Gobers Power Pump Training 2

Home Forums Dagböcker Gobers Power Pump Training 2

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 121 through 135 (of 369 total)
  • Author
    Quote:
    Day 5: Upper-body Max Strength
    12:20

Incline Dumbbell Press
    32.5kgx6
    32.5kgx5 3.5kg ökning
    29kgx6
    27.5kgx8 för lätt
    27.5kgx7

Ca 1min vila

Flat Dumbbell Press
    32.5kgx5 [B2 ]rep sänkning[/B]
    32.5kgx5 3.5kg ökning
    29kgx9 1 rep ökning

Weighted Chinups, 5kg sänkning
    +10kgx8
    +10kgx6
    +10kgx6

Shoulderpress Machine, +1kg
    67kgx6
    67kgx6
    67kgx6 tungt
    67kgx6 fail

Low Row machine, +1kg
    87kgx6
    87kgx6
    87kgx6
    87kgx6 tungt

Lateral Raise Drop, ökningar på alla set
    10kgx20
    7kgx15
    5kgx17
    4kgx10

Axlar backside Drop, ökningar på alla set
    10kgx20
    7kgx20
    5kgx20

Shrugs Dumbbells
    42kgx12
    42kgx12

Barbell Curl EZ, bygger upp till max på 1 set och därefter till fail*
    42.5kgx5
    42.5kgx5
    42.5kgx3
    42.5kgx3
    42.5kgx1
    42.5kgx1
    42.5kgx1
    42.5kgx1
    42.5kgx0 fail

Mkt kort vila, lägger ner vikten, skriver ner rep och sedan lyfter jag vikten igen.

Hammercurl
    15kgx10
    15kgx6
    15kgx4

Superset

Forearm BB-curl
    27.5×6
    27.5×5
    27.5×5

30sek vila

Pushdowns, +0.5kg
    32.5kgx6 tungt
    32.5kgx6
    32.5kgx4

Incline Chestpress myorep, känns ganska onödigt att lägga till denna övning i slutet. Plockar nog bort den.
    60kgx10,6,3,1,1

13:45 95min

Så såg det ut idag. Bra pass men på gränsen i en hel del övningar så det blir inte många ökningar av vikter nästa pass utan satsar på fler rep. Ökade upp intensiteten ganska bra idag vilket givetvis påverkade orken lite.

Chinups vill inte alls nu, har ingen gnista och lust där. Funderar på att plocka bort den övningen under en period nu, ersätta med pull downs i maskin. Chinups är ju en grym övning men jag har kört den varje vecka nu i över 1.5år tror jag. Kan nog behövas en liten paus där för att få tillbaka gnistan.

La även ”ladder” upplägget för biceps på hyllan nu och istället kör jag som rekommenderat i Power Pump 2 schemat, dvs att man bygger upp till ett max.

Imorrn blir det förmodligen vila och sedan lower-body pumpday på lördag efter jobb.

Dagens kost hittills:
    1. 2 mackor med ost, skinka och kalkon. Shake på Diet Fuel jordgubb med havregryn, fryst banan, mjölk och färska jordgubbar och hallon.

2. PWO, 2 riskakor med lite honung på och BCAA-XX runt träningen.

3. Kaffir Limekyckling med kokosmjölk, ris till det.

4. ?

5. ? Restaurang och några öl.

6 ?

Ska träffa några gamla ungdomsvänner, ut på restaurang. Blir nog Brässerad kalv med aligot och gremolata till huvudrätt för mig, några kalla av bra märke till det. Ska försöka hålla mig till max 3-4 öl då jag inte är sugen på att vara bakis imorrn, och jo jag är klen numera ;-) men jag drack nog senast för över ett år sedan så man är inte så härdad numera.

Dagens inspirationsbild:
    [img=http://i48.tinypic.com/rw1m61.jpg]Okänd snubbe, liknar han inte Magnus Farsan Larsson lite?

Dagens inspiration nr 2:[img=http://i49.tinypic.com/33djd5l.jpg]En annan okänd snubbe.

Thats it!

Jag kör inte alls lika många set som du (eftersom jag inte kör armar), men tycker att
    max-styrkepassen tar lite för lång tid för min del. Tycker samtidigt att det känns
    kontraproduktivt att vila bara någon minut mellan seten. Klurigt.

Småjobbigt angående dina chins. Jag har precis kommit ur en svacka i den övningen.
    Men behövde först sänka vikten och börja om.

Ölen smakade hoppas jag. Du lär inte ha behövt så värst många klunkar för att känna
    av alkoholen i alla fall, heh.

