lite västerbottenost och en klick marmelad. Därefter en massiw dos pwo och detta klippa:

[youtube=gSMaI63H9hc]

Dagens pass såg ut så här:

Quote:
    Day 1 Pumpday Upper-Body
    11:50

Dumbbell Press +1.5kg
    24kgx10
    24×10
    24×10
    24×10
    24×10
    24×10

Under 2min rest

Incline Press Smith
    60kgx8
    60×8

1min rest

Lats Pulldown Techno
    70kgx10
    70×10
    70×10
    70×10
    70×10
    70×10

Under 2min rest

Prone row Dumbbells +1.5kg
    21.5kgx10
    21.5×10
    21.5×10

Under 1min rest

Shoulderpress Dumbbell no backsupport +2.5kg
    17.5kgx10
    17.5×8
    17.5×7 fail

1min rest

Barbell-curl +1kg
    31kgx10
    31×10
    31×10
    31×10
    31×10

Superset

French Press
    31kgx10
    31×10
    31×10
    31×10
    31×10
    1min rest

Forearm-curl behind back
    31kgx10
    31×10
    31×10
    20×15

45sec rest

Lateral Raise Drop
    10kgx15
    7×13
    5×13

10sec rest

Shoulders Backside
    7kgx15
    7×15
    7×15

30sec rest

Pushdown+5kg
    25kgx20
    25×12

1min rest

Incline Chestpress Myorep
    40kgx12,8,4,3,3,2,1

13:10 80min

Träningsvärk i hela kroppen, ska man ha det dygnet runt nu eller kommer det släppa med tiden?

Riktigt bra pass, pressade tiderna och höjde vikterna vilket gick bra utom på axelpressarna där det blev lite för mycket, ingen höjning av vikterna där nästa gång alltså. Tycker jag får mycket bättre kontakt nu utan ryggstöd och lägre vikter.

Kanske är både pushdowns och chestpress som jag avslutar med lite overkill och det kan hända att dom ryker om någon vecka ifall det känns för mycket.

Har aldrig svettats så mycket som jag gör på dessa pumpdagar, förlorade idag 19kg vätska redan efter halva passet.

Vikten verkar ha stabiliserat sig på ca 4kg plus sedan dieten avslutades, kanske dumt att väga sig på idag då det blev en del extra carbs i helgen. SKa nog börja väga mig på onsdagar istället. Men nu kommer jag iaf utgå från dagens vikt och kolla av om ca en vecka vad som behövs göras på den fronten.

Nu ska jag laga till fjällskav med potatismos (blir dock bara lättmjölk och en väldigt liten klick smör i) till det blir det lättsockrad lingon.

Jag skrev tidigare att jag nu styr upp kosten, det betyder att jag inte får äta godis och kakor söndag till fredag. Kommer även dra ner på bröd dessa dagar då det är mina stora svaghet. Mer potatis istället för ris och pasta.

Jag avslutar nu med en liten inspirationsbild:
    [img=http://i48.tinypic.com/2vj6ag2.jpg]Om jag kan komma i närheten av detta om x-antal år så skulle jag vara mer än nöjd. Tycker dock att den ”bulkade” fysiken faktiskt är snyggast.

Imorrn blir det Day 2 Lower-Body max strenght, hur nu det ska gå med träningsvärken

PS, sjukt långa inlägg numera, tur jag lagt mig i Dagböcker.

