- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
30 maj, 2012 at 21:28 #171672Anonym anvandareMemberi0janki wrote:Sova sju timmar? Inte på en natt då va?
Det var läääänge sen man gjorde hehehehe, ja så är det när man inte har skrikande småungar, då får man sova 7 timmar ibland
30 maj, 2012 at 21:37 #171673Anonym anvandareMemberSka ta in på hotell en vecka eller liknade kanske…
Nädå, nu somnar de innan åtta båda 2 och minstingen vaknat vid 05.
Så vissa nätter får man sova nu iaf31 maj, 2012 at 22:02 #171674Anonym anvandareMemberDagens kost:
1. Caseinshake.
2. 250g minikeso, 100g rökt kalkonbröst och 2-3 mackor med ost.
3. Chiliconcarne med en liten bit bröd.
4. Chiliconcarne och 4 mackor med ost. Ett halvt Twix (jaja)Jag är en brödjunkie
Imorrn är det dags för överkropp, tungt pass vilket jag redan nu sitter och längtar lite efter.
Mina armar ser ut som dom växt 3 storlekar och överlag känns det som jag växt 1 tröjstorlek på senaste veckan (tshirten jag har idag fladdrade runt armarna för ett tag sedan men sitter nu tight runt armarna), då utan att ha gått upp mer i vikt. Något folk reagerat på. Antar man är helt fylld/återställd nu. Ådrorna är iaf kvar på armarna
31 maj, 2012 at 22:08 #171675Anonym anvandareMemberBjud oss på receptet för concarnen. Är inne i min köttfärssås-period just nu, men om
några veckor kanske det blir concarnemisär.Har gått upp i vikt (ska väga mig imorgon), och är mer ådrig än tidigare. Ganska positivt.
Lycka till imorgon.
31 maj, 2012 at 22:20 #171676Anonym anvandareMemberGettodachoppa wrote:Bjud oss på receptet för concarnen. Är inne i min köttfärssås-period just nu, men om
några veckor kanske det blir concarnemisär.Har gått upp i vikt (ska väga mig imorgon), och är mer ådrig än tidigare. Ganska positivt.
Lycka till imorgon.
Kör ett riktigt simpelt recept nu, höftat:
Nötfärs 800g
2 burkar Heinz vita bönor i tomatsås med mindre socker (1 burk per 400g färs)
1 msk Tomatpure
några matskedar chilisås
några rejäla sprut Henz ketchup med mindre socker
3 Gula lökar
3 pressade vitlöksklyftor
köttfond, jag kör dom där fondkuberna, en sådan kub plus lite flytande kalvfond.
Lite råsocker eller honung (rundar av smakerna fint)någon dl vatten beroende på hur tjock man vill ha den.
Kryddor:
Salt
nymald peppar
chilipeppar
paprikapulver
colemans senapspulver
och slutligen min senaste upptäckt, fermenterad och lagrad habanero. En liten flaska som ser ut som tabasco som tjejen köpte till mig i någon delibutik i Stockholm. Den är helt sinnessjuk, några droppar räcker.Ja så såg det ut denna omgång, häller ner lite vad jag har hemma men basen är ungefär som ovan. Brukar dock ha färska chilifrukter och eller jalapeno i. Men nu körde jag denna djävulska habanerovätska.
Man kan ju även ha i andra goda bönor, som svarta bönor osv.
Vill man ha det lite rökigt kör jag i rökt smoked paprikapulver och eller flingsalt med hickory i.
31 maj, 2012 at 22:46 #171677Anonym anvandareMemberVarför gick jag in här och läste????!!!
Är så grymt sugen nu på chili concarne så det bli det imorgon Jag använder Heinz bönor med oftast men spolar av tomatsåsen från bönorna i en sil. Gör en egen med bara krossade tomater och ketchup + kryddor. Måste ha tag i den lilla jävulisiska flaskan. Älskar med stark mat.
Nu är kl alldeles för mycket! Gnatt forumfantomen!
31 maj, 2012 at 23:13 #171678Anonym anvandareMemberZoltan Szabo wrote:Varför gick jag in här och läste????!!!Är så grymt sugen nu på chili concarne så det bli det imorgon Jag använder Heinz bönor med oftast men spolar av tomatsåsen från bönorna i en sil. Gör en egen med bara krossade tomater och ketchup + kryddor. Måste ha tag i den lilla jävulisiska flaskan. Älskar med stark mat.
