- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
23 april, 2009 at 18:15 #449564Anonym anvandareMember
Fint ryggpass! För övrigt det jag själv tycker är roligast att träna. Det är härligt när man känner hur latsen är riktigt mör och trött tex..
hannav86 wrote:Jag har jobbat på fortsatt bra den här veckan! :happy: Eftersom jag ska sitta i bilen till Umeå hela fredagen, så slog jag ihop hela veckans träning mellan måndag och torsdag. Så igår blev det löpning (som iofs gick skit) och på eftermiddagen fick jag till det GRYMMASTE RYGGPASSET på länge!Latsdrag: 12x35kg, 10x45kg, 8x50kg, 9x45kg
Marklyft: 12x50kg, 8x70kg, 9x70kg (börjar äntligen hitta tillbaka till mina gamla vikter. Dessutom kändes de här ganska lätt )
Hantelrodd: 10x17kg, 9x17kg, 8x17kg
Hög rodd: 8x40kg, 10x35kg, 9x35kgBra pass med bättre vikter. Jag ÄÄÄÄÄÄLSKAR mina ryggpass! Snyggaste mucklerna! :p
Idag blev det aclar/biceps med min kollega Miriam, som ska tävla i BF i höst. Kul att få lite peppande sällskap!
Axelpress i maskin: 12x25kg, 10x25kg, 10x30kg
Lyft åt sidan: 12x4kg, 8x6kg, 10x5kg
Baksida axel på bänk: 12x4kg, 10x4kg, 10x4kg
Smalt latsdrag: 12x40kg, 10x45kg, 8x50kg
Hammercurls m hantlar: 12x7kg, 10x8kg, 10x8kgAvslutade denna kväll med CykelPuls innan jag åkte hem och käkade. Bra dag! Ska bli spännande att se vad vågen visar på fredag morgon! Hoppas på ett kilo till den här veckan!
Nu är det dusch och sen nanna kudde! Upp 5 imorn…. Hua!
23 april, 2009 at 20:55 #449565Anonym anvandareMemberDe där utfallen känns duktigt. Jag körde utfall förra veckan och hade ont i hamstrings och bak som fn.
28 april, 2009 at 11:27 #449566Anonym anvandareMemberHarajuku wrote:Fint ryggpass! För övrigt det jag själv tycker är roligast att träna. Det är härligt när man känner hur latsen är riktigt mör och trött tex..Eller hur! Och hur snyggt är det inte med alla vackra pucklar som kommer fram när man får lite pump!
28 april, 2009 at 11:28 #449567Anonym anvandareMemberStaffan_STB wrote:De där utfallen känns duktigt. Jag körde utfall förra veckan och hade ont i hamstrings och bak som fn.Ja, det kan jag lova! Jag har faktiskt fortfarande lite känningar i min ”lilla” gluteus… :p
28 april, 2009 at 11:41 #449568Anonym anvandareMemberSom ni vet var det dags för tävling för Magnus och Simon i lördags. Fredagen bjöd på en åtta timmar lång bilfärd upp till staden i fjärran. På lördagen va jag helt sjukt nervös och kände hur hjärtat höll på att komma ut ur munnen vid ett flertal tillfällen.
Tävlingen gick bra och jag är så stolt över mina boys! Domarna var tyvärr hårdare på chinsen än va jag hade trott så de blev en hel del bortdömda chins för båda grabbarna. Dipsen däremot gick mycket bättre och Magnus kom faktiskt delad trea i just dipsen vilket jag är sjukt stolt över!
Hinderbanan, som de för övrigt aldrig tränat på, gick också hur bra som helst och Simon med världens envisaste tävlingssinne låg väldigt bra till! Jag är så stolt!På kvällen firades det med hamburgare på O´Learys och sen gick boysen ut medan jag och Magnus tjej hade girltalk på hotellrummet. Halv fyra ramlade grabbarna in fulla som ägg, så de va bara till att ta hand om dem hela natten, och vem fick äran att köra HELA VÄGEN HEM dagen efter om inte Hanna Panna? Men va gör man inte för sina duktiga adepter…. 😮
Här kommer några bilder!
28 april, 2009 at 11:47 #449569Anonym anvandareMemberHur har då min träning gått? Jo, jag har jobbat på bra, fast det var vila och en hel del sympatisvullande med grabbarna på lördagen och söndagen. Så nu får jag ta tag i dieten extra strikt den här veckan!
Igår va jag verkligen superduktig. Började dagen med en 80min lång morgonprommis runt djurgårn. Sen blev det frukost och PT-kund. Efter det körde jag 20 min intervaller på löpbandet där jag lovar att jag va nära döden! Så sjuuuuuukt jävla jobbigt! Men aj va det tog! :emo-thumb
Sen blev det bröst/triceps där jag fick lite hjälp och passning så jag ÄNTLIGEN kunde öka lite!Bänkpress: 12x20kg, 10x30kg, 6x40kg, 8x35kg
Lutande hantelpress: 10x12kg, 8x13kg, 6x13kg! PB faktiskt!!