Vart hittade du den fina bilden på herr Larsson?
    Angående chinups, mata på som aldrig förr så släpper det. Jag tror inte på släppa en övning bara för den jävlas.
    mentalt jobbigt när det inte funkar som man vill, finns i inget annat än bita ihop och kötta på.

Som man kunde misstänka ligger man nu här i soffan och är rejält seg i kolan med en liten antydan till huvudvärk och allmänt tung i kroppen.

Detta pga lite rusmedel igår. Det blev en mycket trevlig kväll, 1,5 år sedan jag och dom gamla kompisarna träffades för middag sist men det känns alltid ”som igår”. Det blev fyra öl för mig men det räcker tydligen numera för att man ska bli lite smålurig och känna av det dagen efter. Huvudrätt för mig blev bräserad kalv med märgbenet fyllt av godsaker, primörer och god sås. Efterrätt blev hallonbakade rabarber mazarin och vaniljglass.

Tror faktiskt jag trots mitt sega tillstånd ska köra på med underkroppen idag så man får 2 dagars vila i helgen och kan återkomma med full kraft på Day 1 måndag.

Bjuder på lite matbilder från gårdagen.
    [img=http://i46.tinypic.com/67pow3.jpg][img=http://i49.tinypic.com/vnmq0y.jpg]Som brukligt efter en sådan kväll vill man ha en snuskig burgare innan man går hem, i detta fall blev det en vitlöksburgare från Stippes.[img=http://i50.tinypic.com/2q06lap.jpg]

Gettodachoppa wrote:
    Jag kör inte alls lika många set som du (eftersom jag inte kör armar), men tycker att
    max-styrkepassen tar lite för lång tid för min del. Tycker samtidigt att det känns
    kontraproduktivt att vila bara någon minut mellan seten. Klurigt.

Småjobbigt angående dina chins. Jag har precis kommit ur en svacka i den övningen.
    Men behövde först sänka vikten och börja om.

Ölen smakade hoppas jag. Du lär inte ha behövt så värst många klunkar för att känna
    av alkoholen i alla fall, heh.

Nej det blir faktiskt lite för mycket även för min del på styrkedagen, och samtidigt så behöver man en del vila just på de tunga dagarna. Jag försöker att behålla lite vila mellan seten på de tunga basövningarna och köra lite extra vila mellan övningarna, men kör mer intensivt på tex sidlyft och armträningen. Jag ska dock justera lite och tex helt ta bort den sista övningen. Man får justera lite efter hand och lyssna på kroppen.

Jag ska ge chinsen en chans nu när jag sänkt vikten så kanske det kommer lossna.

i0janki wrote:
    Vart hittade du den fina bilden på herr Larsson?
    Angående chinups, mata på som aldrig förr så släpper det. Jag tror inte på släppa en övning bara för den jävlas.
    mentalt jobbigt när det inte funkar som man vill, finns i inget annat än bita ihop och kötta på.

Den kom upp på en obskyr muskelsida på facebook tror jag jag. Och som jag skrev ovan så ska jag försöka köra på lite till med chinsen :-)

Welcome to the house of pain (with tiny weights)

Yes! vilket bra pass! kanske ska börja dricka några öl dagen innan varje pass? eller kanske inte så optimalt, heh.

Quote:
    Day 5 Lower-body pump
    13:35

Legpress, +2.5kg, 2,5kg ökning var lagom så det kan jag nog lägga på nästa gång också.
    90kgx10
    90kgx10
    90kgx10
    90kgx10
    90kgx10
    90kgx10
    90kgx10
    90kgx10 blackout när jag reste mig

Ca 1min vila

Leg Extensions, +0.5kg
    27.5kgx20
    27.5kgx20
    27.5kgx20
    27.5kgx20 seeeeegt!
    27.5kgx20 Aaaaaaaaaaaaa!!!!!
    27.5kgx20 haha….

Leg Curls, +0.5kg +extra set
    17.5kgx25 nära till tårar
    17.5kgx25 sjukt är vad detta är
    17.5kgx18 slut kan ej gå….

Calves press Smith
    70kgx15
    70kgx15
    70kgx15
    70kgx15
    70kgx15
    70kgx15

30-60sek vila

Back extensions & Abs

14:30 55min

Ja det var en pärs detta, efter bensparkarna hade jag sådan pump i benen att jag knappt kunde gå och efter lårcurlen fick jag pausa lite innan jag kunde gå ordentligt.

Blev lite justeringar idag, tog bort raka mark och kör den enbart på den tunga dagen. Tog även bort sittande vadpressar då jag inte tycker att den verkar ge något, la till extra set på stående press istället.

