Gobers Power Pump Training 2

Home Forums Dagböcker Gobers Power Pump Training 2

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 106 through 120 (of 369 total)
  • Author
    bighulken wrote:
    ja våra smaklökar är nog kvar i munnen å rätt så oförstörda/ ej härdade också!!!

har ju med kultur å allt de där å göra.tur att vi fått in mat utifrån tycker jag!!!
    annars hade vi nog bara falukorv å ärtsoppa å lite annat…..lol.

Skämt åsido håller jag med dig oh mighty green one!

Fast vindaloo på lokalt vis är fan ett helvete. Never again!

Lite så är det, anser jag, att defekt mat döljs bakom stark smak. Jag vill kunna känna vad jag äter ordentligt…. Yeye det där går nog att diskutera

Gobbe!!…resrverade 2 billjetter i morgon,för dottra min å mig.promotheus…..;-).
    ska bli häftigt att se,hoppas jag.ok 3d,men i alla fall…….;-).

^^Falukorv! hehe. Nej jag gillar stark mat men det ska absolut inte vara så att man bedövar smaklökarna, man får ju tänka på att de matkulturer som har så stark mat har utvecklat sina smaklökar på en annan nivå så det är ju skillnad för dem. Men thai, indiskt, mexikansk osv får gärna vara ganska het så man svettas och snorar lite. Men smakerna ska ju fortfarande träda fram givetvis. Men ibland kan det ju vara lite sådär kul och manligt att dra på lite extra, tex när man har chiliafton med polarna.
    ;-)

Jaha! som brukligt för gubbligan på Body så blev det för lite sömn, ca 5timmar och sedan övertid på jobb. På väg hem på bussen (som för övrigt borde ändra sitt nummer till 666) trilla jag in och ut ur drömmarnas värld. Väl hemma drog jag en pwo som blev lite väl. Blev så där övertänd att jag började fumla med dragkedjan på väskan och kände mig på tok för speedad.

Passet såg ut så här:

Quote:
    Day 6 Lower-Body pump 2:e jun
    15:45

Legpress, +2.5kg
    87.5kgx10
    87.5×10
    87.5×10
    87.5×10
    87.5×10
    87.5×10
    87.5×10
    87.5×10

Straight Deadlift
    60kgx20
    60×15 Tappade greppet pga pump i underarmarna.

Leg Extensions, +1kg
    27kgx20
    27×20
    27×20
    27×20
    27×20 oh lord, have mercy on me!
    27×20

Leg Curls, +1kg
    17kgx25
    17×25 död!
    2min rest

Calves press Smith, brände bra.
    60kgx25
    60×20
    60×20
    60×16

Calves press sat down
    35kgx8
    25×12

Back extensions & Abs
    2 & 5 set

16:50 65min

Ja dessa pass är sannerligen en plåga, en njutbar sådan men ack så jobbigt. Leg extension och leg curl är värst, jag räknar 10 rep, sen 10rep till istället för att räkna från 1 till 20/25 bara för att det det känns lite lättare mentalt då ;-)

Jag har tittat tillbaka lite på äldre journaler och jag har i princip alltid kört på lägre rep, runt 5-8 och nästan aldrig gått upp till tio och över. 15-25 har jag aldrig kört med än någon enstaka gång och de gånger jag gått upp mot 10-12 har det förmodligen inte varit riktigt bra teknik då jag kört för tungt.

Därmed ska det bli otroligt intressant att se vad detta kan ge, antingen inget alls eller så blir detta riktigt bra, för att veta måste man ju gå all in under en längre period.

Dagens postmeal blev en såndäringa blåbärsmjölk med lite extra protein, ville mest testa smaken. Smakade mjölk en mycket svag ton av blåbär.

Dagens kost:

1. Chiliconcarne med tre mackor.
    2. Aminosyror.
    3. Blåbärsmjölk och ett halvt kexchoklad.
    4. Här är tanken färskpasta, någon god sås, tonfisk och lite vitlöksbröd.
    5. ?

