Hanna försöker igen!

Home Forums Dagböcker Hanna försöker igen!

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 136 through 150 (of 286 total)
  • Author

Nu har jag äntligen kört mitt första styrkepass! Riktigt gött, synd bara att man har TAPPAT ALLA MUSKLER!!!!![/b] :( Fick köra på fjädervikter, flåset kom upp alldeles för lätt och dessutom hade jag knappt några krafter alls. Körde iaf bröst/triceps:

Bänkpress: 15×20, 12×25, 10×30, 8×30
    Lutande hantelpress: 10×11, 10×11, 8×11 (Hjälp!!!)
    Flyes med hantlar: 12×6, 10×6, 9×6

Dips mot bänk: 3×12
    Overheadpress m rep: 12×25, 10×25, 10×25
    Pushdown m stång: 10×20, 10×20, 10×20 (Va händer?? Vart är min muckler???)

Mage på bänk: 3×30

Kändes jätteskönt att äntligen har fått träna, men jobbigt att så mycke har tappats nånstans med viruset på vägen… :| Men de e bara å kämpa på, så kommer det tillbaka!
    Längtar tills jag är så fräsch att jag kan gå ut oich springa i vårvädret oxå! Just nu får jag nöja mig med morgonprommisar. De e inte fy skam det heller, med fågelkvitter, solsken och utsikten över djurgårn!!

Nä, nu blir det dusch och sen jobba!

Vilken jobbig comeback det här blir… Jag känner mig helt energilös, och trots att jag sov på lunchen en stund idag va jag astrött när jag skulle träna. Det va rygg idag, men jag hade så ont i kroppen från gårdagens loserpass. Försökte så gott det gick, men så fort jag tog i sprängdes mitt huvud i tusen bitar. Körde tre övningar (Latsdrag, rodd och skivstångsrodd) och jag tänker inte ens dokumentera vikterna, för det var ett sant hån mot mig själv! Usch och fy!
    Huvudvärken satt kvar, så spinningpasset jag hade tänkt köra hoppade jag över och tog en extra lång prommis hem från jobbet istället.

Men varför måste det va så här? Dåligt! 👿

Hoppas verkligen på bättre lycka imorn då det står axlar och biceps på schemat! Skärpning kroppen!

Kämpa på, bara ta sig i kragen så kommer det bli rutin om ett par veckor igen.

hehe, bara att ge kroppen en rejäl fetting så den vet vem som bestämmer! ;) hoppas det går bättre idag!

Hagetzu wrote:
    Kämpa på, bara ta sig i kragen så kommer det bli rutin om ett par veckor igen.

Jag ska verkligen göra det, men det är bara sp frustrerande när styrkan försvinner så fort! Det gick desto bättre idag, så jag är laddad till tusen nu!! :D Tack för peppandet, det behövs! 😮

Pixi wrote:
    hehe, bara att ge kroppen en rejäl fetting så den vet vem som bestämmer! ;) hoppas det går bättre idag!

Haha, ja du har så rätt så! Idag gick det bättre, äntligen så nu känns det bättre! :)

Idag gick det äntligen bättre! Jag kände att jag hade mer energi idag, trots att jag hade lite känningar i halsen igår kväll. Men imorse va dom borta!

Jag började med lite cardio, 25 min med massa flås på crosstrainer och löpbandet. Fasiken va tungt det var att springa! Märks att det va ett tag sen. Men jag tar det lugnt i början med cardion så jag inte åker på nått irriterande fans-virus igen!

Sen va det dags för axlar/biceps. Hade sällskap av min underbara bästa vän, så det blev ett bra pass med ovanligt mycket svett för å vara så små muskelgrupper! :D

Militärpress m stång: 12x15kg, 3 x 10x20kg
    Lyft åt sidan i maskin: 3 x 8x15kg
    Lyft framför kroppen m hantel (va heter denna övn?): 3 x 8x8kg
    Liggande kryssdrag cc: 3 x 10x10kg

Sittande bicepscurl m hantlar: 3 x 8x10kg (tungt, aj va de sved!!!)
    Smalt latsdrag: 12x45kg, 10x50kg, 8x50kg (skönt att få lite rygg oxå eftersom gårdagens ryggpass sög nå så fruktansvärt!)
    Negativa bicepscurl i maskin: 3 8×4 plattor (Satan i gatan vilken pump!!!! :P)

Avslutade med lite mage. Fasiken vilket bra pass! Äntligen höll energin hela vägen, och visserligen är vikterna något lättare än vanligt, men de va skönt att känna att man inte dog efteråt iaf! Jag är jättenöjd, och har kämpat jättefint med dieten den här veckan också! Hade redan gått ner 8hg imorse från i måndags :) Ska försöka hålla mig ifrån påskgodiset så gott det går, men lite påskparty måste man ju ändå få…. Eller? 😮

Efter en hel hegl med påskfirande av olika slag, va det äntligen dags att hit the gym igen! :) Jag började med intervaller på löpbandet i 30 minuter för att få bort påskfläsket ordentligt! Ajsan va det flåsades! Skönt att få svettas rejält!

Sen va det börst/triceps med Magnus som snart ska tävla. Därför va de bara att börja med dipsen!

