Gurrametoden jojobantar igen

Home Forums Dagböcker Gurrametoden jojobantar igen

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 92 total)
  • Author
    Zoltan Szabo wrote:
    Tycker du ska skita i vikten i bänkpress om du har problem med axlarna. Viktigaste är väl att få utveckling i sin träning o vad jag förstår så har du andra övningar som funkar utan smärta. Väx pöjk eller menar tappa dina sushikilon . ;)

Egentligen så har jag inga övningar som fungerar bra. Ingen maskinpress där rörelsen blir fast fungerar. Hantlar fungerar ok, bänk fungerar ok. Cablecross drag fungerar ibland.

RassK wrote:
    Hur ser makronutrientfördelningen ut?

Det kanske man skulle räknat på. Jag vet inte. Ser till att få i mig 2xkv i protein men ska öka till 3xkv så fort jag får hem mitt lass med kesella.

Jag är jättesugen på knäböj just nu. Stod ju i valet eller kvalet om jag skulle köra idag eller ha vila och tack vare vilan är jag extra jävla taggad. Känns erotiskt bra!

Körde 3 set med 4x140kg senast. Det var riktigt tungt på slutet men är sugen på att köra ännu tyngre. Kanske 2or på 150? Kanske köra en etta på max vikt och sen reppa ur på 100-120?! Vi får se hur det känns imorgon!

Dagens böjserie:
    Uppvärmning på 20,60,100,120kg
    1x140kg
    1x150kg
    1x160kg
    1x160kg med tillhörande fail och monsterbristning i hela framsida lår. Kände hur något drogs loss och sen en strålande smärta ned mot knäet. KUL!

Måste dock tacka Eric Karrabi som grym passare och minimerade skadan som kunde blivit sjukt mycket värre om inte han stått bakom.

FML

Jahapp, kan inte böja på vänster ben alls. Blir väl antagligen ingen benträning eller marklyft på ett par veckor. Precis vad jag kände att jag behövde just nu. Kan knappt köra cardio heller….

Hmm… Det här var inte skoj ju. Har du bestående smärta efter ett par dagar uppsök läkare. :/

Zoltan Szabo wrote:
    Hmm… Det här var inte skoj ju. Har du bestående smärta efter ett par dagar uppsök läkare. :/

Får göra det. Glädjande dock var att första setet på 160kg var riktigt riktigt fint. Stabilt och långsamt, djupt som jag tror till och med hade blivit godkänt på tävling. Absolut min finaste på 160kg någonsin.

PB:et ligger ju på 172.5kg med sämre utförande så det känns faktiskt som att jag är tillbaka rent styrkemässigt. Hoppas detta inte sätter stopp för det allt för länge!

Aj fan, riktigt trist med bristning! ”/ vet inte hur man läker sådant på bästa sättt, massa massage antar jag… Men du får ha med dig din fina böj du gjorde på 160 och köra repris på den sen :)

Idag är man inte kaxig. Fyfan. Inte så värst rörlig. Ätit 900kcal i proteinpulver idag och sitter och varvar EAA med grogg nu. Inte mitt stoltaste ögonblick i livet…

Såg att du hade 1.50 som mål på Göteborgsvarvet. Får jag väl ta rygg på dig då jag har 2 timmar som mål och se hur länge det håller :-).
    Vilken startgrupp har du hamnat i?

Tror vi är i 6:an då vi har 500 platser med företaget.

secret692 wrote:
    Såg att du hade 1.50 som mål på Göteborgsvarvet. Får jag väl ta rygg på dig då jag har 2 timmar som mål och se hur länge det håller :-).
    Vilken startgrupp har du hamnat i?

Tror vi är i 6:an då vi har 500 platser med företaget.

I och med bristningen i låret så har jag nu helt lagt Göteborgsvarvet på is. Får bli fokus på gymmet nu tills jag är helt frisk.

Påskspriten gjorde sitt för benet. Något bättre idag och det känns inte längre som att benträningen är flera månader bort. Ge mig 1-2 veckor så kan jag säkert köra lite bensparkar igen. Knäböj och marklyft lär dock få vänta.

Det var ju nåt positivt med att dricka sprit ;) Snart är böjen tillbaka på schemat.

Blev axlar igår, kommer inte ihåg något av passet förutom ett sista set i militärpressen på 4×57.5kg.
    Idag blev det rygg och jag skulle inte köra mark men jag kände lite på stången och kunde inte låta bli. Lite halvt handikappad på grund av benet men blev lite annan teknik och högreps. Fyfan vad jobbigt det är med högreps i marken.

Marklyft
    15x120kg
    12x130kg
    10x140kg

Sen blev det ca 150 set lats i olika maskiner och roddar. Tog två skopor Jack3d på hyfsat tom mage innan passet och det resulterade i att halva gympasset fick utkämpas på toaletten.
    Gillar fan inte Jack3d.

Det är trixigt med PWO’s. Hittar man rätt sort och mängd så blir det fint, hittar man fel
    blir det en ganska smutsig historia.

Skit med benet såklart, men positivt att det inte är värre än vad det är.

Blev en jävla massa bengtpressar idag. Kändes riktigt fint.

Bänkpress
    10x80kg
    6x85kg
    4x85kg
    1x90kg
    1x95kg
    1x100kg
    1x100kg
    1x100kg
    20x50kg

Singlarna var busenkla. Det efter 3 arbetsset. PB borde gå snart. Tar det lugnt dock.

Årets ostartade jättesatsning mot Göteborgsvarvet är nu helt nerlagt pga skada och jobb. Bara till att fokusera på att bli stark då.
    Titta vilka usla bilder jag råkade hitta:
    [img=http://gurrametoden.se/wp-content/uploads/april1.png][img=http://gurrametoden.se/wp-content/uploads/april2.png]

Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 92 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.