- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
4 februari, 2009 at 11:17 #64534Anonym anvandareMember4 februari, 2009 at 11:17 #449400Anonym anvandareMember
Hej hopp alla glada träningsfreaks!
Nu är det dags för mig att börja skriva lite hur min träning och mitt liv i övrigt ser ut. Lite lättare att hålla koll på sig själv om man får det på pränt, i mitt annars ganska fullbokade liv…
Jag är 23 år (på fredag) och är mitt inne i en diet för tillfället. Jag håller inte på med tävling, mer än att jag coachar två stycken som ska tävla i AF på amatörnivå (jobbar som PT). Gör så gott jag kan utan några specialkunskaper inom just AF… 😮
¨
Målet med min träning är iaf att bli starkare och lite mer fit. Jag tränar mycket basövningar och kör en del crossfit-inspirerad träning. Om ca två veckor sticker jag på semester till Sydafrika i två veckor. Då tar jag en paus i dieten för att återuppta den igen när jag kommer hem. Beach -09 ska bli det bästa året (sa nog samma sak -08… och -07 och… ja ni fattar :p)
Sen den 15 december då min diet startade har jag gått ner 4,4kg och tappat hela 13,5cm runt om på kroppen. Känns som ett bra tempo, och jag börjar bli nöjd.
Startvikten låg högt, på hela 78,3kg! Ahhhh!!! 😥 Målvikten ligger någonstans kring 68-69 där jag har legat förut och varit ganska nöjd. Nu har dock mer muskler än förut, så jag tror formen kommer vara ganska fin då! Fin för att vara mig iaf…Hoppas på att få lite motivation med hjälp av detta, då jag känner att jag börjar tröttna något på min diet efter 8 veckor. Att läsa er andras dagböcker, journaler och se bilder är MYCKET motiverande!
Snart väntar dagen ryggpass med chins, marklyft, rodd och kettlebellsvingar!
Later!!
4 februari, 2009 at 11:35 #449401Anonym anvandareMemberBara att tuta o köra! Lycka till!
Hur lång är du föresten??4 februari, 2009 at 14:24 #449402Anonym anvandareMemberKör hårt! Lycka till:emo-thumb
5 februari, 2009 at 07:48 #449403Anonym anvandareMemberPixi wrote:Bara att tuta o köra! Lycka till!
Hur lång är du föresten??Tack tack! Jag ska tuta som aldrig förr!
Jag är himla lång faktiskt, 179cm… Inte mycket att göra åt det, men fasiken så jobbigt det är ibland…
Ska nog in och spana lite in din dagbok nu :p5 februari, 2009 at 07:49 #449404Anonym anvandareMemberLinusH wrote:Kör hårt! Lycka till:emo-thumbThank you, thank you! Ska försöka!
5 februari, 2009 at 08:10 #449405Anonym anvandareMemberIgår blev det rygg, mitt absoluta favvopass! Jag fick sällis av Magnus, en av mina tävlingsadepter, vilket verkligen behövdes då energin inte låg på topp, nu när jag ligger hyfsat lågt på kalorier. Jag kom dock igång ordentligt när vi började köra!
Chins (med passhjälp): 15, 13, 12
Marklyft: 15×50, 12×60, 10×70, 6×80
Rodd: 12×45, 12×50, 11×50
Kettlebellsvingar: Avslutade med 3×15 på 16kg. Flåsigt värre!Fick världens adrenalinkick efteråt, så det var bara att utnyttja det, och hoppa upp på trappmaskinen och köra 15-minuters intervaller!
Nöjd med passet och känner redan hur det börja strama i skulderbladen. Najsigt värre!På kvällen bar det av till Vassa Tassar (hur gulligt låter inte det) som inte är en veterinärmottagning som man kanske kan tro, utan en nagelsalong vid St Eriksplan. Där fick jag ursnygga nya naglar, så det är lite ovant att sitta här och skriva med dem, men de är vackra att beskåda iaf. Får ta det lugnt med bärandet av vikter, så dom inte går av. Får be nån snäll hunk i gymmet istället *flirt flirt*
Laddar för lördag, som är året fest för alla som är anställda på Sats. Kommer bli sjukt drag hela dagen, då dagen börjar med klasser av olika slag på Idrottshögskolan. Sen bar det av med limosine till Gamla Tryckeriet i Alvik, där det bjuds på middag och underhållning och en riktigt brakfest såklart! Jag har inte festat på evigheter, och med tanke på dieten är det nog bäst att man tar det lugnt med alkoholen, annars vette fan vart det kan sluta!
Temat i år är Hollywood och på vårt center ska vi klä ut oss till Röda Mattan-kändisar. Jag ska vara Paris Hilton (såklart) och min närmaste kollega ska va Nicole Richie. Hur kul som helst! Outfiten är inhandlad och klar, har t o m skaffat den lilla fula chihuahuan hon har!Nä, dags att jobba lite, i väntan på lunchen då jag kör ett magpass och ikväll blir det bröst/triceps och CykelPuls av den värsta sorten! Puuh!
