Hanna försöker igen!

Home Forums Dagböcker Hanna försöker igen!

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 151 through 165 (of 286 total)
  • Author

Kul att se att det rör på sig för dig igen. Tar bara ett par veckor så är man tillbaka i gamla hjulspår på gott och ont. Kör hårt.

Hagetzu wrote:
    Kul att se att det rör på sig för dig igen. Tar bara ett par veckor så är man tillbaka i gamla hjulspår på gott och ont. Kör hårt.

Ja, du har så rätt! Och tack och lov för det! Jag hade aldrig orkat börja om från noll igen… Men nu e man BACK on TRACK!! :p
    Såg lite bilder på dig i din dagbok, och ojsan va stark du är! :)

Helgen har vart jättebra! Jag vilade helt i lördags då jag hade ätardag också. Välförtjänt faktiskt, smällde i mig en calsone och en massa godis på kvällen! Mättade suget rejält, så dieten gick fortsatt bra igår. Skönt att vågen rör sig nedåt! :)
    Nyss vart ute på min underbara morgonprommis, med musiken dånades i öronen! Hääääärligt! Snart väntar dagens bröst/tricepspass och sen lite intervaller på löpbandet.

Jag börjar bli nervös inför helgen också. Magnus och Simon ska tävla ju, och det ska bli skitspännande! Tog en massa bilder på dom från träningen igår, och det börjar se bra ut. Ska lägga upp några så fort jag får in dom på datorn. Nu är det bara att hålla tummarna för dom!

Umeå, here we come!

Okej, så hur mycket älskar vi de här goa grabbarna? Ben och Jerry…. ;)

Hmm, jag undrar varför jag blev så omotiverad direkt efter frullen? Jag började frysa och ville helst bara krypa ner i sängen igen. Träningen kändes så avlägsen, och hela min kropp ville bara gå till Ica och köpa en fet godispåse och lägga mig på soffan och snaska i mig. Hade fruktansvärd beslutsångest om jag verkligen skulle träna. : Så jag ringde två kompisar och gnällde och tyckte lite synd om mig själv. De sa åt mig att gaska upp mig och att de skulle kännas bättre efteråt, så jag tog mitt förnuft till fånga och gick till gymmet :) Där blev de bröst/triceps men jag sket i intervallerna. Ska ju ändå springa imorn.

Armhävningar: 3×12 på tårna. Huff va tungt?
    Lutande hantelpress: 9x12kg, 10x12kg, 8x12kg
    Nedåtlutande flyes i cc: 3 x 12×2 plattor
    Dips i hissen: 3 x 10x25kg hjälpvikt
    Overheadpress m rep: 12x25kg, 10x25kg, 9x25kg
    Situps i uppförslutning: 20 + 20

Kändes okej trots att ja va ganska omotiverad. Nu har jag precis petat i mig min lunch med tonfisk och bulgur, ser väl smarrigt ut? :whistle:
    Nu ska ja duscha och sen ta en prommis till jobbet som straff för att ja inte intervallade! :p Här är lite dåliga bilder från idag. Shit va svårt de är att ta själv!

Bra karaktär du visade idag ;) Det är som sagt inte alltid man bara lääängtar efter att träna när kroppen inte känns helt hundra men det blir oftast bättre bara man lunkar iväg till gymmet och klämmer första settet. Sen håller jag med.. man är ingen stjärnfotograf när man ska försöka stå och spänna och får til en bra bild med mobilkameran som i sig kanske inte har den bästa optiken. Men det ser bra ut. Keep it up!

Harajuku wrote:
    Bra karaktär du visade idag ;) Det är som sagt inte alltid man bara lääängtar efter att träna när kroppen inte känns helt hundra men det blir oftast bättre bara man lunkar iväg till gymmet och klämmer första settet. Sen håller jag med.. man är ingen stjärnfotograf när man ska försöka stå och spänna och får til en bra bild med mobilkameran som i sig kanske inte har den bästa optiken. Men det ser bra ut. Keep it up!

Tack! Det kändes faktiskt mycke bättre när man väl pallrat sig iväg, även om de inte blev det bästa passet… 😮 Men de va bra att jag gjorde det, annars hade de förmodligen blivit raka motsatsen med en godispåse och tv-tittande och sen hade jag haft ångest…
    Tack för berömmet, känns mycket bättre då! :happy:
    Kraam

Klev upp klockan sju imorse, trött som få och med massa sömngubbar och segdeg i ansikte och hjärna. Men jag snörade på mig löpardojjorna och lunkade iväg runt djurgårn. Gick faktiskt mycke bra i början, då jag kände att tempot va ganska högt. Sen började de smärta lite i skenbenet och benhinnan på vänstra benet. Ibland går de över av sig självt så jag fortsatte springa. Men då la de sig bara i vaden också! Gjorde så sjukt ont, men jag tänkte att ja inte kan stanna av och gå för då skulle jag frysa ihjäl och bli sjuk. Men till slut bar inte mitt stackars ben mig längre och jag fick gå en bit. Gjorde också fruktansvärt ont och jag funderade allvarligt på att be någon om en mobil så jag kunde ringa efter taxi hem. Stannade istället och stretchade vaden på en parkbänk och sen släppte det lite. Började springa smått för att få upp värmen och då gjorde det fortfarande ont, men inte lika, så jag sprang ända hem. Nu smärtar det i vaden, men jag har stretchat och ska be om lite massage på jobbet. Men varför blir det så här? Och varför bara ibland? Jag tror de kan ha å göra med att jag står så långa perioder på jobbet och då kan de kännas i ben och rygg… Men va fan gör man??? :(

Slänger upp en bild på mina ena adept som ska tävla på lördag. Shit, börjar bli nervöst nu!!!!