Nå jag tycker inte du ska vara allt för orolig med tanke på att du ändå verkar ha läget under kontroll. Att du slätat ut lite var väntat, alternativet är i princip diet sommaren ut. Vad gäller kakmonstret så är han en lömsk vän, man kan ha riktigt trevligt och verkligen slappna av i hans sällskap:)

Vem är den deffade förebilden förresten, någon du fotat i omkäldningsrummet?:)

räven wrote:
    Nå jag tycker inte du ska vara allt för orolig med tanke på att du ändå verkar ha läget under kontroll. Att du slätat ut lite var väntat, alternativet är i princip diet sommaren ut. Vad gäller kakmonstret så är han en lömsk vän, man kan ha riktigt trevligt och verkligen slappna av i hans sällskap:)

Vem är den deffade förebilden förresten, någon du fotat i omkäldningsrummet?:)

Nej det är nog ganska lugnt jag ska ju som sagt ha full koll på läget nu och tanken är att om jag nu av någon anledning lite längre fram skulle känna att jag behöver komma i bättre form ska jag kunna göra det på några veckor, tex om det skulle bli någon resa där man behöver ta av sig tröjan ;-)

Nej det är ingen jag känner, det är någon random bild från en sådan där muskelsida på facebook.

Bra hantelpressar och roligt att du kör lite incline smith. Kanske kan gå över till incline
    bänkar senare?

Oh, and candy and cookies are for children. When you grow up you eat meat. ;-)

Gettodachoppa wrote:
    Bra hantelpressar och roligt att du kör lite incline smith. Kanske kan gå över till incline
    bänkar senare?

Oh, and candy and cookies are for children. When you grow up you eat meat. ;-)

Jo det känns bra, men som du själv sagt lär det bli kämpigare längre fram med höjda vikter, this is only the begining!

Tänkte testa mig fram lite, kör nog incline fri stång nästa gång och om det känns bra sp kör jag på det som komplement till hantlarna. Saknar dock inte vanlig bänk ännu, känns riktigt bra med hantlar då jag får skönt sträck och kontakt.

Dagens kost:

1. Shake med banan och havre. 1 bulle med ost.
    2. BCAA
    3. Viltskav med mos
    4. Liten yoghurtglass från 7-eleven (118kcal)
    5. Tacos med tillbehör, inget bröd.

Har skrivit det tidigare men skriver det igen, jag är chockerad över hur kul det är att träna ben nu :-)

Kom i säng runt 1 igår och klockan tjöt runt 5 så det blev ju knappast någon optimal sömn. Men kort arbetsdag, en liten 10minuters powernap på bussen och sedan en pwo satte fart på systemet.

Detta blev resultatet idag:

Quote:
    Day 2 Lower-Body max strength
    14:00

Legpress, +5kg
    155kgx6
    155×6
    155×6
    155×6
    155×6 tuuungt!

Straight Deadlift, +5kg
    85kgx6
    85×6
    85×6
    85×6 lätt

Lunges dumbbells, +2.5kg per hantel
    12.5kgx5 smärta hamstring
    12.5×5
    12.5×5
    12.5×5
    12.5×5

Legcurl, +1kg
    31kgx6
    31×6
    31×6

Leg extension
    50kgx8
    50×8

Calves press Smith
    70kgx20
    90×12
    100×10

Abs & backextension
    3 & 2

15:00 60min

Det märks att jag kört dålig teknik på benpressen tidigare då vikten var mycket högre, det tar riktigt fint nu. Vikten idag låg lite på gränsen så det blir bara en minimal ökning nästa pass.

Utfallen resulterade i en smärta i ena hamstring. Tror jag var lite överansträngd efter att jag la in denna övningen som extra övning på pumppasset för underkropp i lördags och tror även att jag borde värmt upp utan vikt först, räcker nog inte med övningarna man kör innan.

Annars finns det inte mycket att säga, härligt pass.

Dagens kost so far:

1. Shake på 300g lättmjölk, 30g banan, 20g havre och 30g diet fuel.
    2. 250g minikeso och 100g rökt kalkonbröst.
    3. Pwo + 20g marshmallow. 23g BCAA runt träningen.
    Därefter förmodligen:
    4. 400g innerfilé av kyckling, potatismos och någon sås.
    5. 300g innerfilé av kyckling med något slags tillbehör.
    6. Här blir det kanske makrill.

Kanske tråkigt att läsa om min kost men jag gillar att redovisa den för mig själv.