5 februari, 2009 at 08:39 #449406Anonym anvandareMemberHåller med dig, rygg är bland mina favvo pass också!
Ser ut som ett riktigt bra ryggpass, speciellt chinsen och marken! :emo-thumbHoppas du bjuder på en bild på lördagens outfit! :p
Lycka till å kör hårt!
MVH Emil[/b]5 februari, 2009 at 10:10 #449407Anonym anvandareMemberhannav86 wrote:Tack tack! Jag ska tuta som aldrig förr!Jag är himla lång faktiskt, 179cm… Inte mycket att göra åt det, men fasiken så jobbigt det är ibland…
Ska nog in och spana lite in din dagbok nu :pOoow!! Imponerande längd! :emo-thumb Finns ju både positiva och negativa grejer med alla längder, bara att göra det bästa av det
Nån träningsvärk idag då?!5 februari, 2009 at 11:55 #449408Anonym anvandareMemberBra pass:emo-thumb Speciellt chinsen…
6 februari, 2009 at 08:02 #449409Anonym anvandareMemberED86 wrote:Håller med dig, rygg är bland mina favvo pass också!
Ser ut som ett riktigt bra ryggpass, speciellt chinsen och marken! :emo-thumbHoppas du bjuder på en bild på lördagens outfit! :p
Lycka till å kör hårt!
MVH Emil[/b]Ja, det är riktigt skönt med rygg, plus att man ääääälskar när man ser lite pucklar och bulor här och där på baksidan. Så snyggt! :happy:
Känns som jag börjar bli starkare i marken, men de är ganska svårt att öka när man dietar. Har inte alltid kraften…Såklart jag bjuckar på en bild från morgondagen sen! Kommer bli riktigt kul!
Ha det bra och tack för peppet!
6 februari, 2009 at 08:04 #449410Anonym anvandareMemberPixi wrote:Ooow!! Imponerande längd! :emo-thumb Finns ju både positiva och negativa grejer med alla längder, bara att göra det bästa av det
Nån träningsvärk idag då?!Ja självklart är det positivt och negativt med allt. Man får se de från den ljusa sidan, jag ser bra på konserter och når högt på hyllorna iaf… :frust:
Hur lång är du själv?Känns riktigt skönt i ryggen. Lite jobbigt att hålla sig upprätt, men de e väl så de ska va :p
Hur går det för dig? Mer laddad nu?
6 februari, 2009 at 08:06 #449411Anonym anvandareMemberLinusH wrote:Bra pass:emo-thumb Speciellt chinsen…Well thank you! Jag får ju pass på dom, så jag är inte så stark att jag orkar alla själv, men en jäkla massa slit och drag blir det iaf! ÄLSKAR chins! Hur många gör du?
6 februari, 2009 at 08:21 #449412Anonym anvandareMemberAlltså jag är så fruktansvärt nöjd med mig själv! Får man säga så? :what:
Iaf, så körde core på min lunchrast i 30 min. Sög fint i magen! Sen på kvällen körde jag ett kortare styrkepass:Armhävningar: 3×15
Dips: 3×12
Axelpress m stång: 3 x 12×15
Drag mot hakan m stång: 3 x 12×22,5
Pushdown m stång: 2 x 10×15 (hann inte sista settet)Sen va de dags för CykelPuls 55 min, där jag körde hårdare än aldrig förr. Vilken underbar känsla det var! Burn Baby Burn!!! :dance:
Va helt slut efteråt, men riktigt nöjd!På kvällen bar det av på bio, såg Yes Man som jag trodde skulle va riktigt dålig, men faktiskt visade sig vara bra! Kan varmt rekommenderas för er som inte sett den.
Hade en dålig natt sen dock. Vaknade första gången 03.05, hade svårt att somna om. Sen vaknade jag 05.10 och 06.05. Blev så fruktansvärt irriterad på mig själv, så jag klev upp och gick och körde spinning 45 min på Stadion i all vrede. Va jätteskönt! Ställde mig på vågen sen, och vad visade den? Jo 73,3kg!! Så jäkla glad! Har lyckats gå ner 0,6kg den här veckan också, och egentligen har jag ju inte invägning förrän imorn, men eftersom jag firar min 23-årsdag idag så ska jag unna mig en stor Brownie på Hard Rock Cafe ikväll! Gött gött Det va nog den bästa födelsedagspresenten jag kunde få!Nu ska jag fira min dag genom att städa lägenheten lite innan jag ska kila till jobbet. Kul… Jaja, får fira imorn istället och då blir det åka av!
Ha´re toppen där ute!
6 februari, 2009 at 09:18 #449413Anonym anvandareMemberhannav86 wrote:Well thank you! Jag får ju pass på dom, så jag är inte så stark att jag orkar alla själv, men en jäkla massa slit och drag blir det iaf! ÄLSKAR chins! Hur många gör du?Mm, håller med dig. Är en riktigt bra övning. Jag har inte kört chins på länge med gjort 15st som mest:p Man är ju lugnt ifrån AF folket där…Haha
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.