Sambon bakar kanel och vaniljbullar så det blir nog några sådana senare, eller nog? klart som fan det blir det.

Imorgon blir det jobb sedan bio, ingen träning. Måndag är det veckans höjdpunkt, Upper-Body Pumpday!

bighulken wrote:
    Gobbe!!…resrverade 2 billjetter i morgon,för dottra min å mig.promotheus…..;-).
    ska bli häftigt att se,hoppas jag.ok 3d,men i alla fall…….;-).

Du får nog hålla för ögonen på dottern, den ska vara ganska läskig…eller så blir det hon som håller för dina kanske, hehe.

Följer med intresse utvecklingen på programmet.

So far: har du valt rätt övningar?

Magnus Larsson wrote:
    Följer med intresse utvecklingen på programmet.

So far: har du valt rätt övningar?

Jag tror det, de punkter jag tagit hänsyn till är:

1. Att jag ska kunna hantera övningarna progressivt och öka varje pass med god, gärna perfekt teknik.
    2. Att dom ska vara roliga och ha minimal skaderisk för just mig i detta ganska hårda schema.

Att knäböj uteblir besvarar både punkt 1 och 2, dvs det skulle inte bli progressivt, inte kul och förmodligen hög skaderisk.

Jag valde bort bänkpress just eftersom jag fick sådana problem där ett tag och kände att jag inte orkar harva med det nu i det nya upplägget. Men kommer nog börja varva in fri bänk lite senare, där jag nog börjar med incline.

Det är nog bara mark jag saknar lite, även om jag även där hade mycket problem och ländryggen fick en hel del stryk så tycker jag det är en riktigt bra övning och den tid jag körde den med ok resultat tyckte jag att ryggen blev lite tjockare och trapzen växte. Den är dock lite svår att få in i upplägget men kanske jag kan varva in den lite längre fram. Kör ju iaf raka marklyft med bra resultat.

Ja det var lite tankar runt din fråga det.

Dagens:

Quote:
    Day 1 Pumpday upper-body 4e juni
    10:45

Dumbbell press, +1kg
    25kgx10
    25kgx10
    25kgx10
    25kgx10
    25kgx10
    25kgx10 tungt men bra teknik, ej failure

Under 2min vila

Incline Benchpress
    50kgx10
    50kgx10
    50kgx10

Lats pulldown cable, +5kg
    55kgx10
    55kgx10
    55kgx10
    55kgx10
    55kgx10 tungt
    55kgx10 teknisk failure

Under 2min vila

Prone Row dumbbells, +1kg
    22.5kgx10
    22.5kgx10
    22.5kgx10

Under 1min vila

Shoulderpress Dumbbells, utan stöd
    17.5kgx10
    17.5kgx10 +2rep ökning
    17.5kgx10 +3rep ökning, nära failure

1min vila

BB-curl, +1.5kg
    32.5kgx10
    32.5kgx10
    32.5kgx10
    32.5kgx10
    32.5kgx10 tungt

Superset

French Press
    32.5kgx10
    32.5kgx10
    32.5kgx8 tungt
    32.5kgx8 mkt tungt
    32.5kgx8 mkt nära failure
    1min rest

Forearm Curl behind back, +1.5kg
    32.5kgx10
    32.5kgx10
    32.5kgx10

45sec vila

Lateral Raise drop
    9kgx20
    6kgx16
    4kgx15
    6kgx10
    9kgx5

Shoulders back, +1kg
    8kgx15
    8kgx15
    8kgx15

30sec vila

Pushdown tecnho cable
    20kgx25
    25kgx10

12:15 90min

Dagens pass var absolut godkänt, kände lite skum svag smärta i höger axel sista seten på hantelpress men tightade till formen och sedan var det lugnt igen.

Ökningar på det mesta, bytte ut incline i smith mot fri stång och det kändes bra och det blir mer vikt nästa gång.

