- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
7 oktober, 2013 at 19:59 #1079222Anonym anvandareMember
Dag 1 Bröst/Mage
– Bänkpress 5×5 – 75 kg
– Sned bänkpress 3×8 – 52,5 kg
– Nedåtlutande hantelpress 3×8 – 20 kg
– Flyes med hantlar 3×10 – 12,5 kg
(dips <
variera/valfri)– Sneda cabel crunches 4×12 – 35 kg
– Sidolyft hantel, mage 3×10 – 12,5 kg
– Bålrotering med boll 3×10Måndag och gymtime. Axlar stod på listan efter justeringen av 6-spliten. Körde axlar i fredags och fick därför möblera om lite. Det blev därför Bröst/Mage idag. Börjar komma igång med bröst igen men Nedåtlutande hantelpress blev lite svajig idag. Finns ingen bra låda som man kan sätta under bänken. Tog ett par 20 kg vikter men fick inte den rätta lutningen. Finns dock en bänk som är till magträning som jag kan använda, såg jag efter ett tag. Blir att testa den nästa vecka. Så inte helt nöjd med bröstträningen. Magträningen gick ännu bättre. Tror aldrig jag varit så slut i magmusklerna som efter passet. Två helt främmande övningar som gick till attack. Testade även en övning jag hittade på nätet igår. Bålrotering med boll, finns en länk till video nedan om någon vill testa Den var iaf sjukt jobbig och var en bra avslutning på träningen.
Sidolyft
http://youtu.be/RVVEmvwbMmIBålrotering med boll
http://youtu.be/6-VidNnwl2c8 oktober, 2013 at 14:57 #1079235Anonym anvandareMemberDag 2 Biceps/Triceps
– Skivstångscurl 4×8 – 42,5 kg
– Prechercurl (enarm i kabel) 3×8 – 15 kg
– Hammercurl 3×8 – 15 kg– Smal bänkpress 4×8 – 52,5 kg
– Skull crusher 3×8 – 37,5 kg
– Kabel pushdown 3×8 – 30 kgBiceps och tricepsdag. Ett jobbigt och svettigt pass kan jag summera det hela. Känner att jag har kommit till den nivån nu när det är riktigt kul att träna. Jag vet att upplägget är hårt och att det krävs lite extra för att få med alla fem passen. Men vill man nå något så krävs det att man ligger i. Prechercurl utförde jag i kabelmaskinen eftersom den tillåter mer vikt som gör att jag klarar mig inom de 8 rep. Körde en arm i taget men ska nog köra med stång nästa vecka eftersom det tar kortare tid, plus att det går åt mindre energi. Skull crusher är en av mina favoritövningar just nu. Tar kanon på triceps och rolig dessutom Vilan mellan seten har jag justerat i nya upplägget. Tidigare har jag vilat nästan 2 min men läst på att det är lite för länge när jag kör som jag gör. Rätta mig gärna om jag har fel. Nu vilar jag mellan 30 – 60 sek beroende på övning. Nu har jag precis käkat och vilar till morgodagens benpass.
8 oktober, 2013 at 19:12 #1079238Anonym anvandareMemberMagträningen gjorde susen känner jag Bara vila den tills imorgon då den åker på det igen. Föresten…. vad har hänt med alla andra träningsmänniskor? Dagbökerna har inte kommit igång sedan sommaren. Bara jag som uppdaterar iaf. Tur någon håller den vid liv? Skulle någon sakna vart mitt slit i gymmet tar vägen?
9 oktober, 2013 at 20:14 #1079255Anonym anvandareMemberKom precis hem ifrån jobbet… Varit en dag med massor av test. Jobbar som sagt på Visma Spcs och testade febrilt den kommande versionen av Visma Administration, Fakturering och Förening. Produkter som många säkert känner igen. Iom denna dag fick jag skjuta på mitt träningspass och är inte så sugen att sticka iväg nu. Tar mig lite kvarg och kryper ner framför tv. Det är jag gjort mig välförtjänt av
13 oktober, 2013 at 19:51 #1079299Anonym anvandareMemberSöndag och haft en kanonhelg med släkt och familj. Blev lite mindre träning i slutet av förra veckan. Blev lite mix i torsdags för att hinna med återstående muskelgrupper. Varit iväg hela helgen och träffat släkten. Imorgon tar vi upp träningen igen och kör hårt. Mycket möten imorgon så kanske får ta passet efter jobbet.