Nu är kl alldeles för mycket! Gnatt forumfantomen!
Chili concarne är svårt att ogilla om man inte äter det varje dag i en månad som Gettodachoppa
Och starkt då man hostar ska det vara, du har väll ungersk paprikakrydda i med ditt ursprung hoppas jag.
Men varför sköljer du bönorna? Finns ju liksom vita bönor utan tomatsås hehe!Nåja gonatt säger även jag nu.
1 juni, 2012 at 08:27 #171679Anonym anvandareMemberGober wrote:Chili concarne är svårt att ogilla om man inte äter det varje dag i en månad som Gettodachoppa
Och starkt då man hostar ska det vara, du har väll ungersk paprikakrydda i med ditt ursprung hoppas jag.
Men varför sköljer du bönorna? Finns ju liksom vita bönor utan tomatsås hehe!Nåja gonatt säger även jag nu.
Har du inte förstått hur lat jag är? Orkar inte blötlägga bönor och köpa den dyrare varianten bara för det är utan tomatsås . Finns inteinte i min bok. Ha ha…
På tal om starkt så brukar jag säga på thairestauranger att jag vill ha maten ”thai starkt” för att få det rätta stinge. Mums
1 juni, 2012 at 14:17 #171680Anonym anvandareMember^^Finns ju färdigkokta bönor utan sås, billiga är dom också men fortsätt sila på du Och på tal om Riktigt Thai så har jag testat lite sådant i Thailand, bla en soppa där tårarna rullade ner för kinderna under hela måltiden, klarade halva soppan innan jag gav upp.
Dagens pass:
Quote:Day 5: Upper-body Heavy
11:30Incline Dumbbell press
32kgx6 Tungt idag
27.5×6
27.5×6
27.5×6Flat Dumbbell Press
32.5kgx7 1 rep ökning
29×8 1.5kg ökning
29×8 1 extra setWeighted Chinups
+15kgx6
+15kgx6 mycket tungt
+10kgx6 5kg sänkningShoulderpress Machine, +1kg
66kgx6
66×6
66×6
66×6 tungtLow Row machine, +1kg
86kgx6
86×6
86×6
86×6 tungtLateral Raise Dropset
10kgx16
7×16
5×16
4x?Shoulders backside Dropset
10kgx15
7×12
5×15Shrugs Dumbbells
42kgx10
42×10Barbell Curl Ladder, +1kg
42kg 30sec rest
1,2,3,4,5,4,3,2,1,2,3,4,5,4,3,2,1 mycket tungt idagForearm curl behind back, +2kg
42kgx10
32×15
27×20Forearm Barbell-curl
27kgx10
27×10Pushdowns, +1kg
32kgx6
32×6
32×6Incline Chestpress myorep
60kgx10,6,3,113:00 90min!!!!!!!!!!
Var redigt taggad idag och det blev ett bra pass får jag säga. Psykade inte upp mig tillräckligt på första setet Hantelpressar så det blev ingen ökning där, men därefter flöt det på riktigt fint. Ja förutom chinups, där går det riktigt trögt men det kan ju bero på att jag väger något kg extra, ska kanske sänka vikten på alla set och lägga till lite negativa rep i slutet för att komma loss där.
Stegträningen för biceps känns också väldigt tung så där kör jag en gång till och utvärderar om jag ska lägga den övningen på hyllan någon vecka då den sliter ganska bra.
Passet tog idag 90min vilket är väldigt länge för att vara mig, inget extremt men ska försöka pressa ner det med lite kortare vila, det får iaf inte gå över 90min för där känner jag att jag börjar gå på sparlåga.
Nästa vecka måste jag utvärdera kosten, jag misstänker att jag behöver öka upp kalorierna lite till, åtminstone på träningsdagarna för dessa pass är som sagt ganska brutala.