Dagens trollbild och linneform:
    [img=http://img803.imageshack.us/img803/7011/120604.jpg]Dagens postmeal:[img=http://img687.imageshack.us/img687/2050/img0804fv.jpg]teriyakiwok med oxfilé och ägg, äggnudlar till det.

Igår var jag och åt burgare med tjejen:[img=http://img152.imageshack.us/img152/3183/img0800kd.jpg]Blev en texasburgare för mig med bacon, färsk chilipeppar och stark whiskysås. Tjejen tog någon veggie.

Sedan såg vi Prometheus, den var bra men levde inte upp till mina höga förväntningar. Jag ger den en svag 7/10. Skriver lite mer sen i biotråden när fler sett den.

Imorrn blir det underkropp tungt pass.

Dagens inspirationsbild:[img=http://img443.imageshack.us/img443/4452/59909239749256030272810g.jpg]Okänd snubbe.

Känner du rätt groove när du kör pressarna för brösten? Det verkar som
    det när jag läser ditt inlägg. Själv är jag alltid ute efter en tight känsla,
    att allt håller ihop. Det är svårt att förklara, men lätt att känna.

Bra trollbild, i positiv bemärkelse.

Och bra inspirationsbild. Ser ut som en helt perfekt fysik.

Gettodachoppa wrote:
    Känner du rätt groove när du kör pressarna för brösten? Det verkar som
    det när jag läser ditt inlägg. Själv är jag alltid ute efter en tight känsla,
    att allt håller ihop. Det är svårt att förklara, men lätt att känna.

Bra trollbild, i positiv bemärkelse.

Och bra inspirationsbild. Ser ut som en helt perfekt fysik.

Ja lite groove finns där och blir bättre och bättre. Jag försöker vara som en maskin och tänka att jag bara ska pressa med brösten (även om man inte gör det). Drar ihop skuldrorna så mycket jag kan, upp med bröstet, går ner så långt jag kan tills det sträcker till lite och sedan upp utan låsning. Försöker att inte stanna upp vikten någonstans. Fördelen med så lätta vikter är att man direkt känner när tekniken börjar ge efter och man lätt kan justera till nästa rep. Det känns lovande får jag nog säga. Jag vet med mig att jag tidigare ofta har fällt fram axlarna när det blir lite för tungt men det tillåter jag mig inte att göra nu utan lägger ner när det börjar närma sig fail MED rätt teknik.

Jo det är en riktig schyst fysik på bilden, jag kommer slänga in lite sådana motivationsbilder tänkte jag :-)

Tycker det ser bättre ut nu med lite mer fylligare nu. Trolleribilden blev rätt bra med andra ord.

Inspirationsbilden är kul på två sätt.
    1:Killer är snorhård :D
    2:Ser inte alls utmärglad ut med tanke på hårdheten. Speciellt i ansiktet. Hade han tagit på sig t-shirt så hade man inte kunnat gissa hans form.

Zoltan Szabo wrote:
    Tycker det ser bättre ut nu med lite mer fylligare nu. Trolleribilden blev rätt bra med andra ord.

Inspirationsbilden är kul på två sätt.
    1:Killer är snorhård :D
    2:Ser inte alls utmärglad ut med tanke på hårdheten. Speciellt i ansiktet. Hade han tagit på sig t-shirt så hade man inte kunnat gissa hans form.

Det är just en sådan fysik som är extra cool i mina ögon, någon som ser vältränad ut men inte överdrivit (allt är relativt) stor. Sen när han tar av tröjan i omklädningsrummet tappar man hakan, hehe.

Dagens kost:

1. Shake med Diet Fuel, havregryn, fryst banan och mjölk.
    2. BCAA innan och efter träningen.
    3. Wok med oxfilé, ägg och nudlar till det.
    4. Korvstroganoff med ris. Hittade en falukorv med 9% fett som var god.
    5. Kvällsfika, blir nog en kanelbulle och ett glas mjölk.