14 oktober, 2013 at 21:36 #1079317Anonym anvandareMemberDag 1 Axlar
– Militärpress 5×5 – 47,5 kg
– Sittande axelpress 3×8 – 20 kg
– Stående hantellyft framifrån 3×8 – 12,5 kg
– Reverse fly (kabel) 3×10 – 10 kg
– Sidolyft 3×10 – 9 kgMåndag och träningsdags. Möte hela hela dagen så fick träna efter jobbet. Märker hur skönt det är att träna på lunchen. Blir mycket piggare och mer tid för min 1,5 åriga son. Hur gick det då med passet? Blev ökning i både militärpress och sidolyft. I militärpressen ökade jag med 2,5 kg. I sidolyft blev det 2 kg.
Var dock rätt trött i de två sista övningarna. Imorgon är det vanlig dag och kör på lunchen.15 oktober, 2013 at 19:25 #1079327Anonym anvandareMemberDag 2 Ben/Mage
– Knäböj 5×5 – 85 kg
– Benpress 3×8 – 50 kg
– Benspark 3×10 – 22,5 kg
– Bencurl 3×10 – 20 kg– Stående vadpress 4×15 – 70 kg
– Decline sit-ups 4×12 – 10 kg
– Cabel crunches 3×12 – 65 kg
– Russian twist 3×15 – 5 kgBen och magträning stod på listan. Körde ett eftermiddagspass då lunchen körde ihop sig lite. Åter igen, sjukt skönt att träna på lunchen mot efter jobbet. Man är rätt sliten efter åtta timmars jobb. Men jag viker mig inte för det. Passet gick btw och ökning i Decline sit-ups med 2,5 kg. Kan nog även öka lite i knäböj. Sen har vi benpress. Den maskinen är rätt kass och ska ta en bild på maskinen nästa vecka så får ni se. Ev att jag byter övningen till framtiden. Summerar jag passet så tummen upp för magen och ser fram emot träningsvärk.
16 oktober, 2013 at 22:19 #1079346Anonym anvandareMemberDag 3 Rygg – Onsdag
– Marklyft 5×5 – 70 kg
– Stångrodd 3×8 – 47,5 kg
– Latsdrag 3×8 – 45 kg
– Sittande rodd 3×8 – 75 kg
(chins <
variera/valfri)Marklyft är ryggarnas övning. Tog riktigt bra och en av de bästa övningarna jag vet för ryggen. Tummen ner för Sittande rodd eftersom gymmet saknar en riktig roddmaskin. Jag får använda kabelmaskinen men vikten blir för lätt. Körde 15 rep i 3 set. Får nog byta ut övningen till antigen Hantelrodd eller gå all in på Chins. Vad tycker ni?
17 oktober, 2013 at 19:26 #1079365Anonym anvandareMemberDag 4 Bröst/Mage – Torsdag
– Bänkpress 5×5 – 75 kg
– Sned bänkpress 3×8 – 52,5 kg
– Flyes med hantlar 3×10 – 15 kg
(dips <
variera/valfri– Sneda cabel crunches 4×12 -40 kg
– Bålrotering med boll 3×10Bröstpass stod på listan med mage som avslutning. Bröstträningen gick bra och ökade i Flyes med 2,5 kg. Vet inte riktigt om Nedåtlutande hantelpress är den bästa. La under tre 20 kg vikter för att få upp ena sidan på bänken men blir svårt att få fötterna stadigt. Hade behövt en låda istället Har någon synpunkter på vad jag ska göra så säg till. Mage gick även det bra idag. Ökade på lite i Cabel crunches med 5 kg. Tummen upp för Bålrotering med boll då det gick bättre än förra veckan. Den är sjukt jobbig och tar otroligt bra. är har ni övningen om ni vill testa. http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=6-VidNnwl2c
18 oktober, 2013 at 13:21 #1079379Anonym anvandareMemberFredag och bestämmer mig för att flytta veckans Biceps & Triceps till söndag. Sambon kommer hem snart och ska på after work vid fem. Blir lite tajt och vill inte stressa igenom passet. Så tränar öltarmen lite istället och back on sunday.
20 oktober, 2013 at 21:08 #1079427Anonym anvandareMemberDag 2 Biceps/Triceps
– Skivstångscurl 4×8 – 42,5 kg
– Prechercurl (kabel) 3×8 – 35 kg
– Hammercurl 3×8 – 15 kg– Smal bänkpress 4×8 – 57,5 kg
– Skull crusher 3×8 – 40 kg
– Kabel pushdown 3×8 – 50 kgAfter work i fredags och därför biceps/triceps idag. Måste säga att jag är sjukt imponerad över över dagens prestation. Flera viktökningar bla i favoriten Skull crusher med 2,5 kg. Biceps gick också det bra. Grym pump idag och körde Prechercurl med rak stång idag. Vägde in mig idag och låg på 75,2 kg. Vi får se vart det landar till julen.