Eftersom detta nu är en dagbok och jag därmed kan göra vad fan jag vill så kommer det dyka upp lite klipp och annat av olika karaktär och diag ska ni få lära er hur man bulkar Taiwanesestyle
[youtube=Byfc6SBqM-w]Dagens matbild:
[img=http://i50.tinypic.com/k2cjq.jpg]Chili Concarne med Basmatiris och lite majs och jalapenos.Dagens Random bild:[img=http://www.strength-oldschool.com/uploads/1264431521/gallery_1_6_55255.jpg]Bob Hinds, snygg.
Imorrn efter ett litet morgonpasspå jobb är det Lower-Body Pumpday! Jag är både rädd och upphetsad.
1 juni, 2012 at 16:35 #171681Anonym anvandareMemberTestade precis Grand de Lux steak burger. Nja ingen större smaksensation, 900kcal man kunde lagt på något roligare, nåja you live n learn.
1 juni, 2012 at 18:21 #171682Anonym anvandareMemberSatt och tittade på igår medan en kompis åt en sådan burgare. Såg god ut men dina matkreationer är ta mig fan bäst!
Ska han kolla efter sådana bönor. Är lat för att titta fören någon rekommenderar. Åt på en indisk restaurang i Stockholm förra sommaren. De hade en maträtt som heter nåt i stil med mongolisk pall? T o m servitrisen sa att jag inte ska ha den ha ha… Ja den var grymt stark. Åt nästan upp allt bara för att.
Hur går det med godsakerna? Ser ju att träningen flyter på riktigt bra nu. Tycker armarna får ganska mycket träning vid ryggövningar så brukar skippa biceps om man inte är allt för taggaf. Sen är det ju så att dina armar är stora nog nu.
1 juni, 2012 at 18:33 #171683Anonym anvandareMemberZoltan Szabo wrote:Satt och tittade på igår medan en kompis åt en sådan burgare. Såg god ut men dina matkreationer är ta mig fan bäst!Ska han kolla efter sådana bönor. Är lat för att titta fören någon rekommenderar. Åt på en indisk restaurang i Stockholm förra sommaren. De hade en maträtt som heter nåt i stil med mongolisk pall? T o m servitrisen sa att jag inte ska ha den ha ha… Ja den var grymt stark. Åt nästan upp allt bara för att.
Hur går det med godsakerna? Ser ju att träningen flyter på riktigt bra nu. Tycker armarna får ganska mycket träning vid ryggövningar så brukar skippa biceps om man inte är allt för taggaf. Sen är det ju så att dina armar är stora nog nu.
Går sisådär med godsakerna, man får ju ta små steg när man är missbrukare hehehe.
Men jag har koll på hur mycket kalorier jag slänger i mig och vikten skenar inte iväg så det är nog ingen större fara.
Jo men visst DU kan ju skippa armträningen, men jag som har många cm kvar till mitt mål tänker absolut inte lägga ner armträningen, nej herregud
Hellre då att jag tränar resten ännu hårdare.
2 juni, 2012 at 03:53 #171684Anonym anvandareMemberZoltan Szabo wrote:Ska han kolla efter sådana bönor. Är lat för att titta fören någon rekommenderar. Åt på en indisk restaurang i Stockholm förra sommaren. De hade en maträtt som heter nåt i stil med mongolisk pall? T o m servitrisen sa att jag inte ska ha den ha ha… Ja den var grymt stark. Åt nästan upp allt bara för att.Om det var en indisk restaurang så måste det varit maträtten ”Vindaloo”. Det är den starkaste rätten dom har här i Sverige. Inte i närheten av thaimaten dock men jag gillar den. Dock vill jag påpeka att den riktiga indiska maten i södra Indien är fruktansvärt het och i klar jämförelse med den hetaste thaimaten.
2 juni, 2012 at 17:26 #171685Anonym anvandareMemberFattar inte varför man ska äta sådär stark mat? Kass i magen blir man och inget smakar det heller. Nä säger jag, starkare än falukörv så får det va
2 juni, 2012 at 17:33 #171686Anonym anvandareMemberja våra smaklökar är nog kvar i munnen å rätt så oförstörda/ ej härdade också!!!
har ju med kultur å allt de där å göra.tur att vi fått in mat utifrån tycker jag!!!
annars hade vi nog bara falukorv å ärtsoppa å lite annat…..lol. -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.