I morgon tänkte jag skita i PWO och köra en paus i minst 4 veckor, får väll se hur det går ;-) Frågan är om man också ska ta paus från kreatinet, det vågar jag knappt är rädd att tappa lite styrka nu när det går så bra…skiter nog i det.

Gober wrote:
    Ja lite groove finns där och blir bättre och bättre. Jag försöker vara som en maskin och tänka att jag bara ska pressa med brösten (även om man inte gör det). Drar ihop skuldrorna så mycket jag kan, upp med bröstet, går ner så långt jag kan tills det sträcker till lite och sedan upp utan låsning. Försöker att inte stanna upp vikten någonstans. Fördelen med så lätta vikter är att man direkt känner när tekniken börjar ge efter och man lätt kan justera till nästa rep. Det känns lovande får jag nog säga. Jag vet med mig att jag tidigare ofta har fällt fram axlarna när det blir lite för tungt men det tillåter jag mig inte att göra nu utan lägger ner när det börjar närma sig fail MED rätt teknik.

Jo det är en riktig schyst fysik på bilden, jag kommer slänga in lite sådana motivationsbilder tänkte jag :-)

Det låter jättebra. Jag har mer och mer börjat anamma någon slags
    offensiv inställning under själva seten. Tioreppare har en tendens att
    bli väldigt, väldigt tunga efter några set. Då tycker jag det fungerar
    bra att fortfarande koncentrera sig på just tekniken/känslan, och trycka
    undan det faktum att vikten faktiskt BLIR tyngre och tyngre ju längre
    in i setet jag kommer. På så vis är det lättare att ”rulla” på repsen och
    inte börja ta omtag, pausa eller tappa utförandet (eller helt plötsligt
    inse att jag är jäkligt trött, hehe).

Man kanske kan säga att det handlar om att lura sig själv att styrkan
    finns kvar.

Kör på, rätt som det är har det gått några månader och resultat börjar
    synas i gymspegeln. Det är då det blir roligt.

Getto, vi tänker nog ganska lika där, eller kanske jag börjat tänka lite som dig. Man får ju hoppas att detta ska ge resultat i spegeln. Annars blir jag ledsen i ögat.

Dagens:

Quote:
    Day 2 Lower-Body max strength
    12:20

Legpress, +5kg
    160kgx6 hoppla vad tungt
    157.5kgx6 sänkning 2.5kg
    155kgx6 sänkning 2.5kg
    155kgx6 mkt tungt
    155kgx6

Straight Deadlift, +5kg
    90kgx6
    90kgx6
    90kgx6
    90kgx6 tungt

Lunges Dumbbells, +2.5kg per hantel
    15kgx5 rep per ben
    15kgx5
    15kgx5
    15kgx5
    15kgx5

Legcurl, +1.5kg, fick vänta på maskinen och la till extra set pga det.
    32.5kgx6
    32.5kgx6
    32.5kgx6
    32.5kgx6 straffset*

Leg extension, +2.5kg
    52.5kgx8
    52.5kgx8
    52.5kgx8 straffset*

Calves press Smith
    80kgx14
    90kgx14
    100kgx12
    100kgx10

Abs & backextension
    3 & 2

* straff pga lång vila efter lunges

13:25 65min

Smekmånaden är över på en del övningar nu, blir nog inga fler 5kg ökningar varje set på benen nu. Det var främst benpressen där jag nog inte skulle höjt överhuvudtaget då röven började röra sig lite. Kommer nog gå tillbaka lite där nästa pass.

Annars bra pass, enda smolket i bägaren var att jag fick vila lite för länge efter raka marken när jag väntade på maskinen. La då till straffset.

På tal om vila så har jag bestämt att intensiteten ska ökas, främst på pumpdagarna. Satt och läste lite om Vince Gironda’s 8 Sets of 8 upplägg. och blev inspirerad att dra ner vilan som jag tycker är för lång i Powerpump 2.

