- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
4 april, 2012 at 10:46 #221957Anonym anvandareMember
God afton damer och herrar.
Jag tänkte för forumets bästa och överlevnad skapa en liten journal/dagbok
för att prata mer om min träning och förhoppningsvis få lite stöttning, hjälp och kommentarer.Många här vet redan vilken idiot som sitter och skriver just nu men jag tänkte att jag kunde göra en liten kort presentation om mig själv.
Heter, som rätt uppenbart är Gustaf Lindberg och är född 1989.
Jag är bosatt i Sundsvall men har spenderat de tre senaste åren i Göteborg.Är grundaren/skaparen/ägaren av den omåttligt (?) poplära hemsidan Gurrametoden.se.
Gurrametoden skapades i ren frustration för att jag var less på alla metoder som huserade friskt för ett par år sedan.
Jag ville bevisa att det gick att träna utan GI, LCHF osv osv.
Tyvärr har detta försvunnit lite och just nu så är jag halv D-kändis på nätet med ett av dom fulaste namnen i internets historia.Nog om det, lite träning har jag bedrivit genom åren.
Har tränat seriöst sen kanske 2008 med vissa toppar och dalar.
Är en expert på att jojobanta och att aldrig ta mig i form eller ta mig i riktigt bra form och sedan supa bort den på någon sunkig charterort under någon vecka.Stats:
Ålder: 23
Längd: 185cm
Vikt: 97kg (dietar just nu och började på ca 100kg)
Knäböj: 1×172.5kg (med hyfsat djup, film kommer längre ned)
Bänkpress: 1x110kg / 5x100kg (axlarna gör att jag aldrig kör detta tungt)
Marklyft: 2x200kg / 8x180kg
Göteborgsvarvet: 1h57min~Mål:
Att komma i form, målvikt ligger någonstans nära 80-82kg.
Böj: 1x180kg
Bänk: 1x125kg om jag kan få ordning på axlarna
Mark: 1x220kg
Göteborgsvarvet: Under 1h50min[youtube=QEoRSP2xrtE]
[youtube=9h4hj6WnOpI]Just nu är jag inte riktigt på min maxstyrka efter en resa till Australien i början av detta år.
Jag drack 2 liter lådvin + enorma mängder alkohol under 6 veckors tid och
tränade endast en gång under denna period.
Men trots att jag dietar, så tror jag att jag är rätt nära dessa stats.Avslutar med lite bilder bara för att det alltid är kul.
[img=http://gurrametoden.se/wp-content/uploads/v%C3%A4rt1-horz1.jpg][img=http://gurrametoden.se/wp-content/uploads/bulkskillnad1.jpg]4 april, 2012 at 10:46 #55833Anonym anvandareMember4 april, 2012 at 10:50 #221958Anonym anvandareMemberKosten under dieten är hyfsat simpel, tråkig och jag ligger jävligt lågt när jag dietar.
Jag går sällan över 2000kcal men jag känner att jag hittat ett sätt som gör att det fungerar rätt bra. Jag jämför alltid min styrka vs viktnedgång och gör en avvägning hur det går.
Vad äter jag:
Kesella
Bär
Kyckling
Kött
Fisk
Proteinpulver (drinkar efter träning och caseinpudding oftast på kvällen)
Grönsaker
GrötTillskott:
Wheyprotein
Caseinprotein
Omega3
Jack3d
Koffein
EAA4 april, 2012 at 10:50 #221959Anonym anvandareMemberhej och hallå,välkommen tillbaka:-)!följde din gamla träningsjournal för något år sedan och kommer kika in här hyfsat regelbundet för att se vad gurra-metoden kan trolla fram;-)lycka till med dieten och håll oss uppdaterade.
4 april, 2012 at 10:55 #221960Anonym anvandareMemberGalten wrote:hej och hallå,välkommen tillbaka:-)!följde din gamla träningsjournal för något år sedan och kommer kika in här hyfsat regelbundet för att se vad gurra-metoden kan trolla fram;-)lycka till med dieten och håll oss uppdaterade.Härligt!
Har skrivit aktivt i stort sett hela tiden men på egna hemsidan och där blir det mest att det är 14-åriga BF-proffs som läser.