Nu tror jag att jag lägger in två vilodagar och det betyder att Day 5 Upper-Body Max Strenght kommer på fredag och Day 6 Lower-Body Pumpday på lördag. Ja så blir det nog, behöver två dagar vila nu och jobbar dessutom rätt sega långa dagar i två.

Biljetter till Prometheus köpta, på söndag smäller det. Tyvärr 3D :/

Minikeso kontra kvarg, vars står du där?

Personligen håller jag Lättkvarg (0,1%) som bland det bästa man öht kan äta, skulle i princip enbart kunna leva på det(spetsat med lite funlight förstås):)

räven wrote:
    Minikeso kontra kvarg, vars står du där?

Personligen håller jag Lättkvarg (0,1%) som bland det bästa man öht kan äta, skulle i princip enbart kunna leva på det(spetsat med lite funlight förstås):)

Mitt hat gentemot kvarg är väldigt starkt kan jag säga, kan jämföras med hundmat eller knappt det ;-) Funlight+light kvarg är nog det äckligaste jag kan tänka mig det får man tvinga ner så det äter jag inte. Kvarg med lite mjölk och massor av bär mixat det funkar på diet men bara någon gång ibland.

På diet kan det gå ner någon gång om man mixtrar massor med det. Keso är helt okej med massor av kryddor någon gång ibland som tillbehör till kött eller på en macka med tex skinka. Det är något jag köper i nödfall på jobb om jag inte har lunchlåda med mig.

Nej tacka vet jag riktigt mat ;-)

Fan så kul att du gillar benträningen nu. Då kommer resultatet snart.

Grymt att Prometheus snart har premiär. Såg att man bara kan boka
    3D-versionen. Kommer vänta några dagar för att se om de släpper en
    vanlig variant också.

Gettodachoppa wrote:
    Fan så kul att du gillar benträningen nu. Då kommer resultatet snart.

Grymt att Prometheus snart har premiär. Såg att man bara kan boka
    3D-versionen. Kommer vänta några dagar för att se om de släpper en
    vanlig variant också.

Japp jag är övertygad om att benen kommer växa nu. Har harvat så mycket fram och tillbaka och tröttnat vilket lett till att progressionen bivit lidande hela tiden.

Fan vad sur jag blir om du lyckas boka en ”2D” ;-)

Hur orkar du sova så lite? Ett gäng med koffeintabbar under dagen eller bara innan träning en pwo halvtimme?

Vill gärna se filmen med och därmed väntar jag ett par dagar så de släpper den i 2D för 3D bara förstör tycker jag. Om inte det är tecknat men det går man inte och tittar på bio som 30+are. :D

Zoltan Szabo wrote:
    Hur orkar du sova så lite? Ett gäng med koffeintabbar under dagen eller bara innan träning en pwo halvtimme?

Vill gärna se filmen med och därmed väntar jag ett par dagar så de släpper den i 2D för 3D bara förstör tycker jag. Om inte det är tecknat men det går man inte och tittar på bio som 30+are. :D

Det är ingen höjdare, vill gärna ha runt 7timmar. Ibland när det råkar bli så lite sömn drar jag i mig en koffeintab innan jobb sedan någon monsterdos pwo 15-30min innan träning. Dock snart dags för en rejäl paus då jag byggt upp en pinsam tolerans.

Och man kan visst se animerat på bio som 30+ ;-)

Idag är jag trött. En liten redovisning av kosten bjuder jag på idag.

1. Shake på mjölk, halv banan, 20g havre och Casein.
    2. 250g minikeso och en knackwurst. En halv bulle med ost och skinka.
    3. Chiliconcarne med en liten bit bröd. En halv muffin (Fan!)
    4. Chiliconcarne med 2 tortillabröd.

På spisen står en enorm gryta chiliconcarne och puttrar för fullt. Blir 4 matlådor och en gasig mage närmaste dagarna ;-)

Sova sju timmar? Inte på en natt då va?
    Det var läääänge sen man gjorde hehe

Viewing 15 posts - 76 through 90 (of 369 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.