Intensiteten är nu perfekt på benspark och på benpressen kan jag nog pressa ner tiden lite till då jag börjat vänja mig lite vid smärtan nu.

Dagens postmeal:
    [img=http://i48.tinypic.com/3582fyg.jpg]wokad hjortskav med lime och teriyaki.

Häromdagen gjorde jag Kenyansk kokoskyckling.[img=http://i50.tinypic.com/bea81w.jpg]Ikväll ska jag göra en Bolognese med inspiration från Plura. Lammfärs, blandfärs och rökt sida ligger och väntar på att tillagas.

Jaha några inlägg, uppdateringar osv är väck, men skit i det. Däremot vet jag inte om jag gillar detta nya forum, just nu känns det bara jäkligt rörigt och svårt att navigera, designen känns inte riktigt up to date. Tänkte skita i att uppdatera tills det iaf är klart med arbetet på brädan, men jag uppdaterar trots allt…så ingen tror jag gått och dränkt mig eller så.

Quote:
    Day 5: Upper-body Max Strength
    16:55

Incline Dumbbell Press
    34kgx5 +1.5kg tungt
    32.5kgx6 tungt
    29kgx8 + 2rep
    29kgx6 +1.5kg
    29kgx6 +1.5kg

Ca 1min vila

Flat Dumbbell Press
    32.5kgx7 +2rep
    32.5kgx6 +1rep mkt tungt
    29kgx9 mkt tungt, kass teknik

Weighted Chinups
    +10kgx9 +1rep
    +10kgx7 +1rep
    +10kgx7+1rep

Shoulderpress Machine +0.5kg
    67.5kgx6
    67.5kgx6 tungt
    67.5kgx5 gaaaah!
    67.5kgx5 Hulkmode!

Low Row machine +0.5kg
    87.5kgx6
    87.5kgx6
    87.5kgx6 mkt tungt
    87.5kgx6 puuuh

Lateral Raise Drop
    10kgx21
    8kgx10
    7kgx8
    3kgx12 haha herrejösses!

Axlar backside
    10kgx25
    10kgx18
    10kgx

Shrugs Dumbbells
    42kgx15
    42kgx15

Barbell Curl 43 +0.5kg
    43kgx5
    43kgx5
    43kgx4
    43kgx4
    43kgx2
    43kgx1
    43kgx1
    43kgx1
    43kgx0 fail

Mkt kort vila

Triceps extension dumbbells incline
    12.5kg per hantel x8
    12.5kgx6
    10kgx10

30sek vila

Pushdowns
    30×8
    30×7

18:15 80min

Mycket bra pass, rejält driv genom hela träningen. En del ökningar igen vilket är väldigt trevligt.

Och på detta sätt kan man se ut om man äter helt för mycket bröd om dagarna, slät som en säl numera alltså.

Hur fixar man en snygg länk till sin dagbok i signaturen?

Gober wrote:
    Jaha några inlägg, uppdateringar osv är väck, men skit i det. Däremot vet jag inte om jag gillar detta nya forum, just nu känns det bara jäkligt rörigt och svårt att navigera, designen känns inte riktigt up to date. Tänkte skita i att uppdatera tills det iaf är klart med arbetet på brädan, men jag uppdaterar trots allt…så ingen tror jag gått och dränkt mig eller så.

Jag håller med dig om forumdesignen, men det brukar ju alltid kännas så innan man har vant sig. Jag tycker även att de borde kunnat förvarna innan de bytte forum så att man hann spara saker och ting. Min dagbok försvann helt och jag har inte ork att skapa en ny för tillfället.
    Det ser för övrigt ut som ett bra pass. Alltid roligt med ökningar!
    (Hmm letar smilies men hittar dom inte, så du får tyvärr ingen ”tumme upp” idag.)

Passet ser ju rätt tungt ut – och du bör väl tidsmässigt pressat det hela rätt rejält?

Beträffande forumdesignen så tror jag tyvärr att detta var början till slutet för Bodys forum. Aktiva användare har nuförtiden inte mycket tålamod med förändringar som inte har mycket uppenbara fördelar; och fördelarna/förbättringarna tycker jag lyser med sin frånvaro.

DonTom wrote:
    Passet ser ju rätt tungt ut – och du bör väl tidsmässigt pressat det hela rätt rejält?

Beträffande forumdesignen så tror jag tyvärr att detta var början till slutet för Bodys forum. Aktiva användare har nuförtiden inte mycket tålamod med förändringar som inte har mycket uppenbara fördelar; och fördelarna/förbättringarna tycker jag lyser med sin frånvaro.