Blir strax en promenad, sen funderar jag på att trotsa den enorma träningsvärken i latsen/trapzen och köra bröst och triceps lite senare.
4 april, 2012 at 21:21 #221961Anonym anvandareMemberVälkommen Gurra!
Du gör helt rätt, man kan inte bara sitta bakom datorn och gnälla över att det är för lite aktivitet på forumet, du tar ju faktiskt och gör någonting åt problemet med en aktiv handling vilket gillas. Det är ju faktiskt vi själva som är forumet. Dessutom verkar du vara en kille med humor vilket också är trevligt, jag kommer att kika in här fler gånger.4 april, 2012 at 21:25 #221962Anonym anvandareMemberTjena Gurra, kul att du skriver lite igen. Lycka till nu, you can do it :emo-thumb
5 april, 2012 at 11:40 #221963Anonym anvandareMemberHärligt, kommer klart följas!
Jag tycker också att några dagsformsbilder borde sitta på sin plats!5 april, 2012 at 11:45 #221964Anonym anvandareMemberKul med alla som svarar Tackar!
Dagsformbilder kommer så småningom, när jag inte väger så nära 0.1ton.
Blev ett bröstpass igår, ett riktigt dålgit sådant.
Bänkpress
8×80
8×80
8×80Hantelpress
4x25kg
10×22.5kg
10×22.5kg3 set cablecross och sen 5 set triceps.
Om man någon gång kunde få gå och köra ett bröstpass och verkligen bara ta i för kung och fosterland. Nu är det mer att jag försöker få axlarna att göra så lite ont som möjligt så jag får alltid köra lättare än vad jag kan och färre reps. Det suger verkligen.Vikten imorse låg återigen på 96.9kg efter en helg i fjällen med ca 50 öl, 2 skrovmål, 2 ben n jerrys och diverse annat skräp. Gick upp till 98kg efter det men snabbt tillbaka.
Har skärpt kosten ytterligare. Det går bra men är tråkigt. Åt ca 1600kcal igår med 70 min cardio och ett gympass. Antar att jag försöker kompensera något från helgen då jag planerar samma intag idag.
5 april, 2012 at 13:19 #221965Anonym anvandareMemberSkoj att du är igång med skrivandet igen. Är ganska trött på alla överseriösa hardcore bla bla bla jox. Lycka till med formsvarvandet och ser fram emot nya roliga videos.
Mvh
5 april, 2012 at 13:45 #221966Anonym anvandareMemberZoltan Szabo wrote:Skoj att du är igång med skrivandet igen. Är ganska trött på alla överseriösa hardcore bla bla bla jox. Lycka till med formsvarvandet och ser fram emot nya roliga videos.Mvh
Kul att du kikar in! Ja, finns en del att svarva bort efter sushibuffen!
Jag tränar i GASPshorts så jag är hardcore
5 april, 2012 at 15:32 #221967Anonym anvandareMemberVad är det för skit med axlarna?
Kul att du skriver här f.ö.
5 april, 2012 at 17:15 #221968Anonym anvandareMemberGettodachoppa wrote:Vad är det för skit med axlarna?Kul att du skriver här f.ö.
Jag vet inte, har varit så så länge jag kan minnas. Dålig teknik tror jag. Kan träna runt det hyfsat men det kommer perioder då jag måste vila 1-2 månader för att kunna köra på igen. Därav ligger jag på samma vikt i bänkpressen som för typ 2 år sedan.
5 april, 2012 at 18:22 #221969Anonym anvandareMemberGustaf Lindberg wrote:Jag vet inte, har varit så så länge jag kan minnas. Dålig teknik tror jag. Kan träna runt det hyfsat men det kommer perioder då jag måste vila 1-2 månader för att kunna köra på igen. Därav ligger jag på samma vikt i bänkpressen som för typ 2 år sedan.Tycker du ska skita i vikten i bänkpress om du har problem med axlarna. Viktigaste är väl att få utveckling i sin träning o vad jag förstår så har du andra övningar som funkar utan smärta. Väx pöjk eller menar tappa dina sushikilon .
5 april, 2012 at 19:05 #221970Anonym anvandareMemberHur ser makronutrientfördelningen ut?
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.