Nedlutande flyes CC: 12x10kg, 12x10kg, 12x10kg
Dips mot bänk: 12, 12, 12
Pushdown m rak stång: 10x20kg, 8x20kg, 8x20kgIdag har jag börjat dagen med en PT-kund kvart i sju, sen tog jag en morgonprommis på 60 min. Efter det avnjöt en härligt god grötfrukost med keso och hallon och ett kokt ägg!
Nu har jag lagat en massa matlådor, och ska snart ta en powernap innan jobbet. Tränar rygg/biceps på min rast i eftermiddag! Laddad som FAAEEN!!Kram å Gull på er!
28 april, 2009 at 22:29 #449570Anonym anvandareMemberhannav86 wrote:Hur har då min träning gått? Jo, jag har jobbat på bra, fast det var vila och en hel del sympatisvullande med grabbarna på lördagen och söndagen. Så nu får jag ta tag i dieten extra strikt den här veckan!
Igår va jag verkligen superduktig. Började dagen med en 80min lång morgonprommis runt djurgårn. Sen blev det frukost och PT-kund. Efter det körde jag 20 min intervaller på löpbandet där jag lovar att jag va nära döden! Så sjuuuuuukt jävla jobbigt! Men aj va det tog! :emo-thumb
Sen blev det bröst/triceps där jag fick lite hjälp och passning så jag ÄNTLIGEN kunde öka lite!Bänkpress: 12x20kg, 10x30kg, 6x40kg, 8x35kg
Lutande hantelpress: 10x12kg, 8x13kg, 6x13kg! PB faktiskt!!
Nedlutande flyes CC: 12x10kg, 12x10kg, 12x10kg
Dips mot bänk: 12, 12, 12
Pushdown m rak stång: 10x20kg, 8x20kg, 8x20kgIdag har jag börjat dagen med en PT-kund kvart i sju, sen tog jag en morgonprommis på 60 min. Efter det avnjöt en härligt god grötfrukost med keso och hallon och ett kokt ägg!
Nu har jag lagat en massa matlådor, och ska snart ta en powernap innan jobbet. Tränar rygg/biceps på min rast i eftermiddag! Laddad som FAAEEN!!Kram å Gull på er!
Fy faaasen!! Här går det bra ser jag!! KUL!:up: Allt bra annars?? Nu har ju tom nästan sommarvärmen kommit! Jippi!
Ha det fint, kram!29 april, 2009 at 19:35 #449571Anonym anvandareMemberDina grabbar såg ju riktigt, riktigt vassa ut! Grattis till dom, och dig!
29 april, 2009 at 20:45 #449572Anonym anvandareMemberPixi wrote:Fy faaasen!! Här går det bra ser jag!! KUL!:up: Allt bra annars?? Nu har ju tom nästan sommarvärmen kommit! Jippi!
Ha det fint, kram!Ja, man kämpar väl på… 😮 Ja, de är helt UNDERBART att värmen och sommaren är på G! Enda nackdelen med de är att man inte har anledning att köpa busskort längre, utan måste leta fram hojen i källaren…
29 april, 2009 at 20:46 #449573Anonym anvandareMemberTobiasJohansson wrote:Dina grabbar såg ju riktigt, riktigt vassa ut! Grattis till dom, och dig!Ja, men visst är dom fina!!
29 april, 2009 at 20:54 #449574Anonym anvandareMemberIdag är verkligen en dag som slutade som skit! Jag är så ledsen och besviken att jag bara tänker häva ur mig allt här på bloggen bara för att få de ur mig, sen vill jag glömma och aldrig tänka på det igen. Nu tänker ni säkert att det är värsta grejen, men så här blir tjejer när vi har lingonvecka. KÄNSLIGA![/b]
Iaf så har dagen varit väldigt bra på jobbet och i övrigt. Va hos frissan och klippte mig lite, snyggt som vanligt! Sen drog jag tillbaka till jobbet och hade en PT-kund innan de va dags att stressa in på dagens 90min Cykelklass. Jag hade laddat hela dagen och ville köra stenhårt. Men så blev det icke!
Här kommer alla nackdelar och bortföklaringar som egentligen bara är gnäll och bullshit från min sida, men nu e jag på gnällhumör!1. Jag satt precis framför den kalla fläkten och för att vi va så få blev det aldrig varmt i salen så jag svettades och frös samtidigt.