21 oktober, 2013 at 20:38 #1079456Anonym anvandareMemberDag 1 Axlar – Måndag
– Militärpress 5×5 – 45 kg / f på sista setet
– Sittande axelpress 3×8 – 20 kg
– Stående hantellyft framifrån 3×8 – 12,5 kg
– Reverse fly (kabel) 3×10 – 10 kg
– Sidolyft 3×10 – 9 kgMåndag och axelträning. Körde sittande axelpress först eftersom smithmaskinen var upptagen. Detta fick effekten att jag inte klarade förra veckans vikt på militärpressen. Fick gå ner 2,5 för att klara mina 5×5.
Jag körde rätt mycket handstående under sommaren. Lyckades på 5 veckor gå ifrån att knappt ta ett steg till att gå hela 15 meter. För att inte tappa dessa cirkuskonster tänker jag föra in det i mitt axelpass med handstående som inledning. Kommer köra 10 försök med handstående. Här får ni en bild ifrån helgens höstpromenad, på händer förstås
22 oktober, 2013 at 20:50 #1079483Anonym anvandareMemberDag 2 Ben/Mage
– Knäböj 5×5 – 90kg
– Benpress 3×8 – 55 kg
– Benspark 3×10 – 27,5 kg
– Bencurl 3×10 – 20 kg– Stående vadpress 4×15 – 70 kg
– Decline sit-ups 4×12 – 12,5 kg
– Cabel crunches 3×12 – 65 kg
– Russian twist 3×15 – 5 kgGrymt träningspass idag. Blev ökningar på flera övningar mot förra veckan.
På Knäböj ökade jag med 5 kg till 90. Har trappat upp sakta men säkert i knäböj och kan ta ytterligare lite till nästa vecka. Benpressen ökade vi på med 5 kg till 55. Den maskinen är lite konstig tycker jag och är ingen vanlig benpressmaskin. Har ni något förslag på vad jag kan byta ut den till? Bensparken ökade vi på med 5 kg till 27,5. Körde riktigt sakta i den excentriska fasen idag. Körde riktigt gött i låren Bencurl fick stanna kvar på 20 kg och lite problem när den 9/10:e rep ska utföras. Lika så med vadpress. Samma som förra veckan. Inga konstigheter.
Decline sit-up ökades med 2,5 kg till 12,5. Den tog riktigt bra idag och var bästa magövningen idag. Cabel crunches körde jag på samma vikt som förra veckan. Blir nog här ett tag till för att inte rörelsen börjar blir konstig. Lika så på Russian twist. Var dock en sjukt jobbig avslutning på passet. Var helt genomsvett och tur jag tränade efter jobbet idag.
Så bara ladda batteriet och köra stenhårt imorgon igen.23 oktober, 2013 at 20:47 #1079509Anonym anvandareMemberDag 3 Rygg – Onsdag
– Marklyft 5×5 – 70 kg
– Stångrodd 3×8 – 47,5 kg
– Latsdrag 3×8 – 45 kg
– Upprätt rodd 3×8 – 50 kg
(chins <
variera/valfri) 7 stRyggdags. Marklyft kändes rätt tungt idag och inte lika full av energi som igår. Jag hade riktigt fin träningsvärk förra veckan efter ryggpasset så återstår att se. Stångrodd gick bra och Latsdrag kändes bättre än förra veckan. Bytte ut Sittande rodd till en annan övning och blir Upprätt rodd. Tar lite mer på traps men tycker att jag får en fin spridning på övningarna nu. Kör övre rygg, korsrygg och traps. Avslutade passet med lite chins. Körde ett set där jag klarade 7 stycken.
24 oktober, 2013 at 20:29 #1079529Anonym anvandareMemberDag 4 Bröst/Mage – Torsdag
– Bänkpress 5×5 – 75 kg
– Sned bänkpress 3×8 – 55 kg
– Flyes med hantlar 3×10 – 15 kg
(dips <
variera/valfri (20 st)– Sneda cabel crunches 4×12 -40 kg
– Bålrotering med boll 3×10Bröst och mage idag. Hade mycket energi som ville ut och det märktes redan på första övningen. Körde första setet på 75 kg men kände att jag kunde lägga på lite till. Ökade med 2,5 kg och blev genast tyngre. I övning två fanns det fortfarande mycket energi kvar. Ökade även på här i set två och tre med 2,5 kg. Vi hoppade då ifrån 52,5 kg till 55 kg. De andra bröstövningarna gick som förra veckan. Fortfarande jobbigt så det räcker Som avslutning på bröstträningen körde vi lite dips. Blev två set på 20 st.
Magträningen var jobbig som alltid. Sneda crunches var tog otroligt bra och ni som letar efter bra magövningar så kika in det här How to get V-cut abs – Rob Riches – YouTube
Sidolyft tog mina sista krafter så var helt slut i Bålroteringen. Svettigaste passet på länge. Idag blir det tummen upp för Rob Riches :up:. Imorgon kör vi sista passet . -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.