Trist det där med smalbenen. Jag brukar få likadant när jag springer, det gör ont.

Fortsätt dundra på i gymmet!

Vid ”benhinneinflammation” är det väll vila som gäller. Men med cirkulationsökande övningar. Beror ju på överansträgning…
    Har du möjlighet att cykla istället? Gör det isåfall med pedalerna vid hälen.
    Jag fryser också till och från väldigt på dieten när jag ätit, speciellt om jag fått i mig kolhydrater. Har dock ingen bättre lösning på det besväret än att ta ett varmt bad….

Btw kör hårt och lycka till med adepterna! =)

melancoolio wrote:
    Trist det där med smalbenen. Jag brukar få likadant när jag springer, det gör ont.

Fortsätt dundra på i gymmet!

Ju, usch! Så himla onödigt när man väl gett sig fan på det och pallrar sig ut, så ska benhinnorna få förstöra! : Skönt å höra att man inte e ensam iaf… No offense ;)

TobiasJohansson wrote:
    Vid ”benhinneinflammation” är det väll vila som gäller. Men med cirkulationsökande övningar. Beror ju på överansträgning…
    Har du möjlighet att cykla istället? Gör det isåfall med pedalerna vid hälen.
    Jag fryser också till och från väldigt på dieten när jag ätit, speciellt om jag fått i mig kolhydrater. Har dock ingen bättre lösning på det besväret än att ta ett varmt bad….

Ja, du har så rätt. Dock är jag inte säker på att jag har benhinneinflammation, lite tidigt att säga eftersom jag bara fått ont en gång, men jag ska iaf vila tills de känns bättre! Jag stretchar mycket vader och tränar vader och idag körde jag spinning istället för intervaller som det var tänkt. :)
    Ja, nu ska jag nog gå och ta mig ett varmt bad, sitter här och huttrar igen. Men de sjuka är att jag svettas ganska mycke på nätterna? Nån förklaring till varför?

Ha det bra och tack för tips och råd! Ska köra hårt, och heja på mina adepter!!! :yahoo:

Jag har jobbat på fortsatt bra den här veckan! :happy: Eftersom jag ska sitta i bilen till Umeå hela fredagen, så slog jag ihop hela veckans träning mellan måndag och torsdag. Så igår blev det löpning (som iofs gick skit) och på eftermiddagen fick jag till det GRYMMASTE RYGGPASSET på länge!

Latsdrag: 12x35kg, 10x45kg, 8x50kg, 9x45kg
    Marklyft: 12x50kg, 8x70kg, 9x70kg (börjar äntligen hitta tillbaka till mina gamla vikter. Dessutom kändes de här ganska lätt :D)
    Hantelrodd: 10x17kg, 9x17kg, 8x17kg
    Hög rodd: 8x40kg, 10x35kg, 9x35kg

Bra pass med bättre vikter. Jag ÄÄÄÄÄÄLSKAR mina ryggpass! Snyggaste mucklerna! :p

Idag blev det aclar/biceps med min kollega Miriam, som ska tävla i BF i höst. Kul att få lite peppande sällskap!

Axelpress i maskin: 12x25kg, 10x25kg, 10x30kg
    Lyft åt sidan: 12x4kg, 8x6kg, 10x5kg
    Baksida axel på bänk: 12x4kg, 10x4kg, 10x4kg
    Smalt latsdrag: 12x40kg, 10x45kg, 8x50kg
    Hammercurls m hantlar: 12x7kg, 10x8kg, 10x8kg

Avslutade denna kväll med CykelPuls innan jag åkte hem och käkade. Bra dag! Ska bli spännande att se vad vågen visar på fredag morgon! Hoppas på ett kilo till den här veckan!

Nu är det dusch och sen nanna kudde! Upp 5 imorn…. Hua!

Hua, idag va det dags för ben igen. Knappt hade ju träningsvärken försvunnit från i fredags! Känner mig faktiskt ganska sliten efter veckan. Har kört ett styrke- och ett kondionspass hela veckan utan att vila, så de sliter lite. Men imorn är de bara morgonprommis eller intervaller (om jag orkar) sen bär det av till Uuuuuumeeå!

Benpress: 12x80kg, 10x100kg, 10x120kg, 8x140kg
    Utfall i smith: 10x30kg, 10x30kg, 10x30kg
    Lårcurl: 12×7 plattor, 10×8 plattor, 8×8 plattor. Shit pommes frites va tungt det va! Men de snyggaste som finns är ett par välsvarvade hamstrings som kikar fram genom pantsen! ;)

Ett ganska kort pass eftersom jag körde på lunchen. Blir en prommis ikväll, och sen invägning imorn bitti. Håller tummarna att jag ska ha gått ner!!!

Viewing 15 posts - 151 through 165 (of 286 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.