2. Jag fick svinont i ländryggen av allt stående (kan va av lingonveckan och träningsvärken också…)
3. Min hjärna skrek ”Va fan gör du här? Åk hem och slappa framför teven som alla andra medelsvenssons!”
4. Jag kände mig tjock och ful och som att inget hjälper…Men jag höll ut tills de va fyra minuter kvar av klassen och då ger jag upp. Fattar ni? Jag gav upp när de va så kort kvar! Men HALLÅÅÅ??? VARFÖR???[/b]
Jaja, gjort är gjort och nu ska jag försöka gå vidare…
Ryggpasset igår gick iaf skitbra! Har sån träningsvärk att jag inte vet om jag ska skratta eller gråta! Körde 75kg i mark 2 x 6reps, och de känns helt okej. Ska testa 80kg nästa gång! Orkar inte dra resten av passet, men bra gick det!
Imorn blir det ben och sen en himla massa Valborgsfirande!!! :happy:Sorry för allt gnäll, men hey, man är väl bara mänsklig… 😮
3 maj, 2009 at 18:16 #449575Anonym anvandareMemberNu är det ÄNTLIGEN vår på riktigt och snart sommar för nu är maj här! Jag har haft en väldigt bra Valborg, och dagen efter firades på Ambassadeur med David Guetta som uppträdde! Sjukt jävla bra, han har både perfekt dansmusik och perfekt träningsmusik!
På Valborgsmässoafton körde jag axlar och ben som bara gick bra. Vilade sen på fredagen och lördagen, med undantag för morgonprommis och ett riktigt svettig danspass på Guettakonserten! :dance:
Idag har det blivit en riktig friluffsardag! Började med en lång morgonprommis runt djurgårn i ett svettig tempo. Sen körde jag bröst/triceps som gick asbra på gymmet!
Bänkpress: 12x20kg, 12x30kg, 8x40kg 10x35kg
Lutande hantelpress: 10x13kg, 10x13kg, 8x13kg Sätter PB nästa! 14kg!
Nedlutande flyes i cc: 3 12x10kg
Dips mot bänk: 15, 12, 12
Superset Overheadpress, oushdown m rak stång: 3 x 25kgx10 + 3 25kgx10
Mage m pinne: 15, 15, 15Bra pass, börjar ÄÄÄÄÄÄNTLIGEN få lite styrka i boobsen!
Sen va dags för prommis igen med en vän och hennes barnvagn, shit va tungt att dra vagnen asså! Inte lätt å va mamma på heltid inte :nono:
Sen träffade jag en killkompis som tog med mig ut till Berga för lite paddling. Jag är dock en fegis och så fort vågorna kom blev jag skiträdd, men effektiv paddling i 40 min blev det! Shit va tungt det är!!!Måste berätta om min nya diet som jag ska testa i en vecka. Är väldigt skeptisk mot den, men låter som en kul grej för att ha gjort. Nämligen Jordnötsmördieten, som går ut på att bara äta jordnötsmör och proteindrinkar. Går att läsa vidare om den på den här länken:
[http://www.fitnessguru.se/naturella-jordnotsmordieten/]Känner en kompis som kör på den och för han går det tydligen bra. Jaja, jag vill testa och se va som händer. Började idag och det stämmer att det mättar oroligt med jordnötsmör, men supergott är de ju inte… Så jag testar fram till lördag då det blir ÄTARDAG![/b] Sen får vi se hur bra det gått!
Nä, dags för dagens sista prottedrink! Smaskens!3 maj, 2009 at 18:43 #449576Anonym anvandareMemberLiten uppdatering på hur magen ser ut nu… Några kilon kvar innan rutorna kommer fram!
3 maj, 2009 at 19:13 #449577Anonym anvandareMemberRutorna är i antågande!
Exakt som du skrev att du tänkte under cykelpasset här ovan är ju så som vi alla (jag i alla fall) tenderar att tänka mellan varven. Istället för att styra hjärnan till exempelvis maratonlöpare som just nu är ute och flåsar järnet, eller till alla lagidrottare som har en tuff match precis i detta nu och att vi därför inte alls är ensammast i världen med att svettas och stånka, så väljer vi att tänka på ”medelsvensson” i tv-soffan och låta oss avundas att de får ligga och slappa. Det är lite komiskt eftersom att ”soffpotatis” är det sista de flesta av oss tränande vill vara. Men har man en ”tröttare” dag går inte motivationsbilderna fram i huvudet som de brukar.
Att du orkade cykla i 86 minuter är jäkla bra ändå.3 maj, 2009 at 21:12 #449578Anonym anvandareMemberJORDNÖRSSMÖR?!!?!?BARA?! URK!!!!!!
Men det ska bli vääldigt intressant att höra vad du tyckte om det! HEJA HEJA!
O magen är på G också, gott! Se vad den tycker om allt jordnötssmör..! haha!
Lycka till! :pop: -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.