Nu går vi vidare till dagens bilder.

Dagens frukost:

Dagens inspiration:
    [img=http://img27.imageshack.us/img27/7811/16674210150901837064295.jpg]Bob Paris king of aesthetics! om uppgifterna stämmer låg han på ca 182cm och 99kg

Dagens coola bild:[img=http://www.simplyshredded.com/wp-content/uploads/2010/06/1277136934904.jpg]Dagens frukost:[img=http://img137.imageshack.us/img137/7956/img0810h.jpg]Ägg, lite korv och nudlar med purjolök.

Planen är vila i morgon och Tung överkropp på torsdag följt av träff med några gamla polare för några öl. Inte druckit på..ptjaa vet inte ens. Men det blir max 2-3öl det är vad jag pallar med utan att bli bakis.

Ska anamma det där med vilan mellan seten på pumpdagarna. Det kommer bli tuffare,
    men jag ska ge det en chans.

Juzup var en grym byggare, nästan lite bortglömd.

Följer era journal med intresse och försöker knåpa ihop något bra till mig med ppt2. Utbudet är begränsad på övningar jag kan köra på det gymmet jag är på och vad jag fattar det som ska man helst byta övning var 5te v. Tills jag får ordning på knät till 100 och programmet är spikat så kör jag denna diet på gamla vanliga sättet. :/

Hur gick det med bullarna din sambo har bakat ? :D Glömde du berätta eller rättare”glömde”? Ha ha…
    Paus från pwon för du skrev det aldrig heller. Aja baja !! Jag har koll ;)

Gettodachoppa wrote:
    Ska anamma det där med vilan mellan seten på pumpdagarna. Det kommer bli tuffare,
    men jag ska ge det en chans.

Juzup var en grym byggare, nästan lite bortglömd.

Jag tänker att ju intensivare ju bättre på pumpdagarna, det är ju just PUMPdagar. Tror att det kommer bli svettigt och jobbigt, eller ja väldigt jobbigt men bra. Juzup var absolut grym.

Zoltan Szabo wrote:
    Följer era journal med intresse och försöker knåpa ihop något bra till mig med ppt2. Utbudet är begränsad på övningar jag kan köra på det gymmet jag är på och vad jag fattar det som ska man helst byta övning var 5te v. Tills jag får ordning på knät till 100 och programmet är spikat så kör jag denna diet på gamla vanliga sättet. :/

Hur gick det med bullarna din sambo har bakat ? :D Glömde du berätta eller rättare”glömde”? Ha ha…
    Paus från pwon för du skrev det aldrig heller. Aja baja !! Jag har koll ;)

Varken jag eller gettodachoppa varvar övningarna, jag tror inte man behöver göra det och för min del skulle det snarare vara negativt då det blir svårare att följa en progressiv linje med ökningar av vikterna. Däremot kan man ju tex köra 3 månader med hantlar och 3 månader med stång på en del övningar eller dylikt.

På frågan om bullarna kan jag säga att hennes bullar är dom godaste jag ätit. En sats med kanel och en med vanilj/kardemumma. Men jo jag glömde nämna dom kanske ;-) men bullar är fan bra carbs det, hehe.

Jag tog bara halv dos PWO idag, eller ja dvs 1 rek dos…plus en koffeintab…Måste ju trappa ner i steg, heh.

På tal om mat, dagens kost.

1. Ägg, nudlar och korv.
    2. Lite riskakor och sedan BCAA.
    3. Rester från igår, korvstroganoff alltså. Ris till det.
    4. Tonfiskröra med ägg. Två skivor bröd till det.
    5. Kan nog bli en kvällsbulle här, proteinshake till det kanske.

Avslutar med en till på Jusup!
    [img=http://blog.uduak.org/wp-content/uploads/jusup_2.png]

Viewing 15 posts - 106 through 120 (of 369 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.