Tyvärr fruktar jag detsamma. Varför sitta och lägga tid på att stöka och böka med ett forum som inte tillför något nytt när det finns alternativ? Känns som det finns mycket oklarheter kring migreringen också… Samtidigt: bäst att vänta ett tag och se om det sätter sig.

Bra pass btw gober, ser bra ut.

Tack, det går riktigt bra nu. Styrkan ökar och tiden pressas så jag är glad så länge det varar. Det enda som inte går bra är att hålla formen.

Jag hoppas folk stannar kvar på brädan till arbetet är klart för att avgöra då om ni vill stanna kvar. Hoppas även folk ger kritik i tråden till de ansvariga för Body. Det vore tråkigt om folket jag följer sticker iväg. Då kommer även jag överge Body, tycker dock inte det finns några vettiga alternativ få Kolozzeum är så stort?

Nåja om folk flyttar får ni fan berätta vart, we got to stay togetha bros!!! ;-)

Vi kan starta ett eget forum som bara inriktar sig på dagböcker. Fast kanske att man skulle kunna ha en ”repan” för lite filmsnack osv. ;)
    Angående formen (som ändå verkar bra enligt mig), hur mycket har du lagt på dig sen avslutad deff?

Jag ska då ge forumet en chans. Just nu finns det ju så mycket annat man kan engagera sig i såsom vackert väder och midsommarfirande, sedan får man väl utvärdera det nya forumet. Sedan hänger det ju lite på oss själva hur bra det nya blir genom att vi berättar vad vi är nöjda och mindre nöjda med.

Faran: jag har gått upp 5-6kg sedan dieten avslutades för typ 5 veckor sedan :/ gick dock upp runt 4 redan första dagarna då jag lägger på mig mkt vatten direkt när jag börjar äta mycket kolhydrater. Men vikten har på senaste 2-3 veckor gått upp i mkt långsammare tempo så det känns ganska okej trots allt.

Waco: VI hänger kvar ett tag och ser hur det blir :-)

[candle] Efter en riktigt risig och ultrastressig arbetsdag var det dags för träning, och det såg ut så här..[/candle]

Quote:
    Day 6 Lower-Body pumpday
    17:30

Legpress +2.5kg
    92.5kgx10
    92.5kgx10
    92.5kgx10
    92.5kgx10
    92.5kgx10
    92.5kgx10
    92.5kgx10
    92.5kgx10
    Ca 1min vila

Leg Extensions +1kg
    28.5kgx20
    28.5kgx20
    28.5kgx20
    28.5kgx20
    28.5kgx20 PAIN!
    28.5kgx20……!
    1min vila

Leg Curls
    17.5kgx25 express train to pain!
    17.5kgx25 fy…
    17.5kgx20 +2rep

Calves press Smith
    70kgx20+5rep
    70kgx18+3rep
    70kgx16+1rep
    70kgx15
    70kgx15
    70kgx15

30sek vila

Straight Deadlift
    60kgx15
    60kgx15

Back extensions & Abs
    2&5

18:30 60min

Det ser kanske mesigt ut med så få övningar och lätta vikter, men jag lovar att detta är brutalt. Smärtan efter hälften av seten på så höga rep är inte att leka med. Mycket bra pass med gött driv idag också. Pressade tiderna ännu lite mer.

Det är nog önsketänkande, fett och vätska men jag inbillar mig att benen växt lite redan efter lite mer än en månad med detta upplägg..Men som sagt är nog bara önsketänkande.

Dagens kost såg ut som så här:

1. Proteinshake.
    2. Ett tortillabröd med kyckling, salsa och lite gräddfil i, plus en ostmacka.
    3. Aminosyror före och efter träning.
    4. Postmeal blev en gyrospizza med lite beasås på, lite halvsvettig men blev iaf mätt.
    5. Lite filmmyssnacks.
    6.Shake.

Jag är ledig imorrn, inte haft en ledig söndag på sinnessjukt länge, ska sova till 9!!! Vila från träning och överkropp pumpdag på måndag. Lär ha galen träningsvärk i benen imorrn…igen!

Hehe vart inte din extrema längtan efter att få börja käka ordentligt och lägga på dig mer massa så underbart skön och behaglig som du ville ? ;) Skämt å sido..

Du verkar ju trivas bra med upplägget och själv tycker jag att det verkar riktigt vettigt att ha allting planerat redan innan passet, reps, set, övningar, tid osv. Bara gå in och göra jobbet, som en robot. ”Går det i teorin så går det i praktiken” :)

Viewing 15 posts - 121 through 135 (of 369 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.