Gurrametoden jojobantar igen

Home Forums Dagböcker Gurrametoden jojobantar igen

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 76 through 90 (of 92 total)
  • Author

Mja det vore säkert optimalt, men jag fungerar inte så eftersom jag aldrig kan hålla en diet i längden. Jag super hellre och äter onyttigt 6 månader per år och dietar ett kvartal riktigt hårt.

Skulle dock vilja påstå att muskelförlusten varit minimal än så länge eftersom jag drog PB i mark på dag 70 och PB i bänk på dag 72. Inte tappar mycket alls i vikt men droppat 10+ runt magen.

Ungefär 94kg, suddiga mobilbilder.
    [img=http://gurrametoden.se/wp-content/uploads/bild-36-373×500.jpg][img=http://gurrametoden.se/wp-content/uploads/bild-37-373×500.jpg]Det här är en bra form på denna vikten för mig, det känns bra. Ska bli intressant att se hur det ser ut runt 89-90kg.

Sov hos tjejen i natt så vägning/mätning får göras imorgon. Tränade ett ryggpass idag som kändes riktigt dåligt. Stegrade upp med 5 reps till 170kg men det var riktigt jävla tungt idag. Sovit lite dåligt och det kändes som att dieten började ta ut sin rätt.

Lite spänd på morgondagens resultat faktiskt, det känns som om det har hänt en del.
    Måste knäppa en bättre bild tror jag.

Har du något bestämt mål nu? Ska du inte ta och skala av en sådär 10kg så har du nog en riktigt grym form?

Gober wrote:
    Har du något bestämt mål nu? Ska du inte ta och skala av en sådär 10kg så har du nog en riktigt grym form?

Bestämt mål är att köra på till 1a Juni, utvärdera och ev. lägga om mål/schema/mat.

Jag kommer nog dock fortsätta att dieta eller ligga på balans fram mot midsommar.

Borde försöka ta mig mot 82-83kg men motivationen, viljan, orken och tiden saknas. Tycker det är riktigt tråkigt att träna i huvudtaget nu och jag har för första gången sedan jag började träna börjat fundera på att sluta träna/trappa ned.

Sommaren är som vanligt fylld med massvis med resor, alkohol och osunt leverne så helt ärligt känns det som att målet i sommar är att inte förfalla helt och hållet.

Saknar att gå ut och festa, saknar att gå ut och käka med jobbet/polarna, att äta glass och massa skräp men framför allt att inte behöva bry mig. Det ger liksom inget att vara i grisform just nu. Det kostar för mycket mot för vad det ger mig just nu.

92.4kg imorse, riktigt fint.

Fredagar brukar innebära alkoholförgiftning och lösaktigt leverne.
    Nu sitter jag och sippar på en PWO och laddar inför benpass. Känns bra.

Har förövrigt bestämt mig för att lägga om träningen.
    Postar schemat nåt framöver, nu börjar det klia i kroppen!

Gustaf Lindberg wrote:
    Fredagar brukar innebära alkoholförgiftning och lösaktigt leverne.
    Nu sitter jag och sippar på en PWO och laddar inför benpass. Känns bra.

Har förövrigt bestämt mig för att lägga om träningen.
    Postar schemat nåt framöver, nu börjar det klia i kroppen!

Kanske du börjar med bli gammal och vis ;) Ett bra pass på en fredagkväll är underskattad hos många. Är ditt nya liv kan ha med flickvännen att göra? :D

Haha Zoltan, jag vet inte riktigt. Kanske väger in lite.

”Nytt schema”

Axlar:
    Fri militärpress utgår och ersätts av Sittande militärpress i smith. Sidolyften är kvar men med striktare utförande. Avslutar passet med maskinpressar.

Ben:
    Knäböj utgår och ersätts av knäböjsmaskin och benpress.

Bröst:
    Bänkpress placeras som andra övning och fokus kommer ligga på plana hantelpressar.

Rygg:
    Marklyft utesluts helt eller läggs sist på passet någon gång ibland. Mer fokus på lats och chins som första övning.

Varför:
    Har kommit till en platå i bänk, böj och mark. Varje pass börjar kännas som ren ångest när jag vet att det är dags för någon av ovanstående övning.
    Det är inte ens roligt längre och i och med dieten så börjar det kännas tyngre.
    Jag har iofs dragit personbästa i 2/3 övningar men det känns riktigt tungt.

Just böj och marken gör mig handikappad i flera dagar efter då återhämtningen är kass nu på underskott.

Var precis och körde ben och det var så jävla skönt att inte behöva tänka på hur mycket jag körde på förra veckan.
    Bara lasta på och känna efter set för set och strunta i ökningar.

Nu ska jag dieta i 2 veckor till, sen blir det en liten pause då jag planerat en Göteborgsresa.

Gör detta för att undvika att skada mig och för att få en nytändning i träningen såhär i slutet av dieten.

Ytterliga ett bra pass avklarat. Nu är det roligt att träna igen.
    Har ätit lite mer och det kan vara det som gör det hela.

Idag var det så att när jag kört allt och lite till så ville jag ändå inte gå hem.
    Körde några set biceps efter ca 15 set axlar och det är nog mina favoritgrupper just nu.
    Får otroligt skön pump och det ser så jävla bra ut i spegeln, haha.

Invägning imorgon, och det blir näst sista invägningen sen börjar det svåra projektet med att försöka hålla ”formen” i sommar.

Första helgen i Juni drar jag ner till GBG och sen vet jag inte riktigt vad som sker, kanske ska ta en tripp till Halmstad och sen en sväng till Oslo så i värsta fall blir det ca 10 dagar på resande fot.

Men det som känns bra är att jag inte känner mig klar eller nöjd med formen.
    På så sätt hoppas jag att det blir enklare att hålla den då jag vet att jag ska fortsätta neråt och varje sak räknas.

Aja, invägning imorgon. Ska man dyka under 92kg kanske?

BOOOOOOM

92.9, 4hg upp. Anledning okänd. Midjemått oförändrat på två ställen men minskat längst ner. Bara kötta på.

”Har ju 200kcal kvar att äta idag, lite småhungrig undra om man ska ta en halvkesella”

10 minuter senare:
    [img=https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/s720x720/576301_3616765452329_1069629855_3239694_36956591_n.jpg]FML

:D Känner igen det där. ”Ska bara…”

Värdelöst och fantastiskt att bo hemma hos morsan, kylskåpet fylls på hela tiden men det finns alltid fel saker :D

Testade chins idag som första övning på minst ett år. Räknade med en tung 10a men dieten har gjort sitt och dunkade av 16st i första setet och sen totalt 50st på 5 set.
    Varierande utförande men helvete vad trött jag blev.

Viewing 15 posts - 76 through 90 (of 92 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.