Dips i hiss: 3 x 12×10 plattors hjälpvikt
    Bänkpress: 10x30kg 10x30kg, 8x30kg (fortfarande satans tungt! :( )
    Lutande hantelpress: 3 x 10x10kg trött trött trött
    Overheadpress m rep cc: 12×4 plattor, 12×4, 10×4

Avslutade med en skvätt mage och stretch. Kände att jag hade mindre energi i kroppen efter intervallerna, men måste man så måste man! Skönt pass och skönt att det är klart. Blir nog en prommis i eftermiddag också! Stenhårt i veckan!!

GOOOOOOO MEEEE!!![/b] :bb:

Härligt att du kommit igång igen. Är alltid jobbigt i början efter ett uppehåll.. både psykiskt och fysiskt. SJälv åkte jag på en magsjuka här nyligt men det påverkade mig itne så jättemycket dock så tappade även jag på den korta tiden. Good lyck med att nå tillbaka till formen!

Harajuku wrote:
    Härligt att du kommit igång igen. Är alltid jobbigt i början efter ett uppehåll.. både psykiskt och fysiskt. SJälv åkte jag på en magsjuka här nyligt men det påverkade mig itne så jättemycket dock så tappade även jag på den korta tiden. Good lyck med att nå tillbaka till formen!

Ja, det kan verkligen vara trögt i början, speciellt eftersom man inte är lika stark som man brukar… Men så sant som de är sagt, bara att kämpa på!

Tack för att du håller koll på mig :happy: Kör hårt själv!

Sitter här och laddar för gymmet. Nyss slängt i mig gröten med keson och mitt ägg. Idag ska piska axlar och mage REJÄLT! Sen blir det löpning runt djurgårn. Hoppas vädret blir bättre bara!

Ha en bra dag på er allihopa! :)

hannav86 wrote:
    Sitter här och laddar för gymmet. Nyss slängt i mig gröten med keson och mitt ägg. Idag ska piska axlar och mage REJÄLT! Sen blir det löpning runt djurgårn. Hoppas vädret blir bättre bara!

Ha en bra dag på er allihopa! :)

Jag hoppas din morgonenergi smittar av sig till mig, så man kan vakna till och blir laddad…:D

Staffan_STB wrote:
    Jag hoppas din morgonenergi smittar av sig till mig, så man kan vakna till och blir laddad…:D

Jag hoppas också det, och att du fick till världens grymmaste pass idag! Jag hejar på dig! Goooo Staffan!!! :dance:

Fan vilken bra start på dagen det här har varit! Knatade iväg till gymmet efter frukosten och körde axlar stenhårt, och bombade magen ordentligt! Sköönt!

Axelpress m stång: 12x15kg, 10x17kg, 9x17kg
    Drag mot hakan m skivstång: 10x25kg, 8x20kg, 7x20kg
    Lyft åt sidan, maskin: 3 x dropset från 20kg
    Baksida axel i cc: 12x5kg, 8x10kg, 12x5kg

Mage m pinne: 20reps, 15reps, 15 reps
    Negativa situps det sista ja hade kvar: 16 reps

Asskönt, kort, intensivt pass! :up:
    När jag kom hem bytte jag bara om och stack ut en vända runt djurgårn. Löpning 39 minuter. Ganska dålig tid, kallt som fan och motvind, men jag tog mig runt och kämpade som fan, så jag är riktigt nöjd och stolt!
    Väl hemma unnande jag mig en sjukt god proteindrink och en apelsin.
    Sen skämde jag bort mig själv med en lång dusch med peeling, fotvård och hårimpackning! Känner mig som en ny människa, och det va alldeles GRATIS också! Haha! :D
    Nu blir det nog en power-nap innan jobbet, because I´m worth it!

Det har vart en sjukt bra träningsvecka för mig! Jag känner mig så lycklig för äntligen början styrkan och orken komma tillbaka. Flåset är ju fortfarande inte i topp, men det kommer det också :) Dieten har rullat på prickfritt den här veckan, och mycket påskvätska har försvunnit sen i söndags, hela 1,6kg!!! Nu gäller det bara att fortsätta hålla det här! Imorn är det äntligen lite ätardag, så gäller att ignorera suget idag, fast de är fredag och jag är leeeeedig!
    Självklart (eftersom det vilar en teknisk förbannelse över min lägenhet) så pajade mitt internet i tisdags, så därför har ja inte kunnat uppdatera träningen som skett denna vecka. Igår fick jag iaf ett nytt modem som jag meckat ihop alldeles själv! *STOLT*
    I onsdags körde jag iaf långpromenad och rygg. Hade redan galen träningsvärk i benen efter löpningen, vilket jag aldrig brukar få, men är man otränad så är man….
    Gårdagen bjöd på biceps och CykelPuls. Svettigt värre, och jag va ganska hungrig innan passet så jag orkade inte ta ut mig till 100% men trampade på iaf.
    Nyss har jag vart ute på en timmes morgonprommis, och har precis avnjutit min gröt med keso och ägg. Strax bär det av till Sats Stadion för ett tungt benpass! Hääääärligt!
    Njut nu folket för det är….

Freeeeedag!!![/b]

Viewing 15 posts - 136 through 150 (of 286 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.